News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dimitrie

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

dimitrie

Am o intrebare care se poate muta in alt thread, @Ionut nu stiu unde sa o postez.
Am observat in multe locații ca DRDP sau CNAIR se ocupa de un drum exact pana la intrarea in localitate.
Exemplu clar Falticeni sau recent Pascani.
Street View din Pascani.
https://www.google.com/maps/@47.2500789,26.7432905,3a,57y,241.15h,82.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1srfuDlYRoERIErEPrsss6xA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DrfuDlYRoERIErEPrsss6xA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D131.56848%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Mi se pare foarte absurda legislația in acest caz, pentru ca din punct de vedere al transportului interesul este sa avem conexiune continua pe un drum, e.g DN28A dar când intri in Pascani nu se mai ocupa DRDP ci se ocupa administrația locala si asa avem anormalități de astea.
Personal cred ca DRDP ar trebui sa se ocupe și de străzile din orașe care deservesc traficului de tranzit, cel putin de suprafața asfaltica.
Deci cine se ocupa de aceste secțiuni de drum din punct de vedere al legislativ ? Daca UTA-urile e absurd...
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

nenea_hartia

#4727
^ Absurd e că drumurile naționale trec prin localități. Însă, ținând cont că la noi e ca la nimenea și situația e așa cum e, nu mi se pare deloc absurd ca municipiile să administreze porțiunea de drum din interiorul localității, altfel ne trezim că C...R pune parapet median pe 3 km prin oraș. Este dreptul consiliului local să administreze tot ce se află în UAT-ul respectiv și dreptul primarului să decidă ce face cu strada respectivă, dacă o lărgește, îngustează, pune flori pe mijloc, semafoare, tramvai, etc. C...R n-are ce căuta în afacerea asta și, dacă nu le convine, să facă - așa cum ar fi normal - centuri.

A, că unele orașe n-au bani sau n-au chef să facă o simplă asfaltare, e și asta adevărat.

gruiarew

S-au mai făcut asfaltări și apoi n-au mai putut oamenii să intre în curți. Nu, nu e ok să facă cei de la CNAIR prin orașe. Cum zice și nenea_hartia, naționalul nu are ce cauta prin sat / oraș.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Hercule

@ nenea_hartia: in Sangeorgiu de Mures chiar asa s-a si intamplat. In 2016 CNADNR a instalat parapet de beton pe 90% din lungimea localitatii. A iesit scandal, dupa ce a murit o persoana primaria Sangeorgiu a dat in judecata CNADNR din aceasta cauza. Nu stiu rezultatul procesului, dar parapetii sunt tot acolo.

Articol ziare.com: Aberatia zilei: Dupa montarea unui parapet de protectie, numarul accidentelor a crescut de 5 ori

google maps
Deșteaptă-te române!

mircea

Nu a murit una ci vreo 5, dacă am ținut bine socoteala. Și nu doar parapeții au fost cauza principală ( se zbiera că sunt prea înalți și nu se văd pietonii) ci în combinație cu iluminatul foarte prost al trecerilor. De când s-au montat lumini pe stâlpii de deasupra trecerilor, nu au mai apărut pietoni morți. Dar trebuie să recunosc că prezența parapeților a ridicat consistent viteza de deplasare, pentru că neavând riscul unui accident frontal, lumea se crede cam ca pe autostradă. Nu sunt deloc rare cazurile în care trece pe lângă mine câte unul care are peste 80 de km/h. Traversatul străzii pe trecerea de pietoni rămâne un sport periculos.

Harry

Protest în stradă pentru construirea unui sens giratoriu. ,,Cozile de maşini ajung până la 10 kilometri"

duminică, 20 octombrie, zeci de locuitori ai comunei Lumina au ieşit în stradă pentru a cere din nou realizarea unui sens giratoriu în intersecţia DN22 (Constanţa – Tulcea) cu DJ226 (Năvodari-Lumina).

Citeste mai mult: adev.ro/pzpor2

E vorba de intersectia asta de la nord de Ct unde se moare pe capete.

https://goo.gl/maps/pS8W9udq4eA2j9GY6

Acolo e nevoie de un nod rutier nu de giratoriu.


danutzu_1069

@Harry, link-ul tau duce la o intersectie cu giratoriu, adica ala mediat dupa pod, unde se desparte drumul de Tulce de cel spre Vadu oii
Intersectia mentionata in articol este ceva mai sus, pe drumul de Tulcea.

prd.marius

Daca tot vorbiti de parapeti/borduri pe mijloc, va spun (si probabil ca multi dintre voi stiti deja) ca drumul Turda-Cluj este de asemenea mai periculos de cand s-au montat borduri pe mijlocul drumului.
S-a ingustat foarte mult banda de mers si atunci cand depasesti, treci la milimetru. Camioane nu mai vorbesc, nu le poti depasii.
In plus, nu este terminat, este lucrare suspendata din cate pare.
Cred ca sunt ceva probleme.
Si drumul dinspre Cluj spre Oradea este cam in aceeasi situatie.
Daca are cineva mai multe detalii si vrea sa impartaseasca si cu noi, ar fi super.

florin74

^ Sigur? Eu depasesc camioane, si fac drumul asta cel putin odata pe saptamana, dar nu vad o problema foarte mare. Si nu am masina mica. Un pic de atentie si adaptat viteza, si totul este in regula.

Ca tot veni vorba de drumul asta, de vreo 2 saptamani , s-au mai montat parapeti. S-a prelungit bucata de la ultima limitare de 60 km/h inainte de lacuri pana aproape de intrarea in satul Martinesti. De asemenea, s-au montat parapeti de la iesirea din Martinesti spre Turda pana la limitarea de 60 de km/h dinspre Tureni.  La fel, s-a completat portiunea lipsa din varful dealului (unde e azilul de batrani) cu bucata de pe coborarea spre Turda.

dragos76

Ok, tot completează cu parapeți (f bine), dar limitările de 60 nu le scot? Deși acum se poate merge în siguranță pe acolo cu cel puțin 80-90.

prd.marius

florin74 din punctul meu de vedere nu e chiar ok latimea benzilor.
Da, cum spui tu, se poate trece, si eu trec, insa pentru mine e o problema, mai ales cand stau linistit pe banda 1 si trece cineva pe langa mine foarte aproape si evident cu viteza.
Plus ca sunt anumite alveole semnalizate in asa fel incat le vezi in ultimul moment.
Si inca ceva ce nu inteleg, este de ce nu se finalizeaza lucrarile. In Feleacu au ramas neterminate. In Valcele daca nu gresesc sunt cateva portiuni.

TibiV

O singura observatie legata de discutia dspre DN-uri si administrarea lor in interiorul localitatilor...

Exista o localitate in care DN-urile trec prin centrul orasului "by default": Bucurestiul (Bucurestii, daca este sa vorbim corect... ;) )

Pur si simplu pentru ca toate DN-urile de rang 1 (o cifra, fara litere) pornesc de aici.

Adica Balcescu/Magheru sunt DN1/DN7, Elisabeta este DN6, Carol/Mosilor/Colentina este DN2, Carol/Pache/Iancului este DN3 samd...

Ar fi culmea absurdului sa se ocupe CxxxR de bulevardele astea din mijlocul Capitalei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hercule

Discutia a deviat, dupa cum bine puncteaza TibiV. S-a pornit de la faptul ca CNAIR are sau nu are in gospodarire drumurile din interiorul localitatilor. Nenea_hartia afirma ca nu, eu sustin acecasta dar doar am dat un exemplu contrar unde chiar exista proces cu CNAIR/CNADNR. Bineinteles ca exemple de parapeti/garduri instalati in localitati sunt mai multe, dar in alta parte eu nu am certitudinea ca au fost instalate de CNAIR.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist