News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Mi-ai dat și minus, mersi. Vezi că direcția e una și sensul e alta. Unghi de 180 e fix o linie. Nu întorci direcția ci doar sensul. Vorbind strict geometric.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Nu ti-am dat minus, stai linistit. Nu folosesc rahaturile alea de butoane. Dar nici nu am chef acum sa disec sageata, vectorul sau orice altceva. Am pomenit de varf, cred ca a fost destul de clar la ce ma refer (la fel si in cazul lui Johann). Dar recunosc, a fost greseala mea lansanduma intr-un off-topic.

JohannDB

 :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm:.......... nu există întoarcere de 180 grade........O fi existând numai întoarcere/manevră de 90+90 de grade babord/tribord.... Bineeee, atunci spunem așaaa : a făcut de două ori 90 de grade la stânga..... sau a făcut stângaaaa-mpejur (ca-n armată !!!!)
Și care-i problema de zic că a schimbat direcția (de mers) cu 180 de grade (direcție= 1 Orientare în spațiu a unui corp față de un punct de referință. 2 Sens al unei mișcări) ???  Sau a schimbat sensul cu 180 de grade (2x90 grade)...(sens= 1. direcție, parte. (În ce ~ o iei?) 2. direcție, latură, parte. (Din toate ~urile veneau spre noi.) 3. cale, direcție, linie. (Ce ~ va urma această dezvoltare?) 4. direcție, linie, orientare. (~ul luat de un fenomen.)
  Așa că hai să nu  mai despicăm firul în patru/ nu ne batem în definiții geometrice ; n-am scris în "mandarină".... :D :D :D :D......................

P.S.  ...@pasadia, legat de acel accident (deja suntem "of top") am văzut o lungă perioadă (până-n ultimii ani) pe cineva venind cu o mașină taxi la crucea de lângă drum, cam la aceeași oră din zi (există și azi, crucea) pentru a aprinde o candelă ; dacă omul mai trăiește, probabil mai vine și azi.......TRIST !!

stangabriel

Update Dn1 Bucuresti - Ploiesti.

La Pucheni, e parcat un tir cu parapeti de beton, spre padure unde sunt lipsa. Posibil sa reinceapa montarea lor.

Intoarcerea pe sub podul peste Prahova e tot la nivel de pietris compactat.

S-a amenajat o trecere si pe sub podul peste Ialomita langa Ciolpani.

La intersectiile dinspre Corbeanca se lucreaza, pare ca se contureaza cate o banda de accelerare in sensul spre Bucuresti.

stangabriel

#5179
Update DN1 Bucuresti - Ploiesti.

Au finalizat asezarea parapetilor de beton in zona padurii Romanesti. Primele victime, ieri am vazut 2 vulpi lovite. Au o intrerupere la intersectia cu localitatea Moara.

Se continua azi montarea de parapete beton si in Barcanesti spre benzinaria Lukoil, deci de maine avem parapete continuu pe DN1 de la Bucuresti pana la Breaza.

Oamenii din zona sunt resemnati, au acceptat faptul ca au de ocolit. Astept montarea giratoriilor in intersectii. Acum e mai dificil de incadrat dinspre drumul secundar, vizibilitatea este scazuta datorita parapetilor si masinilor care circula cu viteza mai mare. Peste toate sunt si masinile care intorc in intersectii si "legal" se incadreaza pe drumul secundar.

Ma mai uitam la un aspect, avand in vedere numarul de accidente frontale din ultimii ani, dupa mine sunt putine urme de anvelopa pe parapetele de ciment. E si iertatoare forma, daca nu ai viteza mare, stergi doar roata.

E gata o banda scurta de preselectie la iesirea dinspre Corbeanca, cu statia de autobuz relocata. Se lucreaza la inca 1 portiune spre benzinaria OMV.

In zona Otopeni se construiesc multe parcari de lunga durata, impreuna cu legatura cu calea ferata a aeroportului, poate vor duce la scaderea numarului de masini in portiunea Otopeni - Bucuresti.

bogdymol

Sunt clare avantajele unei autostrazi fata de un drum expres, dar cand ma uit la profilurile transversale si imi amintesc si cum e sa conduci pe autostrada, observ un avantaj major al drumurilor expres:

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23895837-autostrada-moldova-a7-drum-expres-dx5-traseu-oficial-harta-ploiesti-buzau-focsani-bacau-pascani.htm





La autostrada distanta intre banda 2 si parapetul median e de 50 cm. Tot timpul cand depasesc un TIR pe autostrada in Romania mi-e frica sa nu trec cumva cu roata de linia alba din stanga si sa frec masina de parapet. Pare foarte ingust drumul in depasiri!

La drumul expres aceasi distanta nu este marcata in aceste desene, dar poate fi estimata undeva in jur 1,25 m. Ochiometric, cam asta e distanta utilizata si in tari gen Ungaria sau Austria. E mult mai confortabil de condus si depasit cand mai ai o marja de siguranta in cazul in care atingi linia alba din stanga, si nu freci imediat parapetul.

Mi-ar placea daca s-ar modifica acest detaliu si in cazul autostrazilor.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

Ne-ochiometric la autostradă ai 3m spațiu mort pe mijloc. Am crezut că doar eu am probleme cu depășirile. Da, când poți atinge cu mâna paletele de lângă tine e cam aiurea să treci cu 130km/h pe lângă. Pe de altă parte am observat că dacă semnalizezi lung și din timp, tir-iștii se cam lipesc de banda de urgență în 90% din cazuri.

Să înțeleg că la drum expres e cu beton pe mijloc? Din ce ai pus așa pare. Și e difereță de 10 ani între normative...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Sunt curios de niște statistici privind accidentele în luna aprilie. Și anume cum stăm acum, în condițiile de trafic mult mai redus, cu numărul de accidente și mai ales de victime (morți, răniți).

pasadia

#5183
Cum se moare pe DN1?

Lecția de azi (mă rog, de vinerea trecută) ne este predată de un FOST localnic, consilier local, motociclist ce nu are nevoie de casca (deh, polițiștii din localitate doar nu o să-l deranjeze) doritor să scoată praful din toba depășind pe linie continuă. Detalii și video aici:

https://www.bizbrasov.ro/2020/04/28/video-cum-s-a-indreptat-spre-moarte-motociclistul-din-predeal-care-a-depasit-pe-linie-dubla-continua-dupa-ce-a-trecut-de-echipajul-de-politie/

dr4qul4

#5184
par mandoi vinovati. Acolo era dubla linie continua, si nu ai voie sa faci stanga. Sau sa faci o triplare
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Io

#5185
Nu. E intersectia cu drumul care duce spre Dunarea si e cu linie intrerupta. La fel urmatoarea, cea de dinainte de Piemont cu drumul care duce la Trei Brazi. Motociclistul e de vina.
In primul si in primul rind nu avea voie sa se angajeze in depasire, sint nu una ci doua linii continue!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB





Powered by API/PUM imgur uploader

   "Un dement mai puțin"....... Cu părere de rău, că spun asta, dar și-o căuta "cu lumânarea"....
  LINIE CONTINUĂ, D U B L Ă....... !!
   Depășire succesivă, a mai multor vehicule, în coloană.....
   Turismul, vira LEGAL la stânga, marcajul îi permitea !!
   P.S. Ieri venind spre casă, doi motoriști, cu număr de Bacău (BC), pe DN 15 de la Reghin (Petelea) la Gornești - Ernei și-au  făcut mendrele....
          Și mă întrebam, cu ce motivau ei deplasarea asta lungă pe motor, chiar de ar fi fost localnici cu motoare neînmatriculate (încă) pe numele lor, în situația de azi.....

stangabriel

Pe DN1 Bucuresti Ploiesti se marcheaza treceri de pietoni in Puchenii Mari si Barcanesti. Se vor ridica/taia din parapetii de beton.

gruiarew

JohannDB ai dreptate. Sper să nu aibe cel cu turismul de suferit, legal vorbind. Că precis omului nu-i va fi ușor. Să știi că unul și-a dat în tine și nu mai e.

Pe de alta parte, cum mama mă-sii să fie linie dublă continuă care dintr-o dată se întrerupe? Nu se poate ieși / intra altcumva de pe strada aia?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

#5189
Nu poti, Alin. Daca acele intreruperi n-ar exista ar trebui sa mergi pina jos la Cotul Donului (unde situatia e identica dar mai periculoasa din cauza vitezelor mai mari. Oricum, foarte putini intorc acolo, nu e nevoie decit daca au venit dinspre Brasov sa manince si, zau, nu exista vreun motiv sa maninci la Cotul Donului :D ) si sa intorci acolo ca sa poti veni pe sensul celalalt. Rezolvarea actuala e buna in conditiile date.
Ma intrebam si eu aseara ce-o fi patit soferul masinii lovite (un Sandero, parca?) ca daca l-a lovit in usa e posibil sa fi fost ranit si el.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.