Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


ghrt

Întrebarea este, şi restul călătorilor ce vor face? Merg pe jos 20km?
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#5237
Eu ma refeream la faptul ca multe accidente de microbuz sunt cu victime multiple si daca tot cerem chestii evidente dpdv siguranta cu ocazia corona (toti calatorii sa stea jos) si stim ca vor fi controale, poate cerem ca ocupantii sa poarte, pe langa masca si ... centura de siguranta.

Multi zic sa folosim iesirea din lockdown sa facem Romania mai buna. S-a dat ca exemplu digitalizarea. Uite un alt prilej minunat.

Stiu, trebuie cumparate microbuze sau autobuze (poate mai bine, ca de-aia se merge in picioare, ca trebuie capacitate mai mare, plus ca-s mai mari si statistic mai sigure). Dar intai de toate trebuie sa vrem, sa fie siguranta rutiera pe primul loc. Adica viata oamenilor. Nu numai fata cu virusul ci si in microbuz, fata cu cele mai nesigure drumuri din UE.

ghrt

Sunt perfect de acord să cumpere mai multe microbuze şi mai mulţi şoferi pentru ele. Acum ajungem la punctul 2: ce facem până intră pe traseu? Şi ai văzut ce pasageri au? Crezi că au de unde da de 2-3 ori mai mult pe cursă, în condiţiile în care ei fac 2 curse zilnic?
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#5239
Siguranta rutiera nu-i un drept pe care-l castigam pe baza de etnie si venit! Sau pentru cei mai saraci sau minoritati putem face rabat de la siguranta, incalcam legea (fara centuri sau pasageri in picioare in microbuz) ca nu merita mai mult?

Sigur, daca vrem cu adevarat siguranta decenta si un transport decent, sectorul public trebuie sa se implice. Transportul local e puternic subventionat peste tot in lume. In loc sa dea primarii pomeni...

Daca te referi la Bucuresti-Ilfov, mi se pare ciudat ca transportul in zona care inconjoara o capitala europeana sa se faca cu microbuze private, ca-n Africa: fiecare de capul lui (sau a vreunui patron) si fara un concept regional. Fireste, organizarea Bucuresti si Ilfov in 2 judete "concentrice" duce la aceste aberatii.

ghrt

La microbuze poţi să adaugi şi taxiurile.

Nu mă refer la etnie şi venit, ci la piaţa acestor servicii. Trenul Bucureşti-Olteniţa avea sau are călătorii cu doar câţiva lei. Cel puţin aşa scria pe vagoane. Înainte, personalul CFR era cu un leu la naş sau ceva de genul. În plus, centura de siguranţă e absolut inutilă: acele microbuze sunt conserve compacte, umplute cu călători până când uşa se închide ca la metroul japonez. Cel puţin eu aşa le-am văzut în foarte rarele ocazii (o dată la câţiva ani) când mă mai risc să circul cu ele.
Că am stat în 2006 sau 2007 10 minute în microbuzul Buftea - Bucureşti ca şoferul să negocieze 50 de bani? Pasagerul nu vroia să dea decât 1 leu şi 50 de bani în loc de 2 lei sau ceva de genul. Aşa că, mai uşor cu ideologia, te rog. Ştiu că în Suedia e altceva, de aia şi eşti acolo.
Cont (aproape) inactiv.

gruiarew

Și nu-i numai în București. Îs și la mine la sat, îi cară și 50 de km până la Lugoj. Sau îi căra că acum am înțeles că s-a închis fabrica de papuci. Și nu, nu-i nimic ciudat să negocieze ăia 50 de bani când omul are 900 lei maxim + bonuri. Care probail nici nu-i primește la timp.

Să nu zic de ăia la care nu ajunge microbuzul și trebuie să bată 5-7 km pe jos până iese de la el de pe văgăună. Am luat într-o seară / noapte pe unul la ocazie din giratoriile de la Traian Vuia că pierduse omul microbuzul. Nu mai știu ce căutam pe acolo că de obicei vin pe A1. Mergea la Nemeșești, după Margina, a prins ocazie doar până în Traian-Vuia și o luase spre casă pe jos...

E frumos să zici ce trebuie și cum trebuie până dai de unul d-ăsta și-ți dă reset. Nu-ți mai vine să te plângi când auzi d-astea. Culmea, omul era fericit că are un venit.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#5242
E clar ca din banii lor de bilete nu pot fi cumparate microbuze decente! Sau autobuze

Exact din cauza asta ce se practica in lume e ca primariile din zona sa subventioneze cumva acest transport public local. Sau mai sus, judetean. Dar ce te faci ca avem judete sarace si regiuni nu am vrut sa facem.

bogdymol

Cand incompetenta, reaua vointa si jocurile politice fac victime

Azi dimineata am observat aceasta postare pe facebook a DRDP Timisoara:



Hai sa ne uitam mai atent la poze:

Accidentul s-a produs fix la iesirea de pe autostrada de la Ilia, in directia Timisoara. Observati indicatoarele de interzicere a circulatiei vehiculelor peste 7,5 tone, restrictie impusa imediat dupa deschidere din cauza disputelor cu constructorul acestui tronson (s-a discutat mult pe forum despre asta la vremea aia).



Nu stiu care e starea victimelor, dar dupa cum arata microbusul pare a fi un accident grav:



La cum arata, pare ca soferul camionului a observat tarziu restrictia de tonaj de pe autostrada, iar apoi a franat sau a oprit total sau chiar a dat cu spatele sa iasa pe la Ilia (nu stiu care e varianta corecta, dar sigur e una din astea). Nici nu poti sa-l acuzi prea tare pe soferul camionului, mai ales daca nu e obisnuit cu drumul: conduci pe o autostrada care e construita pentru traficul greu, mai ai destula autostrada libera in fata, si dintr-o data te trezesti cu o limita de tonaj.

In timpul manevrelor camionului, soferul microbusului nu a fost atent (sau a fost prea aproape) si a intrat in spatele camionului.

Concluzia: daca nu existau aceste neintelegeri intre CNAIR si constructorul acestui tronson de autostrada atunci nu exista aceasta limitare de tonaj. Mai mult ca sigur acest accident nu se intampla daca tronsonul era deschis si pentru camioane. Da, vinovati directi sunt soferii camionului (ca a franat/oprit) si a microbusului (ca nu a pastrat distanta de siguranta si nu a fost atent in fata), dar indirect eu vad si CNAIR ca si vinovat indirect.


E posibil ca si cineva de la CNAIR sa isi fi dat seama de cauza indirecta a accidentului, intrucat astazi s-au ridicat restrictiile de tonaj de pe acest tronson de autostrada. Poate ar fi interesant de intrebat ce i-a determinat sa ia aceasta decizie fix astazi.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cutter

Ești foarte, foarte politicos.

Este ticăloșie criminală. Când produci rău cu intenție și cu consecințe previzibile și ca urmare a acțiunilor tale mor oameni, așa se numește.

Am scris în august 2019 despre asta: https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/1821777234634697

Și apoi în decembrie 2019 la deschidere din nou: https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/1951245275021225

Și astăzi: https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2129778353834582

Nu poți să-ți imaginezi ce durere și furie mă încearcă când văd poza de mai sus.

Nenorociții și criminalii!

gruiarew

Cred că singura chestie ce-ţi zice că e interzis peste 7.5t e panoul VMS dinainte de Ilia. Unde scria ieşire MTMA > 7.5t. L-ai ratat, te-ai dus. Bine că încă avem marcaje la Şoimuş cu limitare la 60. Probabil vor dispărea şi alea doar de la uzură / roţi. Să-mi zică şi mie ce sens au semnele alea de interzicere tonaj după ce ai trecut de nod? Acum ce? Iei TIR-ul în spate? Dai înapoi? Sari peste gardul din mijloc? Pui o restricţie, păi semnalizeaz-o cum trebuie, nu mizeria ce s-a făcut. Oricum, acum e prea târziu.

Pe de altă parte nu prea pot să-mi dau seama cum te poate surprinde o frână a unui TIR de să intri aşa în el. Clar dubistul nu era atent la drum.

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

Chiar nu exista prin codul penal nici un paragraf care sa poata face legatura intre persoanele fizice cu nume si prenume care au facut/semnat mizeriile de acte cu rezilierea si apoi mentinerea abuziva a restrictiilor si tot ce se intampla? Au mai fost accidente si pe DN-ul paralel de cand s-a dat drumul la autostrada.

Eu ma angajez sa contribui la onorariul avocatului care sa ii bage unde este locul pe toti cucii care merita asta. Vieti curmate, familii distruse. Sunt sigur ca responsabilii nici nu au sughitat in confortul vietii lor tihnite si imbelsugate furat obtinute pe spatele prostilor care mai si muncesc.

Efectiv imi vine sa sparg ceva vazand imaginile astea.

Aici adaugam si pe sofeul camionului care tocmai si-a distrus viata.

cristi5

#5247
Hai sa adaugam aici ca Orban si Bode puteau demult sa ridice restrictiile dar chestiunea ar fi fost acoperita mediatic de corona si alte treburi curente asa ca au amanat.

Sedintele televizate inspirate de Nastate si Ponta sunt cel putin comice. Dar sa amani  decizia (care oricum era la nivel de CNAIR nu de ministru) pana apare o sedinta televizata potrivita (fara "stiri" in alte domenii) e criminal.

JohannDB

#5248
Auzeam și eu în această dimineață, la RRActualități, știrea afișată cu multă "dedicație", că s-au "ridicat" (în sfârșit) restricțiile de tonaj de pe "semimuzeul Ilia-Holdea"....... Târziu, dom'ne...târziu !!
  La momentul ăsta privind la ceea ce este scris aici, legat și de accidentul de acum cca. 24 ore, eu aș fi examinat și telefonul dubarului.... Nu cumva era cu ochii-n telefon ??   Până una-alta tir-istul ar fi avut "n" +/-1 motive de-a frâna (manevra-n sine de frânare intempestivă); iar ca să te bagi în halul ăsta în dosu tir-ului, spune multe despre ce făcea/nu făcea cel de la volan (de asta spun, că i-aș fi verificat telefonul - am avut probleme cu așa ceva) !!
  ÎNSĂ, NU E DE MIRARE, că poți greși (puteai greși până azi) direcția în NODUL ILIA......!!  DE CE ?? Uite, d-asta :

............Vii lansat, că ești pe "A" și mai ales pe noapte dai de semnalizarea asta......22.04.2020


Powered by API/PUM imgur uploader

.......Mai mergi puțin și hop, portalul cu nici 100 m înainde de "crăcănarea" drumului..........22.04.2020


Powered by API/PUM imgur uploader

......Și ai ajuns la bifurcare............................................22.04.2020   ABIA aici ai DOUĂ SEMNE SUPLIMENTARE suficient de "săritoare-n ochi" pe stânga și dreapta sensului, dar DUPĂ BIFURCARE !!   Pe panourile de până aici puteți vedea cât de mici sunt/erau adiționalele cu 7,5 tone...  În imaginea asta (a treia), urmele de frânare "disperate", spun totul despre surpriza la CEAS DE NOAPTE pentru cineva care nu-i obișnuit/nu cunoaște "zona"



Powered by API/PUM imgur uploader


gruiarew

Știu că nu sună bine, dar semnul ăla mic de lângă săgeată a fost acolo de la bun început? Că eu nu l-am văzut. Și mai întreb o prostie, semnele astea nu-s cam standard? Adică pe unde am umblat n-am văzut restricții puse pe pe semnele ce marchează noduri. Se putea pune frumos semnul ăla de obligatoriu TIR-uri sau o semnalizare mai vizibilă. Serios că te uiți pe ditamai panoul cu ieșirea apoi te apuci să-l scanezi cap-coadă ca să vezi dacă nu mai apar alte chestii lipite peste?

Și urmele alea de gumă arsă cum zice JohannDB spun clar că au mai fost și alții ca mine care n-au văzut bulinuțele galbene pe fond verde...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis