Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

O buna observatie de la "electrici"...
Quote from: Trole
Un posibil motiv e semaforul dedicat tramvaiului. Se pare că pentru a se evita conflictul cu cei care virează la stânga, tramvaiul primește ,,verde" mai devreme.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Sincer n-am observat partea aia. Mă uitam de pe telefon când am postat şi n-am observat. Acum de pe calculator în full screen pare că îs prea sincronizare plecările celor doi, dar tot nu pot zice 100% că l-a lovit. Dacă într-adevăr e cum zici şi "l-a împins" atunci îmi cer mii de scuze şi situaţia e cu totul alta.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Vatmanul ar putea fi acuzat de distrugere pentru că a lovit intenționat mașina, dar șoferul de BMW nu i-a adus atingere dreptului de liberă circulație, fapt sancționat de art. 339 al. (3) Cod Penal? Ce măsuri a luat STB împotriva celor care blochează liniile de tramvai? A depus cineva plângere penală împotriva celor care parchează mașinile pe liniile de tramvai sau în imediata lor apropiere și blochează astfel circulația tramvaielor? Când trebuie să conduci 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână, să-ți mai ceară să respecți programul, dar fără să te ajute cu nimic, la un moment dat poți să clachezi.
Ne plângem de poluare, de aglomerația din trafic, știm și afirmăm că dezvoltarea transportului în comun e o soluție pentru reducerea aglomerației și poluării, dar ce facem pentru a ajuta transportul în comun să funcționeze? Dacă STB și poliția rutieră ar fi acționat mai ferm, poate vatmanul nu ar fi ajuns să-și facă dreptate singur, încălcând legea.

dr4qul4

Principalul vinovat este vatmanul. In acea zona NU exista nici un semn/marcaj care sa te impiedice sa circuli pe linia de tramvai! Ba mai mult, asa zisa banda auto este mai ingusta de 3 m, si nu m-ar mira ca in acte sa fie trecuta doar o banda (mai lata) comuna pentru masini si tramvai.
Oricum, in orice caz (o banda sau o banda+linie tramvai) bmw-ul avea voie sa circule pe acolo. Daca aveti alta parere, va rog sa-mi aratati articolul din codul rutier.

Vatmanul este ofticatul in cazul asta. Nu avea de ce sa-l claxoneze si sa-l forteze pe sofer sa plece. Daca l-a si lovit prima data (e posibil sa fi oprit la cativa cm distanta) atunci fapta e agravanta, pentru ca atunci soferul nu a mai franat "ca sa-l sicaneze", ci a frant din instinc.
Daca l-a lovit doar dupa ce a fost sicanat, atunci ambii sunt vinovati.
Incepe sa-mi para rau de soferul bmw-ului ca si-a luat amenda (mare+carnet) pentru neraportarea accidentului in 24h.

Daca eram in locul lui, lasam masina pe linie si chemam politia si salvarea. Ma prefaceam speriat/ca mi-e rau, sau chiar lovit la piciorul drept/cap (ziceam ca am vrut sa ma dau jos dupa ce m-a lovit, si atunci m-a lovit din nou).
Oricum nu ramane asa. Vatmanul va ramane fara carnet. Posibil chiar de tot.

@TibiV, ca sofer auto nu trebuie sa respect indicatiile semafoarelor pentru tramvai! Asadar, este irelevant ce arata. @Ionut +1
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

#4969
În intersecţie nu ai voie să blochezi tramvaiul.

Impresia mea este că tramvaiul pleacă de pe loc până fix în spatele maşinii, fără să o lovească, şi îl semnalizează (corect, că e semafor şi cale de rulare separată). Cel cu maşina nu a înţeles şi a făcut ce ştia el, respectiv a pus repetat frână fără motiv. Eu nu cred că mai punea repetat frână dacă îl lovea din primă. Apoi buşitura se vede clar, deci au fost 2 lovituri?!

Pentru frână fără motiv în Franţa (la fel filmată cu camera) am auzit de închisoare, deci atenţie la judecăţile şi epitetele emise... nu că aţi păţi ceva aici, dar dacă chiar credeţi în ele riscaţi nişte puşcărie în ţări mai civilizate.

Dinamica asta cred că a reţinut-o şi poliţia că l-au amendat pe şofer, nu pe vatman. Vatmanul dacă declară că nu a putut opri tramvaiul în timp util e imun la sancţiuni (şi asta cu concedierea poate să o anuleze în instanţă).

Că directorul actual STB sprijină bizoneala este total altceva şi nici măcar nu ar fi primul dintre ei care o face.

