Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduC

Exista obligativitatea ca mijloacele interurbane de transport persoane sa aiba centuri de siguranta montate la scaunele pentru pasageri?
Daca da, responsabilizarea soferilor pentru ca pasagerii sa si poarte aceste centuri...

TibiV

Este clar ca persoana care a zburat pe usa NU era soferul... Acesta nu ar fi avut fizic cum sa zboare atat de rapid pe usa....
Era probabil o cunostinta care statea "la o vorba" cu soferul, sau care se pregatea sa coboare la prima statie.

Dar ai dreptate.
Insa de cel putin 10-15 ani avem astfel de accidente cu microbuze fie supra-aglomerate (recunosc, aici nu era cazul, cu doar 11 pasageri), fie in care nimeni nu poarta centura (daca exista centuri).

Practic, ARR si RAR sunt doar institutii care iau TAXE - si spagi - atunci cand dau "OK-ul", adica fac anual niste verificari de forma.
Dar sunt institutii care NU fac absolut nimic pentru control & preventie.
Da, uneori ti se ia talonul (autoturismului personal) pentru ca nu merge stopul dreapta spate (sau un far de ceata, daca e "pe talon") sau daca scoti mult fum pe esapament. Dar ti se ia tie, "popa-prostu" sau "gura casca".

"Dubarii" care merg cu 30-35 de oameni intr-un microbuz de 19 locuri, si ala "legat cu sarma", la care microbuzul are 7 metri si dara de fum 15 metri nu patesc niciodata nimic. Ca au patroni care "cotizeaza corepunzator" la "nivelurile superioare de partid si de stat"... :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

aici vinovat este cel cu Punto, care musca din linie fara motiv (posibil probleme medicale?, a adormit la volan..sau pur si simplu neatentie).
Dar nici soferul de microbuz nu a reactionat cum trebuie. A tras de volan tot spre centru. Daca tragea dreapta avea sanse sa evite impactul frontal si ajungea in sant. Nu pare a avea viteza, si cu frana, intratul in sant nu era la fel de grav. Tragand spre centru, a anulat orice posibilitate de redresare pentru cel din Punto.
Cred ca s-a panicat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Manevră de începător a celui cu busul. Tras în stânga să "scape", la panică. Posibil dacă nu făcea nimic să-l ia doar cu colțul erau mai puține victime.

@dr4qul4 posibil nici cel cu microbuzul nu era atent. Reactionează prea târziu. Daca stătea pe curul lui cred că ieșea maxim o frecătura laterală. Cel cu turismul pare să tragă de volan sa se redreseze dar ăsta cu busul era deja peste el.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

posibil cel cu microbuzul, in acea  secunda cand a vazut fiatul ca o ia oblic a vrut sa il evite pe interior. dar in ultima fractiune de secunda fiatul a incerca sa redreseze si sa revina pe sensul lui. daca unul din ei nu schimba directia poate erau doar grav raniti, nu morti

Cristi N

Tind sa cred ca la decizia proasta a soferului de microbuz de a evita prin stanga a contribuit si santul de pe margine. Probabil in subconstientul lui era ca santul este adanc si nu e o idee buna sa intre in el asa ca l-a exclus din start.

TibiV

Eu m-am tot uitat la video de la 10 dimineata, cand l-am priimit...

Desi nu prea este loc (nu este 1,5+1,5), niste parapete separatoare de sens ar fi redus "bilantul mortilor" cu 2 "ingropaciuni".
Este putin?....

NU vreau sa ma pronunt in cazul asta... Vorbim de un drum "clar" 1+1, nu struto-camila DN2 1,5+1,5....
Dar este clar ca un parapete median (subtire, de gen WRSB) nu i-ar fi permis batranului sa intre pe contrasens.
Ar fi intrat in parapete, probabil ar fi ricosat "in camp".... Niste vanatai, dar fara "angajamente definitive" la "tata popa" pentru ultimul drum...

Nashpa oricum....  :(

Si hai sa nu incercam sa stabilm noi "vina"....
Este clar ca amandoi soferii au gresit.
Dar nu o putem pune "in carca" microbuzului.
Au fost zecimi de secunda... A facut soferul ce l-a dus mai bine....
Am o gramada de jocuri video la care, la a 10-a - 15-a incercare, "trec proba".

Partea nashpa este ca in viata reala NU ai "replay".
In viata reala nu poti "activa" o functie care iti da "extra-live"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Manevrele prin care eviti un astfel de accident, ocolind pe contrasens, reusesc doar in filme. In viata reala, tragi dreapta si speri ca si celalat sa faca la fel. Bine, daca nu sunt pietoni pe margine, caz in care apesi frana.
Chiar daca, printr-o minune, ar fi reusit sa-l evite prin stanga, microbuzul s-ar fi rasturnat cand facea manevra de redresare. Sau ar fi ajuns in santul din stanga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

