Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

 """"".....separatoare de sens de tip new jersey.......centura Valcele - Apahida?""""""   Ba daaa....ar fi superpe, mai ales în locurile cele mai înguste și pe urcare toate !!!..... Apoi dă doamne pene la cât mai multe mașini pe zonele limitate sau tiruri ce urcă greu pantele.......... Și apoi unii n-au decât să se plimbe de la Suceava la Buzău, Craiova Severin ca să ajungă la Jimbolia PTF.... N-ar fi mai bine ca bizonii sau cei cu lipsuri în educație, caracter, respect față de ei înșiși (că  față de alții...) să nu mai urce la volan ?? Sau "șoferii de linie dreaptă" să stea...acasă....

qionescu1

Ba da ar fi, dar crezi ca ei ar sta acasa din "respect, lipsa de educatie, caracter fata de ei insisi"? Ultimul care a intrat pe contrasens avea 20 de ani si si-a omorat toata familia. Omul indiferent de educatie etc greseste in diverse forme deci se intampla nu numai bizonilor (cum a fost ultimul caz - lipsa experientei) ci se poate intampla multora.

JohannDB

 """Ultimul care a intrat pe contrasens avea 20 de ani si si-a omorat toata familia. Omul indiferent de educatie etc greseste in diverse forme deci se intampla nu numai bizonilor (cum a fost ultimul caz - lipsa experientei) ci se poate intampla multora."""
     Ai atins un "punct nevralgig" - lipsa experienței !! Nimeni nu s-a născut "meseriaș".  Mai ales la munca de la "cârma" unei mașini, dacă nu ai ceva din lucrurile/"mofturile", alea, enumerate mai înainte ca respect pentru cei din jur, pentru tine însuți, puțin "praf" de educație, infim caracter și conștiență, pe fondul lipsei experienței iată cum se ajunge "cu oiștea-n gard"-ul cimitirului....
    În ultimele două săptămâni, "m-am luat de cap" la comportamentele unora (mai ales) ce aveau "lămâia-n lunetă"...(apropo de "expertiză"/experiență); bine-nțeles (cu ce-o fi de vină marca asta de mașină) 20% bmw cu folii pe geamuri și pe "stopuri" și cu numere de "u.k." apoi cu numere românești..... Apoi și cu alte mărci ( care și astea trebuiau, printre altele, să bubuie din tobe, iar tobele sunau, mai abitir la anumite manevre forțate).... M-au făcut să-mi aduc aminte, privind diversele comportamente, la acea constatare lansată de cineva că, "nesimțirea la volan este direct proporțională cu prețul și puterea mașinii"......

prd.marius

Am fost weekendul acesta pe A1, iar pe lotul Impregilo (Cunta-Saliste), au lucrat se pare, si au mai reparat din denivelari.
Dar ce-am observat e ca indicatoarele de viteza (cele cu galben pe care probabil le-au folosit pe parcursul lucrarilor), au ramas montate pe autostrada.

Mie personal mi se pare foarte periculos. Plus ca "bizonii" (asa cum ii numeste presa) care stiu ca acolo s-au terminat lucrarile vin si se urca pe tine, flash-uri, etc.

Oare nu au terminat? Sau pur si simplu le-au "uitat" acolo?

ghrt

Întotdeauna vor fi destui şoferi începători şi emoţionaţi sau bizoni cretini suicidali. Educaţia doar le diminuează procentul, deşi am dubii că semnificativ. Iar gesturi periculoase, pe fondul oboselii, emoţiilor etc pot fi comise de orice.
Singurul răspuns obiectiv ar fi drumul cu elementele de siguranţă, inclusiv parapeţii. În contextul ăsta cred că prevenirea accidentelor cu decese sau răniri grave prevalează în faţa vitezei de deplasare şi a consumului de carburant...
Cont (aproape) inactiv.

qionescu1

Corect, asta spun si eu drumul trebuie sa aiba si elemente de siguranta. Pe centura Valcele Apahida, coborarea inspre Valcele se coboara cu viteze mari si pe distanta destul de lunga. Nu stiu care masura ar fi mai buna dar mi se pare un sector de drum destul de periculos in conditiile astea.

elphax

nu este prea OK sa pui parapet unde sunt pante mari si sensuri cu o singura banda. din pacate pe centura respectiva sunt 2 zone unde parca iti cere talpa. cand sunt pe zona cu linie continua dupa un vehicul lent abia ma abtin sa nu depasesc - mai ales pe coborare, unde pe urcare sunt 2 benzi si vad pana jos in vale ca nu vine nimeni.
pe de alta parte, sunt curbe destul de stranse acolo si se merge prea tare . un sofer mai putin experimentat poate foarte usor sa piarda controlul si sa treaca peste linie fara sa vrea, ori pe banda de langa el ori pe contrasens. era bine sa fi fost 2 benzi pe sens toata centura si cu NJ.
macar de ar pune mai multe semne de avertizare si sa faca marcaje din acelea foarte puternic rezonatoare

dragos76


qionescu1

In poze pare a fi inspre Apahida si din articol ar rezulta o culpa evidenta a conducatorului autoutilitarei.Si pe sectorul asta viteza excesiva este o problema dar in continuare sustin ca cel mai periculos sector e coborarea inspre Valcele, coborare lunga si cu cateva curbe care la o viteza legala/normala n-ar trebui sa puna probleme dar se coboara cu viteze mari pentru ca drumul te imbie si la astfel de viteze plus curbele se pierde foarte usor controlul (a se vedea ultima tragedie). Ceva trebuie facut.

roata

#5334
Dupa poze, cred ca aici s-ar fi produs accidentul.

Desi in acel punct nu este o curba, viteza si probabil faptul ca exista santuri de scurgere a apei imediat langa banda de mers au contribuit la rasturnare. E posibil sa se fi aflat in depasire (in poza se afla cu spatele, pe partea stanga), probabil fara sa se asigura complet, si s-a intamplat ce s-a intamplat.

Din punctul meu de vedere toate sectoarele de drum (cu sau fara curba), care se afla de-alungul unei astfel de scurgeri, ar trebui delimitate minim cu un parapet din cablu pe exterior. Fara exceptie.
Iar pe multe din drumurile noastre, mai ales unde exista panta, in curba sau unde exista linie continua, sa fie tot asa instalati parapeti din cablu intre sensuri (nu ocupa mult spatiu).
O dunga continua pictata pe asfalt poate nu ii convinge pe multi sa o respecte, dar un parapet fizic, simplu, semnalizat si pre-semnalizat corespunzator, care provoaca daune minime daca intri in el, poate ca ar avea mai multe sanse.

Treaba cu santurile nedelimitate de vreun parapet (ca este din beton, metal sau cablu) este un lucru pe care l-am observat pe multe drumuri "mai noi" pe la noi si consider ca produc mai multe pagube decat o simpla iesire in decor (indiferent din vina cui se produce).
Sunt aproape la fel de rele ca si "podetele peste canalizare", gasite in multe sate de pe la noi (aici).
Iar faptul ca astfel de canalizari neacoperite si nedelimitate fizic se gasesc inclusiv pe drumuri rapide (aici), este inacceptabil din punctul meu de vedere.

Intr-adevar, se poate spune si "pai daca nu a respectat codul rutier, normal ca i s-a intamplat X". Este adevarat ca fiecare risca (viteze, depasiri etc) pe barba lui, dar de cele mai multe ori in astfel de cazuri, vorbim si de afectarea mai grava (sau permanenta) a sanatatii nu neaparat numai a celui vinovat. Prin siguranta rutiera nu inteleg doar protejarea celor care circula regulamentar (desi este extrem de important), dar si limitarea cat mai mult posibil pagubelor materiale si nu numai, indiferent de vinovatie.
Citesc de foarte multi ani forumul si am vazut cazuri de drumuri chiar si in orase delimitate de parapeti din beton (Bucuresti, pasaj Nicolae Grigorescu) sau pe drumuri cum este Feleacu, pe langa Cluj sau pe DN1 intre Sibiu si Bradu.
Daca parapetii din beton "arata urat" sau "ingusteaza prea mult benzile", de ce nu se inlocuiesc cu parapeti din cabluri? Ar ocupa mai putin din benzi, sunt mai placuti ochiului, produc mai putine pagube materiale in cazul unui contact.

qionescu1

Sa vezi ce santuri adanci mai sunt pe DN1C sau alte drumuri la care s-a lucrat si au fost ridicate. Centura de langa Apahida mi se pare ca are si marcaje pe alocuri gresite care permit depasiri in curbe, a se vedea curba de dupa sensul giratoriu de sub coasta si portiunea dinaintea sensului giratoriu dinspre Jucu. Multe accidente au fost si pe aici.

perfidus

#5336
S-a montat separator de sens tip NJ si pe DN6 (portiunea de 4 benzi ce incepe la Simian si coboara catre Drobeta), incepand de la  pasajul de cale ferata (peste linia 900) si pana la giratoriul de unde incepe (la est) ocolitoarea Drobeta Tr. Severin.

https://goo.gl/maps/hBqwjk4QivPoXoHd7
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

JohannDB

....ce santuri adanci mai sunt pe DN1C sau alte drumuri la care s-a lucrat si au fost ridicate....  Exemplele de șanțuri antitanc, cu adâncimi de peste 1,20m și mai rău, mai adânci de "un stat de om", de peste 1,89m adâncime sunt pe (îndeosebi) drumurile "modernizate"..."reabilitate".......
   Am mai spus-o și-o repet, la ce naiba trebuie aceste "tranșee antitanc" ?? În locul lor, CĂ TOT SE CONSUMĂ BETON, nu se pot face în profil transversal dreptunghiular și LA SUPRAFAȚĂ acoperite cu "dale-grătar".....?? Că dacă este să ieși în decor (o ieșire din proprie tâmpenie) sau o ieșire în decor OBLIGATĂ într-o alegere la secundă, între a muri lovit frontal de cel ce intră pe sensul tău, pentru a te salva, aici nu mai ai șanse !! Ori mori lovit ce cel ce-i pe sensul tău, ori în adâncimea șanțului.....
   Dacă onorabilii gânditori-proiectanți-constructori ar face aceste tranșee ACOPERITE, ai avea o șansă să ieși în decor și să te "duci în bălării" cât te ține arătura, indiferent de vină; că pomi nu mai avem pe margini.....

Exemplul de jos DN56 Calafat-Craiova, după Radovan spre Craiova: măsurat de la asfalt, din curiozitate, mi-a ieșit 1,92m în anumite locuri....


Powered by API/PUM imgur uploader

"""care se afla de-alungul unei astfel de scurgeri, ar trebui delimitate minim cu un parapet din cablu pe exterior. Fara exceptie."""  NU, nu este o idee bună; aceste "șanțuri"/rigole cum or fi, sunt cvasi-permanente și cum am spus-o ar trebui acoperite, numai că  nu aude nimeni... "Dreapta" să rămână liberă pentru orice manevră de evitare/retragere/ieșire controlată sau necontrolată, în câmp/arătură....

  Un alt exemplu de șanț antitanc... Aici e chiar "proaspăt" DN73 între Tohanul Nou și Râșnov 27.02.2020.



Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Am mers si eu pe DN2 dupa mult timp de la Buzau la Bucuresti, mi s-a parut horror desi il mai facuse de multe ori in trecut. India. Cand am intrat pe portinuea cu sensuri alternative de langa Bucuresti, a fost mirific, civilizatie. Da, am prins un tir si am mers cu 90 in spatele lui 2 km, dar linistit. Si 90 pe DN e super ok.

dr4qul4

#5339
Mergi pana la Iasi cu 50/90 sa vezi dupa cat de mirific este. Asta nu inseamna ca nu apreciez 2+1. Doar ca atunci cand faci 400 de km, 10-20 kmh in plus conteaza enorm.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist