Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face din nou șosele împotriva șoferilor! Recent, s-a înlocuit stratul de uzură pe unul dintre cele mai aglomerate sectoare de drum din țară, DN1 între Cluj-Napoca și Florești.

Dar surpriză, la retrasarea marcajelor au permis virajul la stânga peste trei benzi de circulație din sens opus
(vezi prima imagine atașată mai jos). Previzibil, la 12 ore de la aplicarea noii semnalizări, deja avem un accident (a doua poză)!

O asemenea măsură este criminală! Cei care doresc să facă stânga au posibilitatea de a traversa denivelat DN1 la câteva zeci de metri distanță prin mall-ul Vivo sau puțin mai departe printr-un giratoriu de pe DN1.

Însă se pare că iresponsabilii din Compania Națională Anti-Infrastructură din România țin cu tot dinadinsul să creeze noi puncte negre pe șosele în loc să le reducă. Evident că ei vor da vina tot pe șoferi când se vor produce accidente.

Cerem desființarea de urgență a acestor viraje la stânga și tragerea la răspundere a celor din CNAIR și Poliția Română care au girat "soluția". Domnilor, dacă nu sunteți capabili să faceți infrastructură rutieră sigură, măcar nu o faceți mai nesigură pe cea existentă!




StefanCelMare

#4651
Din ce înțeleg s-a rectificat la Cluj marcajul (au făcut continuă acolo).

Citeam discuția de acum 1-2 pagini despre depășitul pe autostradă.
Pe mine mă enervează când merg cu tempomatul pus pe la 110-120 km/h de obicei și am zmei care mă depășesc, apoi peste câțiva km, reduc viteza sub a mea.
Trec pe lângă ei, iar după câțiva km, apar iar să depășească, apoi iar încetinesc.
Pun pariu că lor li se pare că am ceva cu ei, dar eu de fapt merg cu viteză constantă.
Cei mai enervanți oameni, după vreo două de-astea opresc eu în primul spațiu de servicii, nu de alta, dar nu am chef să frec nervii cuiva la drum lung. Mai bine stau 5 minute, fac o pauză.
Sper să prindă și la noi opționalul ăsta tempomat... deja e și pe Dacii.
E foarte util pe Autostrăzi, eu nu mi-aș mai cumpăra mașină fără.

gruiarew

Dar de ăia ce te depăşesc la o palmă distanţă? Sau care trag imediat înaintea ta de trebuie sa frânezi? Eu n-am înţeles niciodată asta, mai ales pe ploaie. De ce când eşti în dreptul meu trebuie musai să tragi de volan dreapta? Nu suntem în oraş să mergem cu 50 şi nici pe DN să-ţi vină ceva din faţă. Du-te că ai loc, nu mă fă să frânez sau sa fac manevre că să te evit....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Earthchild

#4653
M-ai facut sa-mi aduc aminte de ce am patit acum vreo trei ani pe A2 spre Constanta cu un dobitoc din Valcea. Era deja noapte, autostrada aproape libera, pe tempomat la 120 Km\h, trec pe banda a doua pentru depasirea unui tir. Olteanul care venea si el pe prima banda intra si el in depasire, dar cu pofta de viteza se lipeste la 5 metri de fundul meu si cu tot tacamul nerabdarii bizoniene isi pune la lucru flashurile chinezesti cu frecventa unei ambulante. Cat a durat depasirea tirului la 120 fata de 90, 30 de secunde? Am depasit, am reintrat pe prima banda si dupa ce a trecut VL... nu m-am abtinut si i-am dat un flash sa-i arat cat de nesimtita mi s-a parut atitudinea lui. Atat i-a trebuit, i-am deschis cutia cu frustrari: individul s-a postat in fata mea si la 120 la ora a inceput cu franari bruste si semnalizari. M-am crucit , am incetinit cat am putut de mult si l-am lasat pe nebun sa se duca in boii lui... Ma gandeam serios sa sun la 112 si sa-mi cumpar un Kalasnikov pentru data viitoare.

alin2pas

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ciobani-cu-oi-surprinsi-pe-autostrada-soarelui-cnair-asta-este-situatia.html
Un reportaj prezentat de Pro TV, în care vedem un răspuns halucinant al lui Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: ″Şi oieritul face parte din economia României. Nu putem să distrugem un sector al economiei României pentru că vrem să nu treacă nimeni cu oile pe autostradă. Asta este situaţia! Până se va găsi un coridor sau se va construi un coridor special pentru oi şi pentru păstori, va trebui să ne împăcăm toţi şi să ne adaptăm aceste situaţii. Nu pot Drumurile Naţionale, adică CNAIR, să creeze şi coridoare pentru oi. Sunt alte autorităţi, nu ştiu cine, dar clar nu noi."
Se spune în reportaj: ,,Ciobanii obişnuiesc să intre pe Autostrada Soarelui pe breteaua rutieră care vine dinspre oraşul Cernavodă. Pericolul este extrem de mare pentru şoferi, mai ales că înainte de pod este aceasta curbă care scade vizibilitatea iar mulţi conducători auto reuşesc să frâneze în ultimul moment atunci când observă că prima bandă a autostrăzii este ocupată de mii de oi." Bine, dar pe unde iasă cu oile de pe autostradă? Trec cu oile prin punctul de taxare de la Fetești, unde sunt camere de supraveghere și sunt echipaje de poliție în permanență? Dacă e așa, ce face poliția? Nu cumva între podul de la Fetești și punctul de taxare sunt porțiuni unde gardurile de protecție sunt distruse intenționat pentru a putea permite trecerea oilor? În acest caz, Alin Șerbănescu ar trebui să știe că întreținerea acelor garduri intră în responsabilitatea CNAIR și este obligatorie, fiind elemente de siguranță ale autostrăzii. Firmele de pază ale căror mașini se plimbă pe banda de urgență nu observă nici oile, nici gardurile distruse? Din câte știu, distrugerea e sancționată de codul penal.
Deși au posibilitatea să-și îmbarce oile în camioane și să traverseze astfel Dunărea pe pod, ciobanii trec cu oile direct pe pod, la orice oră din zi și din noapte, iar Alin Șerbănescu spune că trebuie să fim înțelegători. Eu ca să trec pe podul de la Cernavodă, trebuie să plătesc o taxă. Ce taxă au plătit ciobanii care au trecut cu oile și cui? Peste tot în lume apar situații și transporturi speciale, care pot bloca temporar circulația pe drumuri și autostrăzi, dar dacă vor să-i lase pe ciobani să treacă pe pod cu turmele de oi, nu au decât să o facă în mod reglementat: să anunțe pe site-ul CNAIR sau pe cel cu starea drumurilor intervalul de timp în care traficul va fi blocat, să fie făcută o semnalizare corespunzătoare pe toată durata operațiunii, iar după trecere să fie curățat drumul de mizerii, pentru că după cum recunoaște și Marian Valentin, secretar executiv Asociația Crescătorilor de Ovine Dobrogea: ,,Trec ilegal. Asta e. Şi ce face, blochează circulaţia, acuma se mai supăra lumea, se mai murdăreşte şoseaua pentru că animalele îşi facă treaba... ele nu ştiu, au fiziologia lor." Noi putem fi înțelegători, dar și ei trebuie să înțeleagă că și noi ținem la siguranța personală. La viteza cu care se circulă pe autostradă, și impactul cu cu un câine e periculos, să nu mai vorbim de pericolul real de a intra în plin cu mașina într-o turmă de oi.

ionut.cava

#4655
Cu replica asta ar trebui sa sara toata lumea sa-i ceara instant demisia. Fara discutie. Nu "intelegeti si voi" sau "nu asta am vrut sa zic".

Daca purtatorul de cuvant al administratorului infrastructurii zice ca nu poate asigura siguranta circulatiei pe infrastructura administrata ( :zen: ) cand e pus in fata unei situatii care se tot repeta, atunci ce naiba mai cauta acolo?

Toata lumea stie pe unde urca asa ca nu pot implementa niste solutii banale?
Ex: Camera care bate peste rampa, cineva care se uita in monitor (Doamne fereste sa detecteze automat oameni asa cum face camera mea de acasa cumparata cu £100)  si anunta politia autostrazi care si asa se plimba pe acolo; apoi avertizat soferii din timp.

Garantat ca daca se inchide un sens de fiecare data cand trece un cioban o sa dispara incet-incet fenomenul. Poate am scapa si de ciclistii locali care sunt practic invizibili din cauza aceleasi curbe specificate mai sus.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

alecu26

Inteleg ca e complicat si incomod si mult mai scump o alta forma de traversare...dar se poate face asta in siguranta mult mai mare. Suna hilar...dar se poate pune un antemergator...si o/sau escorta de politie. Nu cred ca e o problema asa mare. Oricum acolo politia trebuia sa ajunga automat...in urma unor apeluri la 112. Dar..deh...e mai important sa filmam si sa punem pe FB. Life daca se poate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#4657
Miorita ne va urmari mereu.

E legal oi pe autostrada? Ce antemergator, daca face barsana stanga de pe banda de urgenta? Sau se pune strunga?

De cate traversari vorbim pe an?

In loc sa permita o asemenea solutie ad-hoc, statul ar putea gasi o solutie legala si sigura... Nu pot traversa cu trenul de exemplu?

Sau asteptam sa moara oameni si oi? Si ceva magari?

nenea_hartia

Mă îndoiesc că se treceau oi dintr-o parte în alta a Dunării înainte de construcția podurilor, așa c-ar fi cazul ca Șerbănescu s-o lase mai moale cu transhumanța și tradiția oieritului. Ciobanii ăia nu sunt altceva decât niște inconștienți care ar trebui să primească amenzi mari, la fel ca ăia care stau la ocazie pe A1 între Găești și Pitești și alții de teapa lor.

elphax

Mare tâmpenie!  De ce trebuie sa treacă?  Transhumanta cum se făcea acum sute de ani?  Treceau prin vaduri. Probabil Dunărea nu o treceau. Sa stea pe o singura parte și gata. Acuma cautam soluții pentru o tâmpenie? Dacă nu își pot organiza turmele sa le vândă la arabi și sa se apuce de apicultura.

AlexxC

https://m.hotnews.ro/stire/23407574
10 morti si 7 raniti destul de grav cel mai probabil.
Nu se specifica de ce Tir-ul a intrat pe contrasens.

vancouver

#4661
ma refer la urmatorul post al lui ovideatza de pe "Harta Calitatii Drumurilor": https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=199.msg261958#msg261958
QuoteCu ceva investitii in ultimii 2-3 ani Motca-Radauti a devenit alt drum ca si calitate. Ramane o centura la Falticeni important pe traseu. Bineinteles, siguranta in traversarea tuturor localitatilor nu a crescut foarte mult, dar marcajele conteaza enorm parerea mea, poate mai mult decat asfaltul in sine cat e de drept sau usor denivelat.
Motca-Radauti inseamna DN2 in zona de 1+1 plus o bucata din DN2H inainte de Radauti. Motca este aproape de Pascani. Sunt ca. 85km de drum + centura Suceava inca vreo 10.


Si acum legat de siguranta, comentariul meu:

PLUS SIGURANTA PRIN REASFALTARE

Marcajele bune conteaza enorm noaptea. Atunci aproape toti soferii conduc la fel de repede si numarul de depasiri scade (depasirile fiind cel mai mare pericol).

La fel de mult conteaza calitatea asfaltului, si ziua si noaptea. Din nou permite condusul cu viteze mult mai compacte, adica nu vor exista soferi care-si protejeaza amortizoarele si articulatiile si merg cu 60-70, obligand pe alti f. multi sa depaseasca. Acest lucru l-am constatat de ex. pe DN7 Simeria - Arad - Nadlac in 2008-2009, dupa ce a fost reasfaltat de UMB. Anterior drumul era groaznic, desi calitatea asfaltului nu era mult mai proasta, dar se statea aproape permanent in coloana cu 70-80 km/h si multi faceau depasiri periculoase. Dupa reasfaltare camioanele si soferii de masini vechi au trecut la un regim de mers cu 90-100 in zonele de linie dreapta si 70-80 numai atunci cand curbele o impun. Atunci pe de o parte nu mai era o problema sa stai in coloana, ca mersul coloanei era aprox. cel pe care-l aveai si fara coloana, iar daca totusi depaseai camionul, atunci mult timp nu ajungeai altul din urma, pentru ca mergea destul de repede. Pur si simpu am simtit cum prin reasfaltare a crescut siguranta. Nu am vazut statistici care sa confirme aceasta senzatie, dar mie asa mi s-a parut. Eu insumi am facut mult, mult mai putine depasiri si de aici concluzia.

Probabil ca asa este acum si pe DN2 Motca-Suceava-Radauti. Jud. Suceava este de multi ani campionul national la accidente mortale, iar DN2 pe zona de 1+1 a contribuit semnificativ la acest clasament, fiind plin de vehicule grele si circulandu-se deseori cu 100-110 km/h IN LOCALITATE, jumatate din drum fiind o localitate continua.

Acelasi efect pozitiv al reasfaltarii si trasarii de marcaje de calitate cred ca-l avem si pe zona de 2+1 dintre Buc. si Urziceni. Lipsa denivelarilor, asfaltul ireprosabil, marcajele clare, permit o circulatie mult mai omogena (nu ma refer la perioadele de aglomerare si ambuteiaj, ci in rest). Ori aceasta circulatie omogena, in care plaja de viteze s-a redus, duce la mai putine depasiri si atunci rezulta un plus net de siguranta.

Important este sa se continue programele de reasfaltare si mai ales cele de reabilitare, astfel incat fundatia drumului sa fie buna si refacerea stratului de uzura sa dureze macar 8-10 ani, nu sa fie necesare reasfaltari in fiecare primavara.


