Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

prd.marius

Am o intrebare care cred ca se potriveste acestui topic.
A fost ieri, sau alaltaieri un accident pe DN1 la intersectia cu Valea Draganului, acolo unde este si o cale ferata.
Eu am trecut de cateva ori pe acolo si de fiecare data m-am intrebat cum e configuratia de fapt a acelei intersectii.
De multe ori am vazut masini care vor sa faca stanga (venind dinspre cluj, asteptand sa treaca trenul), stationand de fapt pe refugiul de langa acostament.
Pana la urma care e configuratia acelei intersectii?
Si unde se poate depune o sesizare pentru a fi semnalizata corespunzator? Adica, mie personal mi se pare una din cele mai periculoase intersectii in drum spre Oradea, de ex.

danutzu_1069

Pai acolo, marcajul spre "acostament" este cu linie intrerupta tocmai pentru a permite masinilor care vor sa faca stanga,s a astepte ridicarea barierei. Idem este si pe sensul dinspre Oradea, este o zona unde acostamentul este asfaltat si cu banda intrerupta.
https://goo.gl/maps/AFV3GQatVnKGKMDU9
https://goo.gl/maps/9zKY9qsn8CckdKTeA

prd.marius

Numai mie mi se pare aiurea cum e facut? Adica masinile care fac stanga, trebuie sa astepte pe dreapta langa acostament in acel "refugiu"?
Nu stiu, poate gresesc, dar nu mi se pare deloc safe.

dragos76

Poate un pic contraintuitiv, dar mie mi se pare mult mai safe decât să fie o bandă de stocare pe mijlocul drumului, cel puțin în faza asta de funcționare a acelei bariere care nu e automatizată. Timpii de așteptare acolo sunt prea mari, s-ar face coloane prea mari, și riscul ca cineva să lovească din spate pe cei în așteptarea virajului la stânga ar fi prea ridicat.

JohannDB

"""".......riscul ca cineva să lovească din spate.......""""    Perfect adevărat, mai ales că în acest punct, în ambele sensuri, spre Oradea și spre Cluj nu departe de barieră este câte o curbă pe fiecare direcție...........



Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

O noua victorie a filmarilor in trafic: tuaregul de la fantana Miorita a fost condamnat la  5 ani cu executare pt tentativa de omor calificat, 14000 euro daune celor 4 parti vatamate (3 in Logan si una pe trotuar cred) confiscarea veneratului vehicul si intezicerea de a conduce 5 ani dupa ce iese (probabil ca iese dupa vreo 2)

https://m.hotnews.ro/stire/23523343

Si asa, pentru o iesire nervoasa de cateva secunde/minute omul si-a planificat viata si economiile pe cativa ani.

Foarte interesant ca prima instanta l-a achitat. Noroc ca a fost admis recursul si probabil ca la recurs s-au miscat mai bine procurorii.

Continuati sa filmati!


TibiV

Quote from: adiarc on November 29, 2019, 08:06:20 PM
"no ase...da"

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3839590

Este vorba de articolul asta: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/soferul-cu-touareg-care-a-impins-un-logan-de-pe-sosea-a-fost-condamnat-la-5-ani-de-inchisoare.html

Șoferul unui VW Touareg care a şicanat şi lovit, în 2015, un autoturism în zona Fântânii Mioriţa, a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Bucureşti la 5 ani închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunii de tentativă de omor calificat.

Ca pedeapsă complementară, Iulian Şerban Sănducu nu are voie să mai conducă un autovehicul pe o perioadă de cinci ani, după ce iese din închisoare, fiindu-i confiscat şi autoturismul.

De asemenea, el trebuie să plătească 14.000 de euro către patru părţi vătămate. Până la plata acestei sume, judecătorii au pus sechestru pe o casă şi un teren care îi aparţin şoferului, potrivit Agerpres.

Iniţial, la Tribunalul Bucureşti, Iulian Şerban Sănducu a fost achitat de judecători, însă CAB a admis apelul procurorilor şi a decis ca şoferul să primească cinci ani închisoare, decizia fiind definitivă.

Procurorii susţin că, pe 4 iulie 2015, în jurul orelor 10,15, în timp ce conducea un autoturism marca VW Touareg pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti, în zona Fântânii Mioriţa, pe sensul de ieşire din Bucureşti, în condiţiile unui trafic intens, Iulian Şerban Sănducu a avut un comportament şicanator şi agresiv faţă de un alt participant la trafic - Constantin Florin, aflat într-un autoturism marca Dacia Logan, împreună cu părinţii săi.

Anchetatorii arată că, în momentul în care a ajuns paralel cu Dacia Logan, circulând cu o viteză de aproximativ 90 km/h, Sănducu a frânat brusc şi a virat violent în direcţia autoturismului Dacia, intrând în coliziune cu acesta în mod intenţionat.

Ca urmare a impactului, autoturismul Dacia Logan a fost proiectat spre dreapta, acroşând în traiectoria sa un alt autoturism care circulă pe banda unu, apoi a traversat trotuarul, trecând la foarte mică distanţă de un pieton (persoana vătămată Cristina Iuliana Brad), a escaladat rampa de pământ ce acoperă baza piciorului podului feroviar din zonă, rămânând suspendat în imediata apropiere a acestuia.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

....Dacă am reținut corect, acest  Iulian Şerban Sănducu, se pare că este controlor de trafic la Romatsa  !?!?!?!?!....... Păiii la o așa comportare, de la momentul evenimentului a mai lucrat pe post de controlor până la condamnarea definitivă ??

ghrt

Nu ştiu dacă a mai lucrat sau nu, dar senzaţia mea este că depinde ce pile ai acolo. Oricum neavând legătură cu serviciul putea cel mult să fie considerat inapt psihologic.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Mie mi se pare cam aspra pedeapsa. Sunt totusi 5 ani de inchisoare cu executare  fara sa fi fost nimeni accidentat serios. Pedeapsa cu suspendare +anulat permisul (cu minim 5 ani interzis sa mai dea pt altul) ar fi fost mai ok. Nu cred ca a vrut sa-l omoare, cred ca a fost doar sa-l sperie.
Sa nu uitam ca altii au fugit beti/drogati de politie, au trecut pe rosu, au provocat accidente si au scapat cu suspendare. Sau au omorat 3 oameni si au primit tot cu suspendare pentru ca au zis ca nu mai stiu ce au facut. Si nu au fost filmati, pentru ca e clar ca au fortat intentionat depasirea (asa cum fac destui pe drumurile noastre)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

esti incredibil omule...aici e vb clar de tentativa de omor...my god..ceea ce inseamna ca e prea blanda pt unul care vrea sa-si omoare semenii.

daca eu pun o bomba dar nu e nimeni ranit si sunt pagube minore,e ok?....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Daca tu faci o depasire aiurea si cel de pe contrasens ajunge in sant, fara sa pateasca nimic, meriti 5 ani de puscarie?
Cum sa compari o bomba cu o manevra periculoasa?  Cate sicane sunt zilnic in trafic, si nimeni nu pateste nimic?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

1. Aici e vorba de intentie clara
2. Ce conteaza ce s-a intamplat in trecut, in alte cazuri? Fiecare caz e judecat de sine statator, tot ce pot spera e ca tot mai multe cazuri sa fie judecate astfel (adica cat mai dur).

cristi5

#4843
"Depasirea airea" e o greseala de apreciere care-l pune involuntar in pericol pe cel de pe contrasens.

Aici insa faptasul a apreciat foarte exact cand sa se bage in Logan, i-a iesit foarte blne manevra, cu scopul clar de a-i pune in pericol pe ocupanti. Intentia de a-i vatama pe altii e clara. Pentru ca putea sa cauzeze moarte (si a fost chestie de cativa cm pe trotuar si un noroc chior ca culeea are acel val de pamant, putea fi un copac sau un stalp in loc), l-au incadrat la "tentativa de omor". Inmultit cu 4, desi mai erau si alte masini in drumul Loganului.

Sunt convins ca sunt multe evenimente rutiere la care daca judecatorul ar fi vazut o filmare, pedeapsa ar fi fost cu executare. Ghinion... Tehnologia schimba soarta multor procese (amprente, ADN, etc). Si pe ala cu Elodia l-au dovedit cu niste pete de sange detectate cu o tehnologie aparuta dupa crima. Cu tehnologia de la ora crimei poate era "crima perfecta".

Cristi N

Am vazut azi un interviu la digi in care era invitat unul din liderii sindicali din Politie, Coarna parca. Din ce am retinut intre cei dou soferi a fost un conflict mai vechi si asta a cantarit destul de mult in decizia pe care a dat-o judecatorul. Nu a fost vorba doar de o sicanare in trafic.