Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Nu este prima dată când văd autocar "FLIXBUS" în astfel de manevre..... Parcă ar duce cartofi; din păcate eu nu aveam camera pornită....... Dar la astfel de situații, îți vine să întorci și să-l iei de gât în prima parcare, unde poți să-l prinzi.......

TibiV

Fimarea ar trebui trimisa sefilor - din Romania si din Germania...

QuoteFlixBus este o companie care oferă servicii de transport de persoane în Europa și Statele Unite ale Americii. Fondată în anul 2013 după liberalizarea pieței de transport de persoane din Germania, FlixBus și-a propus să ofere o alternativă la serviciile de carpooling și Deutsche Bahn[2], operatorul feroviar de stat. În 2015, după fuzionarea cu start-upul concurrent MeinFernbus, Flixbus a ajuns să dețină 72% din piața germană (măsurați în kilometri parcuși de companie[3]). FlixBus se extinde acum rapid în întreaga Europa. Investitorii companiei sunt General Atlantic[4], Holtzbrink Ventures și Silver Lake Partners.

Model de business
Serviciile FlixBus funcționează în colaborare cu o societăți de transport regionale din întreaga Europă. Partenerii locali sunt responsabili de operarea de zi cu zi a rutelor, în timp ce FlixBus se ocupă de autorizațiile oficiale necesare pentru a opera călătorii pe distanțe lungi. De asemenea, compania se ocupă de planificarea rețelei, marketing, pricing, managementul calității și customer service.

Servicii și sustenabilitate
(...)
FlixBus investește semnificativ în e-mobilitate. Fiind prima companie din lume care a testat autocare electrice pe distanțe lungi, compania continuă să fie un jucător care inovează pe piața de transport sustenabil. Din aprilie 2018, primele autobuze electrice pe distanțe lungi sunt operate pe ruta Paris – Amiens[11], în Franța. Următoarea țară în care vor circula autocare electrice de la FlixBus este Germania.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Flixbus
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Pentru toți zmeii care târâie după ei remorci, rulote și altele..... Săriți peste primele cca 25 secunde de reclamă.... Și când vreți depășiri cu ceva agățat de voi, gândiți-vă de 10 ori.... !!  Altfel ....... Astfel de "pățanii" sunt posibile oriunde la peste cca 85-95km/h..............

https://www.youtube.com/watch?v=0oM5fULZkZs&feature=share&fbclid=IwAR3LxNnKGNdYWNx_NljCRlov6YBtCJPpbt_21lwiCgAvih1WmjQtkGE9llc

cristi5

#4818
Proteste la Robesti pe VO dupa un nou accident mortal pe trecere de pietoni. Al treilea in ultimele saptamani.

https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/video-forma-extrema-protest-urma-unui-accident-mortal-oamenii-vor-biocoteze-alegerile-blocheze-circulatia-valea-oltului-1_5dd9c37c5163ec42715752c1/index.html

Asta e trecerea?

https://goo.gl/maps/6ZtVrxanWEgysxRb7

Eu zic ca asteptatul dupa PiSi e mortal. Va mai dura decenii in zona aia. Trebuie luate masuri pt desfiintarea acestor treceri.

Pasarela ar fi cea mai proasta masura.

Ridicat putin soseaua si o subtraversare pietonala ar fi mai ok.

Centura rutiera ar fi ideal. Se face in 5 ani spre deosebire de PiSi.

Vorba oamenilor, trebuie facut ceva, orice. Sa stai sa nu faci nimic sa zici ca vine autostrada e criminal.


danutzu_1069

@JohannDB, singura optiune la intrarea in balans a remorcii este reducera vitezei. Berbecii nu sunt conștienți de asta, si tin de acceleratie, combinat cu actionarea volanului....
A, viteza excesiva este un element declansator...

gruiarew

Probabil și încărcate peste limită. Altfel nu-mi explic de ce să intre în așa hal în balans. Când intră în balans nu știu dacă ajută la ceva frânarea, sau mai rău face (ca la derapaj). Trasul de volan clar nu ajută. Poate ne explică JonahhDB sau alții mai experimentați cum se mai poate redresa așa ceva, că eu nu știu. Deși pare pe dos, aș zice că ar trebui accelerat (dar ușor) și fără să tragi un mm de volan.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

RaduC

De cele mai multe ori, poziționarea centrului de greutate al încărcăturii este vinovata pentru intrarea în balans
Demonstratia, în clipul de mai jos:

JohannDB

RaduC....... privind la demonstrația din clipul video, la modul cum schimbă "respectivul" sarcina/încărcarea pe model și mai ales cum "provoacă" balansul prin acele bobârnace, nu-mi pare elocvent...... pare cumva fals.... De ce ??
Păiiii....în poza de jos, un exemplu, în care eu am fost protagonistul unei astfel de "întâmplări" terminată din fericire, la modul maxim fericit....



