Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Tehnic vorbind pe DN1 sunt intersize tirurile in cursul zilei. Iar noaptea, cand se intalnesc, in zonele fara 2 benzi pe urcare, cel care coboara acorda prioritate celui care urca in viraje. Si asta cu toate ca banda exterioara e mai larga, tocmai pentru a permite virajul cat mai bine.
Iar situatia asta se intalneste peste tot unde sunt serpentine si o singura banda pe sens. Sa vezi ce distractiv e pe DN1A, pe Cheia...

@thinker: ma bucur ca ai gasit si situatii in care e de vina administratorul drumului. Intr-adevar acel sens giratoriu de la AEM e dificil de negociat de un sofer de tir, mai ales daca nu il cunoaste. Cu atat mai mult atunci cand exista o presiune de timp la adresa lui (nu neparat ca sa livreze marfa, ci presiunea generata de ceilalti soferi care se asteapta ca el sa elibereze intersectia cat mai repede, neavand rabdare ca el sa abordeze virajul cu o viteza lenta, necesara ca sa incadreze cu grija.

thinker

#4156
De fapt nu e numai administratorul drumului, e si politia rutiera si comisia de siguranta rutiera. Administratorul drumului cat timp nu e  "tras de maneca" nu ia masuri.

Si asta nu e primul caz in care administratorul drumului si politia au o vina mai mare decat participantii la trafic. Dar mai e cineva de vina. Soferul acela daca ar avea timp de pierdut si bani si ar merge in instanta, dar acolo sunt 99% convins ca nu ar avea castig de cauza ca PV-ul politiei e sfant. Asa ca si accesul la justitie si precedentele in acest sens nu sunt de loc incurajatoare pentru nimeni, ba dimpotriva.

Problema cea mai mare e ca nimeni nu abordeaza aceste accidente la acest nivel.  Mai mereu modul de intelegere al autoritatilor se reduce la a stabili care din participantii la trafic e de vina. Din pacate nici societatea nu a pregatit mecanisme de sesizare in acest sens.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

Uniunea aia a transportatorilor ar trebuie să se mişte şi în direcţia asta. Instanţa, mai ales la jurisdicţiile mici implicate de contravenţii,  decide pe baza legilor şi a configuraţiei existente, nu creează reguli; iar mentalitatea e una profund conservatoare.
Cont (aproape) inactiv.

adi

cum se pot evita in viitor astfel de stiri?

"Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu, Elena Welter, a declarat că la o ieşire de pe autostrada A1, spre Ocna Sibiului, şoferul unei maşini a intrat pe contrasens şi a lovit un microbuz de transport persoane.

Imediat după impact, şoferul a abandonat autoturismul şi a fugit pe câmp.

Poliţiştii fac verificări pentru identificarea acestuia."

stirea integrala:https://www.mediafax.ro/stirile-zilei/o-masina-a-lovit-pe-contrasens-un-microbuz-cu-12-persoane-soferul-vinovat-a-fugit-17852848


JohannDB

""".......cum se pot evita in viitor astfel de stiri?......"""   Dacă este să fim malițioși, este simplu... Să nu se mai publice....
     Și dacă este să se mai spună "puneți separatoare pe bretelele de intrare/ieșire", atunci mai bine să fie închise aceste bretele (și așa destul de înguste)....
     Ce să faci dacă cel de la volan este total "afon" și paralel cu a ține o mașină pe banda ei, indiferent (până la urma urmei) de drum....
     Am mai spus-o și o repet: ca și "elev" fiecare este miel până după ce trece de examen... După ce are "cardul" în mână uită tot și toate și este un zeu al șoselei..... În ultima vreme, cam prea mulți au la pedalier numai accelerația, infatuarea și sigla mărcii hârbului pe care-l conduc....
     Mai rămâne să facem vorbire de disponibilitatea "zmeului" de la volan în a lua în considerație condițiile reale de drum/trafic/meteo/legalitate/ bun simț/autoconservare.....
     Motive de supărare ?? Destule, când pe 50 de kilometrii ai 4 (patru) atentatori la viața ta..... Și ne mirăm că se merge pe arătură la ieșie din autostradă !?!?!?..........
     Cu scuzele de rigoare, dar sunt și eu revoltat și mirat că am ajuns acasă.....

adi

Eu unul sunt pentru separatoare pe bretele! Alta sansa nu vad pentru a evita astfel de incidente si altele de genul intrarilor pe autostrada pe contrasens

Nu avem pre multe intrari/iesiri, deci costul nu este unul prea mare. Asta macar pana se obisnuiec unii cu A

perfidus

Ce se mai aude despre campania API cu separarea sensurilor pe bretele si despre soferii fantoma de pe autostrazi, introducerea semnalizarilor de avertizare impotriva patrunderii pe contrasens?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

^ Poate cineva sa ridice o drona in nodul Gilau cand e uscat, am inteles ca nu se mai vad marcajele?

Dupa ciocnirea pe contrasens din toamna au promis ca o sa puna marcaje super-rezonatoare, fireste ca nu s-a intamplat nimic. Putem folosi acel exemplu pt o campanie.

adiarc

tot lotul ex Bechtel din A3 ( Gilau-C.Turzii ) e varza la marcaje.Am fost noaptea spre Oradea si e obositor tare si f.riscant ca nu se vad marcajele.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Earthchild

Pentru ca nu le-au mai refacut de la inaugurare, de acum 9 ani.

Ionut

Cum ne omoară la propriu lipsa infrastructurii. Traseul pe care numărul morţilor în accidente rutiere s-a redus la jumătate după deschiderea autostrăzii

Cifrele comunicate de Poliţia Română arată că înainte de deschiderea autostrăzii, în perioada 2005 – 2011, pe DN 69, singurul drum de legătură dintre Timişoara şi Arad, au avut loc 61 de accidente mortale în care au murit 84 de persoane: În perioada 2012 – 2018, de când a fost deschisă şi autostrada Arad – Timişoara, între cele două oraşe s-a circulat pe două rute: DN 69 şi A1. Cifrele comunicate de Poliţia Română la solicitarea ,,Adevărul" arată că în şase ani de la deschiderea autostrăzii numărul celor care au murit în accidente rutiere petrecute între cele două oraşe este de două ori mai mic decât numărul morţilor pe ruta Timişoara-Arad în cei şase ani dinainte de deschiderea autostrăzii.

Concret, între 2012 şi 2018, pe DN 69 Timişoara-Arad au avut loc 69 de accidente rutiere grave. În aceste accidente 59 de persoane au fost grav rănite şi 28 au murit. În aceeaşi perioadă, pe A 1 Timişoara-Arad au avut loc 51 de accidente rutiere grave, soldate cu rănirea gravă a 49 de persoane şi decesul a 18 persoane. Astfel, între 2012 şi 2018, pe ruta Timişoara-Arad (ambele trasee) au murit în accidente rutiere 46 de persoane. Persoane decedate în accidente rutiere între Timişoara şi Arad:

Înainte de deschiderea autostrăzii: 84 decese (DN69) După deschiderea autostrăzii: 46 decese (28 - DN 69, 18 - A1)

Adevarul

vancouver

#4166
^^ Sa adaugam ca in ultimii 2-3 ani, de cand se poate merge pe A1 intre Nadlac si Margina, traficul pe A1 Timisoara - Arad a preluat o mare parte din ceea ce anterior mergea pe DN7 Arad-Deva (inclusiv persoana mea - adica eu pe DN69 nu am mers niciodata, dar dupa deschiderea autostrazii A1 Timisoara - Arad am folosit-o de cel putin 20 de ori in ultimii 6 ani). Ba chiar si din cei care inainte foloseau vama Cenad, de ex. pe relatia Craiova-Budapesta, acum acestia intra pe A1 (via A6) la Lugoj si nu mai ies de pe A decat la destinatia din Europa de Vest. Plus cresterea generala a traficului rutier.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

Început de lună, în "forță"........
   Un accident urât și doi decedați...... DN6, înainte de Slatina-Timiș.....  Ce se mai poate spune !?!?............
   Poate pentru ceilalți participanți la trafic, să nu stea la aspirație după un tir, să păstreze distanțele, să fie circumspecți la depășiri........
   https://www.infocs.ro/doi-barbati-au-decedat-in-urma-unui-accident-petrecut-pe-dn-6-video/

Dominik

^
Momentul accidentului, surprins de o cameră de bord

You're in Steelers Country

TibiV

Cred ca este clar...
Ala a adormit la volan.

Nu este vorba de "ceilalți participanți la trafic, să nu stea la aspirație după un tir, să păstreze distanțele, să fie circumspecți la depășiri...."
Aici un camionagiu a adormit si a intrat pe contrasens.

Singurul lucru bun este ca nu s-a urcat peste un autoturism plin, cu 5 persoane la bord...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)