Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ghrt

Quote from: dr4qul4 on January 07, 2020, 09:55:18 PM
@ghrt, tramvaiul nu era in intersectie. era in saptele masinii care astepta la semafor sa patrunda in intersectie.
Repet, acolo ai voie sa circuli pe linia de tramvai. Unde nu ai voie, este linie continua.

În intersecţie şina tramvaiului trebuie să rămână liberă, aşa spune legea. De altminteri acum ai şi textul legal, aşa că în loc să repeţi mai bine citeşti şi îţi accepţi greşelile ca atare? Sau beemveul evita canalul? Serios?!

Iar ce spui e penibil. Tramvaiul nu era în intersecţie? Foarte bine, era în mers şi se aplică celălalt text legal, şumahărul beemvist trebuia să elibereze şina urgent, până ajungea tramvaiul în portbagajul lui. Oricum ai da-o, nu ai ce căuta pe linia de tramvai cu tramvaiul în spatele tău! Indiferent că separată cu gard şi gazon sau e circulabilă ca aici.

Citiţi Codul rutier, memoria e friabilă, se mai şi schimbă textul (rareori).

Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Te intreb asa: de ce oare Politia l-a amendat doar pentru neraportarea accdentului, nu si pentru circulatia pe linia de tramvai?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

TibiV, poate se referea la semnalele ce-s de-a lungul liniei. Şi alea nu cred că le ştie altcineva în afară de mecanicii de locomotivă / personalul CF. Totuşi din ce am observat trenul nu circulă pe şosea  :D. Semafoarele de tramvai pe vremea când am făcut eu şcoala erau în cursuri. Şi asta o ştiu sigur că la venirea tramvaiului erai obligat să-i laşi cale liberă şi avea prioritate în toate cazurile mai puţin când făcea stânga, dacă nu era semnalizat altfel.

Mie un singur lucru mi-i ciudă. Nu pot să-mi dau seama dacă la minutul menţionat de adrian rosca a fost impact sau nu. Şi mai mi-i ciudă că a ieşit directorul cu prostia aia de comunicat. Dacă nu-l dădea afară pe om, poate se făcea un precedent şi să-i vezi cum fugeau toţi de tramvai ca dracu de tămâie. Şi aşa poate ar ajunge şi ele la timp şi "săracii" din ele ar avea un circuit mai predictibil în natură.

Dar ca de obicei a ieşit un talmeş-balmeş din care nu poţi trage nici o concluzie (cel puţin eu).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Referitor la semafoarele de tramvai, in cod(r)ul rutier eu am gasit doar:
Quote
Articolul 30

(1) Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:

a) sistemele de semnalizare luminoasa sau sonora;

b) indicatoarele;

c) marcajele;

d) alte dispozitive speciale.

(2) Mijloacele de semnalizare rutiera se constituie intr-un sistem unitar, se realizeaza si se instaleaza astfel incat sa fie observate cu usurinta si de la o distanta adecvata, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte, de cei carora li se adreseaza si trebuie sa fie in deplina concordanta intre ele, precum si intr-o stare tehnica de functionare corespunzatoare.

(3) Semnalele luminoase pentru dirijarea circulatiei in intersectii au urmatoarele semnificatii:

a) semnalul de culoare verde permite trecerea;

b) semnalul de culoare rosie interzice trecerea;

c) semnalul de culoare galbena impreuna cu cel de culoare rosie interzic trecerea.

(4) Mijloacele de semnalizare rutiera, precum si alte dispozitive speciale de acest fel se asigura, se instaleaza si se intretin prin grija administratorului drumului public respectiv ori al caii ferate, dupa caz. Instalarea mijloacelor de semnalizare rutiera si a dispozitivelor speciale se executa numai cu avizul prealabil al politiei rutiere.
Ups, nu vad nici o referire la semafoarele de tramvai.
Despre plimbatul pe linia de tramvai am gasit:
Quote
Articolul 99
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa I de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de catre persoane fizice:
...
10. nerespectarea obligatiei conducatorului de vehicul de a lasa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, cand drumul are o singura banda;
...
Adica soferul BMW-ului ar fi fost pasibil de amenda contraventionala, vatmanul ar trebui sa raspunda pentru accident. Cu circumstante agravante daca se dovedeste c-a facut-o intentionat.
Zic si eu, posesor de o parere, ca tot romanul.
PS N-am (re)citit tot regulamentul, l-am rasfoit cautand dupa semanlizarile luminoase si tramvaie.

