Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

^^^ mult mai sus ^^^
Propun ca Domnul Șerbănescu să fie cercetat pentru instigare la încălcarea legii pentru declarația cu oile. Lege care spune:

Quote
Articolul 71
(1) Sunt interzise accesul si deplasarea vehiculelor cu tractiune animala, a masinilor si utilajelor autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole si forestiere, a animalelor de povara, de tractiune sau de calarie, precum si a animalelor izolate sau in turma pe drumurile nationale, in municipii si pe drumurile la inceputul carora exista indicatoare de interzicere a accesului.

și

QuoteSECTIUNEA 4: Circulatia pe autostrazi

Articolul 74
(1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite, fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor in vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau impinse cu mana, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Pe poduri e autostrada sau DX? Ca nu avem banda de urgenta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

le pot incarca intr-o remorca si duce dincolo de dunare daca e ceva pentru care merita
daca oierii o fac "traditional", atunci sa ramana de partea dunarii unde au fost si stra stra stra stramoasele mioarelor

kitsune

Indiferent dacă e bandă de urgență pe pod, oile alea au fost pe autostradă la un moment dat. Doar pe vremea lui Ceașcă se dădea decret și aveau voie tractoare agricole și combine pe pod și pe autostradă. Să dea și cuc ordin de ministru că e voie cu oaia pe A2
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Eu doar trollam pe aici. Poate nu e autostrada...e DX.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#4670
Remarci pe 3 teme diferite

1) Indiferent a cui este vina, la accidentele de microbuz ar fi mai putine sau mult mai putine victime daca s-ar purta centura de siguranta.

2) @vancouver cu stresul ambuteiajelor. Pai cate stau-uri aveti voi in Germania in unele locuri zilnic (nu asa in weekend cand sunt stau-uri peste tot in lume langa orase mari), cate accidente ati demonstrat ca sunt produse se stresul stau-ului?

Si vii si te legi de un drum la care i s-a redus disponibilitea cu 2,5% si i-a crescut siguranta cu 400% 24x7. Si asta pe topicul de siguranta rutiera :))

Plus ca ti-a demonstrat dr4qul4 ca stau-ul de la Sinesti anuleaza o parte din stau-ul de la Afumati.

3) accidentul de la Jibou unde tot asa nu s-a purtat centura in spate si au zburat victimele zeci de metri. Un tata necajit zice ca semnalele lumimoase nu au functionat. Nu stiu cat e de credibil

https://adevarul.ro/locale/zalau/trei-ministere-romania-acuzate-mintit-ancheta-mortii-tinerelor-jibou-cine-spus-adevarul-fost-amenintat-1_5d95f141892c0bb0c638d68b/index.html

cristi5

Tovarasi, a spus presedintele tarii ca accidentul s-a intamplat din cauza lipsei infrastructurii.

Pai nu e asa, exista A2 la 30 km sud de accident. Nu putem face raster de autostrazi din 30 in 30 km. Nu merge.

In plus soferul de camion care se indrepta spre Ciulnita (venind de la TgJiu, condus toata noaptea), adica la 20 km de A2, putea foarte bine sa mearga pe A2 ca e mai sigur. Dar nu siguranta e prioritatea. Si nici distanta nu pare sa fi fost prioritatea, ca pare ca a ocolit Bucuresti-Urziceni. Ciudat.


alin2pas

Ca să conducă toată noaptea un șofer, fie a anulat tahograful, fie nu-i pasă de înregistrări, că știe că la noi în țară nu le verifică nimeni. Dacă pentru nerespectarea timpilor de odihnă sau pentru trucarea înregistrărilor tahografului ar fi sancțiuni drastice, atât pentru șofer, cât mai ales pentru firmă și s-ar face mai multe controale în trafic ar fi evitate multe asemenea tragedii. Poliția rutieră preferă să-și facă planul la amenzi (dacă există așa ceva) stând cu radarul ascunși pe trasee unde chiar starea și conformația drumului te îndeamnă să crești viteza și nu făcând controale în trafic pentru a depista alte probleme. Nu dirijează circulația în zone cu probleme, ci stau cu radarul pe porțiuni de drum în linie dreaptă cu două benzi pe sens (de preferință și cu separator median, să nu fie așa vizibile flash-urile), unde un radar fix vizibil și bine semnalizat ar fi mult mai eficient pentru calmarea ,,șumahărilor".
Din alt punct de vedere însă, unui TIR îi trebuie două zile pentru a traversa țara dintr-un capăt în altul circulând legal. Nu putem face autostrăzi peste tot, dar traficul trebuie scos din localități peste tot unde este posibil. Sunt zone unde faci zeci de km pe DN aproape în totalitate prin localități.

alecu26

Daca a fost supraincarcat TIR ul si se evitau drumurile si camerele...se va verifica relativ usor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Allex

De verificat se poate verifica, dar sa se faca si public. Sunt convins ca pana acum s-a aflat daca au fost respectati timpii de deplasare, oare de ce nu a fost facuta publica aceasta informatie pana acum? Daca da, atunci e grav, daca nu atunci eliminam jumatate din discutiile speculative.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alin2pas

Din informațiile care au apărut pe internet, se pare că șoferul a oprit cu doar 3 km înainte de accident pentru a-și cumpăra o cafea, iar tahograful e deteriorat în urma accidentului și se încearcă recuperarea informațiilor de pe el. Din păcate, sunt multe cauze posibile ale accidentului și multe întrebări vor rămâne fără răspuns. A fost șoferul odihnit când și-a început programul? A avut alte activități la volan care să-i distragă atenția (gen butonat pe telefon, etc.)? A fost o defecțiune tehnică? Puțin probabil să aflăm cauza exactă, păcat de cei care și-au pierdut viața sau sănătatea în accident.

cristi5

#4676
Ma autocitez autocritic

Quote from: cristi5 on October 06, 2019, 02:15:09 AM
Tovarasi, a spus presedintele tarii ca accidentul s-a intamplat din cauza lipsei infrastructurii.

Pai nu e asa, exista A2 la 30 km sud de accident.

M-am hazardat cu aceasta afirmatie pentru ca

- nu e vorba numai de autostrada din zona... Daca avea autostrada de la Tg-Jiu, si centura Bucuresti soferul era mai putin obosit

- conditiile de munca (su respectarea timpilor de odihna) ale TIRistilor sunt proaste si din cauza lipsei autostrazilor. Bine, nu e nicio garantie ca daca ar fi infrastructura buna camionagii ar avea conditii mai bune

Mi se pare ca exista un contract nescris intre firmele mari de camioame si stat. Ceva de genul "Bai, nu sunteti in stare sa faceti autostrazi, ia lasati soferii mei in pace!"

https://adevarul.ro/locale/slobozia/psiholog-despre-accidentul-infiorator-dn2-a-firmele-obliga-multe-soferii-tir-exagereze-conduc-obositi-1_5d9987b4892c0bb0c64d886a/index.html

Si alt fenoment interesant e ca TIRistii care nu sunt in regula ocolesc autostrada pt ca acolo pot fi controale, senzori, etc. Cum poate a facut si cel de aseara. Asa ca e o iluzie si aia ca autostrada aduce mai multa siguranta, daca traficul greu ramane pe DN din motive de ocolit legea.

Poate o lege sa-i oblige sa foloseasca toate autostrazile de pe traseu?

danutzu_1069

Si pe DN-uri pot fi controale ISCTR. Dar se stie faptul ca soferii au statii si se anunta intre ei.... iar daca au vreo problema, trag pe dreapta pana pleaca ISCTR-ul...

Ionut

API pe Facebook

Ieri dimineață, pe DN2A (între Slobozia și Urziceni), un autocamion a intrat în plin într-un microbuz. Bilanțul este groaznic: 10 persoane au murit și șapte au fost grav rănite.

Asemenea accidente cumplite au deseori multiple victime. Dar efectele lor dezastruoase ar fi mult, mult diminuate DACĂ PASAGERII MICROBUZELOR ȘI AUTOCARELOR AR PURTA CENTURA DE SIGURANȚĂ!

Este timpul ca și în România să se respecte OBLIGATIVITATEA fixării centurii pe toate locurile din microbuze și autocare, iar vehiculele de acest tip care nu au astfel de dispozitive să fie INTERZISE pe drumurile țării!

Mai mult, solicităm ca șoferii să fie obligați prin lege să nu plece de pe loc dacă vreun pasager nu își pune centura. Cerem responsabililor din Politia Romana să ne comunice dacă victimele purtau sau nu centura în accidentul dramatic de ieri.

Călătorii care nu își pun centura sau chiar circulă ilegal în picioare trebuie să înțeleagă ce riscuri își asumă! Autostrăzi nu putem construi peste noapte, dar centura de siguranță ne-o putem fixa chiar acum!

vancouver

#4679
@cristi5: in Germania sunt mult Stau-uri. Dar una e sa depui toate eforturile sa le eviti si alta e sa mai creezi constient sau chiar intentionat unele.

In Germania combaterea ambuteiajelor este o prioritate majora.

Pentru siguranta in trafic se dupun alte eforturi majore:
- politia sta cu masini cu girofar pe banda de urgenta la 1-2 km in spatele ambuteiajului si anunta soferii sa fie precauti
- la majoritatea posturilor de radio se anunta din 30 in 30 de minute toate ambuteiajele. Daca capatul ambuteiajului este in curba se atrage atentia soferilor, sa fie f. precauti

Pentru evitarea ambuteiajelor in Germania se investesc MILIARDE. Intre altele aproape toate panourile VMS, electronice, pe care le vedeti peste autostrazi, AU FOST MONTATE PENTRU REDUCEREA AMBUTEIAJELOR. Si asta pentru ca s-a constatat ca la trafic puternic, fluxul maxim se atinge la ca. 80km/h, si scade cu cat creste viteza. De aceea se impune restrictie 120, 100, 80 pe masura ce creste traficul, si astfel se evita multe ambuteiaje sau se intarzie aparitia lor.

Tot pentru combaterea ambuteiajelor, s-au facut investii importante in transformarea benzii de urgenta in banda de trafic atunci cand fluxul este f. mare. Si avem atunci 4 in loc de 3 benzi pe unele zone. Dar pentru asta trebuie intarita si largita banda de urgenta, refacute iesirile si intrarile (banda de iesire dincolo de banda de urgenta), supravegheat traficul ca flux si banda de urgenta video - daca apare un vehicul in pana, se inchide circulatia imediat pe banda de urgenta. Pentru a functiona tot sistemul, obligatoriu panouri VMS din 500 in 500 de metri sau chiar mai des (nu aberatia de panouri VMS montate in Romania din 20 in 20 de kilometri).

Tot pentru combatera ambuteiajelor se largesc autostrazi de la 2 la 3 benzi. De ex. intreg A8 de la Karlsruhe la München. Sau A3 Frankfurt - Nürnberg. A6 Heilbronn-Mannheim etc.., Costuri totale in Germania: 4-5 miliarde € pe an (cat avem noi pe 7 ani de la UE).

Deci hai sa nu mai aberam ca in Germania sunt multe ambuteiaje si ce-ar fi sa avem si noi ici colo. In Germania se duce o lupta continua cu asta, si cam tot ce se face in Germania pe autostrazi are legatura cu acest subiect (ca autostrazi noi nu prea se mai fac, cu mici exceptii).

PS. Si da, evident, ambuteiajele au mare legatura cu oboseala. O ora de stat in plus la un drum de 9 ore inseamna condus 10 ore. Ora aia in plus in conditii de oboseala. Cum spunea si psihologul: pe oboseala creierul nu mai functioneaza normal, multe reactii sunt intarziate sau gresite.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.