LE:
Legaleza:
Art. 100. (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice: [...]
9. nerespectarea obligației de a circula pe un singur șir, indiferent de direcția de deplasare, într-o intersecție în care circulă și tramvaie și de a lăsa liber traseul tramvaiului atunci când spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două șiruri;

şi pentru restul drumului
Art. 99. (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice: [...]
10. nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;

Cei care şi-au luat permisul pe bune poate îşi mai amintesc imaginile acelea cu tramvaiul în intersecţie, de la teste. Ceilalţi, daţi minusuri.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on January 07, 2020, 09:34:34 PM
@TibiV, ca sofer auto nu trebuie sa respect indicatiile semafoarelor pentru tramvai! Asadar, este irelevant ce arata.
:lol: :lol: :lol:

Pe bune?...
Ca sofer auto nu trebuie sa stii ce inseamna semnalele de la trecerile CF?!?!?......

OK... Sa conducem ca in celebrul film "Prin lanul..."

Daca te miri, -1 este de la mine.
Fii mandru, nu dau dislike la toate prostiile!.... Dar tie, ca prieten, ti-am dat!  :p
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

@TibiV, am postat la finalul mesajului anterior dispoziţia legală...
Cont (aproape) inactiv.

florin74

#4972
Articolul 103 - Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi această bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

Articolul 107  (3) Dacă în intersecţie circulă şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două sau mai multe rânduri, toţi conducătorii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului.

Bai fratilor, mai puneti mana pe Codul Rutier si cititi-l, asa de cultura generala, inainte de a spune niste bazaconii...De condus nici nu imi vine sa ma gandesc....

dr4qul4

@TibiV, semnalele de la CF sunt pt autovehicule. Ca sofer nu trebuie sa cunosc semnificatia semafoarelor dupa care circula trenurile.
@ghrt, tramvaiul nu era in intersectie. era in saptele masinii care astepta la semafor sa patrunda in intersectie.
Repet, acolo ai voie sa circuli pe linia de tramvai. Unde nu ai voie, este linie continua.

@florin74, daca acolo e o singura banda, ce faci cand vine tramvaiul? treci pe rosu? sau te urci pe trotuar?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#4974
In cazul de fata nu avem ce sa discutam. Are boul 2 benzi, dar este el mai cu mot si se baga in fata. Eu as reveni la examen teoretic pentru recuperarea permisului, pe bune daca ar trece mai mult de 10% din soferii actuali.
Semaforul pentru tramvaie este mentionat in codul rutier, asa ca scuze de genul nu merg. Necunoasterea legii nu te exonereaza de raspundere.
Adica stau 100 de pasageri inca un minut doua in plus la semafor ca se gasesc 2-3 bivoli din astia care blocheaza calea de rulare a tramvaielor.


dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on January 07, 2020, 09:55:18 PM
...Ca sofer nu trebuie sa cunosc semnificatia semafoarelor dupa care circula trenurile.
Sper ca iti dai seama ca dupa o asemenea declaratie trebuie sa mergi la Rutiera si sa predai permisul?!.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#4977
Am stat 6 ani in zona, am trecut pe acolo de cel putin 2 ori pe zi , 6 zile pe saptamana minim, cred ca stiu destul de bine intersectia...
Ma ingrozeste sincer nonsalanta asta, pietonii sunt de vina ca sunt loviti pe trecerea de pietoni  nu aia care nu incetinesc in dreptul trecerilor de pietoni, aia care merg cu 60 la ora in localitati sunt vinovati ca circula bizonii cu 100 la ora si depasesc pe linie continua, tot timpul altii sunt de vina, numai ala care incalca regula nu este de vina. Si ne intrebam de ce avem 3000 de morti pe an. Pai uite de ce...

TibiV

Ionut a fost foarte discret in privinta corecturilor la postarea mea de mai sus...
:lol:
+1
Dar cred ca noi (Mihai si eu) ne putem tachina fara a inflama un razboi Iranian....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV, adica trebuie sa stiu ce insemana culoarea albastra? Ca aia e prezenta pe semafoarele trenurilor.
PS. in aproape 200k km am 3 amenzi luate: 1 pt parcare si 2 pt viteza. Asa ca nu predau nimic.

In zona unde a fost accidentul, ca sa lasi loc liber tramvaiului, trebuie sa mergi cu cel mult 20 la ora, pentru ca vei fi f aproape de bordura si vei lua toate canalele.
Dar chiar si daca acolo, printr-o minune, sunt 2 benzi, tot este vatmanul vinovat. Nu-ti faci dreptate singur. Va invit sa intrati intentionat in cei care forteaza semaforul si raman blocati in mijlocul intersectiei. Aveti verde, ce va opreste sa-i busiti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist