Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Ba io vreau musai amendă. Că aia doare. Şi fără bazaconii gen se prescrie după X ani. N-o poţi plăti? Muncă sau pârnaie. O poţi plăti dar nu vrei? Executat silit. Dacă ţi s-a ridicat permisul şi ai maşină pe nume, trecută undeva şi dacă e depistată în trafic musai oprită. Sunt prea mulţi care circulă fără permis sau cu permis suspendat.

Pe mine în 16 ani de permis m-a oprit o singură dată, pe A1 (de fapt am oprit eu că n-am înţeles ce vrea). Mi-a spus scurt să-i dau drumul că avea treabă cu cel din spatele meu nu cu mine.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

#5011
^
Nu pot fi de acord, gradele de pericol difera mult intre cele doua situatii.
- A mers ala cu 200 pe autostrada? Ok, amendeaza-l si suspenda-i permisul, fie, o fi fost el un pericol pe autostrada mai mare decit daca ar fi facut exact acelasi lucru pe autobahn. Ma rog, tot ce se poate.
- de acord cu 50 km/h peste viteza legala in afara localitatilor insa as suspenda permisul si pentru +30 km/h in unele localitati. E destul sa merg intre Sibiu si Brasov si sa fiu la 3 metri de case si chiar daca as avea 30 + 31 km/h tot e prea repede in unele situatii. Asta indiferent de calitatea masinii si de abilitatile soferului, e pur si simplu prea repede. La fel in zone cu scoli si gradinite, zone obligatoriu de semnalizat si de 5 ori daca e nevoie, de la semne/indicatoare la vopsit asfalt in rosu, semnalizari puternice galbene intermitente pentru ploaie/ceata SA-I ATRAGA ATENTIA BIZONULUI (sau unui sofer obosit) CA URMEAZA SA PARCURGA O ZONA POTENTIAL PERICULOASA!

In plus: a intrat ala pe contrasens pe autostrada si nu a oprit instantaneu pe dreapta? Ma rog, in practica pe stinga ... Arde-l de sa tina minte cite zile are, suspenda-i permisul sau mai bine anuleaza-i-l pe loc fara drept de apel. Si amenda sa-l usture. Daca n-o plateste in termen de x zile poprire pe conturi pina la confiscarea masinii. A facut si un accident? Puscarie cu executare. Toti cei care intra pe contrasensul unei autostrazi trebuie sa se teama ca de dracu s-o mai faca vreodata!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cristi N

#5012
Si mie mi se pare ca gradul de periculozitate al depasirii vitezei pe autostrada e mult mai mic decat circulatul pe contrasens. Personal chiar as creste limita la care sa fie suspendat carnetul in cazul autostrazilor, m-as duce la un +70km/h si in contrapartida as impune mai strict limitele in intravilan.
Legat de amenzile neplatite s-a implementat ceva in sensul asta, de curand, prin care se suspenda permisul. Acum nu stiu cat de bine functioneaza si cat de fina este sita, poate are ochiurile prea rare.  ;)
Sustin din toata inima actiunile sub acoperire cu masini civile, chiar se simte lipsa lor. Din pacate au trecut aproape 7 ani de la ultima actiune de genul asta mediatizata.

cristi5

@frunzaverde daca le luam permisul cand intra invers pe autostrada, n-o sa mai sune niciunul la 112, o sa incerce sa se strecoare afara, punandu-i in pericol pe altii.

ghrt

Dacă se va lua carnetul la +70kmph (200kmph) pe autostradă, viteza minimă legală fiind de 45 kmph şi circulându-se cam de la 83kmph (viteza economică la TIRuri), ar rezulta o marjă de 120, max. 150kmph între viteza celui care iese în depăşire din spatele TIRului şi viteza ăluia care vine turat pe banda de depăşire. Nu e cam mult? Mulţi şoferi apreciază mai greu viteza în oglinda retrovizoare, dacă distanţa pare suficientă ies în depăşire. Ecart de 120kmph înseamnă 33 metri/sec, practic 300 metri în 9 secunde şi trebuie să vezi că ăla iese în depăşire (mulţi nu dau semnal din timp) şi apoi frână în disperare că nu e o idee bună să faci accident pe banda 2 cu TIR pe banda 1 în paralel.