gruiarew

Pun şi eu nişte articole de aici: https://www.e-drpciv.ro/legislatie/regulamentul-rutier-simplificat/ Google şi control+f după tramvai:

Art. 50
(1)Semafoarele pentru tramvaie au forma de caseta cu patru corpuri de iluminat de culoare alba, dintre care trei sunt pozitionate orizontal si unul sub cel din mijloc, însotite de panouri cu semne aditionale.
(2)Semnalul de libera trecere pentru tramvaie este dat de combinatia luminoasa a lampii inferioare cu una dintre cele trei lampi situate la partea superioara pentru indicarea directiei.
(3)Semnalul de interzicere a trecerii tramvaiului este dat de iluminarea concomitenta a celor trei lumini din partea superioara a casetei.

Art. 103
Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axa drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

(3)Daca în intersectie circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua sau mai multe rânduri, toti conducatorii de vehicule, indiferent de directia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lasând liber traseul tramvaiului.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ghrt

Quote from: dr4qul4 on January 07, 2020, 10:45:27 PM
Te intreb asa: de ce oare Politia l-a amendat doar pentru neraportarea accdentului, nu si pentru circulatia pe linia de tramvai?

Pentru că ei nu amendează pe baza înregistrărilor cu camere de bord private. Au fost nişte excepţii luna trecută. Aşa că l-au amendat strict pentru constatarea personală a agentului, şi anume că nu s-a prezentat.

Relevant e însă altceva: că nu l-au sancţionat / lăsat fără carnet pe vatman. Pentru că în cazul lui existau urme de accident, deci dacă îl considerau vinovat îl sancţionau indiferent de filmare.

Liviu, am indicat mai sus alături de florin74 textele legale. Mai e unul, pentru intersecţii. În esenţă, nu ai voie să fii pe linia de tramvai cu tramvaiul în spatele tău.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Asta e o prostie si e doar o interpretare a ta. Daca ar fi asa, atunci ce ar trebui sa fac pe Calea Mosilor?
Cand vine tramvaiul depasesc semaforul? Sau cum pot sa-i las calea libera?

Unde avem banda tramvai+banda circulatie am vazut (recunosc ca nu stiam decat pt cazurile cu 3 benzi in total) acum ca pot primi amenda. Pare ciudat pentru ca nu am vazut niciodata Politia sa amendeze pentru asta (si zilnic sunt sute de masini  care fac asta pe cosbuc, dudesti si pe marasesti). Sau poate acolo, oficial avem o banda comuna si nu se poate amenda?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

@ghrt: Exact asta am zis si eu, BMW-ul e vinovat de stat pe linia de tramvai, vatmanul de restul.
Si ca tot ne batem in citate din cod(r)u rutier, inca un articol:
QuoteCAPITOLUL IV: Semnalizarea rutiera
SECTIUNEA 1: Semnalele luminoase
Art. 47
(1)Semnalele luminoase sunt lumini albe sau colorate diferit, emise succesiv, continuu sau intermitent, de unul sau mai multe corpuri de iluminat care compun un semafor.
(2)Dupa numarul corpurilor de iluminat, semafoarele sunt:
a)cu un corp de iluminat, cu lumina intermitenta de avertizare;
b)cu doua corpuri de iluminat, pentru pietoni si biciclisti;
c)cu trei corpuri de iluminat, pentru vehicule;
d)cu patru sau mai multe corpuri de iluminat, pentru tramvaie.
Adica vatmanul se uita la d), soferii la c). Chiar nu vad de ce m-ar interesa ce lumini are tramvaiul. Eu trebuie sa ma uit la semaforul meu si sa las sina libera cand vine tramvaiul.
@dr4qul4: ala e caz special, cand masinile n-au banda proprie.

