Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prd.marius


qionescu1

#5266
Infracţiuni privind codul rutier (bine pun datele astea aici? poate intereseaza pe cineva)

Structura efectivelor de detinuti dupa natura infractiunii (codul rutier) la 31.12.2009 - 648 detinuti
                                                                                                             la 31.12.2019 - 1695 detinuti
   
În perioada de referință, se observă o creștere de peste 160% a infracțiunilor privind codul rutier, reprezentând, în anul 2019, a treia categorie ca proporție dupa infractiunile contra persoanei 8438 detinuti si contra patrimoniului 7581 detinuti - sursa raportul de activitate al Administratiei Nationale a Penitenciarelor pe anul 2019

rota

România, în fruntea tărilor UE cu cele mai multe victime ale accidentelor rutiere. Câte accidente au loc la noi, în ce luni, în ce zile și cine le provoacă cel mai des. Județele cele mai periculoase pentru șofat

În România au avut loc anul trecut 31.146 accidente de circulație cauzatoare de vătămări corporale. Cele mai multe au avut loc în interiorul localităților. Doar 10% din accidente au loc pe fondul întunericului. Aproape 85% au loc pe carosabil uscat. În zilele de weekend, vinerea au loc cele mai multe accidente.
Sursa

ghrt

Cont (aproape) inactiv.

voicul

Europa are cele mai sigure drumuri din lume, dar România are cele mai periculoase drumuri din Europa

In timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/europa-are-cele-mai-sigure-drumuri-din-lume-dar-romania-are-cele-mai-periculoase-drumuri-din-europa-1321428

JohannDB

#5270
Europa are cele mai sigure drumuri din lume   Pe bune ?? Călărește zilnic, pe sute și sute de kilometrii autostrăzile vestice (mai ales cu "încărcături") ca să vezi bezmetici, cocalari, bizoni, nesimțiți, turbați, inconștienți, pierduți în spațiu, DROGAȚI, tembeli, etc,  ce întâmpini..... Și să ai o discuție "tet a tet" cu rutierii nemți de pe ringul berlinez sau din alte părți (pe la Hamburg...sau Bremen, chiar Cuxhaven), rămâi trăznit de ce "floră și faună" au și ei..............
    """""România are cele mai periculoase drumuri"""""" Nuuuuu, România are cei mai TEMBELI și NESIMȚIȚI soferi, deoarece (cum spunea cineva)  nesimțirea și infatuarea este DIRECT proporțională cu valoarea mașinii...... În țara asta, așa cum ne suportă/ține ea pe noi cu AJUTORUL NOSTRU, actualele drumuri încă ne ÎNCAP aproape la limită, dar trebuie UN MINIM RESPECT pentru acel (ce-o fi ăla ?) Cod Rutier.....................

cristi5

^ te-ai uitat la Africa sau Asia? Vezi pe youtube...

JohannDB

@ cristi5 Nu am avut nevoie de Africa sau Asia și aș completa cu Rusia.......Eu știu ce am pătimit în "civilizata" Germanie de-a lungul a 5 ani.... Și nu m-am plimbat cu turismul..... Aveam la fiecare tură, ori 160 de tone/cu 55m lungime...ori 70m lungime/cu 50 de tone...... Plus sfârșit de săptămână făcut în parcări cu gătit la butelie și cu apa de ploaie căzând de pe gâtul de trailer în....oala cu ciorbă, sau să stai blocat trei patru zile de viscol la vreme de noiembrie, "halind" conserve, prin vârfuri de dealuri/pășuni/coclauri (mă încălzeam cu motorul non stop, că la "Siroco/Webasto" i se arsese camera de ardere ).... :D :D :D :D  "Viața la țară" de Duiliu Zamfirescu, ce mai !!

elphax

oameni buni - chiar nu putem compara drumurile si traficul din Europa cu restul lumii. La noi e multa supraveghere, reguli foarte bune, drumuri proiectate eficient, camere peste tot etc. Evident ca zonele cele mai spalate din US sau Asia - Japonia pot sa fie peste unele tari din Europa :)

- Africa in afara de mari orase in cateva tari bogate - nu au nici drumuri bune , nici disciplina, plus vehicule in stare jalnica.
- Asia - zona araba - drumuri bune dar indisciplina si viteza. Zona indiana - haos, animale, masini vechi, claxoane, ingramadeala. Dar sunt atenti, nu sunt multe accidente. Asia de SE - acolo este mult mai ok, infrastructura mai buna si oameni relativ calmi. In Japonia si Korea e aproape perfect.
- America de sud si centrala - indisciplina, stil latin ;)
- America de nord - indisciplina si prostie pe alocuri. Dar au drumuri bune. Drumurile principale sunt OK, multa politie, amenzi mari si lumea e disciplinata. Dumurile mici, secundare - ca la noi la sat, face fiecare ce vrea.
- Rusia - nu e cazul sa discutam
- Australia nu cunosc, dar sunt destul de civilizati, ar trebui sa fie relativ OK

Romania daca ar avea cateva autostrazi ar fi peste majoritatea celor din afara Europei

 

gruiarew

În mama Rusie toți au camere și o obsesie să pună pe net. Urmăream ceva vloguri făcute de niște tipi ce s-au dus în expediții prin Siberia. Dacă opreau pe marginea drumului să se odihnească sau să admire peisajul imposibil să nu se fi oprit careva să-i întrebe dacă au nevoie de ajutor. În orașe și-n zonele aglomerate, da, clar, haos. În rest însă par mult mai omenoși ca la noi. Cel puțin așa reieșea din ce povesteau pe vlog.

