Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

myid

ca mai toate arterele principale din Brasov dupa operatiune "giratoriul", se circula ca la Daytona.
80km/h cred ca ceva obisnuit din pacate.. , si nu sunt rare cazurile cand au fost surprinsi pe Kogalniceanu, B-dul Garii, Saturn, Calea Bucuresti sau str. Lunga cu peste 100km/h in oras.

E ok de mentionat ca cel care a decedat a facut infarct, acum ce a declansat infractul e greu de spus daca a fost datorita impactului, adrenalina prea multa sau afectiuni pre-existente care au favorizat asta.

prd.marius

Am fost la un moment dat implicat intr-un accident de genul (nu de asa gravitate).
Aici o sa ma leg de duster si schimbatul benzii.
Nu conduceam eu, dar soferul masinii in care eram, iesind de pe o strada laturalnica, a crezut ca banda 1 e libera, deci se poate incadra pe ea. Insa cel de pe banda 2 a venit pe banda 1.
Concluzia politistului a fost ca indiferent daca e pe banda 2 (in acest caz, dusterul), trebuie sa stai pana trece si apoi sa intri pe banda. Cel putin asa era acum cativa ani cand a avut loc accidentul in care am fost implicat. Acum nu stiu cum mai e, sa fiu sincer. Dar stiu doar ca eu pana nu trec toti, nu ma bag.

Io

^ Nu ma pronunt asupra vitezelor in cauza. Exista insa o meteahna nu doar a taximetristilor, aceea de a opri muscind citeva zeci de centimetri sau chiar 1 metru din banda in care vor sa intre. Pur si simplu scot botul masinii in banda 1 si asteapta. N-ai incotro si ori schimbi banda ori opresti si-l lasi sa intre. Scuza ca nu vede altfel e slabuta si nu tine.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Nu prea ai cum sa iesi fara sa "musti din cascaval". De cele mai multe ori masinile parcate isi blocheaza vizibilitatea.
Dar vinovatii sunt toti 4. Principalul vinovat este cel cu masina rosie - dupa ce ca merge la intimidare, trage si aiurea de volan. Avea loc destul, daca nu sa evite accidentul, macar sa scape doar cu indoituri. Nu inteleg de ce nu a calcat frana deloc. Parca vad ca era un zmeu care a udat pantalonii intr-un astfel de moment.
Apoi taximetristul. A fortat intrarea. Daca se limita la muscat cascavalul, nu se speria dusterul.
Cel cu Dusterul care la fel trage prea brusc de volan.
Si in final mortul...care nu merge nici pe B1 si nu are nici o reactie. Posibil sa fi murit inaintea impactului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Până la urmă care din șoferi a decedat? Știrile nu sunt foarte bogate în detalii. dar îmi pare că e vorba de șoferul din mașina roșie.

Harry

^^ Valabil si in Ct. Am oroare de dubele parcate ori langa trecere ori pe coltul intersectiei. Sa dea dracu daca vezi ceva si dupa aia mai comenteaza lumea ca de ce in Ct toti circula pe B2 sau B3. Cel cu masinal rosie s-a panicat f tare altfel nu-mi explic halul in care a tras de volan. Ieri am fost in aceeasi situatie ca el, cand ma intorceam din Mamaia Nord. Un MCV de Digi a iesit aiurea in viteza de pe o alee dintre hoteluri. L-am vazut de la distanta cum tot ba accelera usor ba dadea usor inapoi si i-am zis tipului cu care eram in masina : ba asta o sa o forteze urat. Eu eram pe B3 f aproape de un suv de pe B2. M-am gandit ca cel mai probabil asta din dreapta va trage usor de volan si daca franez il pocnesc urat si ajungem amandoi pe contrasens. Asa ca am accelerat fara sa schimb directia si a fost ok, oglinzile noastre au fost la sa zic 1 cm si cam atat.

Din ce se vede pe filmare , daca descarci in calculator si ii dai frame by frame se vede ca daca pastra viteza sau incetinea usor si nu tragea de volan opelul nu patea nimic. 

TibiV

@dragos76

Corect, șoferul din mașina roșie:

https://realitateadebrasov.net/video-ipoteza-socanta-in-cazul-accidentului-de-pe-strada-aurel-vlaicu-in-care-un-barbat-si-a-pierdut-viata/
Quote
Șoferul unei mașini, în vârstă de 58 de ani, a pierdut controlul volanului și a intrat pe contrasens. Din păcate, viața bărbatului nu a mai putut fi salvată de echipajele medicale sosite la fața locului.

Șoferul mașinii roșii este singurul care a intrat pe contrasens...
Si a intrat in masina condusa de o fata de 25 de ani, care a fost grav ranita la coloana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

App de accidente. Unul cald de azi langa aeroportul MK. Ba nene cum naiba de atatia astia astia de la DRDP Ct nu-s in stare sa termine de pus parapeti pe mijlocului drumului. E criminal sa ai sosele cu 4 benzi si sa nu ai parapeti, mai ales ca toata lumea circula in medie cu 100/h pe drumul ala.


pasadia

Da, cel din mașină roșie a murit. Și faza cu infarctul e o speculație apărută pe grupurile de fb locale dar care nu cred că se va confirma (apropo de ce spunea @myid mai sus).

In seara asta pe centura Sinaia:

- depășire pe linia continuă, peste trecerea de pietoni și intersecție cu 2 drumuri secundare (zona cunoscuta pentru un accident mult discutat acum câțiva ani care l-am avut protagonist pe zoso - Vali Petcu)

- la capătul dinspre Brașov al centurii, neoprire la STOP, neacordare de prioritate și depășire prin intersecție.

Erou: IF 16 PLS

Incarc și filmările mai târziu.

TibiV

#5139
Ce nenorocit.. >:(

Tocmai pentru ca exista din astia, ar trebui acceptate poze/filmari ale altor participanti la trafic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Circulaţie îngreunată pe Valea Oltului. S-a păbușit un zid de sprijin

Circulaţia pe Valea Oltului este îngreunată joi seara, pe raza localităţii Câineni, din cauza prăbuşirii unui zid de sprijin, sub corpul drumului, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), informează Agerpres.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/foto-circulatie-ingreunata-pe-valea-oltului-s-a-pabusit-un-zid-de-sprijin-1271008

ghrt

Ref BV, când ieşi de pe drum cu cedează trecerea, trebuie să dai prioritate tuturor vehiculelor de pe drumul cu prioritate, indiferent că circulă legal sau nu, că dansează aiurea între benzi fără să semnalizeze etc. În plus aici era clar că Dusterul schimba banda, de fapt o schimbase înainte să demareze taximetristul.

Cred că Opelul ar fi fost oricum aruncat pe contrasens de Duster (dacă reacţiona cu frână şi păstrat direcţia). Ar fi avut o şansă dacă lucra mai fin cu volanul, benzile par largi. Trasul de volan în situaţii din astea rapide e un gest reflex.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Mi-am permis sa deschid un nou topic despre implementarea Viziunii Zero in Romania. Zero victime in trafic. Viziunea Zero e o cooperare internationala, vedeti acolo tarile participante.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2710

In primul rand voi pune acolo documente despre Viziunea Zero.

Apoi voi raporta ce am invatat (pe langa viziunea zero) la Conferinta Ministeriala de siguranta rutiera de la Stockholm unde am reprezentat API si unde, din cate stiu, Romania nu a trimis nici macar un secretar de stat.

Pe urma propun sa discutam cum facem ca Romania sa adere la Viziunea Zero la modul serios, nu de fatada.

alin2pas

Pentru reducerea numărului de victime din accidente nu putem folosi doar reducerea vitezei, altfel la noi în țară ai îmbătrâni înainte să reușești să o parcurgi de la un capăt la altul. Cred că sunt și alte măsuri care trebuie aplicate:
1. Scoaterea drumurilor de tranzit din zonele circulate de pietoni - la noi drumurile naționale sunt concepute să treacă prin centrul localităților, deci prin zonele cele mai aglomerate pietonal. Realizarea de centuri ocolitoare peste tot unde este posibil și modificarea traseului impusă la fiecare modernizare a drumurilor naționale pentru a evita pe cât posibil zonele aglomerate ar fi o primă măsură posibilă.
2. Realizarea de pasaje pietonale subterane sau supraterane în intersecțiile aglomerate din orașe.
[/URL]





Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

dragos76

Legat de asta cu ocolitoarele: până la îmbunătăți ceva, eu cred că trebuie pornit de la a opri măsurile care înrăutățesc situația. Aici mă refer la construcțiile pe aliniamentele existente ale drumurilor naționale/județene. Ne plângem că nu avem centuri, dar se pare că acuma multe localități se extind de-a lungul acestor drumuri existente, deci situația se înrăutățește; dacă acum câțiva ani traversai localitatea X în 2 km, acum ai de traverasat 5km. Ar trebui ca extinderile localităților să se facă doar prin extinderea rețelei interne de drumuri a acelei localități.