@TibiV
Nu cred ca se pune problema existentei separarii sensurilor de mers . Accidente de felul asta se pot intampla oriunde,nu doar pe DN-uri...sunt zeci de mii de km de drumuri nationale,judetene,comunale sau private,nu poti sa pui parapet peste tot; este imposibil dpdv economic cat si tehnic  de cele mai multe ori.
Solutia vine din alta parte,si anume : automatizarea! De la nivelul 3 nu cred ca mai este nevoie de parapeti ,numar mare de benzi sau latime a benzilor de circulatie mai mare de 3m.
Society of Automotive Engineers – SAE:
"Nivelul 0: Masini care nu sunt autonome – conducatorul auto controleaza toate aspectele legate de conducerea masinii.
Nivelul 1: Asistenta pentru conducatorul auto – pot fi instalate unul sau mai multe sisteme ,,semiautonome" care ajuta utilizatorul, de exemplu, franarea de urgenta.
Nivelul 2: Masini autonome partial – conducatorul auto trebuie sa fie intotdeauna pregatit sa preia comanda, chiar daca sistemele ce controleaza directia, franarea si acceleratia permit vehiculului sa circule pe sosea.
Nivelul 3: Autonomie conditionata – autovehiculul poate circula pe sosea, iar conducatorul auto trebuie sa raspunda doar cererilor de interventie.
Nivelul 4: Autonomie ridicata – autovehiculul poate incepe si incheia o calatorie fara interventia omului.
Nivelul 5: Autonomie completa – masina functioneaza numai autonom si nu este dotata cu comenzi manuale"

elphax

Astfel de accidente de întâmplă și unde nu e linie continuă și evident nu se pune problema de a avea parapet.
Ma gândesc și la mașinile noi cu tot felul de senzori, radare și sisteme care te ajuta sa eviți un impact cu obstacol din față. În asa un caz, când celalalt vine chitit sa dea în tine, nu te salvează nimic

danutzu_1069

Nu vi s-a intamplat niciodată, pieton fiind si mergand, sa vina cineva spre tine, tu sa o iei la dreapta ca sa il eviti si el sa o ia ( fara voie) tot in aceiasi directie?
E, uite ca si pe sosea se intampla d-astea. Totul tine de o decizie de secunda, dar și de inspiratie... Soferul de microbuz s-a gandit ca ala nu mai redreseaza si se duce drept in sant... Nu-mi dau seama daca a si franat, dar daca a tras de volan stanga (deci a fost constient de ce va urma), mai rau facea daca si frâna...

alin2pas

Să încerci să te gândești în asemenea situații cum e mai bine să eviți accidentul, ținând cont că totul s-a petrecut într-o secundă, e ca și cum ar sta portarul să se gândească în ce direcție să sară pentru a apăra un penalty. Practic e imposibil. E vorba de un gest reflex al șoferului de microbuz, care în mod cert nu avea nici un curs de pilotaj sportiv sau de conducere defensivă, la fel cum nu avem marea majoritate a șoferilor. Poți fi șofer profesionist și să ai milioane de km parcurși și să nu te fi întâlnit niciodată cu asemenea situație, ca să ai reflexele formate pentru a evita accidentul. Accidentul putea fi evitat doar de cel cu autoturismul: nu trebuie să încerci să-ți forțezi limitele (ale tale sau ale mașinii), eviți să ai alte activități la volan care pot să-ți distragă atenția, iar când te simți obosit, tragi pe dreapta în primul loc unde e posibil.

dr4qul4

ideea era ca, din moment ce el a tras stanga, celalalt nu a mai avut nici o sansa de redresare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#5293
Tot ce-am vazut recomandat pentru situatii de genul asta de catre oameni mai priceputi e sa faci orice e posibil sa eviti coliziunea frontala iesind din drum in sant (cel din dreapta evident), daca ajungi pe cimp fiind cel mai bine. Argumentul lor fiind ca acceleratiile negative (cele de frinare adica) ar fi mai mici decit la o coliziune frontala: sifonezi masina dar sistemele ei te protejeaza, sint raniti dar scapi cu viata ceea ce la coliziuni frontale la viteze de peste 60 km/h (fiecare vehicul, da?) nu se prea intimpla. Ma rog, mai usor de zis decit de facut.
Argumentul e si mai puternic tinind cont ca majoritatea dintre noi conducem autoturisme cu mase intre 1 si 2 tone si, asa zicind, sintem dezavantajati la ciocniri cu masini mai grele. Adica mai toate celelalte, de la harabai gen X6, microbuze si pina la, Doamne fereste, camioane. In plus, masinile noastre fiind mai usoare sint si mai agile si in consecinta, argumentau ei, in astfel de cazuri e preferabil sa facem noi manevra (eventual) salvatoare si sa intram in sant.
Am fost o singura data intr-o astfel de situatie undeva in zona Cosava (eu venind de la Timisoara) cind m-am trezit dupa o curba cu un autocar aflat in depasire. Am reusit sa opresc repede masina (poate ca aveam 60-70) si deja bagam in marche ariere cind spre usurarea mea am vazut ca autocarul poate reveni pe banda lui fara sa se urce pe mine. Pe locul din dreapta statea un client englez, s-a speriat destul de tare (si el) asa ca i-am spus: "welcome to the Wild East". N-a prea ris.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alin2pas

Cel mai probabil, nici șoferul microbuzului nu era deosebit de atent la drum, pentru că era o porțiune de drum care în mod normal nu punea probleme. Putea de exemplu să schimbe postul la radio, să regleze instalația de ventilație sau să-i fie distrasă atenția de un pasager care intenționa să coboare; putea să fie genul care consideră că e suficient să țină doar o mână pe volan, nu putem ști. Sunt multe astfel greșeli mărunte sau de momente de lipsă de atenție care pot apare (nu cred că e cineva care să fie în permanență concentrat numai la drum, ca un pilot de curse). În situații normale nu se întâmplă nimic, dar dacă apare ceva neprevăzut...
Din păcate, sunt destul de multe cazuri în care unii participanți la trafic ,,testează" intenționat sau nu atenția și reflexele celorlalți. Sunt cazuri terminate fericit, ca al tău (am mai pățit și eu ceva asemănător de câteva ori), alteori se termină în mod nefericit, precum în cazul de mai sus.