La noi dacă s-ar aplica legea s-ar rezolva multe. Dar de ambele părți. Și cei care o ard aiurea cu viteză și depășiri ca la concurs, dar și cei care semnalizează drumurile de parcă ar scrie ghicitori.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AlexOP

Am fost eu prin Australia si Noua Zeelanda, prima data la volan pe partea stanga si nu am avut nicio problema in trafic, cred ca in 3 saptamani de abia am vazut 2-3 masini care mergeau pe autostrada cu vreo 5-10km/h mai mult peste limita de viteza. Era putin complicat sa depasesti camioanele care mergeau aproape de limita de viteza dar in rest multa disciplina si respect in trafic. Chiar am ramas placut impresionat si de faptul ca nu am vazut masini de politie in afara localitatilor, exclus sa stea cineva cu radarul ascuns prin balarii.

kitsune

#5276
În mama Rusie toți au camere pentru că se acceptă la asigurare imaginile. Și pentru că au fost multe cazurile când îți dădea cu spatele la semafor ca să zică că ai intrat în el. Plus mulți "rackeți". Că pun pe net, aia e altceva. Ce-mi place mie sunt comentariile, de obicei sunt cupluri în mașină, el e cu "suka, bleati", ea e cu "boje moi" (OMG-ul rusesc). Dar și numărul de idioți pe mp de șosea e mult mai mare decât în alte țări. Plus numărul de pietoni intoxicați.

Australienii sunt cuminți pe șosele. Dar au out-back-ul în spatele curții, dacă vor adrenalină ies la off-road în 5 minute. Să vezi curse pe plajă și cățărări pe stânci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

^ ^

@JohannDB,
stiu ca intotdeauna ai fost "retinut" in postari...

Dar am senzatia ca daca ai povesti mai multe, atunci ai intra "in concurenta" cu ante-vorbitorul (kitsune...)

"sfârșit de săptămână făcut în parcări cu gătit la butelie și cu apa de ploaie căzând de pe gâtul de trailer în....oala cu ciorbă, sau să stai blocat trei patru zile de viscol la vreme de noiembrie, "halind" conserve, prin vârfuri de dealuri/pășuni/coclauri"

O descriere foarte "cinematografica"...

Este fix genul de storry pe care eu, ca "amator" l-as citi cu foarte multa placere si interes...

kitsune "la apa", tu la sol...  ;)

Noi, "muritorii de rand", nu avem cum sa traim experientele voastre. (Iar unele experiente nici nu am dori sa le incercam "pe propria piele"...  :-[ )

Dar voi puteti fi pentru noi "Jules Verne" ai secolului XXI...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Azi dimneata la ora 7, pe DN 2D, la Bolotesti.
2 morti, 11 raniti.



SURSA: https://monitoruldevrancea.ro/2020/06/16/video-de-pe-camerele-de-supraveghere-cu-accidentul-de-la-bolotesti-soferul-microbuzului-a-murit-el-era-consilier-local/

În această dimineaţă, dispeceratul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,Anghel Saligny" al judeţului Vrancea a fost anunţat despre producerea unui accident pe DN 2D, pe raza localităţii Boloteşti, în care au fost implicate 2 autovehicule, un microbuz cu persoane şi un autoturism. În urma impactului dintre microbuz şi autoturism au rezultat 13 victime.

La faţa locului au fost mobilizate de urgenţă şi au acţionat gradual, 1 autospecială de descarcerare, 1 autospecială de transport persoane şi victime multiple, 4 ambulanţe SMURD, 5 ambulanţe ale serviciului de ambulanţă, 2 autospeciale de stingere cu apă şi spumă şi 1 autospecială de primă intervenţie şi comandă.

Din nefericire şoferii ambelor autovehicule au decedat.

UPDATE

Șoferul microbuzului implicat în accidentul rutier ce a avut loc în această dimineață pe DN2D, la kilometrul 27, a decedat. Aurel Proca era consilier local in cadrul Consiliului Local Vizantea Livezi. Aurel Proca, în vârsta de 58 de ani, era șofer pe microbuzul care efectua cursa de transport persoane pe ruta Vizantea Livezi – Focșani. El își anunțase intenția de a candida la funcția de primar al comunei Vizantea Livezi din partea PMP.

Conform surselor noastre, cinci persoane sunt internate la Spitalul Județean de Urgentă Focșani, dintre care trei în stare foarte gravă. În total, 11 persoane au fost rănite și două au decedat, respectiv cei doi șoferi.

,,În urma cercetărilor efectuate la fața locului, s-a stabilit faptul că vinovat de producerea accidentului rutier de pe DN2 D este bărbatul de 70 de ani, aflat la volanul autoturismului", au precizat reprezentanții Biroului de presă al IPJ Vrancea.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

La 0:12 si 0:23 se vede cum imediat dupa impact, usa dreapta fata a microbuzului se deschide si cineva este aruncat afara. Probabil microbuzul a cazut si peste el dupa ce s-a rasturnat.