Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Dar ITS-ul de pe lotul UMB ce spunea? eu stiu ca era blocat pe afisaj cu restrictia de 7.5t. Nu functioneaza?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

gruiarew

Mergea, am scris mai sus. Ăla l-am văzut, bulinuțele astea mici nu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

O autostrada este construita indeosebi pentru traficul greu. Este evident ca un sofer de camion care stie ca mai are cateva sute de km de condus pe aceasi autostrada nu va acorda aceasi atentie semnelor de iesire de pe o autostrada, comparativ cu un drum obisnuit. El stie ca trebuie sa mearga "tot inainte" inca cateva ore, fara nici o alta manevra.


Pe langa incompetenta politicienilor se pare ca trebuie sa vorbim si despre cei ce se ocupa de semnalizarea rutiera.

Pe A1 la nodul Ilia au existat 5 semne care aratau interdictia pentru vehiculele grele:

1 semn cu 1000 m inainte de iesire:



1 semn unde incepe banda de decelerare:



3 semne dupa iesire:



Total: 5 semne. Din care 3 sunt sub-standard, prea mici pentru a fi observate in mod corespunzator la viteze de autostrada, plus ca sunt lipite pe alte elemente de semnalizare care necesita cateva secunde pentru a fi citite (directiile indicate). Nici nu ma mir ca au fost soferi de camion care le-au vazut tarziu sau chiar le-au ratat cu totul.


Dar oare cum ar fi trebuit semnalizata aceasta obligare a vehiculelor de mare tonaj sa paraseasca autostrada? Pai e suficient sa ne uitam la vecinii maghiari. Exemplul meu de la o statie de cantarire de pe autostrada, dar poate fi aplicata exact la fel si in cazul de la Ilia.

La peste 1000 m de iesire apare prima informare. Camioanele nu mai au voie sa depaseasca, urmeaza un control:



700 m inainte: camioanele trebuie sa iasa:



700 m inainte: camioanele trebuie sa iasa:



Limitare de viteaza la 70 km/h, sa poata sa iasa in siguranta:



Inainte de inceperea benzii de decelerare, camioanele trebuie sa iasa:



Dupa ce incepe banda de decelerare semnalizarea prezinta clar care banda trebuie sa fie folosite de camioane:



In dreptul iesirii apar ultimele semne:



Total: 7 locatii a cate 2 semne fiecare = 14 semne. Toate mari, vizibile si clare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

JohannDB

Ascult și nu știu...să râd (cel puțin să zâmbesc) sau să  "mă iau de cap"........  Acum cinci minute (atât a durat până am deschis computerul propriu) aud pe o televiziune, de un proiect important pentru cnair, care, de intră în linie dreaptă, să fie funcțional din vara viitoare..... Proiectul se numește "RADIO AUTOSTRADA SOARELUI"...... Să fie funcțional pe A2..... Programe muzicale proprii, știri din trafic în timp real, etc...... :p :p :p   Ar fi ceva nou și diferit față de ultima chestie "gândită" cu anumite melodii dacă nu treci peste viteza legală...
   Deciiiii  :cloud9:  s-au rezolvat toate...!!  La "Grind"/Dobra s-a dat în trafic nodul de aici (că tot s-a deschis Ilia - Holdea pentru "grei") s-au ridicat restricțiile de viteză la podurile de la Ilia (km 392) și Mureș (km 399-400), s-au terminat tunelurile de la Holdea - Margina, s-a terminat și A1 Sibiu-Boița...., pe A2 se circulă "ca pe blatul mesei" în toată zona pre-bucureșteană pe ambele sensuri, semnalozările pe drumuri sunt vizibile, clare și neechivoce, plus altele s-au...și altele s-au, toate cele sunt...., etc...
  A imita  pe nemți sau austrieci cu programele de INFOTRAFIC ce intră pe posturile de radio "normale" cu care există contracte "de intrare/difuzare" este una și a dori post de radio propriu e alta..........................................
La modul serios, acum anunțuri de trafic, nu cunosc cum sunt implementate la alții, dar auzindu-le pe "Antenne Bayern" de exemplu, sau altele prin acele inserții de moment, mi s-au părut suficiente și foarte exacte; puteam avea instantaneu situația traficului în punctele din fața mea. Toată treaba era să știu unde mă aflu; restul era ușor de identificat....
Și ceea ce se anunță des pe RR Actualități (ca post național) pe parcursul zilei, îl consider suficient de bun și obiectiv la momentul actual; mi-a fost și de ajutor.....

alexandru_m

Pai vine perioada estivala, creste traficul. Nu bagam si noi niste reclame ca sa fie bine? Nu luam si noi la rand casele de productie muzicala? Noi platim la ORDA, CREDIDAM, UCMR, iar cine vrea sa aiba difuzari si incasari de la antenumitele poate da acolo de o cafea. Hai domne ca e business de business.
Bine ca dupa 10 ani de unele dari in trafic acum ne scremem sa facem licitatii ca sa punem si noi in spatiile alea de servicii cate ceva care sa produca un ban si sa plateasca o chirie. Acolo e mai complicat ca trebuie licitatie, trebuie factura. Asa cu reclama si cu "industria" muzicala altfel merge treaba.

gruiarew

Am fost la Timişoara azi. Nu mai sunt lucrări, într-i zonă parapetele median e făcut din balize, dar sunt în continuare semne de atenţie circulaţie în ambele sensuri şi limită la 80. Era unul cu un TIR în faţa mea, cred că de trei ori a vrut să depăşească de trei ori s-a răzgândit. Drumul era liber, nu era îngustare, trafic din sens opus, nimic. Doar semnele lăsate acolo de decor.