Powered by API/PUM imgur uploader

      O astfel de remorcă, de fapt aceasta din imagine, a fost decopertată (i-am dat jos prelata și covergile de susținere) și ajungând la o balastieră, am încărcat-o ras la nivelul obloanelor, încărcătura fiind uniform dispersată/poziționată/repartizată (obloane de 50 cm înălțime, iar "cuva" are 1,25m lățime pe 2,00 lungime.... Fiind făcută la "comandă" are o sarcină maximă de 800 kg, conform cu certificatul de înmatriculare a turismului "trăgător" (de atunci), o Dacie 1310 breack cu motor de 1,6, model 1998 (remorca a ieșit din fabrică în 2000, de la o firmă de lângă Brașov, firmă care după decesul "întemeietorului" s-a "dus" - deși era o firmă de familie......).....
   Plec din balastieră și pe un aliniament de vreo 2,5 km mă pune "ăla negru" să-i dau talpă (ca greutate, cu balastul din remorcă aveam vreo 2000kg).... Am ajuns la cam 105 km/h (două punți, patru roți, sarcină egal împrăștiată) și atunci a început "dansul"...... Cert este că am reușit s-o țin în frâu, deși balansul trecuse de 75% din puterea lui....
   Ce pot să spun !?!? La balansul deja nesimțit, ce-l aveam, am încercat să mă comport ca la ..... derapaj (ăsta a fost gândul meu în secundele acelea).... Am strâns de volan ca să fiu ferm pe el și prin asta m-am opus maxim tendinței de-a pleca lateral, aiurea, mașina.... Apoi, mi-am luat gândul de la accelerație și am încercat frâne "potrivite" în momentul în care mașina era pe axa longitudinală a drumului (când nu simțeam impulsul din remorcă ce mă ducea lateral) și la schimbarea direcției mașinii prin impulsul venit din remorcă am ținut "cu dinții de volan" prin "reduceri" de genul la care să reduc/contracarez  sensul  și a diminua amplitudinea balansului (am fost surprins, după urmele lăsate să vad că mi-au trebuit, ici-colo, chiar ambele sensuri)......
     A fost crunt, vreme de vreo, poate, 20 de secunde (care mi s-au părut o veșnicie)...... Pe drum am lăsat o dâră de negru cu materialul din anvelope prin slalomul de rigoare de vreo 300-400 m de m-am crucit și eu de lungimea "ieșirii din rahat" (mie mi se păruse că a fost ceva scurt, dar urmele pe șosea mă cruciseră - noroc că era un drum secundar nu tare circulat)....
    De atunci, nu m-a mai interesat "Formula Unu" cu remorca-n "..ur" și la depășiri mi-am luat măsuri maxime !! Atenție că remorca mea are frâne pe toate patru roțile...
   Nu uitați  că o remorcă ce-și iese din minți, "rupe" aderența spatelui mașinii trăgătoare, îi saltă spatele și asta duce la multe, mai ales dacă nu are frâne proprii/inerțiale..... !!
    NU RECOMAND NIMĂNUI eroisme cu remorca-n "dos"......

gruiarew

Ba contează distribuția greutății și încă foarte mult. Încărcată aiurea, pe lângă faptul că te "saltă de cur", la un balans mai serios (trecere peste o dâlmă) există și posibilitatea să sară din cui. M-am certat ca orbul cu un tovarăș ce încărcase o Dacie pe platformă pe dos, cu fața în spate. Când a văzut că n-are cu cine, a dat-o jos și a suit-o cum trebuie.
Remorca trebuie tot timpul să apese pe cui, bineînțeles, fără a trece de cifrele omologate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ghrt

În multe din clipurile cu rulote, am impresia că balansul este declanşat (şi) de curentul de aer provocat de camionul depăşit.
Cont (aproape) inactiv.

RaduC

Cat e viteza maximă legală pentru vehicule care trag remorcă?
Vă spun eu: 90 pe autostrăzi, 80 pe drumurile expres și cele nationale europene (E) si 70 km/h pe celălalte categorii de drumuri, pentru vehiculele din categoriile A1, B1 și C1, adică dacă tragi remorcă.

Ori noi despre ce vorbim aici? Când ai orice fel de remorcă nu te duci ca zmeul.

Eu cu o cisterna de 1m^3 nu chiar plină, trasă de un Nissan Patrol și aproape făcea aia din mine ce vroia, mai ales la frânare, fiind lichid...

kitsune

Suprafețele libere, cel mai mare pericol pentru stabilitate. Mă gândeam că cisternele rutiere au pereți despărțitori pentru a evita asta. Altfel, e crunt să mergi cu cisterna parțial umplută.
La noi la vapoare e interzis să mergi așa, prea multe s-au dat peste cap. Ori plin, ori gol, ori pereți despărțitori
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

.........La cupla pe sferă (cum e la turisme) sarcina de apăsare este de 75 kg..... Și da la tancuri/cisterne, dacă nu ai "sparge val" în interior sau ai unul/unele  "în dorul lelii" este urât rău la "tangaj"...............

Goldmund

"16 organizaţii şi instituţii susţin Platforma comună de educaţie şi prevenţie rutieră #ATENTînTRAFIC: CEI 40.000
.....
UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România lansează #ATENTînTRAFIC: CEI 40.000, o platformă comună de educaţie şi prevenţie rutieră iniţiată de industria de asigurări şi susţinută de numeroase organizaţii şi instituţii, disponibilă AICI. Demersul pleacă de la nevoia de conştientizare a incidenţei ridicate a accidentelor rutiere şi a numărului victimelor acestora.
...
,,Platforma #ATENTînTRAFIC: CEI 40.000 ridică o problemă importantă cu care ne confruntăm la nivelul societăţii româneşti. În perioada 2001-2017, aproximativ 40.000 de oameni şi-au pierdut viaţa în România în accidente rutiere. Mesajul nostru comun este că avem nevoie să conştientizăm că fiecare dintre noi poate fi o victimă a unui accident rutier, indiferent de cât de buni şoferi suntem sau de cât de atenţi suntem în trafic, inclusiv ca pietoni. Vrem ca, prin această platformă comună, să aducem în atenţia publicului importanţa de a respecta legislaţia rutieră şi de a fi întotdeauna precauţi. Împreună ne dorim să schimbăm comportamente, pentru a reduce considerabil această statistică", declară iniţiatorii demersului...."
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/p-16-organizatii-si-institutii-sustin-platforma-comuna-de-educatie-si-preventie-rutiera-atentintrafic-cei-40-000-18594641