Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

In cazul de fata nu are nici o legatura ca este sens giratoriu sau altceva. Pentru ca de pe prima banda nu se poate continua in sens, ci trebuie iesit obligatoriu, existand linie continua cu banda 2, de pe care se poate iesi sau nu. Un singur lucru conteaza in situatia data: LINIA CONTINUA. Cina a incalcat-o a gresit si este vinovat 100%. Daca era o linie punctata puteam discuta la infinit de prioritati, de semnaliazare, de ce vreti voi. Dar fiind LINIE CONTINUA nu exista ca "tirul a trecut pe banda 1 fara sa semnalizeze", cum zice @ghrt. Sorry, dar cu linie continua NU AVEA VOIE SA TREACA pe o alta banda.

Mai trebuie mentionat, camioanele NU AU VOIE SA CIRCULE PE CE BANDA VOR ELE, nici macar in oras. Ele trebuie si in oras sa stea pe banda cea mai din dreapta, si numai cu putin timp inainte de un eventual viraj la stanga au voie sa se incadreze pe banda de stanga. Masinile mici trebuie sa stea pe banda din dreapta doar pe autostrazi si drumuri din afara localitatilor, dar la camioane regula se aplica si in localitati. Deci camionul nu avea voie pe banda 2.


In final ce conteaza este insa linia continua incalcata = suspendare de permis + amenda + vina 100% in accident. Cel putin eu asa vad lucrurile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

#4141
Ce face un camion, in oras, in giratoriu cu mai mute benzi, daca vrea sa iasa pe a doua iesire? Pe ce banda se incadreaza in giratoriu?

In situatia colegului, este vorha, pur si simplu de acea regula nescrisa, ca in cazul unui vehicul cu semiremorca sa nu te bagi langa el cand vireaza...
Vehiculul cu semirrmorca nu are cum sa se incadreze intr-un viraj, astfel încât sa nu calce o linie continua cu rotile din spate...

gruiarew

Nu țin partea camionagiului, că nu-s în branșă cu ei și nicu nu mi-s dragi. Dar ieri am văzut o tâmpenie de om grăbit și idiot. Oprește autobuzul în stație dar fiind ditamai balta nu se trage lângă bordură. Din spate o autocisternă pe banda 2, că prima bandă e numai hârtoape. Oprește frumos, că nu are pe unde să se bage. Dar lasă ceva loc de manevră autobuzului. Fiind oraș și circulație se face imediat coloană în spatele cisternei. Câțiva bineînțeles că se bagă pe dreapta la înghesuială. Autobuzul iese pe banda 2 ăla prins la mijloc claxoane, frâne, înjurături. Nu s-au julit de data asta.

Cazul de mai sus: m-am uitat mai atent. E ieșirea de la Elba spre Buziaș. E destul de strâmt și din scurt, ca mai toate făcute pe la noi. Dacă intră pe banda 1, TIR-ul ca să-și țină banda, sigur încăleca bordura. Ori să prinzi bordura cu lateralul cauciucului când e remorca încărcată => alt cauciuc. Ăsta micu' probabil a zis: lasă că intru și eu. Cum am zis mai sus, nu țin parte celui cu TIR-ul, e clar că e de vină aici, dar cel cu turismul putea fi mai prevăzător. 5 secunde, atât ar fi întârziat. În intersecția aia am avut și eu probleme. Întotdeauna e circulație acolo și nu te poți încadra cum trebuie. Mai bine-i lași să se ducă, le faci o pomenire scurtă a rudelor cu sau (recomandat) fără claxon și-și vede fiecare mai departe de viața lui.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ghrt

@vancouver, aşa cum spune gruiarew, acolo nu e loc suficient. Aici nu este vorba de schimbat banda propriu-zis, ci raza curbei este prea mică faţă de lungimea remorcii şi atunci intri ne-voluntar pe banda ailaltă. Adică nu există contravenţiile de care spui (nu există vinovăţie, în termen juridici). Desigur că trebuia să se asigure camionagiul, asta e altă socoteală.

