Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: igorashu on November 25, 2013, 03:30:02 PM
Quote from: vancouver on November 23, 2013, 03:46:54 PM
... Adica: DA, exista risc de acvaplanare pe ploaie, dar nu peste tot, de ex. pe A2 Bucuresti - Constanta, cu siguranta nu exista acest risc intre Bucuresti si Cernavoda, decat poate pe o rupere de nori in timpul verii.
"Been there, done that" vara asta. Foarte ciudat, dar erau zone de 100-200 m cu balti, apoi perfect uscat. La prima balta, un morcov imens...

Pai exact asta vreau sa spun: daca exista zone prost construite, predispuse la băltire, ACOLO trebuie puse indicatoare de avertizare CLARE si restrictie la 80 km/h. Daca pe 99% din distanta soferii vad ca e safe sa circule cu 120 km/h pe ploaie sau dupa ploaie, pe carosabil umed, atunci vor merge peste tot cu 120, inclusiv acolo unde CHIAR ESTE PERICULOS.

NUMAI O AVERTIZARE PUNCTUALĂ POATE SĂ AJUTE ȘOFERII, iar cine o ignoră pe aceea chiar nu are nici o scuza. Plus ca politia poate sta exact acolo si are scuza ca este un loc predispus la baltire si este in interesul soferilor sa-i potoleasca.

In schimb legea cum este acum este o bătaie de joc și nici nu ajută șoferii să cunoască punctele periculoase.

Cu astfel de legi nu trebuie să ne mire că legea este considerată facultativă în România și nimeni nu o respectă - ba mai mult există o frăție a populației care încalcă legea, împotriva organelor de control. O frăție de tip mafiot, în care aproape toți cetățenii României ajung părtași la corupția generalizată. Un tablou specific țărilor din lumea a treia și datorat faptului că, prea puțini înțeleg importanța probelemelor de genul celei prezentate de mine mai sus - consideră așa ceva un moft.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

iuli

O competitie din Irlanda pe tema distragerii la volan din cauza telefonului mobil a premiat cu locul 1 un clip video conceput in stilul jocului Grand Theft Auto V. Filmul scurt se numeste "Wheelman" si este de vazut.

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

#497
Săptămâna trecută am trimis un e-mail Poliției Române, Direcția Rutieră, în care mă interesam despre unele statistici referitoare la numărul de accidente produse și numărul de victime de pe câteva tronsoane de drumuri naționale și autostrăzi, pentru a putea face o comparație. Documentul primit îl puteți găsi în acest link, dar mai jos e o variantă prelucrată de mine și mai ușor de citit:



După cum se poate vedea, pe majoritatea tronsoanelor de drumuri naționale, după deschiderea autostrăzii paralele cu aceste DN-uri, numărul de accidente și de victime a scăzut considerabil.

Singurele autostrăzi unde numărul accidentelor este comparabil cu cel de pe DN-urile paralele sunt A1 București - Pitești și A2 București - Fetești, dar având în vedere valorile de trafic mult mai ridicate pe autostradă decât pe drumul național consider că cifrele sunt totuși bune.

Este de notat și ultimul paragraf din e-mailul primit: "Totodată vă informăm că pe A1 Deva – Orăștie nu au fost înregistrate accidente grave de circulație."

Concluzia: autostrăzile nu doar că te ajută să ajungi de la A la B mai rapid, ci și într-o mult mai mare siguranță.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Ceea ce se va observa in plus peste 3-4 ani de zile, pe coridoarele unde vor fi autostrazi, este efectul combinat al noilor km de autostrada. Soferii vor forta mai putin pe DNuri dupa ce merg in cea mai mare parte pe A. De multe ori te enervezi, obosesti, te saturi de mers in spatele tirurilor pe serpentine si risti aiurea. Dar daca 70-80% din drumul tau mergi pe A, atunci suporti 20-30% pe DN si pe acei 20-30% nu mai fortezi. Sper ca am explicat cum trebuie, e cam dimineata.

Tavi

Scuze. Au fost postate zilele trecute niste filme in care erau prezentate niste sisteme de prin tari civilizate prin care se permitea numai trecerea vehiculelor autorizate. Erau niste bare groase care se ridicau si coborau din asfalt/pavaj. Nu le mai gasesc din pacate si nu stiu cum le cheama ca sa le caut pe net.

Majoritatea celor surprinsi de camerele de luat vederi intrau ca boii in ele dar a fost si unul insistent care a venit, a vazut despre ce este vorba, s-a tras deoparte sa astepte pe unul autorizat sa treaca si "s-a infipt" dupa el sa treaca si ... teapa.

Am o cunostinta care sofeaza de o maniera similara si vroiam sa-l ... "culturalizez" un pic :)

Multumesc anticipat de ajutor!

SB76UFO

In centrul Sibiului sunt astfel de bariere.
"Prostia este eternă și invincibilă"

Tavi

Asa, asa. Cum se numesc? in limbaj tehnic daca stii..
10x

savagedanyro

...live the moment...

Tavi


Ionut

OMG, ce dementiali sunt. :lol: Sunt multe locuri in Bucuresti unde ar fi de mare ajutor. :D

dorum

...doamne, si cati meseriasi n-ar pati la fel ca in filmuletzul de mai sus... :) :) :)

iuli

Il stiu pe un "destept" de la Primaria din Timisoara care a facut-o asa. La parcarea de acolo se actioneaza cu telecomanda, dar "inteligentul" a apasat pe telecomanda chiar cand pornea cu masina.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Avem nevoie in Bucuresti. sa-i trimita cineva lui Oparescu un link.
M-am saturat sa vad parcagii cum scot stalpisorul de plastic cu teava in mijloc si ti-a facut un loc de parcare fix pe trotuar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Si la Cluj sunt prezenti si sunt actionati din telecomanda. Doar ca sunt ceva mai solizi atat cat sa nu iti treaca prin cap sa te iei la tranta cu ei.
Momentan pe unde i-am descoperit limiteaza accesul pe stradute inguste pt riverani(apar in special pe cele reabilitate recent cu piatra cubica)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Intrarea in Cluj Napoca dinspre Dej este blocata de cateva zeci de tiruri ce se invart pe traseul asta intre cele 2 sensuri giratorii.
E un trenulet continuu si nu ai loc sa treci de ei.
Toti sunt participanti la protest si au pe parbriz lipit mesajul "Protest National"
Daca nu aveti treaba in oras folositi centura si ocoliti !!!
Nu stiu cum e la celelalte intrari in oras dar par ft bine organizati soferii si posibil sa fie peste tot blocaje.
Protestul este legat de acciza la combustibili.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe