Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

punktnet

#5160
Eu cred ca ar trebui sa pleci de la ceva mai "rudimentar". Ce ai zice de pastrarea distantei de siguranta in trafic?
De cate ori respectati distanta minima intre vehicule pe autostrada? Daca in codul rutier pe DN se recomanda 40m, pe autostrada cat ar trebui sa fie?
Daca noi, ca natie, suntem atat de idioti incat sa mergem la 2-3m fata de masina din fata cand avem peste 130km/h, atunci asta meritam sa patim.

Germania a instituit camere video care te amendeaza daca nu respecti distanta minima pe autostrada intre vehicule "on Autobahns and Expressways. German traffic authorities recommend one-half the speedometer reading in meters as a safe distance for following vehicles (for example, at a speed of 60 km/h, the recommended distance to the front vehicle is 30 meters)"  - Sursa: https://routetogermany.com/drivingingermany/city-driving-

O simpla deductie logica ar spune ca la 130km/h ar trebui sa avem fix 65 metri !!!!

Si bombardierii nostri merg la 2 m in fundul celui din fata. Tara vaduvelor si a colivei...
Just kidding.

dr4qul4

Sa le spuna cineva celor de la CNAIR ca prin aceasta masura (parapete de beton dublu cu umplutura) scapa de intretinere. Si se pot pune ca sa ocupe doar 1,5-2m, nu 3 ca acum, astfel incat sa nu mai mergi lipit de parapete.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Intre sensuri, pe mijloc nu e canalizare? Daca s-ar acoperi cu piatra cum se va face scurgerea apelor?
Deșteaptă-te române!

vancouver

@Hercule, in poza urmatoare vezi clar canalizarea:



Canalizarea se face numai pe o parte, pe cea exterioara curbei. Pe partea interioara apele se scurg spre margine (autostrada fiind unsor inclinata spre margine). Cu parapet din beton, EVIDENT, apa nu mai poate trece pe sub parapet, si canalizarea trebuie asigurata intre marcajul benzii si parapet. In Germania in mod uzual se lasa un spatiu de 0,5m-0,75 in acest scop si ca zona de siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Hercule

Intotdeauna teoria bate practica, mai ales in tari cu vechime in autostrazi. O poza similara din Romania gasesti oare? ;)
Deșteaptă-te române!

vancouver

Da, una mortala chiar:



:bash: :bash: :bash:

Iti iese un animal in cale si la 130 tragi de volan si nimeresti in parapet. Ghinion, ai fost in Romania.
Este alunecos si pierzi controlul volanului. Perfect. In Romania pentru asta pedeaspa este cu moartea instantanee.
Se intampla un defect tehnic si explodeaza un cauciuc? Sa fii sanatos... daca mai poti...
Intra un alt sofer neatent in depasire si te acroseaza, desi tu mergi regulamentar. No problem. Dupa ce mori nu mai ai sigura nici o problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

cu siguranta trebuie întreținere ca la orice lucru de pe lumea aceasta...dar mai putina....

momentan ,intre Sibiu si Vestem ,nu a mai curățat nimeni nisipul de langa parapetii NJ si nisipul a colmatat mai toate gurile de scurgere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Care dracu e logica la gaura aia? Că tot nu e loc în caz de deviere, tot mai trebuie luate din betoane. Ca la noi la nimeni. Unde-i aia vancouver? Că eu nu țin minte să fi trecut pe lângă așa aberație.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#5168
E de pe centura Sibiu, poza e din august 2012 (prea multe autostrazi nu existau pe atunci).

Intre timp lucrurile s-au mai schimbat si e cu totul si cu totul altceva:  :lol: :lol: :lol: :o :o :o

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

@gruiarew, cretinatatea aia a fost si pe A3 Bucuresti - Ploiești... Culmea, fara lanțuri!! ... Se putea întoarce in punctele astea... Si chiar au fost idioti care intorceau.
Sper sa nu se supere Ionut, dar poti cauta pe forum skyscrapercity... La A3, postarile după ce a fost inaugurat tronsonul....

kitsune

Cumva legat de ce e mai sus, cu NJ pe mijlocul drumului (sau mai degrabă lipsa lui):

A fost condamnat șoferul camionului care a întors la intrarea din Valu Traian (pe linie continuă dublă, noaptea), manevră ce a provocat moartea unui șofer de autoturism (intrat în camionul respectiv).
Dacă vă mai aduceți aminte, era vorba de un jandarm din Valu, cu un Peugeot 407. La vremea respectivă au fost multe speculații despre accident, că tir-ul era oprit pe dreapta, că jandarmul era băut și circula cu viteză, etc.
Chestie este că nu există un loc în Valu unde un camion poate întoarce în siguranță, nicio intersecție mare, niciun giratoriu. Dar asta nu scuză o manevră de genul acela.
Sunt subiectiv poate, pentru că jandarmul mi-a fost prieten din copilărie, așa că pun mai jos un extract din articol, care mie mi s-a părut intrigant:


,,Judecătorul fondului constată că din expertiza tehnică auto și declarațiile părților rezultă faptul că urmarea decesului victimei este cauzată exclusiv de acțiunea de întoarcere a autotrenului in zonă interzisă de către inculpat. Nu are relevanță că victima conducerea sub influența alcoolului și cu viteza peste limita legală, nu rezultă din nici un mijloc de probă că rezultatul decesului nu s-at fi produs dacă victima nu era sub influența alcoolului sau nu ar fi condus cu viteza peste limita legală. Prin urmare, din aceste considerente, instanța reține culpa exclusivă a inculpatului în săvârșirea infracțiunii de care este acuzat"


Sursa e aici, cu link-uri către articolele mai vechi, poze și video de la accident.

Oricum  :rip: Marius
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

Cazul din Valul lui Traian amintit de @kitsune, îmi readuce-n memorie un caz asemănător (protagoniști un motociclist ce se lăsase de motoare și o dubă) din Brașovul anilor 2009/10, după ce s-a dat în circulație primul tronson de "centură" (din actuala VO 1K Bv), cunoscută atunci sub numele de "4 benzi", de la Podul Dârste (intersecție DN1-Predeal, DN1A-Săcele/Cheia), la intersecția cu str.Zizinului (zona Uzina II), recte DJ103A..... Pe acea vreme de la "drumul Zizinului", se mergea prin spatele "Uzinei II"/și pe la CET , prin "Fundătura Hărmanului" și se ieșea-n "Triaj" la barieră, pe str Hărmanului, spre Sfântu Gheorghe.....
    Aici, pe sensul Dârste - Uzina II (DJ103A), la acea dată fatidică, o dubă face o întoarcere de 180 de grade, pe variantă, exact în locul unde azi avem intersecția cu drumul ce duce spre cartierul Noua (atunci era numai un drum de pământ la o stație de betoane)... Omul se asigură și face întoarcerea.... Când ajunge cu partea dintre roata stângă spate și spatele /"colțul" dubei pe mijlocul /mediana drumului, primește o lovitură trăznet în zona îmbinării panoului lateral spate cu panoul curbat al colțului dubei, loc unde izbitura dislocă cele două panouri și rupe sudurile provocând o gaură; e locul unde motociclistul s-a înfipt cu capul în dubă......  La locul accidentului s-au măsurat vreo 100 și ceva de metrii de frână ai motocicletei până la izbitură.... Ziua în amiaza mare !! Ca volum, din față vazut,, motociclistul e un "biscuite pe dungă", iar la 120+ km/h este practic invizibil, cu toată "mama asigurării".
  Din amintiri, șocant a fost că decedatul se lăsase de motor, vânduse totul, își luase alte scule pentru un alt hobby (își uimise prietenii motoriști), dar la momentul fatidic, se dusese la un prieten de-al lui să-i ceară motorul, așa, pentru "o tură de amintire", să nu uite !!
   Și aici la acea vreme, pe zonă nu era nicio separație de sens; acum sunt N.J. de la podul Dârste la podul peste Timiș ce duce varianta către est.
   Motociclistul moare pe loc.... Motocicleta ia foc și arde cu motociclst cu tot... Caut pe net articole cu evenimentul respectiv, dar încă nu dau de ele...

pasadia

A fost in vara lui 2012. Omul cu duba imi era coleg de munca, am ajuns in mai putin de 10 minute (eram pe la Gara, in trafic, cand am ajuns stingeau pompierii la motociclist, mirosea a carne arsa)...
Duba aia eu am luat-o apoi pe seara sa o duc la un service, parintii motociclistului erau vecini cu socrii mei prin Electroprecizia (cartierul). Mica lumea...

gruiarew

 :o :o :o Au pus bidoane??? Foarte frumos!!! M-am prins de ce nu știam locul, mulțumesc vancouver. E după locul unde cobor.

Cu accidentele ce se întâmplă peste limita de viteză nu știu ce să zic, din punctul meu de vedere vina are și cel ce merge ca din pușcă. Că degeaba de asiguri când vine unul glonț. Mai ales la astea mari, dacă vezi că nu vine nimic, după ce te bagi ești atent mai mult în partea ailaltă să nu agăți ceva... Nu scuz pe cei ce întorc în loc nepermis, dar hai să fim sinceri ca fiecare dintre noi a făcut-o cel puțin o dată.

@JohannDB nu există întoarcere de 180 grade. 180 grade e fix în față. 360 e complet înapoi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Intorci directia, varful sagetii. 180 e inapoi, 360 e intoarcere completa.