Cont (aproape) inactiv.

danutzu_1069

Incepator fiind, a mai invatat o lectie pe care trebuia sa o invete la orele de condus....

Liviu M

Quote from: vancouver on January 20, 2019, 12:07:23 AM
Mai trebuie mentionat, camioanele NU AU VOIE SA CIRCULE PE CE BANDA VOR ELE, nici macar in oras.
M-am uitat putin la configuratia intersectiei cu street-view si e ciudata rau - sunt doua benzi continui si din cand in cand apare si dispare o banda de accelerare/decelerare. Sunt sanse ca, daca era deja in intersectie (si n-a intrat la intrarea precedenta), camionul sa fi fost pe banda 1 pana acolo si nu fi avut loc/timp sa ajunga iarasi pe banda 1 a iesirii. Poate ca asta incerca sa faca...

salman rushdie

Mda, camionagiul trebuia sa se incadreze pe banda 1 ca să iasă din giratoriu! Daca era camion cu remorca, nu autotractor cu semiremorcă, clar incălca marcajul continuu și din banda 1, ansamblul ăla se virează mai greu, mai ales dacă banda este îngustă! Cred că avem de-a face cu doi nepriceputi, ori camionagiul nu cunostea zona, eu și cu camionul, și cu autobuzul, caut ca în intersectii de felul ăsta să fiu cât mai în dreapta pentru a putea ieși. Sunt destule variante de supoziție, mai e și varianta că șoferul de camion a mizat că soferul de pe Fiesta se va intimida văzând diferența de gabarit și îl va lăsa să treacă! Acum mai mulți ani, și eu fortam trecerea dar înainte dădeam semnal luminos sau sonor, azi mai bine blochez o intersectie decât să mizez că voi fi lăsat, nu mai am chef de complicații, ajung să-ți fie trecute în cazierul rutier evenimentele astea și nu e prea bine!

horyatm

Mulțumesc tare mult pentru explicații. Și eu sunt de aceeași părere cu vancouver, a depășit linia continuă, a greșit și punct. Avea 2 variante, ori se încadra pe banda 1 și la ieșire trăgea mult stânga ca să nu încalece bordura, ori pe banda a doua, dar cu prudență. Eu am fost pasager în mașina avariată și pot să vă relatez cum s-a întâmplat.

TIR-ul venea de pe Bd. Liviu Rebreanu și era încadrat pe banda 1, dar ulterior a schimbat banda, pe banda 2 și a virat prost. Șoferița într-adevăr trebuia să stea în banca ei și să nu se bage pe lângă TIR, dar regulamentar nu a greșit cu nimic. La un moment dat, dându-și seama că remorca încet încet urcă pe banda ei, a oprit complet mașina, ca să lase TIR-ul să treacă, însă era prea târziu, fiindcă remorca a intrat pe jumătate de bandă. Aparent în giratoriul respectiv astfel de tamponări sunt destul de frecvente. Am stat și am analizat și alte TIR-uri care treceau pe acolo, tot pe banda 2, într-adevăr depășeau linia continuă, dar puțin, atât cât te poți strecura pe lângă TIR. Deci categoric, șoferul nu a manevrat bine camionul.

Șoferul era din Argeș. Acesta nu voia să mute TIR-ul până nu ar fi venit poliția. Intersecția era complet blocată, șoferii deja venea să vadă ce se întâmplă. Mașina am reușit să o mutăm, ca să plece cu TIR-ul, dar acesta tot insista că până la venirea poliției el nu face nimic. Până la urmă am sunat eu la poliție, fiindcă situația începea să devină tensionată, lumea începea să se certe cu camionagiul. Acesta suținând că el nu a greșit cu nimic, că chipurile șoferița l-a depășit pe banda 1 — o aberație, din punctul meu de vedere. Abia după ce am sunat la poliție și i-am transmis șoferului că va veni un echipaj, acesta a mutat TIR-ul decongestionând traficul.