Dincolo de faptul că mulţi nu ştiu să meargă nici cu 140kmph, vezi câţi merg la distanţe foarte mici; adică ei lasă distanţă faţă de cel din faţă în funcţie de viteza relativă dintre maşini, nu de cea absolută. Unul cu 200kmph nu va lăsa 100 metri faţă de cel din faţă.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Daca mergi  cu 190 pe autostrada riști  2900 amenda si 90 zile pieton.
Daca mergi  cu 190 pe autostrada pe  contrasens riști  1160 amenda si 60 zile pieton.  Ca nu pune nimeni radarul spre contrasens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Toți susținem înăsprirea pedepselor pentru vitezomani, pentru cei care circulă pe contrasens, să fie lăsați fără permis, dar... Câți sunt care circulă fără permis? Destule cazuri au fost înregistrate în ultimele luni în care șoferii nu au oprit la solicitarea agenților de poliție și s-a ajuns chiar să fie deschis focul împotriva mașinilor sau au fost indivizi care au încercat să lovească cu mașina agenții sau mașinile de poliție pentru a nu fi opriți.
În alte țări mașinile de poliție (de ex. SUA) sunt dotate cu benzi cu cuie care pot fi amplasate dintr-o mișcare pe toată lățimea drumului pentru a putea opri mașinile care nu vor să oprească altfel. De asemenea, toți cei care conduc mașini cu regim special (ambulanțe, mașini de poliție sau de pompieri) trebuie să facă niște cursuri speciale de pilotaj, deoarece ei trebuie să poată conduce în siguranță la viteze mult superioare vitezei maxime legale. De asemenea, trebuie clarificate mult mai bine condițiile în care polițiștii pot folosi forța și în care pot deschide focul împotriva celor care nu opresc la somație. Un polițist care este suspendat pentru cercetări nu poate beneficia de avansări, prime, salarii de merit sau sporuri pe perioada anchetei, iar la noi știți că anchetele se pot întinde chiar și pe ani de zile. Câți riscă să piardă până la jumătate din salariu pentru lungi perioade de timp numai pentru a opri un idiot și câți preferă să se facă că nu îl văd pentru a nu-și risca veniturile?
Ar fi utilă introducerea de mașini neinscripționate și cu numere ,,civile" dotate cu radare pentru a opri bizonii, precum și să fie suficient să trimită amenda acasă, fără să fie nevoit să te oprească în trafic, dar s-a demonstrat de mai multe ori că îți ia exagerat de mult timp pentru a străbate România dintr-un capăt în altul circulând legal. Ar trebui să fie pus accentul pe creșterea vitezei de tranzit prin scoaterea traficului de tranzit din localități prin toate mijloacele posibile, nu doar prin construcția de autostrăzi și drumuri expres, ci și prin realizarea de centuri ocolitoare. Sunt zone unde localitățile se întind de-a lungul drumurilor principale (fie naționale sau județene) și mai au și multe restricții de viteză, astfel încât mergând pe drum, mergi mult mai mult cu 40-50 km/h decât cu 80-100 km/h.
Se pot lua multe măsuri restrictive, dar să nu uităm că în final dezvoltarea unei țări sau a unei regiuni depinde și de timpul în care oamenii sau mărfurile pot ajunge din punctul A în punctul B.

dragos76

Legat de modificarea legislației aferentă acestui subiect (siguranța circulației) eu cred că singurele aspecte unde ar fi urgent de intervenit (dacă e cazul) e pentru a asigura cadrul legal ca să poată fi "automatizate" cât mai mult măsurile de supraveghere și sancționare din trafic. De genul a ce s-a spus mai sus, posibilitatea de a sancționa și a trimite prin poștă procesul verbal (în special în cazul radarelor fixe, dar de ce nu, și pentru cele mobile).

În rest, problema cea mai mare nu cred că e cea legislativă (care ok, e perfectibilă tot timpul, dar nu cred că e acum la un nivel dezastruos), ci mai degrabă aplicarea ei. Cât timp ai subfinantare cronică, și decalaje de salarizare imense (am auzit ceva declarație a minstrului de interne că un polițist local cam ajunge cu salariul pe la 7000 de lei, iar unul de la poliția națională doar pe la 4000), nu o să poț aplica legea. Și atunci mulți o să facă un calcul cinic, că dacă încalcă constant și flagrant reglementările, oricum șansele să fie sancționați sunt infime.

ghrt

Nici măcar calcul. Când ai un target de la job şi nu îl poţi obţine decât încălcând legea, asta-i viaţa.

Părerea mea este că e normal să mori în pat, nu pe stradă călcat de maşină, şi ca atare viaţa ar trebui să aibă prioritate faţă de viteza medie de tranzit. Soluţiile sunt drumurile de centură care să nu ofere acces loturilor riverane (haha!) şi pe termen mai lung o reţea de drumuri decente, moderne, 2+1 şi autostrăzi în funcţie de prognoza de trafic.
Cont (aproape) inactiv.

Goldmund

",,Amănuntul" care omoară zeci de români anual

Felul în care este semnalizat și securizaat traficul în zona trecerilor de cale ferată poate părea pentru mulți un simplu amănunt. Ceve insignifint compartiv, de exemplu, cu mare problemă a drumurilor cu o singură bndă pe sens. Dar dacă v-am spune că, în fiecare an, zeci de oameni mor și sute sunt răniți în accidente generate tocmai de starea precară a acestor intersecții?..."
https://www.capital.ro/amanuntul-care-omoara-zeci-de-romani-anual.html

nenea_hartia


Io

#5021
^ Trebuie remarcata si prezenta de spirit si manevra (singura corecta) a soferului care a evitat accidentul, asta intr-un tip de masina mare, grea, cu centrul de greutate sus, cu pneuri wobbly si care nu "apreciaza" deloc acceleratiile pe nici o axa si are si remorca aia dupa ea. Un Terrano, cred. Bravo, soferule, felicitari!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

După 2 curbe la 90* a redresat remorca şi a oprit în siguranţă. Meseriaş tipul!

30 de zile suspendare carnet? O asemenea manevră din partea tiristului ar trebui să se pedepsească precum sexul surpriză!
Cont (aproape) inactiv.

elphax

foarte tare, nu stiu daca as fi reusit sa evit asa de bine animalul ala de tir

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis