Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

florin74

Linie continua. Ca e dubla sau simpla nu conteaza pentru mine ca sofer, si nici din punct de vedere legal Ma intereseaza doar cea dinspre banda mea.
^Pai ce ar trebui sa faca ? Asa este peste tot, se intrerupe in dreptul zonelor in care iti permite sa faci virajul la stanga.
Eu unul nu am vazut pana acum vreun marcaj special la trecerea de la linie continua la linie discontinua. Nici in Ro, nici pe afara. Doar indicator privind sfarsit zona permis depasirea/virajul la stanga, respectiv inceput zona....

Cristi N

Strict din punct de vedere legal mi-e teama ca se va stabili culpa comuna pe principiul: trebuie sa te asiguri si sa acorzi prioritate inclusiv celor care circula pe contrasens.
Nu vreau sa se creada ca iau apararea motociclistului, el este vinovatul de facto al accidentului: atat prin depasirea facuta cat si prin lipsa echipamentului.

florin74

Da, de cele mai multe ori se da culpa comuna. Exact pe faptul ca nu te-ai asigurat la schimbarea directiei de mers.

TVlad

Exact asa a patit si tata, a intrat unul in el cind vira la stinga. Respectivul depasise coloana pe linie continua si a fost culpa comuna. Atentie, asta pentru ca nu s-au dus la politie ci s-au lasat pe mina asiguratorilor, cu constatare amiabila. Astia, dupa cum se stie, fac orice numai sa plateasca mai putin sau, preferabil, deloc.


dragos76

Mie mi se pare aberantă legislația, dacă în cazuri din astea se poate da culpă comună. Ok, înțeleg dacă pe contrasens vine o mașină de intervenție, cu semnalizarea acustică/luminoasă pornită, dar nu pentru orice mașină.

Oare doar la noi e de așa natură legislația, că permite rezoluții așa tâmpite ca în exemplele voastre?

TVlad

Nu stiu daca e legislatia de vina cit faptul ca societatile de asigurari fac ce vor ele, cu impunitate. Un alt exemplu, un coleg avea o masina parcata pe un trotuar lat de 5m. Unul care a pierdut controlul volanului s-a infipt in masina lui parcata si i-a facut-o praf. Societatea de asigurari a hotarit, surpriza! "culpa comuna". Motivul invocat de ei este un protocol intern prin care cica nu se despagubesc masinile parcate pe trotuar. Colegul a intentat proces si a pierdut. Justitia romana...

Cristi N

Nu sunt deloc fanul societatilor de asigurari dar acelasi mod de a stabili vinovatia este si la politie. Stiu caz de accident intre o masina pe drumul cu cedeaza si o masina pe drum cu prioritate dar cu sens unic venind "pe interzis". Concluzia a fost: cel de pe cedeaza vinovat.

Skynick


TVlad

Din ce material or fi facute parapetele alea? Zamac....?

Cristi N

Glisiera propriu-zisa nu pare sa se fi rupt, problema ar fi la prinderile de pe stalpi. Odata smulse nu a foat greu deloc sa ii culce.
Stiu ca mai demult s-a discutat problema lipsei acelor piese sub forma de U orizontal dar nu mai imi aduc aminte pe ce lot era asta.

cristi5

Culpa comuna la viraj stanga mi se pare o mare aberatie. Dar ma rog, m-am obisnuit cu aberatii...

Cum sa aiba cel care face stanga aceeasi "dreptate" cu un nesimtit care depaseste coloana?

Plus ca daca e motociclist sau vine super tare, nu ai timp fizic sa il vezi, ca trebuie sa te asiguri  si din fata si din spate. O asigurare dureaza 2-3 secunde. In timpul ala, un motociclist cu acceleratie zdravana face zeci de metri. Apare de nicaieri practic.  Poate fi deja in unghiul mort cand pui ochii iar in oglinda. Asigurare peste umar, singura sansa.

Cred ca TIRul din spate ii intareste soferului care face stanga convingerea ca "nu vine nimic"... Nasol...

danutzu_1069

^^ Glisierele simple nu sunt facute sa "tina" un TIR. S-a mai discutat asta... Sunt pentru masini mici, dubite, in general, mic tonaj.
Daca ar fi fost dublate pe inaltime si stalp intarit (sunt si asa ceva pe A-urile noastere) probabil ar fi tinut TIR-ul...

Hercule

^^ @Cristi N: a fost la lotul LD4 (dealul liliecilor). Pe forum s-a incins un pic discutia pe tema asta.
Deșteaptă-te române!

JohannDB

#5203
Unii duc "siguranța" la maximum....... Ca cel din exemplul (imaginea) de mai jos; "ziua în amiaza mare", cum s-ar spune, deși era ora opt seara și încă lumină naturală "la greu"....... :hm: :hm: :hm:
........Nu numai "ceața" pe spate; era musai nevoie și de proiectoarele de pe bară...... Toată "istora" pe DN1, la Dealul Perșani.





Powered by API/PUM imgur uploader

Marius

Probabil e prima lui masina cu mai multe butoane si lumini fata de ce a avut. Sunt pline drumurile de astfel de indivizi. Pe mine ma supara faptul ca vad politia + RAR nepasatoare in astfel de situatii. Si as mai adauga destule probleme intalnite in trafic: lumini neconforme in fata (xenon aftermarket); folii neomologate pe geamuri; lampi stop/semnalizare cu folie; 2 lampi de ceata active in spate. Si cred ca mai sunt  >:(