Poliția a venit după vreo 20 minute și a rezolvat imediat problema, spunând că TIR-istul e de vină și că ori face înțelegere amiabilă, ori a doua zi la poliție, declară accidentul și primește amendă. Până la urmă s-a făcut înțelegere amiabilă și s-a rezolvat problema, camionagiul recunoscându-și culpa.

Însă un individ care a intervenit în toată povestea asta cu scopul de a soluționa conflictu, ar fi fost de altă părere, că de fapt amândoi șoferi ar fi fost de vină și că fiecare ar fi fost nevoit să își repare daunele pe propria cheltuială. Mai mult de cât atât acesta insista că de fapt echipajul ar fi venit după ce acesta a dat niște telefoane la cunoscuți. Argumenta că poliția în mod normal nu vine la un accident dacă nu sunt victime. Eu le-am spus de la început că accidentul nu e soldat cu victime, însă intersecția e blocată și că șoferul de TIR nu dorește să mute camionul până nu vine poliția și că lumea începe să se agite. Pentru asta am sunat la urgențe.

Pentru mine a fost destul de clar cine ce a greșit, dar aparent există zmei sau supraoameni, care fără de ei am trăi de pe o zi pe alta.

danutzu_1069

Deci TIR pe Rebreanu pe B1, intra in ... (nu e giratoriu) pe B 1, dar cum nu vrea sa iasa pe prima la dreapta, pe unde l-ar duce daca ar ramane pe B1, schimba pe B2, pana trece de prima iesire (str. Venus), apoi ar fi trebuit sa revina pe B1 pentru a iesi pe urmatoarea, dar nu are loc, pentru ca .... nu-l lasa nimeni, asa ca va continua pe B2 pentru ca poate sa iasa si de pe B2.... Dar are ghinionul sa nu ia virajul corect ...

horyatm

Nu era vorba că nu îl lăsa nimeni, el s-a băgat direct pe B2. B1 era liberă, dar nu s-a mai sinchisit să facă manevra aceasta.

Nu ține de ghinion, ci de pricepere. Șofefrul părea destul de obosit. El mai trebuia să meargă până la Lugoj, unde ar fi înnoptat. A fost neatent.


ovicor

Eu cred ca soferul a ales intentionat acea banda, fiindca are raza mai mare. Doar ca a inceput virarea la dreapta prea repede, trebuia sa mearga ceva mai la stanga si virarea s-o faca mai tarziu, la viteza mica, cu botul cat mai aproape de acei stalpisori.

thinker

#4152
Aici se vorbeste de asigurare din partea soferului de TIR. Pai nu putea. Sau in general nu poate, nu ma refer strict la situatia asta. Dar in situatia asta daca va uitati in poze cum e stearsa linia continua intelegeti ca toate tirurile abordeaza la fel intersectia.
Trebuie sa tineti cont ca la un TIR sau camion cu remorca in momentul in care vireaza un pic mai mult .. de exemplu in intersectii, nu mai vede corespunzator in oglinzi - adica nu mai vede remorca, semiremorca pana in spate. Asta ar trebui sa se invete la scoala de soferi de catre toti participantii la trafic. De obicei TIR-ul merge destul de incet si ramane o perioada destul de lunga fara vizibilitate asupra remorcii, timp in care alte autoturisme ajung in dreptul acesteia.

O abordare corecta...nu neaparat legal, dar sanatoasa, e sa ocupe ambele benzi- sa nu aiba loc nici pe o parte nici pe alta alte autoturisme ca sa poata face aceasta manevra in relativa siguranta, fiindca o face in orb, nu vede spatele ansamblului. Problema e daca poate ocupa cu adevarat ambele benzi, daca nu se baga cineva cu un turism pe langa TIR tentat de viteza mica a ansamblului chiar daca il sterge cu oglinda, si cand intelege cum vireaza un TIR e cam tarziu.

@horyatm  B1 a fost libera cand s-a asigurat soferul, asa cum chiar tu relatezi, iar apoi cand a incetinit sa vireze ati intrat in dreptul lui, dar el nu mai avea vizibilitate. Inevitabil gabaritul lui l-a facut sa taie ambele benzi, e foarte discutabil ca ar fi incaput numai pe o banda, din poza inca nu era spatele in curba dar deja era mult virat, nu cred ca avea loc sa faca manevra numai pe o banda, oricare din ele. No comment despre politie, ei nu inteleg, si nu se aplica standarde minime care sa fie respctate cand traseaza benzile sau configureaza intersectia sa se incadreze si un TIR pe o singura banda. Situatia e o banalitate, si normal ar trebui sa fie cunoscuta de toti. Au gresit cand au marcat daca au pus acolo doua benzi si linie continua, pentru politie a fost mai simplu asa sa gaseasca un sofer vinovat ca a incalcat linia continua chiar daca e fortuit sa faca asta. 
Problema e ca politia care e singurul organ competent nu intelege sau nu vrea situatia si nu face demersuri sa o corecteze solicitand administratorului drumului sa reconfigureze intersecta sa nu se mai intample asemenea accidente. Asta e practica generala.

In opinia mea in primul rand e vinovat administratorul drumului si politia, pe locul 2 ar fi turismul fiindca situatia e o banalitate date fiind legile fizicii si geometriei, si abia pe locul 3 e soferul de TIR care pentru a preintampina asa ceva ar trebui sa opreasca la 30-50 m de intersectie, sa puna balize ca sa nu treaca turisme pe langa el si apoi sa faca manevra in siguranta pe amblele benzi.  Fara o asemenea abordare in multele intersectii de acest fel de la noi daca toti soferii de turisme ar proceda la fel am avem multe asemenea accidente.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#4153
Revin cu o completare :
Benzile de circulatie trebuie sa fie astfel configurate incat un vehicul avand gabaritul maxim admis in Romania sa nu fie nevoit sa taie cealalta banda, sa aiba loc sa faca virajul in interiorul benzii si sa mai ramana si ceva spatiu de siguranta. Deci pe acolo legal ar trebui sa poata iesi in paralel din sens doua tiruri. Sau un tir sa nu taie cealalt banda sau sa se urce pe acostament, chiar daca iese pe banda 1.  Soferii de TIR nu vor sa se urce pe acostament, acolo pot fi pietoni, indicatoare, avariere pneu, pot ramane blocati sau daca e foarte moale acostamentul si in panta laterala un tir se rastoarna foarte usor. Asa ca pentru tir urcarea pe acostament nu e o solutie, nu o fac aproape nici o data.
Pentru asta 100% sunt de vina administratorul drumului si politia rutiera + comisia de siguranta rutiera - ca acel drum nu are asa ceva e o incalcare a legii.
Cand vorbesc de configurare ma refer fie la raza minima a curbei care ar trebui largita fie la renuntarea marcajului cu doua benzi si marcata o singura banda pe mijloc restul urmand a fi acostament. Ambele variante au dejavantaje - costuri sau timpi pierduti pentru ca se pierde o banda, care doua turisme in paralel ar fi putut sa o utilizeze.

Normal ar fi ca politia ca si implicit comisia de circulatie sa se sesizeze de mult dar a fost mai simplu ca profitand de functia avuta si cumva de slaba intelegere si presiune a societatii civile in general, sa fie ales un vinovat - TIR-ul.
De asta se spune ca nu avem infrastructura, fiindca traficul greu circula prin artificii de manevrare in tara noastra, nu legal, legal conform vancouver - vezi postarea cu ridicat carnetul fiindca incalca acolo linia continua, desi nu are cum circula altfel, deci legal nu trece nici un TIR pe acolo si nici prin infinit de multe alte locuri - curbe si giratii din Romania.

Poza cu accidentul ar putea face subiectul unei campanii cu ASA NU pentru politia rutiera, pentru comisia de siguranta si pentru turisme.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

Dacă ar fi aşa cum spui că e normal, mâine s-ar închide pt TIR-uri DN1 Predeal - Timişul de sus.
Cont (aproape) inactiv.