Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Ar fi o prostie sa punem alte obstacole pe drum. Iar ingustarea drumului exact asta este. La noi nu circula nimeni cu 60kmh prin localitati. Mai ales unde avem 2 benzi, sunt destui cei care merg cu 100 si peste. Viteza la care s-ar putea sa nu ai timp sa eviti ingustarea si sa ajungi pe contrasens sau chiar pe trotuar.
Nu inteleg insa ce aveti cu semafoarele cu buton. care ar fi dezavantajele?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

#5116
Dezavantajul semafoarelor cu buton e ca soferii se pot apropia repede de ele si sa nu mai aibe timp/sa nu vrea sa opreasca (mi s-a intamplat).
Daca le pui bordura inainte de trecee, sa-si strice masina daca dau in ea, sa vezi ce se vor cuminti.

LE Eu am mai zis, din punctul meu de vedere, localitatile ar trebui sa fie ale locuitorilor lor. Pentru tranzit rapid trebuie militat pentru centuri/autostrazi/cevretivoi.

ghrt

Dacă nu eşti nici instanţă de judecată, nu ai de ce să excluzi. Pietonii trebuie să se asigure deoarece este vorba de sănătatea lor proprie şi personală, iar şoferii să fie prudenţi deoarece îi va costa teribil (financiar, pentru cei ce ştiu că nu vor simţi mare lucru pe alte laturi).
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#5118
Quote from: pasadia on March 01, 2020, 01:38:26 PM
Da, dar eu nu sunt nici poliție să montez radare, nici primăria sau DRDP sa îngustez drumul. Sunt doar "societate civila" și am de ales intre 2 mesaje:

Nici pomeneala, nu ai de ales intre doua mesaje. Le poti da le amandoua, si mai multe de atat, vezi mai jos.

Eu nu am ales mesajul 1 in detrimentul vreunui alt mesaj. Nici vorba, spun doar ca e pericol (de moarte) sa spui "NOT 1" adica ca pietonii nu trebuie sa se asigure ca-i protejeaza patria mama, statul (daca tot le da statu atatea, poate le da si viata inapoi?) sau vreo zeitate.

———

Oricum un singur mesaj sau masura nu va rezolva nimic. Am invatat la conferinta mondiala de siguranta rutiera (am sa pun aici un raport) ca este necesara o abordare de sistem. Adica un complex de masuri, nu una. Asta cere Viziunea Zero. In cazul zebrelor, toate liniutele din mesajul meu precedent, si multe altele.

Asa ca cel mai important mesaj pt mine e sa cer Romaniei sa adopte si sa implementeze viziunea Zero, cum au facut Australia, Olanda si alte tari

https://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero

Vedeti si http://visionzero.ro . Din pacate nu foarte activ si nebagat in seama de autoritati.

qionescu1

#5119
Stie careva de ce se vopsesc cu rosu trecerile de pieton? Nu ma refer la partea de vizibilate, care e logica dar din pacate nu atat de eficienta pe cat credem noi, ci mai degraba la vopseaua cu care se aplica. O poza cu astfel de trecere in Cluj si din pacate e doar vopsea, partea vopsita fiind vizibila mai mult pentru pietoni decat pentru soferi si fara alte proprietati. Intreb deoarece am vazut chiar in RO (intre valea Oltului si Valcea parca) treceri de pietoni inaintea carora era vopsit drumul cu rosu insa vopseaua era foarte aderenta scopul fiind evident. Greseste cumva primaria Cluj, sau nu ar fi mai eficient sa vopseasa cu rosu nu trecerile de pietoni ci portiunea imediata dinaintea lor cu o vopsea aderenta pentru a ajuta eventualii soferi care franeaza mai tarziu sau in caz de urgenta sa opreasca mai repede?




Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Logic ar fi, ca această vopsire să fie făcută pe o porțiune de "x" metrii până-n zebră și chiar la zebră, dar să fie o vopsea cu adaosuri grunjoase/antiderapante.... Astfel ar ajuta la mărirea coeficientului de frecare în timpul frânării și la așternerea ei și pe zebră ar ajuta pietonii în anumite condiții de umiditate să nu se trezească pe......jos !!
   Că nu este așa, pentru a se bifa o acțiune/activitate, că dehhh, s-a făcut, măsura a fost luată, vopsirea trecerilor se face cum se face, cu vopsea obișnuită........; de aici încep problemele. Te trezești pe ud/umed că și cu mașina ești pe "gheață" (dacă frânezi mai tare sau pur și simplu ești în început de viraj), iar cu motorul e mai periculos (eu la treceri păstrez deplasarea rectilinie pe zona roșie, tocmai pentru a evita un derapaj de spate, după ce m-am învățat minte odată). Nu mai vorbesc de pietoni: dungile albe nu au nici ele material antiderapant în amestec, însă combinat și cu o vopsea roșie ordinară ai patinoarul perfect.... Un caz "trist" (și anume unde ??...tocmai în Roma, acum câțiva ani) pe timp de ploaie la o trecere în plin buricul târgului, subsemnatul m-am trezit la călcarea unei dungi albe cu picioarele pe sus !! Nu știu cum m-am redresat și n-am mai absorbit cu hainele și turul pantalonilor apa de pe jos, dar am cam provocat hazul unora la figurile de breack dance cu care am evitat prăbușirea.... Și nu eram singurul, din ce am putut observa rapid.
  Treceri "criminale" pe ud/umed am găsit destule pe unde am umblat în țară, nu facem excepție.... Am avut ocazia să-i întreb pe "pictorii de zebre" dacă vopseaua e specială (mi-au zis că da, că e ușor reflectantă), dar la calitatea antiderapantă m-au întrebat "pentru ce" !! :doh: :doh: :doh:

qionescu1

Observați și în colțul din partea dreapta a pozei (în cealaltă parte a intersecției) cat de greu se vede trecerea de pietoni vopsită la fel ca cea din prim plan. Eu am făcut poza din picioare deci pentru un șofer e și mai dificil sa o observe. Așa sunt vopsite foarte multe treceri de pietoni în Cluj. Cred că abordarea e greșită și ineficientă pt că vopsirea trebuie făcută înaintea trecerilor de pietoni și cu vopsea "cu adaosuri grunjoase antiderapante".

oc7avian

În Brașov au început inițial cu vopsea roșie grunjoasă, dar doar unde era zebra (inutil pentru mașini din punctul meu de vedere). Apoi a fost o perioadă când dădeau doar cu vopsea simplă atât de lucioasă că la ploaie uneori alunecam ca pieton... Alteori am pățit să fie vopsea roșie grunjoasă și zebra să fie o vopsea albă foarte alunecoasă.

Logic e clar să fie în zona de frânare de urgență, unde aderența e mai importantă decât uzarea mai rapidă a cauciucului.

Harry

În cursul acestei dimineți, pe Autostrada A2, km 90+400, calea 2 (Constanța-București), în timpul unui transport militar de armament, a fost atins pasajul cu turela unui tanc aflat pe platformă, iar aceasta din urmă a acroșat și un autotren. Toate vehiculele implicate se află pe banda de urgență, circulația desfășurându-se normal pe ambele benzi ale căii de rulare către București.


stangabriel

Pe Dn 1 Bucuresti Ploiesti montarea parapetilor s-a oprit la 700 m de Tatarani, iar padurea Romanesti a ramas fara , din week end ul protestelor. La Pucheni s-a amenajat intoarcerea pe sub podul peste Prahova, partea spre Bucuresti a podului. Nu  e asfalt, dar e ok.

pelan87

Fara cuvinte...  :(



O filmare de pe o cameră de supraveghere a fost făcută publică, în această dimineață, pe grupul de facebook INFORMAȚII RUTIERE BRASOV, de Soryn Popa. În imagini se vede clar cum un taximetrist, puțin zis inconștient, iese fără să se asigure corespunzător direct în strada Aurel Vlaicu, de pe strada secundară, situată lângă biserică. Ce a urmat puteți vedea și dumneavoastră. Un bărbat și-a pierdut viața, iar o tânără este în stare gravă la spital.

Articolul complet: https://realitateadebrasov.net/video-imagini-incredibile-surprinse-de-camerele-de-supraveghere-accidentul-mortal-de-ieri-provocat-de-un-taximetrist/

dragos76

Cred că sunt destule lecții de tras de aici. Nu doar cu manevra taximetristului, dar și cu viteza de deplasare în oraș.

Dacă viteza de redare a imaginilor e în timp real, atunci îmi pare că mașina roșie care intră pe contrasens are undeva pe la 80km/h. Dacă realitatea chiar asta este, îmi pare rău să o spun, dar vinovatul (și legal, și moral) e șoferul acelei mașini, cu toată manevra în lanț pornită de la ieșirea tâmpită a acelui taximetru de pe strada secundară.

punktnet

Iesitul fara sa se asigure pare a fi o meteahna taximetristica, dar in acest caz era buna o filmare mai in detaliu sa vedem daca nu cumva cetateanul cu dusterul alb care schimba banda, a uitat ca are maneta de semnalizare in dotarea masinii, ca atunci el devine autorul moral al accidentului si poate fi sanctionat de militia romana.
Just kidding.

pasadia

Toți 4 greșesc: taximetristul cu asigurarea, dusterul cu baletul de pe B2 pe B1 și înapoi pe B2, mortul din Opelul roșu cu mersul la spiratie, presat Dusterul și repede accelerând că să depășească, dar și față din Toyota gri ce nu s-ar muta pe B1.

Locuința părinților mei e la 3 minute distanta de locul acelui accident, puțin mai sus e școală unde am făcut clasele 1-8. Trec des pe acolo și nu m-ar mira dacă as vedea viteze de 80km/h pe acolo...

pelan87

Pare ca taximetristul a considerat ca are banda 1 libera, nu a observat Duster-ul care venea de pe banda 2, semnalizand sau nesemnalizand... asta ramane de vazut.

De apreciat totusi reflexul, dar si franele, celui din spatele Opel-ului rosu, care, in sub 3 secunde, s-a oprit si a evitat impactul. Remarcabil!
Asta daca viteza de rulare a clipului e 1x... cel putin asa pare, 1x.