dr4qul4

Pai asta zic si eu..nici pe Cosbuc nu sunt sigur ca au banda diferita. Este prea ingusta ca sa fie trecuta si oficial banda. Ca se circula pe 2 benzi, e partea a 2-a. E ca pe DN2... unii pe banda, altii pe acostament, altii asa si asa
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

#4989
Nu, nu zici aia. Daca citesti articolul 103-3 din citatul lui gruiarew, vezi ca se mentioneaza:
Quoteiar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua sau mai multe rânduri
Adica discutia cu "te dai la o parte" e cand e loc intre tramvai si trotuar, altfel nu se pune.
Adica mergi pe cate benzi incap intre sina de tramvai si trotuar. Daca nu incape nici una si ai voie sa intrii pe strada, mergi pe linia de tramvai, caz un care tramvaiul nu mai are drepturi "suplimentare".

LE In poza pe care ai pus-o mai sus, se vede clar cum sunt trasate benzile - cate una pe sens, folosite in comun de tramvai si masini.

Liviu M

M-am uitat acum la film si BMW-ul avea banda pe care sa mearga si sa lase sina libera. In intersectia aia sunt chiar doua benzi (se largeste putin inainte de intersectie).

TibiV

#4991
Sa-mi fie cu iertare...
Dar noi stam si ne certam cu cartea (Sfanta) in mana....

Desi cativa colegi au amintit despre "bunul simt"

Ce p.l.m. cauta idiotul pe linia de tramvai?!?!...
NU conteaza ca era BMW, putea sa fie si Dacia Solenza...
Dar probabil ca daca era Dacia nu isi arata "muschii"...

Avem un talent deosebit de a NU vedea copacii din cauza padurii - sau viceversa....  O:-)

STB/ex-RATB din Bucuresti are aproape zilnic probleme de trafic blocat pe perioade de 30-120 minute din cauza unor bizoni care parcheaza pe linia de tramvai.... Daca nu ma credeti, FB-ul STB este o sursa de incredere...

CA SI CONCLUZIE:
Orice vechicul aflat in gabaritul liniei de tramvai/troleibuz, care impiedica circulatia mijlocului de transport in comun, ar trebui sa poata fi (in mod legal) impins/tarat//zdrentuit .
Si sa suporte din propriul buzunar repararea/revopsirea respectivului tramvai/troleibuz.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Sa-mi fie cu iertare, da' noi nu ne certam.  :lol:
Referitor la concluzia ta, momentan impinsul cu tramvaiul nu e legal, asa ca vatmanul e de vina. Iar eu sper ca vatmanii nu vor primi "mana libera". Exista politie + servicii de ridicat masini pentru facut loc.
Pe la altii, nici macar cand trebuie sa ajunga pompierii/salvarile la accidentati nu fac chestia asta (si acolo eu chiar as aplauda o astfel de masura).
Momentan nemtii vor sa mareasca amenzile pentru neformarea culoarului de salvare la staurile de pe autostrazi. 

dr4qul4

Sa inteleg ca unii de pe aici, atunci cand întâlnesc o căruță pe un DN E, o imping intentionat in sant?
Sau daca e obligatoriu inainte si  el din fata face stanga, il pupati in fund (la figurat).

Trebuia sa va faceti politisti.  8)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

#4994
dr4qul4.............. Nu exagera...!!
     Dar și când "cel din față" frânează disperat (fiind cu toții , ca de obicei, în coloană), DEȘI TU PĂSTREZI DISTANȚA și semnalizează scurt, că-l taie pofta de stânga, crede-mă că "îi dorești tot binele din lume".....
    Așa că hai să nu mai aberăm, mai ales în mizeria de trafic bucureștean. Care trafic se vede și la nivel de expansiune la momente de "zile libere".
     Poliția și-a spus "cuvântul"; cui nu-i place să dea poliția-n judecată. Cu asta să închidem "cazul", că altfel mai dăm apă la moară multora !!