News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

dr4qul4, sunt nişte studii destul de convingătoare care arată că oamenii nu iau în calcul consecinţele legale atunci când comit infracţiuni. Treaba cu dreptul penal este cât timp să îl scoţi pe un infractor în afara societăţii, astfel încât să asiguri un anumit grad de siguranţă socială, o senzaţie de dreptate şi eventual ceva reeducare. Să bagi şi să ţii pe cineva la închisoare ne costă mult pe noi şi îl costă foarte mult sau enorm pe individul respectiv. Aşa că dacă nu se va urca la volan cu permisul suspendat, rezolvi problema pericolului social suspendându-i dreptul de a conduce. Dacă totuşi persistă în a conduce şi când nu are voie, atunci nu îl poţi scoate de pe şosea decât băgându-l la loc păzit. Aşa că este o diferenţă între faptele de care spui.

Mai mult, cum procedezi când cel de la volan a intrat pe contrasens şi a produs un accident mortal din simplul motiv că a adormit la volan? E vinovat că a adormit? Poate că dormise înainte de a pleca la drum. Poate dovedi că i s-au închis pleoapele şi atenţia 1-3 secunde? Te întreb că şi eu am adormit o dată la volan şi am ieşit în decor, poate sunt infractor nepedepsit.

Sunt necesare în opinia mea educaţia şoferilor şi o infrastructură ceva mai bună. Uită-te ce se plânge pe acest forum despre introducerea 2+1 pe un drum al morţii. În logica ta, toţi cei care se opun sunt deja infractori. Nu îi cauţionez, dar totuşi.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

@cristi5: In Germania au existat procese care au ajuns pana la curtea suprema legate de subiectul indicator si cat de repede trebuie adaptata viteza. Judecatorii au decis ca nu este acceptabil ca politia sa stea cu radarul imediat in spatele unui indicator si ca trebuie respectata o minima distanta, in care soferul sa poata adapta viteza FARA SA BRUSCHEZE MASINA (franarea brusca = manevra considerata periculoasa in Germania). Nu exista o valoare stabilita de judecatori, dar au anulat amenzile cu radare puse imediat dupa indicator.

Ca atare, pentru ca autoritatile in Germania sunt normale la cap, si nu au ca scop umplerea curtilor de judecata cu contestatii, au decis sa nu mai amplaseze radarele imediat dupa semn / indicator:

"In welchen Abständen zu Verkehrsschildern dürfen Blitzer aufgestellt werden? Der vorgeschriebene Abstand zwischen Blitzer und Verkehrszeichen variiert je nach Bundesland. Gängig sind jedoch in den meisten Fällen 150 Meter."
sursa: https://www.bussgeldkatalog.org/blitzer-aufstellen/

Asadar: distanta difera de la un Land federal la altul, dar in cele mai multe cazuri radarele se pun la minim 150 metri dupa indicator.


Data fiind aceasta experienta si discutiile vaste pe aceasta tema purtate in Germania, nu pot decat sa recomand aceeasi masura peste tot, adica radarele sa fie puse nu mai aproape de 150 m dupa indicator. Iar daca sunt situatii in care este important sa se respecte strict, se pot pune indicatoare prevestitoare, de genul 50km/h peste 200m, adica 200m scris in dreptunghi sub semnul de 50. Atunci chiar nu mai exista scuza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mircea

Quote from: dr4qul4 on November 06, 2019, 04:31:27 PM
Totusi, daca vrem sa facem ceva, ar trebui inceput cu inasprirea legii: orice accident soldat cu victime (decese sau raniri grave) sa fie automat condamnat la puscarie cu executare de minim 1 an.
N-am spus-o eu, ai spus-o tu. Iar cele descrise de mine sunt accidente.

dr4qul4

Este logic ca mai trebuie sa fii si vinovat de producerea acelui accident. Daca intra un bizon intr-un tir si moare bizonul, doar nu bagam tiristul la inchisoare.
Si nu vreau sa le iau apararea celor care se urca beti la volan. Daca esti beat si intra unul in tine (care a incalcat regulile de circulatie, indiferent de motiv) , sunteti la fel de vinovati amandoi.
Dar cand te urci la volan trebuie sa constientizezi ca vei plati (inchisoare) pentru accidentele pe care le provoci, indiferent de motiv.
Daca ti se face rau la volan/daca adormi la volan/daca te grabesti/daca esti neatent si provoci un accident esti la fel de vinovat. Sunt multi care nu sunt apti sa conduca intr-un anumit moment si totusi se urca la volan. E greu sa interzici toate situatiile, dar consider ca multi se vor gandi de 2 ori inainte sa-si forteze limitele, stiind ca in cazul unei greseli majore vor ajunge la inchisoare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

atunci hai sa nu le mai spunem accidente ci "evenimente rutiere". Accidente reale sunt fooooarte foarte putine si pentru alea nu prea ar trebuii sa faca nimeni puscarie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#4790
Din nou semnalizare proasta si mort pe contrasens. De data asta pe DN cu parapete median, la Soimus.

Chiar e de neinteles de ce au lasat acolo vechiul indicator cand au pus parapete median, au facut "giratie", de fapt mai mult un punct de intoarcere (mvai cum poate sa arate)

Ce nu inteleg aici, de ce nu au facut giratia fix la intersectia DN7/DN76? Nu era loc? Eu vad pe harta un triunghi mare acolo, se putea face un giratoriu maricel in locul triunghiului... In loc de asta au facut doua intoarceri absolut ilogice si neintuitive si continua sa viseze la nod denivelat care probabil odata cu A1 nici nu mai e necesar din pdv trafic! Dar ce cand cu autostrazile nu mai stim altceva decat denivelat...

Seamana cu accidentul de pe A1 la vest de Simeria, cu 5 morti
- sofer in varsta
- stie ca Deva e in stanga, deci ia prima la stanga. Ar trebui sa faca dreapta (la DN7/DN76) sau sa mearga inainte si sa faca trompeta (la Simeria)
- circula pe dreapta lui (banda 2) deci habar nu avea ca e pe contrasens
- odata trecut de intersectie, niciun indicator care sa-l ajute sa inteleaga ca e pe contrasens

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/revolta-tragedia-soferului-intrat-contrasens-dn-7-indicatorul-creat-confuzia-criminala-1_5dc447e85163ec4271c86133/index.html






gruiarew

Și nu doar acolo.

Azi la Grind, noapte + ceață. Eram am 5-lea în coloană, după un TIR. La ieșire din giratoriu spre Făget, eram doar eu. Din punctul meu de vedere, să-și ia indicatoarele și să și le bage undeva. Prima dată când am trecut pe acolo, m-am dus și eu spre Săvârșin, cu toate că știu drumul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

#4792
nu au facut giratoriu in intersectie probabil din 2 motive
- panta mare , se vede si in prima poza pantei
- drumul are 2 benzi pe sens. La intoarcerea de jos abia reusesc TIR-urile sa faca U-turn. Pana sus unde se termina rampa se urca de fapt pe 3 benzi - una venind de pe pod si 2 de jos dinspre Deva. Si acolo e mult mai lat, e ca si o alveola, plus ca marea partea traficului este spre Ilia

ce ciudat ca nu am remarcat niciodata indicatoarele, sunt criminale la propriu, 2 care iti indica sa faci stanga spre Deva. trebuie raportat imediat, dat in presa, nu stiu, facut ceva ...

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce au anulat aceasta configuratie cand au deschis LD4. Nu tin minte sa fi avut accidente acolo cat timp acolo a fost trafic constant, dar acum se mai gasesc rataciti care au invatat sa conduca pe vremea lui pazvante.
Si nu e vina principala a semnalizarii. Ai 2 semne de interzis acolo +unul care interzice intoarcerea plus breteaua inchisa cu parapeti de plastic. Iar dupa ce intri pe DN7 se vede clar ca mai ai 2 benzi in dreapta ca acolo ai new jersey, nu parapeti ca pe autostrada (adica inalti, dublii si cu 3 m intre ei)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#4794
Clar ca revenirea la T, eliminand actualul "giratoriu lung si neintuitiv" e o solutie, foarte simpla. Singura problema e ca traficul care vine de pe A1 si DN76 nu are prioritate, si cu o giratie ar castiga prioritate macar fata de un sens al DN7 (Ilia->Deva)

Eu cred ca latimea celor 4 benzi si inca cativa metri spre Mures, iesea o giratie decenta. Poate cu pastrarea separata a actualei bretele Deva-Soimus/A1, asa incat in giratie intra dinspre Deva o singura banda (Deva->Ilia)

Traficul la vestul giratiei nu cred ca justifica 2 benzi pe sens dar se pot pastra usor pt fluenta navetei locale la orele de varf (la iesirea din giratie se largeste pur si simplu)

Oricum bretelele care duc spre/dinspre A1/DN76 (ceea ce presupun ca e grosul traficului) sunt o banda pe sens si astazi.

In rest cu pantele sunt convins ca se poate gasi o solutie, pante marite putin inainte si dupa, sa iasa un platou. Chiar nu se poate? Ma gandesc la giratia Holdea care e in "vale" si inclinata.

Pe de alta parte daca tot deranjeaza traficul cateva luni, in timpul ala se poate face denivelare. Dar proiectul e mai scump, mai complicat, riscuri administrative mai mari, pregatire mai complexa, mai mult timp si loc pt incompetenta => va ramane cativa ani cum e acum... Va mai veni fiecare ministru, sef CJ, va mai promite denivelat etc. In timpul acestei invartiri in jurul cozii poate le scapa si solutia cu "T"

dragos76

De ce nu intersecție în T, cu semafor? De ce tot avem marota asta cu giratoriu, doar ca să încetinim traficul?

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

De ce nu o intersectie in T cu benzi dedicate?
Adica (pe DN7, de la sud la nord avem 4 benzi)
- Sensul Mintia -> Deva ramane pe banda 1
----delimitare stalpisori-----
-  DN76 -> Deva intra pe banda 2 (prioritate fata de toti)
- Mintia -> DN76 de pe banda 2 ( fara nici un fel de prioritate)
- Deva -> Mintia intra pe banda 3 (intersecteaza cele 2 fluxuri spre/dinspre DN76, are cedeaza doar pentru cei ce vin de pe DN76)
----delimitare stalpisori ------
-  Deva -> DN76 de pe banda 4

In felul acesta nu trebuie sa te uiti dupa ambele sensuri in acelasi timp si este si destul de predictibil (semn de drum cu prioritate standard A1->Deva si apoi drumul inainte are prioritate in fata celor care fac stanga)
PS. Banuiesc ca traficul principal este Deva <-> A1
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

#4798
Băieți orice, dar fără chestii în mijlocul drumului. Stâlpi, borduri și alte mizerii. Alea sunt bune dacă întreține cineva drumul.

Azi era s-o comit pe centură la ieșirea din Buziaș spre Lugoj. Erau semne și marcaje, ei bine, acum a mai rămas o movilă cu borduri în mijlocul intersecției.

LE: era noapte și trafic din față.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

^^Chestii in mijlocul drumului? Say no more