PS. Legat de condusul cu viteze omogene, tin minte de la scoala de soferi facuta in Germania, ca se punea un accent deosebit pe integerea faptului ca VITEZA MAXIMA PE UN DRUM ESTE TOTODATA SI VITEZA RECOMANDATA (exceptand autostrazile fara limita, unde v recomandata este 130). SI CA NU ESTE IN REGULA SA SE CIRCULE MULT MAI INCET. Motivul: soferii care circula cu mai mult de 20 km/h mai incet decat limita ii obliga pe multi altii sa-i depaseasca, ori depasirea este cea mai riscanta manevra. Daca se poate evita, trebuie evitata, si aici este chemat si cel care merge mai incet sa nu exagereze.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

#4662
^^ Victimele erau vanzatoare la MegaImage.
Stiu ca o sa imi ridic o parte din soferii de TIR in cap, dar din pacate am impresia ca in Romania fenomenul e scapat de sub control privind respectarea timpilor de condus si de odihna

Ieri la ora 19.00 era un control RAR la intrare in Valcele, pe sensul Turda Cluj.
Nu are rost sa va spun ca erau parcate pe marginea drumului, de la Turda pana la Valcele zeci de camioane. Si nu vorbesc de parcari organizate, ci trase pur si simplu fiecare unde a apucat.
De circulat am vazut vreo 2-3, restul asteptau sa plece cei de la ARR.
Sunt drumuri judetene reabilitate unde limita de tonaj nu este respectata si intr-un an sunt facute praf.

Stiu, replica clasica, ca ii pun patronii, ca nu au ce face etc. Din pacate asta nu ii incalzeste cu nimic pe copii femeilor omorate, sau alte victime generate de nerespectarea regulilor privind timpii. Si nici nu inlocuieste banii din impozitele si taxele platite de noi alocati pentru repararea drumurile si facuti praf de soferii inconstienti ca nu vor sa respecte ei regulile.

Pana nu se vor pune amenzi drastice, retinerea camionului pana nu se plateste amenda, camere de control si cantare electornice pe drumuri, controale ARR drastice si permanente, tot vom comenta despre astfel de accidente

Sunt curios ce se intampla daca vor fi puncte de control ARR 24/24 in permanenta, sa zicem 6 luni.




vancouver

#4663
Groaznic accident, 10 dintr-o lovitura. Of, of. Daca se dovedeste ca soferul a incalcat timpii de mers si ca facea asta in mod regulat si ca si alte vehicule ale aceleiasi firma fac asta regulat, atunci dupa parerea mea administratorul / directorul firmei (de regula acelasi cu patronul) trebuie sa faca puscarie. Sau macar procuratura sa incerce sa obtina o condamnare si cazul mediatizat. (da, stiu, justitia la televizor ii enerveaza nespus pe cei care fura, dau sau iau si care direct sau indirect produc aceste crime, dar dupa parerea mea justitia are principalul rol de a preveni repetarea, de aceea trebuie mediatizata. Si nu mediatizat ca sarucu' patron e urmarit de raii de procurori, ci mediatizat totul din prisma victemelor si rudelor, ca si a restului care vrem sa circulam mai sigur).

Si in final inca o data: CNAIR, oriunde este posibil, MONTATI PARAPETI DE SEPARARE A SENSURILOR. Stiu ca e in curs operatia asta. Nu va opriti, e cel mai important demers pentru siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#4664
https://www.mediafax.ro/social/psiholog-accidentul-cumplit-soldat-10-morti-firmele-ii-obliga-multe-ori-soferii-tir-exagereze-multi-conduc-obositi-spune-specialistul-aroganta-trafic-soferilor-tir-18436830

Pe langa timpii de condus, in articol psihologul aminteste si de oboseala, care DEFORMEAZA REALITATEA. Este ceea ce eu de mult incerc sa explic in legatura cu AMBUTEIAJELE. Pentru soferi (nu doar de camion) acestea duc la depasirea timpului calculat si - mai grav - ajung sa conduca extrem de obositi.

Pe langa pagubele economice directe, prin marfa care ajunge intarziat sau stricata si resp. ratarea / intarzierea la o intalnire de afaceri, AMBUTEIAJELE duc la timpi suplimentari in trafic, si deci condus pe fond de oboseala suplimentara. Daca de ex. un drum dureaza 5 in loc de 4 ore, atunci soferul va conduce in a cincea ora in conditii de oboseala suplimentara, ceea ce nu s-ar fi intamplat in lispa intarzierii.

De aceea insist ca nu este in regula sa ACCEPTAM ambuteiaje create INTENTIONAT SI CONSTIENT PE DN2 PRIN MODIFICARE LA 2+1. Nu este o solutie acceptabila, cea care duce la ambuteiaje.

Uneori siguranta creste in locul in care a aparut ambuteiajul, pentru ca se circula incet, dar oboseala acumulata si stresul pot produce accidente in alta parte.

Cer cu insistenta si urgent transformarea Dn2 intre Urziceni si Voluntari in drum 2+2, cu parapet median de beton in afara localitatilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.