Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Mai sunt si acei parapeti cu role de la Chitila....despre care nu am mai auzit nimic in ultima vreme :
Daca s-ar folosi p[e autostrazi asa ceva...ar trebui 2 randuri sau doar unul singur in zona mediana?


dr4qul4

La noi intretinerea este deficitara. Un parapete metalic deteriorat poate fi mai periculos decat fara parapete deloc.
Parapetii de beton au nevoie de intretinere minima, rezista mai bine la impact si ocupa mai putin spatiu (si daca pui 2 randuri cu piatra intre ele, tot nu depasesti 2m latime), astfel ca banda de viteza va fi mai lata.

Daca luam la puricat parapetii de pe autostrazile vechi, ne vom minuna de cate carpeli si improvizatii vom gasi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ivladbogdan

Tin sa te contrazic in legatura cu ultima afirmatie.
Pe A3 Campia-Gilau - autostrada veche, de-a lungul timpului am vazut cel putin 4-5 locuri unde a fost distrus parapetul in urma unor accidente si s-a remediat destul de repede sau chiar foarte repede (chestiune de zile).
Cred ca depinde si cine administreaza anumite sectoare de drumuri. Am vazut si eu locuri in tara unde nu exista niciun fel de intretinere a infrastructurii, dar si zone unde cel putin o mentenanta minima era vizibila.

bogdymol

#5314
@elphax

Nu numai in desert. Conteaza doar sa ai un pic mai mult loc. In SUA sunt multe autostrazi cu suficient spatiu intre sensuri pentru a nu mai necesita parapet median (exemplu).

Si in Europa exista asemenea portuni de drum. Tin minte una in Polonia (nu o gasesc acum), Austria, Marea Britanie.

Mai este si varianta cand a existat un drum vechi, un sens al autostrazii a fost rutat pe acest drum vechi, iar celalalt sens s-a construit nou-nout. Exemple: Germania, Italia 1, Italia 2, Italia 3, Macedonia.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

reed


bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


gruiarew

Acum s-a rezolvat. Îs semne de atenție animale.  :gaah: :gaah: :gaah:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#5319
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24133929-restrictii-circulatie-stare-urgenta-scadere-trafic-accident-auto-morti-victime-coronavirus.htm

Quoteîn pofida restricțiilor de circulație și a numărului mai mic de accidente rutiere grave, numărul de persoane decedate a fost mai mare decât cel din martie 2019: 119 persoane au decedat în luna martie a acestui an, cu una mai mult decât în aceeași lună a anului trecut."

Sunt curios cum a fost in aprilie.




mihaimai

Mai aproape de noi, si nu in desert:
A1 Atena - Salonic, 30m intre cele doua sensuri

https://goo.gl/maps/C6jTopbW9qRusfLS7

TibiV

3o de metri impaduriti...
Dar chiar si asa, parapetele metalic nu lipseste...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@mihaimai, sunt doar 10 km inainte de Katerini... Nu se pune....


qionescu1

Nu s-ar impune separatoare de sens de tip new jersey pe alocuri si pe centura Valcele - Apahida?