Întreb şi eu... după câteva semnalizări d-astea d-ampulea, când e una pe bune nu faci poc? Parcă toate-s puse doar la derută. E nevoie de un sac de gunoi şi nişte bandă lipicioasă ce nu se desface de la apă, Nici măcar nu trebuie date jos. AI terminat lucrarea? Trage un sac peste!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

#5256
@ gruiarew...... Situația asta persistă din cursul săptămânii (practic/real nu știu exact de când, nu am verificat comunicatul cu începerea lucrării)... marți seara (26.05) în jurul orei 21:55 am trecut prin zonă cu lungime.... Și da, semnalizarea era "tot așa" prezentă și cu balizele dreptunghiulare retrase pe dreapta (banda de urgență), iar noi "în ceață" datorită ambiguității create..... Deși văzusem că la locul lipsei parapetului median erau balize cu care era închisă trecerea dinspre/spre sensul contrar (Margina-Arad), mă așteptam să dau de vreo lucrare "deschisă" acoperită de balizele laterale și noi să fim nevoiți să sărim urgent pe banda a doua deși panourile mediane ne indicau retragere pe banda unu de pe doi (sensul spre Margina/Deva).... :doh: :hm: :hm: :hm: :hm:
    Mai logic ar fi fost să lase balizele derptunghiulare de avertizare retrase lipit de parapetul median unde aveam și panourile de avertizare cu retragerea circulației din banda doi în banda unu și atunci putem să fiu mai sigur că mergând retras în banda unu nu mai pot avea vreo surpriză proastă să dau de-o lucrare deschisă acoperită pe banda de urgență de panourile retrase aici...

gruiarew

Ideea e că ne-am târâit toți cu 70 după un bulgar. Eu-s dubist zilele astea. Și când l-am văzut pe cel cu TIR-ul că ezită, am stat la cutie. Mai încolo apare sfârșitul restricțiilor și sens unic. După ce e semnalizat atenție circulație în ambele sensuri de vreo trei ori dacă rețin.

Nu știu cum era logic, dar mie mi se pare total anapoda chestiile astea. Chiar nu poți sta de fiecare dată să citești comunicatele CNAIR. Cu cei ce nu pricep limba, ce facem?  Să scoată semnele atunci, toate, și mergem după vorbe.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

@gruiarew: scuze, dar nu inteleg despre ce tronson de drum vorbesti. Imi inchipui a e undeva intre Margina si Timisoara, dar nu imi e clar la care tronson te referi si ce lucrari au fost pe el.

gruiarew

A1. Undeva între Timișoara și Lugoj, sensul spre Lugoj, parcă după nodul Buziaș, dar nu pot să-ți spun exact. Și nu era nici o lucrare, doar semne lăsate aiurea. Cel puțin când am trecut eu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

@pasadia este, cum a spus și @gruiarew, A1 sens Arad-Margina între km 473 și km 467/66 dacă rețin bine, deoarece eu am ieșit la km 459 spre Lugoj-Calafat.... Și trecusem de ieșirea Buziaș în DJ527 la km 475.......................

prd.marius

Si pe A1 pe celebrul lot Salini, sunt o gramada de indicatoare rutiere "uitate" pe mijlocul autostrazii.

Sunt extrem de periculoase, pentru ca dintr-o data ai indicator de 80km/h. Nu tu presemnalizare de zona in constructii sau ceva. Nimic.
Oare nu mai stie nimeni de ele? Sau merge si asa, ca la noi...

Si plus de asta, am vazut sunt anumite zone cu balize de plastic pe mijlocul autostrazii. Eu tot sper ca asta nu face parte din standardul autostrazilor din Romania.

Ionut

API pe Facebook

ALERTĂ DE SIGURANȚĂ RUTIERĂ!

Așa arată zonele de la km 297 și 304 de pe Autostrada A1 Sibiu-Orăștie: parapetul central rupt generează un RISC MAJOR de pătrundere pe contrasens și răniri grave în caz de impact cu metalul contorsionat!

Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să înlocuiască DE URGENȚĂ parapetele distruse sau cel puțin să protejeze temporar secțiunile afectate cu balize de plastic până când se vor putea instala noile lise metalice definitive!








Harry

Chiar costa atat de mult sa cumpere niste butoaie din astea cu nisip ca la americani si sa le puna in zonele de genul?

gruiarew

Dar de ce trebuie butoaie d-alea? Butoi normal de 140l doar să fie de plastic ce are? Ceva plastic d-ăla să nu crape imediat de la soare.
Și nu-s doar balize pe bucata aia. Au rămas și între Timișoara și Lugoj. Pentru că lucrări.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis