Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Asta ai inteles tu din filmarea asta? Eu zic ca trebuie sa te mai uiti inca o data. Hint...exact la inceputul filmarii.
Stai linistit ca ma dau la o parte daca vine cineva din spate. Dar cand drumul e liber...nu prea vine nimeni  O:-)

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Starea drumului a subliniat-o Dominik, nu era nevoie de repetari. Da' cum n-ai postat filmul la calitatea drumului, am cautat si alte elemente legate de "circulatie". Asta am gasit.

dr4qul4

Pe tanti care a intrat pe A1 pe breteuaa de iesire (pe contrasens) nu ai vazut-o?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

#4338
Sa postez si eu "recolta" de azi dupa un drum Ploiesti - Bucuresti. Trebuie sa spun ca a fost o exceptie, de obicei am parte de maxim un berbec/drum, azi am batut recordul.  O:-)

Intrarea pe A3 din Centura de Vest Ploiesti, parca e ceva ciudat acolo in fata.



Da, chiar e.



Doamna era cam derutata, dadea de zor din mana.



Berbecul nr. 2, de data asta la nodul Potigrafu/Gherghita. Cred ca voia de fapt sa mearga spre Ploiesti drept urmare dadea cu spatele pe banda de accelerare.



Si in ultim poza la iesirea de urgenta dinspre Gruiu era efectiv un sir continuu de masini care intrau spre Bucuresti.


Liviu M

#4339
Quote from: dr4qul4 on May 19, 2019, 08:15:31 PM
Pe tanti care a intrat pe A1 pe breteuaa de iesire (pe contrasens) nu ai vazut-o?
Pe tanti n-am nici o sansa s-o "corectez" cu un post pe forum...

LE Oricum, reactia ta e total diferita de ce m-as fi asteptat.
Ma asteptam la "era liber, nu deranjam pe nimeni", sau "banda 1 era mai cu gropi" sau ceva in genul asta. Cand colo, reactia ta a fost "da' caprele celorlalti le-ai vazut?".

Liviu M

Quote from: Cristi N on May 19, 2019, 09:05:22 PM
Sa postez si eu "recolta" de azi
Bine ca asteptam autostrazi, nu-i nevoie sa invatam sa mergem pe ele, ne descurcam...

dragos76

QuoteUn carambol violent, în care au fost implicate trei mașini, a avut loc duminică noapte pe autostrada A3, Bucureşti-Ploieşti.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/rudel-obreja-implicat-intr-un-carambol-pe-a3-zn-a-pus-deloc-piciorul-pe-frana.html

Au mai menționat colegi de forum că lecția importantă după un accident pe autostradă e ca să te refugiezi cât mai repede în spatele glisierelor de protecție. Din păcate cred că detaliul ăsta e cel mai puțin cunoscut de către masa mare a conducătorilor auto (sincer, nici eu nu m-aș fi gândit neapărat, înainte să citesc părerile astea pe forum).

perfidus

#4342
Intr-adevar, campaniile de informare de acest gen (reguli de siguranta pe autostrazi) sunt zero la noi.
Fie-mea facea naveta la serviciu impreuna cu doi colegi cu o masina de inchiriat (o Corsa sau ceva similar) pe o autostrada din UK. Intr-o dimineata s-a busit ceva pe la motor si a trebuit sa traga dreapta (adica stanga :D) si sa sune la firma de inchiriere pentru a anunta problema. In cca 3 minute un echipaj de politie a fost langa ei (cred ca au fost anuntati de alti soferi) si dupa ce s-au lamurit despre ce e vorba prima informatie transmisa de politisti a fost sa-si ia cu ei din masina doar telefoanele si sa astepte sa vina platforma neaparat dincolo de parapet.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

davyl

#4343
Vad foarte des pe marginea autostrazilor in Belgia masini care au probleme si sunt oprite pe banda de urgenta. De fiecare data cei din masina asteapta dincolo de parapeti, toti purtand vestele speciale.

Mai nou cred ca ajuta ca foarte multe modele de masini noi au in optiuni un sistem de monitorizare on-line. Ei pot suna in caz de probleme (asta daca nu il vad automat ei in retea si il suna ei imediat), insa stiu sigur ca pot raporta incidente pe autostrada chiar daca este vorba de alte masini si nu de ei neaparat.

Eu am un astfel de sistem pe masina si am sunat si am raportat o astfel de problema. Intamplarea a facut ca pe cineva sa il lase masina chiar langa casa mea si nu avea telefonul la el si m-a rugat sa sune sa anunte un depanator. I-am spus ca pot sa il ajut prin sistemul special. In 10 minute a venit o masina si l-a depanat. Cool! :)

davyl

#4344
@perfidus

Nu stiu cand vor face o campanie adevarata in Romania cu privire la modul de folosire al autostrazilor si al regulilor care trebuie respectate pe autostrada.

Deocamdata nu am vazut decat: "uite cat de repede merge masina mea pe autostrada" si "da-te pe banda I mai repede, ca vin eu cu 200 km/h".  :lol:

kitsune

#4345
"da-te pe banda I mai repede, ca vin eu cu 200 km/h"...

Mie mi se întâmplă să vin cu 130 km/h și să mă proptesc în câte unul care merge pe banda II cu 90-100 iar banda I e liberă. Iar dacă îl depășesc prin dreapta se supără și accelerează. În afară, cel puțin la nemți e interzis să depășești prin dreapta, într-un fel justificat, zic eu, pentru că multă lume se asigură aproape exclusiv în oglinda din mijloc și cea din stânga, iar în dreapta e un unghi mort mai mare.

Dar în mod cert ar trebui măcar câteva ore de teorie dacă nu se poate și practic (că nu avem autostradă în toată țara ca la olandezi, "mulțumesc" din inimă partidului), pentru particularitățile circulației pe autostradă, mai ales intrarea/ieșirea, alegerea benzii, schimbarea benzii de circulație (nu doar semnalizare ci și asigurare), conducerea în condițiile nefavorabile (că una e pe soare cu 140 km/h și alta e pe ceață, când ai vizibilitate 25 m), folosirea "cruise-control" (tempomat, ACC), etc.
Sistemele noi de avertizare și (semi)autonomie vor trebui și ele abordate, poate un șofer mai tehnic și mai pasionat să fie interesat cum se folosesc, dar știu și șoferi care au ultimul model de Bluetooth și vorbesc cu telefonul în mână pus pe speaker :bash:. Vom ajunge să folosim (sau vom fi obligați de legislație) din ce in ce mai mult aceste sisteme active de siguranță, mulți nu avem idee cu ce se mănâncă.

Dar probabil că va trebui umblat și la pregătirea instructorilor, "formarea formatorilor".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Quote from: yk17fox on May 20, 2019, 12:31:33 PM
Dar probabil că va trebui umblat și la pregătirea instructorilor, "formarea formatorilor".
Plus pregatirea politistilor. Intai a celor "specializati" si dupa aia a celorlalti. Toti ar trebui sa stie ce sa faca pe autostrada. Poate nu mai sar in mijlocul autostrazii c-a piuit radarul. As sugera chiar "schimburi de experienta" cu alte tari, mai cu experienta.
Politistii nemti au balize/popice in masina, putand asigura "profesional" un eveniment (accident/masina stricata...)
Plus pregatirea celor de la intretinere, cu asigurarea santierelor. Ma rog, asta ar trebui probabil coordonata de politistii mentionati anterior.

TibiV

#4347
Doamne, mi-a stat mintea!...
CFR Infra a pus (in urma cu mai putin de o ora) pe FB un video de astazi, care in mod clar este despre siguranta rutiera - si despre soferii idioti din tara asta...
Imi pare rau ca nu am cum sa pun aici direct acel video...
Va dau intai linkul...
CFR Infrastructura

Imaginile sunt de soferii iadului...
Explicatiile la imagini:
Quote
Bucureşti, 20 mai 2019

Inconştienţă sau teribilism la trecerea la nivel din zona Andronache!

Nu puţine sunt situaţiile în care şoferii inconştienţi ignoră semnalizarea de la trecerile la nivel şi forţează traversarea printre barierele aflate în poziţia orizontală, considerând că astfel fentează trenul.

Un astfel de caz a fost surprins de camerele de luat vederi de la trecerea la nivel cu calea ferată din zona Andronache, duminică, 19 mai 2019, în jurul orei 09:43, când un şofer inconştient forţează traversarea trecerii la nivel, prin lovirea semicumpenei aflată deja în poziţia orizontală.

♦ O astfel de inconştienţă pune în pericol nu doar vieţile conducătorilor auto, ci şi vieţile a mii de oameni care călătoresc cu trenul!
♦ O astfel de inconştienţă poate pune în pericol şi vieţile celorlalţi participanţi la traficul rutier sau al pietonilor!
♦ O astfel de inconştienţă atrage după sine timp pierdut în trafic, fie că vorbim de cel rutier sau cel feroviar!
♦ O astfel de inconştienţă produce pagube materiale sistemului feroviar!

Menţionăm faptul că trecerea la nivel cu calea ferată din imagini este situată între staţiile Băneasa şi Pantelimon, la km 13+958, în zona cartierului Andronache, parte componentă a magistralei Bucureşti Nord - Constanţa, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători este de 160 km/h.

Deşi compania CFR SA a luat toate măsurile de siguranţă la această trecere la nivel atât pentru pentru traficul rutier, cât şi pentru cel feroviar, fiind montate inclusiv camere video, inconştienţa unor conducători auto este greu de imaginat şi de acceptat!

Nu imi amintesc daca asta este bariera unde in urma cu cativa ani a murit - in acelasi fel - interlopul Nae Nicolae, care a crezut ca un Bentley este mai tare decat o EA....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

#4348
^

Asta pare ca nu avea mintea la el deloc, nu cred ca a vazut bariera coborata decat cu o fractiune de secunda inainte si atunci a tras de volan. 

gruiarew

Cel mai mult îmi plac comentariile cu "De ce nu e pasaj" și "De ce se coboară barierele cu 10 minute înainte de a veni trenul". Eu cred că era omul pe telefon. Oricum s-a dus destul de tare și pare că pierde controlul mașinii. A scăpat de data asta.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis