Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Sunt perfect de acord cu asta,eu ma mai uit la clipuri cu accidente si merg mult mai atent,putin mai incet. Educatia trebuie sa se faca cu forta uneori si cu exemple.
Nu mergeam aiurea inainte,dar nu eram atent la alte masini din trafic,dar poate din o frica ancestrala de supravietuire,am inceput sa observ mai bine ceilalti participanti la trafic,fapt ce m-a ajutat sa evit cateva accidente posibil mortale.

Dar na,nu se va intampla,ca disturba emotional publicul....singuri ne dam cu stangul in dreptul pe pedalele de sub volan,de parca poti da restart la un drum facut pe sosea.

RaduC

Din păcate, toate, absolut toate, măsurile luate de autorități trateaza efectul si nu cauza. Realiatea este că sistemul de instruire al șoferilor, elaborat pe vremea când se circula cu automobilul numai in zilele de sărbătoare,  coroborat cu mentalitatea noastră, lipsa de respect pentru colegii din trafic, corupția din lanțul de reglementare al conducatorilor auto și accesibilitatea categoriilor de risc (soferi incepatori, tineri intre 18 si 25 de ani, etc) la asigurari ieftine pentru motoare puternice generează premisele carnagiului de pe drumurile din România.

Doar o statistică micuță
  In Irlanda, țară cu 4.59 milioane de suflete a avut 162 de victime pe șosele in 2012
  In Romania, țară cu 20.25 milioane de oameni, au fost 2163.
Inmultim populatia irlandei cu 4.41 sa o aducem la populatia Romaniei si vedem că numarul victimelor ajunge la 714. De 3 ori mai putine. Sa nu uitam ca 2012 a fost un an bun dpdv al numărului de morți pe sosele noastre. Nu infrastructura deficitară este responsabilă pentru carnagiu, ca nu drumul ne conduce pe contrasens, cu 120km/h pe DN, ci șoferul.

bogdymol

Un clip care trateaza limitele de viteza prea mici pe unele sectoare de drum:

http://www.youtube.com/v/2BKdbxX1pDw
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut


RaduC

Bottom line, adaptarea vitezei la condițiile de drum.
La noi, prea puțini merg cu 100km/h pe DN liber, neintelegand că un DN nu e aliniat geometric pentru viteze mai mari...

stangabriel

Da,sunt momente fara vizibilitate,dar mai grav e uneori marcajul de pe sosea,linia din mijloc,ma trezeam ca vreau sa depasesc pe linie intrerupta,dar efectiv nu vedeam nimic in fata pentru o depasire putin riscanta.

BoGDaN

Eu sunt de acord cu acest proiect de modificare a Codului. De asemenea incriminarea mai severa a uciderii din culpa rutiera trebuie acceptata. Prea usor se scapa atunci cand ucizi pe sosele. Cati nu vedem pe sosele depasiri "de tupeu" riscante. Aici trebuie sa se actioneze.
Condusul prin oras e ca in jungla. Nu exista respect, nu exista conduita. Orice borfas cu tupeu iti taie calea, te injura, se baga in fata ta, te tachineaza si chiar sare la bataie. Cati nu vedem asemenea evenimente. Ori aici o vina are si scoala de soferi. Prea usor se obtine carnetul in Romania. Maneta de semnalizare e ca si inexistenta pentru multi. Sa comparam cu Germania, Belgia sau Olanda.....


bogdymol

#458
O poza facuta ieri in Arad:



Cei care vin de pe strada din dreapta s-ar putea sa fie ametiti putin de inconstitenta semnalizarii legate de prioritate.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

phb2

#459
Quote from: aschiutza on September 30, 2013, 10:57:13 AM
"Zilele sigurantei rutiere Michelin" in Romania

Voici assurément une bonne initiative de la part de Michelin, à saluer et à encourager.
Toutefois, si quelqu'un à l'occasion de rencontrer Monsieur Faidy lors de ces journées, il pourrait lui demander pour quel motif, sous viamichelin.fr, rubrique cartes, la carte routière détaillée de Michelin s'arrête à la frontière hongroise ; à part les villes les plus importantes, la carte de la Roumanie ressemble à un désert sur lequel seules les grandes pistes sont dessinées.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Quote from: bogdymol on October 09, 2013, 12:45:00 PM
O poza facuta ieri in Arad:



Cei care vin de pe strada din dreapta s-ar putea sa fie ametiti putin de inconstitenta semnalizarii legate de prioritate.

tramvaiul are prioritate?
daca beau o bere cedez ca sunt 2 semne de cedeaza si doar unul de prioritate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Mereu a fost asa acolo, adica tramvaiul are prioritate iar masinile cedeaza trecerea pentru cele de pe pasaj (desi niciodata nu a fost astfel semnalizat), desi e o mare aberatie. Tramvaiele de pe pasaj ar trebui sa aibe prioritate fata de cele care vin din Zona 300, aradenii stiu istoriile cu tramvaiele fabricate la Timisoara care ramaneau fara frane si o luau la vale.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Goldmund

#463
Quote from: RaduC on September 16, 2013, 10:17:29 AM
Din păcate, toate, absolut toate, măsurile luate de autorități trateaza efectul si nu cauza.

Si inca un exemplu:
in Germania au decedat pe soselele tarii intre iulie 2012 si iunie 2013(12 luni), 3335 cetateni, (Germania are cca. 80.5 milioane loc. si cca. 52 milioane autovehicule.

Problema nr. 1 pe care eu o vad este calitatea instructorilor si profesorilor auto(plus coruptia din sistem - ex. si cazul de la Pitesti). Daca sute de profesori auto sunt slab pregatiti, ne mai mira ceva pe soselele Romaniei?
2 - dupa parerea mea, calitatea soselelor Romaniei reprezinta o alta mare problema a Romaniei, semnalizarea strazilor si soselelor, intersectii periculoase, etc..
3 - in sfarsit, soferii sunt si ei de vina prin neatentia in trafic, imprudenta si inconstienta, agresivitatea si aroganta la volan, alcoolul s.a..

dr4qul4

tb sa te contraziv: nu din cauza instructorilor se produc accidentele grave, ci din cauza mentalitatii.

sunt multi cei care se cred schumacheri sau care cred ca "lor nu li se poate intampla"  sau si mai grav au bani si PCR si stiu ca scapa.

din punctul asta de vedere mi se par binevenite modificarile, dar se deschid portite pentru interpretari si abuzuri.

mi se pare normal sa ramana fara carnet minim 6 luni (spun 6 luni pt ca probabil vor fi reduceri pentru cursuri legislative)  cineva care intra in depasire si imi da flashuri sa franez si sa-i fac loc, sau  pentru depasirea cu peste 60 km/h a vitezei legale, care depasesc in curbe sau pe linia dubla continua
in privinta trecerii pe rosu granita este subtire deoarece o fortare de semafor fara accident poate fi drastic pedepsita. la fel si cu trecerile de pietoni......daca e noapte si e imbracat in negru, e cam greu de vazut cand face juma depas pe trecere pe drum cu 2 benzi pe sens.

iar daca provoci accident mortal din vina (gen Huidu) mi se pare normal sa nu mai poti conduce niciodata.


in privinta nemtilor......ei de obicei beau 2-3 beri seara  inainte sa se urce la volan.....(de fapt erau austriceci dar tot aia)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist