Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Quote from: Marius on May 01, 2020, 05:56:29 PM2 lampi de ceata active in spate.

Unele modele de masini asa vin din fabrica, cu 2 becuri de ceata pe spate. Altele doar cu un bec de ceata pe spate. Depinde de producator.

Ele sunt bune, idea e sa le folosesti atunci cand sunt necesare, nu aiurea.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

Ohoo, dar câți sunt ca ăsta! Până nu era deschis LD3-4 am oprit de nenumărate ori că mă nimeream noaptea pe DN68A în fața sau în spatele unuia d-ăsta. Ce să faci, unii se cred cu pomul de Crăciun...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Cu FOLIA PE "STOPURI", nu știu de ce mama naibii POLIȚIA NU VEDE NIMIC !!!!!!!!!
   Și la fel cei de la RAR........!!!!!!!!! Pentru că acea folie n-o dai jos chiar așa ușor când te duci la ITP; și dacă totuși o dai jos și-o "replantezi" după ITP, atunci numai "flagrantul" în trafic.... Dar, nimeni nu vrea asta.
   Eu aș interzice TOTAL, ORICE FEL DE FOLIE (ai ceva de ascuns în mașină ?/ nu vrei să fii văzut?.. / etc ?)...... Așa ca pe vremea lui "ceașcă"....
 

gruiarew

Ăia cu folie pe stopuri oricum nu semnalizează. Deci... :((
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

@gruiarew, ăștia cu folie pe stopuri, mulți din ei semnalizează, dar degeaba, deoarece în nu puține condiții de lumină/soare NU SE VEDE nici semnalizarea nici "frâna"..... Mi-mi vine câteodată, să mă duc după ei până la prima oprire și după ce părăsesc mașina să le aplic un ciocan-două în zonele acoperite de folie....; mă aduc la exasperare, cu moda asta cu folie pe sistemele de iluminare/semnalizare... Iar "forurile (in)competente sau organele "așijderea" - dorm pe ele !!

gruiarew

Nu știu, ți-am zis eu n-am orar de respectat. Opresc la prima și ducă-se. N-ai cum să fii om normal la cap cu folii pe stopuri (hai că alea pe geamuri le mai înțeleg, o fi omul timid) sau cu pomul de Crăciun. Mai îs și unii care le uită aprinse, dar la un bliț lung sau la avarii le sting. Și urmează apoi din partea lui un bliț scurt sau o avarie. Dar dacă omul nu pricepe ce fac? Stau si fierb în cabină? Merg orbește cu el în spate sau cu retina arsă de stopul de ceață?
Pe lângă cei cu becuri prea multe, mor când văd pe cei cu becuri arse. E 7 lei un Osram H7, H4 posibil să fie mai ieftin dacă nu tot pe acolo...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

Quote from: gruiarew on May 01, 2020, 09:03:22 PM
Pe lângă cei cu becuri prea multe, mor când văd pe cei cu becuri arse. E 7 lei un Osram H7, H4 posibil să fie mai ieftin dacă nu tot pe acolo...

Nu e o scuza, dar... la unele masini e o adevarata bataie de cap sa schimbi un bec.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

#5212
Spui asta unuia cu A-Klass. D-ăla vechi. Zi-mi o mașină mai înghesuită și mă înclin.

Apropo de video-ul tău, se ia volan în direcția opusă părții unde-i becul ars. N-ai nevoie de "toolkit" sau să dai roata jos. Am schimbat și la mașina în cauză și nu-s mecanic. Am doar degetele lungi  :D
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rota

#5213
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere:



Având în vedere că Romania se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere. Astfel, în Consilul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteza.
Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează. Aceste marcaje vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic distanța de siguranță necesară. Indicatoarele vor fi amplasate la o distanță aproximativă de 500 metri unul de celălalt.
Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (ASOCIAȚIA DE STANDARDIZARE ROMANIA) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației. După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare.
Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri care răspund politicilor Uniunii Europene de creştere a siguranţei pe reţeaua de transport rutieră din statele membre.
Este un proiect pilot care are roulul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic.
În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente , proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (LEGEA CIRCULAȚIEI RUTIERE)
Sursa

TibiV

Bine ca au grija unui proiect pilot "respecta doua sageti"...

Dar un proiect pilot "2+1 alternativ" cu adevarat (pe modelul suedez, cu latimile de banda si parapetele WRSB corespunzator) nu ar incerca nici sa ii pici cu ceara/smoala/acid...

Ah, da... Uitasem. Lor le plac doar chestiile in care "se joaca" cu vopseaua. Pe panouri, pe asfalt. Dar de fapt nu fac nimic.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

e ok...eu am vazut in UK chestia asta

tot asa " Keep 2 Chevrons".....sa ia de la ei si "ochii de pisica" din asfalt....catadioptrii ce coincid cu marcajele...aur  curat noaptea mai ales pe vizibilitate redusa ( de ex ploaie ),cand marcajele nu se mai vad,oricât de curat este drumul,dar catadiopriile da
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

slartibartfast

Și în Ungaria, și în Austria sunt din astea. Cheia e să știi unde să le plasezi, adică în zone unde știi că geometria drumului și traficul îmbie la creșterea vitezei și la apropierea între vehicule. A2 cred că ar beneficia de așa ceva.

adiarc

in timp le-as pune peste tot pe A...la proiecte noi si la mentenanta celor vechi( frezari/reasfaltari )....trebuie drastic sanctionata nepastrarea distantei..si asa poti sa o faci....
cel putin la noi,minim 80% dintre soferi te preseaza,nu păstrează distanta de siguranta,chiar si cand mergi normal pe cruise cu 130 pe Gps.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Vara, pe A2, si daca mergi cu 150, tot se gaseste unul sa te preseze.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

da..corect...si este o metoda f simpla de implementat...se pot face acele marcaje,camere exista si modificari legislative se pot face simplu cand se doreste
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura