News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Ultima mea "interactiune" cu "un alt participant la trafic" a avut loc in urma cu doi ani.
Am intrat in el, din spate... I-am "tunat" un pic portbagajul...

Recunosc, am fost SINGURUL VINOVAT!
Cel din fata mea oprise la o trecere de pietoni... Din fericire, era o zona atat de complicata incat nu aveam mai mult de 40 km/h...

Dar am avut si eu "circumstante atenuante"...
Tocmai pentru ca mergeam foarte, foarte incet, ma uitam in stnga-dreapta.
Si am vazut pe trotuar o domnisoara superba (era in iulie, deci nu avea prea multe haine pe ea...)  :-[
Desi sunt batran, nu sunt inca mort! Iar fata era "de top"...
Am ramas cu ochii la ea 2-3 secunde. Fix cat sa intru in masina din fata mea...
Consecintele au fost minore, i-am dat omului "amiabila", eu mi-am reparat avaria (minora) pe un pret absolut decent.

Dar de atunci nu ma mai uit la "pietonite"....  :lol:

COROLAR:
Femeile sunt periculoase si in masina, si langa masina....
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Ionut

Asta cu femeile e clasica. Tin minte ca eram la Buzau acum multi, multi ani, intr-un taxi. Soferul cu ochii dupa o tipa pe trotuar. Era... deh. Si eu ma uitam, doar ca eu nu eram la volan. I-am platit bietului cursa ca si-asa avea de dat bani. :lol:

danpandrea

Nimic nu mă enervează mai mult decât senzația că sunt luat de prost. Case and point: trimit mesaj la CNAIR pentru a afla motivul limitării de viteză la 100km/h în zona Gruiu, pe A3 și cum au de gând să rezolve problema (dacă fac nod cum trebuie sau dacă întrerup accesul prin cele 2 bretele periculoase). Răspunsul lor:


dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Earthchild

Se pare că da...

https://www.google.ro/maps/@44.7176603,26.2432762,3a,75y,89.57h,79.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJtTH5KlFAmoe9R6CGL1K7g!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

O mizerie în toată regula, nu știu cum de este tolerată. Ar trebui cerut CNAIR să completeze de urgență acolo cei 4-5 metri de parapete metalic, poate acum, cu d-na Ioniță, se poate.
Plus două blocuri de beton pe breteaua aia la intrarea din drumul județean, câteva chestii simplu de făcut într-o singură zi!  Așa forțează și CJ Ilfov să caute să acceseze fonduri pentru un nod rutier adevărat în zonă.

dr4qul4

Stiu ca se intra pe acolo. Dar cum poate sa apart intr-un document oficial al CNAIR asa ceva?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Parapete median metalic in loc sa protejeze omoara oameni?

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/video-accident-grav-pe-a2-un-mort-si-2-raniti-dupa-ce-masina-s-a-izbit-violent-de-separatoarele-de-sens-traficul-este-restrictionat-1326639

Oare a avut un defect sau era de calitate proasta sau exista acolo o intrerupere de parapet... Ca altfel nu prea imi explic. Nu sunt adeptul despartitoarelor metalice, le consider de o mie de ori mai bune pe cele de beton, dar totusi si cele de metal nu ar trebui sa cedeze la un autoturism.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Parapetele metalic ii protejeaza pe ceilalti de patrunderile pe contrasens.

Iti dai seama ce carnagiu ar fi putut iesi daca ar fi ajuns pe sensul celalalt?....
Dar din fericire nu a trecut de al doilea rand de parapete, cel al sensului spre Bucuresti.

Nici un parapete nu impiedica accidentele rutiere. (Ala probabil gonea ca nebunul, cand aseara la ora 19 fie ploua torential, fie abia se terminase ploaia si in mod cert existau inca portiuni cu "balti", adica acvaplanare...)

Da, categoric, unori ar fi mai sigur sa nu existe parapete si sa zbori "in camp".
Dar nici asta nu este o garantie de supravietuire:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-mortal-ciudat-politistii-nu-inteleg-ce-s-a-intamplat.html
Quote
Sfârșit tragic pentru un bărbat de 63 de ani din Prahova. Autoturismul pe care îl conducea a ieșit de pe șosea și s-a răsturnat de mai multe ori pe câmp, până când s-a oprit în mijlocul unul lan de floarea soarelui.

Martorii au sunat la 112, iar medicii de pe ambulanță au încercat să resusciteze victima, însă, din păcate, fără niciun rezultat.

Încă nu se știe din ce cauză a pierdut bărbatul controlul volanului, mai ales că se afla pe un drum care este foarte puţin circulat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

În SUA, în Grecia se utilizează separatoare de sens duble de beton cu umplutură de pământ între ele. Parapetul metalic simplu a cedat la un autoturism, la un TIR nu face față nici parapetul metalic dublu. În schimb, de cel dublu de beton nu a reușit să treacă nici un tanc Abrams (s-a întâmplat în SUA, acum 2 - 3 ani)

vancouver

Si in Germania toate parapetele centrale se inlocuiesc treptat cu parapete duble de beton umplute cu pamant sau piatra. Eu asta tot sustin de mult timp aici, dar exista oameni care in continuare le prefera pe cele metalice ca sunt mai elastice  :lol: si atunci lovitura va fi mai "moale".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Până la urmă de ce se tot fac de metal? Costuri? Să nu-mi ziceți iar de ceva normativ că mă duc în pădure.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Asta stiu...asta fac. E din categoria noi muncim, noi nu gandim.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

#5308
@gruiarew,
buna intrebare...

Incerc o abordare semi-empirica, bazata pe cunostintele ingineresti de baza.

Nu sunt de meserie, dar banuiesc ca este vorba tot despre reducerea consecintelor....
Un parapete metalic "clasic" se va deforma (plastic) foarte mult la impact (evident, trebuie aruncat dupa...). Dar deformarea aia preia o buna parte din energie cinetica a vehiculului respectiv. Adica o buna parte din deformarea potentiala a caroseriei este transformata in deformarea glisierelor/stalpilor.

Ceea ce nu se intampla in cazul parapetelor duble de beton cu umplutura intre ele.
In acest caz impactul este echivalent cu a intra intr-un zid de beton. Zidul nu cedeaza nici un pic. Masina cedeaza mult mai mult...

Este drept, pe autotrazi este foarte putin probabil (aproape imposibil) sa ai un impact frontal cu parapetele.
Dar este la fel de adevarat ca un impact "in unghi ascutit" te va arunca inapoi, catre celelalte benzi, pe care circula alte masini...

Asta a fost doar o analiza "empirica", m-as bucura sa gaseasca cineva o analiza SWOT asupra celor 2 tipuri de parapete, sau o explicatie tehnica mai solida a motivului pentru care nemtii baga "parapete duble de beton umplute cu pamant sau piatra"...

De obicei nemtii nu fac prostii tehnice prea mari.

LE
Probabil cea mai "safe" este metoda aia (americana in principiu) cu parapete metalic si o un spatiu verde de vreo 10 metri intre sensuri....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Dacă lași 10m între sensuri nu mai văd de ce ai pune gard.
Și nu cred că te aruncă așa de tare cel de beton, că totuși mașina nu-i o bilă de cauciuc. Clar nu atenuează ca cel de metal și există riscul să te arunce în dreapta, unde posibil să fie alte mașini, dar vorba aia din bătrâni, cred că răul e mai mic. Chiar dacă îl agăți pe cel din dreapta ta, impactul și daunele sunt infinit mai mici ca la o intrare pe contrasens, diferența de viteză fiind în cel mai rău caz la jumate față de ciocnirea cu cel de pe contrasens.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis