Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

conduc lunar in Anglia...

1.oamenii sunt f disciplinati si TOTI respecta regulile minime...pastreaza distanta,nu te sicaneaza....te respecta ( de ex la trecerile de pietoni se opresc cand esti la 2 M de trecere si asteapta sa treci....nu te preseaza ).....pe autostrazi este full de camere cu limite de 50,60 mile ( 96 km pe ora ).. dar toti merg constant la dist de siguranta.

2.O sg data in 3 ani mi s-a intamplat sa ma depaseasca cineva pe banda 1 ( depaseam incet fiind camera la 60 ).....in secunda 2 a tasnit politia dintr-un refugiu si la tras pe dreapta

3.Legile sunt f.f dure si se aplica.....daca ai acumulat puncte ca la noi si ramai fara permis sau daca nu ai acumulat sa ramai fara permis,punctele sunt valabile 5( cinci ) ani!!!!!! ( nu 6 luni ca la noi ).....daca ramai fara carnet ( de ex n-ai asigurare si cauciucurile sunt uzate )...ai ramas fara permis 5 ( cinci) ani!!!!!!!!

CONCLUZIE - E sg regula care functioneaza in toata lumea...daca ESTI ARS DRASTIC LA BUZUNARE...de aici se formeaza respectul,constiinta,etc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Liviu M

Quote from: dragos76 on July 10, 2019, 07:35:53 PM
Ce mă miră e poziția ungariei. Au totuși o infrastructură foarte bună,
Eu cand am zis ca civilizatia (disciplina?) cam lipseste pe strazile noastre, am fost "negativizat".  :lol:
Am facut de mai multe ori drumul tara - Germania si se vede clar diferenta de mentalitate (cu cat mergi mai in est, cu atat indisciplina e mai mare). Culmineaza la granita Hu-Ro, cand parca sunt alti oameni.

cris_ct


horyatm

#4443
@dragos76

Așa pare de pe autostradă. Însă odată ce cobori pe drumuri naționale îți dai seama cât de mult seamănă cu România. Depășiri riscante, viteze mari. Tocmai că nu traficul de tranzit, care e pe autostradă generează accidente, ci traficul local de pe DN-uri. În Marea Britanie din câte știu, dacă depășești limita destul de mult te trimite la consiliere ca și la AA. Britanicii sunt foarte stricți când vine vorba de viteză.

cristi5

Cred ca se pot face progrese in siguranta rutiera si cu disciplinare si cu infrastructura.

Eu vad indisciplina in Suedia cat cuprinde. Depasit viteza, depasit prin dreapta, etc. Politia e tot mai subfinantata si nu face fata. Dar infrastructura e beton raportat la trafic. Infrastructura pt protejat pietoni si ciclisti se dezvolta continuu, sub ochii nostri practic. Sicane, ingustari de banda la trecerea de pietoni, largit trotuarul si pus un parapete de separat masini de pietoni, etc etc.

Daca in Suedia ar fi infrastructura si traficul din UK, dupa cum vad eu azi soferii, cred c-ar fi accidente cu duiumul. Probabil s-ar adapta dupa o vreme.

Pe de alta parte chiar daca nu-s multe autostrazi, UK are infrastructura cu multa atentie la detaliu. Linie intrerupta= cedeaza trecerea. Linie continua = stop. Nu exista prioritate de dreapta. Giratii la orice rascruce. Si multe altele, mii si mii de detalii, in multe locuri.

Cand conduc in Romania vad exact opusul, zeci de locuri periculoase care cu o minima investitie s-ar putea imbunatati.

dragos76

Quote from: cristi5 on July 11, 2019, 02:21:18 AM
Nu exista prioritate de dreapta

păi aici teoretic ar trebui prioritate de stânga, nu?  :D


NadlacII

Nodul A6/A1, mai exact supratraversarea A1 este practic la standard de Drum Național, NU de Autostradă! Acolo nu s-ar putea construi un pod paralel, la fel de lat, astfel încât să avem:
- separare de sensuri;
- o bandă de circulație plus bandă de urgență, pe fiecare sens?


Allex

Ceva de genul s-a desenat initial in studiul de fezabilitate dar s-au facut optimizari la proiectare ca sa iasa mai ieftin. Evident nu la fel de sigur.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#4449
E una din cele mai mari absurditati construite vreodata.

Nu stiu inginereste cum e cel mai ieftin, lipsesc vreo 3-5m ca sa se poate pune o separare de sens. Poate se poate largi cumva... Trebuie intrebat un inginer de poduri...

Traficul nu cere mai mult de 1+1 (de-aia au "optimizat" costul la standard DN) dar separare de sens trebuie ieri... Or nu e loc fizic nici de linie dubla continua.... Aberant..

Parca lucrarile facute "pe fonduri" au ceva restrictie la modificare, dar daca sunt 5 ani, a trecut...

dr4qul4

#4450
Acum vreo 3 ore si ceva, pe A4, unul dadea cu spatele pe banda de urgenta. Intrase dinspre DN3 spre Cernavoda si s-a gandit el sa dea cu spatele. Vad maine daca l-am prins pe camera.
Eu nu prea ii inteleg cum gresesc acolo....la dreapta faci ca sa mergi spre Bucuresti, nu e vreo directie pe dos (cum e din sens invers, cand faci drepata ca sa o iei spre stanga sau mergi inainte ca sa faci dreapta)

Si pe Camil Ressu, unul statea in picioare in spate la un megane decapotabil si era filmat (era atasata o camera de bara din fata a masinii). Probabil cel mai low cost videoclip posibil.. Drumul era extrem de aglomerat, dar ei mergeau pe avarii pe banda din mijloc. La volan era o soferita.

Si inca ceva... la benzinaria OMV de dinainte de iesirea Drajna (sensul CT-B), coada se intindea cateva sute de m pe banda de urgenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

Intervenție pentru recuperarea unui camion care s-a răsturnat pe o bretea de acces spre autostrada A1 în județul Sibiu.

https://www.facebook.com/drdpbv/videos/492188954869484/
You're in Steelers Country

vancouver

@NadlacII - solutia desenata de tine este cea corecta si trebuie aplicata cat mai repede.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

^ Daca va uitati cu atentie la poza din satelit se observa ca exproprierile (conform SF sau PT initial) au fost facute pentru o trompeta cu raza mai mare, posibil si cu mai multe benzi. E odios ce s-a executat in final.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ionut.cava

#4454
^^

Acum 2 zile la pranz eram sa intru in forta in unul care dadea cu spatele fix aici.  Cu soarele in fata, nu am vazut ca astea era in marsalier, eu incercand sa intru sa alimentez. Opresc in spatele lui (cam la limita) si imi face semn sa il ocolesc (adica sa ies pe banda I  :o).
Am oprit motorul si am pornit avariile iar imediat s-a dat jos ceafa lata din masina, crezand ca sunt, probabil, mai usor de intimidat sau ceva. Fiind mare de felul meu, a trecut de la injuraturi si "Bah, nu vezi ca dau cu spatele?" la "Iarta-ma, am gresit iesirea, vrei sa merg 10 km pana la Drajna?. Nu deranjez pe nimeni. Hai sefu' ca merg pe banda de urgenta" si a intins mana sa dau noroc cu el.

I-am spus ca e idiot, ca pune oameni in pericol si ca au murit oameni pe banda de urgenta din mai putin, s-a facut rosu de nervi, urca in masina lui si o scoate pe banda I si o lasa acolo pe avarii .... Mi-am dat seama ca nu aveam sanse cu asta si pun si eu alti oameni in pericol deja incercand sa conving bizonul sa nu faca o idiotenie. Am intrat in benzinarie, am sunat la 112, m-au transferat la politia autostrazi, le-am dat kilometrul, masina, directia si descrierea soferului si oamenii mi-au zis sa "Stau linistit, ca il gasesc lejer. Multumim pentru apel, ne ocupam imediat". L-au prins si camerele de la benzinarie, ca de acolo iesea.

TL;DR: Sunati la 112 cand vedeti asemenea chestii ca nu e de gluma cu siguranta circulatiei. Oamenii sunt foarte amabili si echipaje erau la greu pe Waze. Imi pare rau ca nu mi-au confirmat daca l-au prins sau nu, ca datele mi le-au cerut.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.