Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thinker

#4125
^au fost doua accidente acolo primul noaptea cu 2 victime decedate si cel de pe zi cu 13 victime ranite

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cavver

Acolo. Din varful dealului care urmeaza dupa Cibin in directia Brasov. Toata sectiunea de drum are indicatoare de limitare la 50km/h cu un segment intre Fantanita haiducului si celalat han cu limitare la 70km/h.

pentium10

Prima porțiune de autostradă din județul Mureș inaugurată în urmă cu mai puțin de o lună de zile a făcut prima victimă în trafic.
Din primele informații se pare că este vorba de un angajat al firmei care asigură paza autostrăzii.
Accidentul s-a produs de dimineață în apropiere de Iernut.
Salariatul se oprise pe autostradă să ridice câteva balize care fuseseră dărâmate de vânt, moment în care a fost lovit de o mașină aflată în trafic.
Responsabilitatea de cercetare a evenimentelor rutiere de pe autostradă revine Biroului de Poliţie Autostrada A3, cu sediul în Cluj Napoca.
Cercetări în acest caz efectuează și Inspectoratul Teritorial de Muncă Mureș care a trimis o echipă de inspectori la fața locului.

http://ardealnews.ro/2019/01/10/tragedie-un-barbat-a-murit-lovit-de-masina-pe-autostrada-a3-2/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

vladb

Referitor la lucrarea de consolidare a drumului DN1F in zona centrului Acasa din Zalau:

Oare cine trebuie anuntat ca lucrarea aia, la nivelul de semnalizare curenta, este un pericol imens pentru siguranta circulatiei rutiere. Ca sa isi faca o idee si cei care nu au trecut prin zona: In zona respectiva, drumul este cu 3 benzi (o banda de coborare spre Zalau, doua benzi - urcarea pe Meses), iar lucrarea ocupa 100% din dingura banda de coborare spre Zalau. Daca pana in momentul acoperirii gropii cu pamant si anrocamente erau montate indicatoare rutiere care sugerau ocolirea gropii pe contrasens/ingustarea la o banda a urcarii, "acum" (02.01.2018) nu mai exista nici un indicator. Ori, personal m-am trezit ca imparteam aceeasi cale de mers cu o alta masina. Baiu' era ca mergeam in directii diferite :). Este si o succesiune de curbe in S acolo, deci vizibilitatea este puternic afectata si limitata...

dumbravaandrei

Situatie identica si pe Oituz... chiar in 2 locuri...

Ionut

API pe Facebook - merita o reactie

Suntem pro infrastructura proiectată pentru pietoni și bicicliști! Conform unui raport Eurostat (link: http://bit.ly/2M3AXK8), în anul 2016, în UE, 21,2% din persoanele decedate în accidente rutiere au fost pietoni. Există diferențe uriașe la nivel comunitar, de la 8,3% în Olanda până la peste 35% în... România, fiind așadar campioni (și) la acest capitol!

Statistica sugerează că ar trebui să vorbim mai des despre... și să facem mai multe centuri ocolitoare, traversări pietonale denivelate și/sau cu refugii, insule de calmare și îngustări de bandă, trotuare protejate cu parapet pe DN și drumuri cu traversarea neregulamentară limitată.

Sunt soluții mult mai puțin spectaculoase decât marile investiții (autostrăzi), dar este absolut necesar să protejăm pietonii și bicicliștii, care împreună înseamnă 47% din persoanele decedate pe șoselele românești în 2016, mai mult decât șoferii și pasagerii din autoturisme (41%), conform cifrelor Eurostat.

Ca șoferi, este ușor să acuzăm pietonii de indisciplină. Noi credem că este, în mare parte, o chestiune de infrastructură. Țările cu procente mari de pietoni și cicliști printre victime, unele cu o cultură rutieră și grad de civilizație peste România, au aceeași problemă: drumuri aglomerate care nu sunt scoase din localități și lipsa măsurilor de siguranță pentru participanții la trafic neprotejați.

Și încă un lucru care se spune foarte rar. Numărul de morți în accidente rutiere raportat la locuitori este la noi cel mai mare din Europa. În fapt, situația este chiar mai gravă pentru România deoarece o mare parte din populația activă (până la 4 milioane) lucrează în străinătate și participă în foarte mică măsură la trafic pe teritoriul țării.

Liviu M

Ieri, in drum spre Nadlac, pe A1, pe banda 1 mi-a sarit in fata o vesta verde reflectorizanta dand din mana, pe post de "mergi mai incet".
Era un muncitor de la intretinere, la vreo 50-100 de metri de masina de interventie, care era oprita pe banda 1, inaintea unei gropi pe care o reparau (probabil).
Bai, astia-s inconstienti?  :o Nici o semnalizare prealabila, nimic. Un nene pe mijlocul autostrazii dand din mana.  :((

cristi5

#4133
N-au invatat nimic din 2016:

Quote from: cristi5 on August 05, 2016, 12:25:19 AM
Ieri la pasajul A1 peste CF 310 la sud de Arad (sensul dinspre Timisoara) niste muncitori faceau o reparatie pe banda 2. Nu au avut nici un fel de presemnalizare, era un indicator de ocolire spre stanga  lipit de utilajul lor si un nene care ne arata cu mana spre banda 1...Sunt inca socat pt ca pasajul e dupa o curba la stanga, parapetul median e inalt si nu se vede dupa curba... Exista un risc mare ca cineva sa nu aiba timp sa reactioneze si sa-i faca bucatele...

Probabil asteapta sa mai moara cativa muncitori de intretinere. Fireste ca va fi vina lor, asa cum e si a pietonilor, biciclistilor.

As adauga si ca parapetele nu e numai inalt, ci si (ca peste tot) foarte aproape de bratul stang al soferului de pe B2, ceea ce distruge orice sansa de a detecta muncitori (sau pe cineva venind pe contransens...) pe B2 in curba la stanga.

adiarc

ma tot intreb si eu ce face ITM-ul...ce verifica ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horyatm

Am nevoie de ajutorul vostru.

În situația următoare cine a greșit?

Două vehicule, un camion (TIR) cu remorcă și o mașină, ies din sensul giratoriu, fiecare pe banda lui. TIR-ul pe banda 2, iar mașina pe banda 1. TIR-ul nu virează bine și intră cu remorca pe banda 1, depășind linia continuă, unde era situată mașina. Mașina frânează, dar remorca lovește mașina. În cazul acesta cine a greșit? TIR-ul că nu s-a asigurat că are suficient spațiu și a virat prost sau din că nu s-a oprit, neuitându-se în oglindă că este o mașină pe banda 1 sau mașina că trebuia să lase TIR-ul să iasă din sensul giratoriu, deoarece avea o lungime mare. Sensul giratoriu este unul mare. Vedeți pozele atașate.

Locație: https://www.google.ro/maps/@45.7326129,21.2595795,17.47z

Vehiculele se aleau în sensul giratoriu P-ța Gh. Domășneanu și ieșeau din sens spre Calea Buziașului, Timișoara.









danutzu_1069

#4136
Eu stiu ca la iesirea dintr-un sens giratoriu, de pe banda 2 a giratoriului, trebuie sa ma asigur ca cel de pe banda 1, iese si el din giratoriu (caz in care semnalizez și ies pe banda 2) sau isi continua drumul in sensul giratoriu pe banda 1, caz in care trebuie sa opresc si sa ii acord prioritate, apoi sa imi continui iesirea... Daca vreau sa ies pe banda 1, cu atat mai mult trrbuie sa acord prioritate la schimbarea de banda.
In cazul in care agat cu remorca o masina care circula pe banda 1, eu fiind pe b2, vina imi apartine.
In mod normal, eu, cu camionul fiind, trebuie sa ies din giratoriu pe b1, deci treb sa acord prioritate celor de pe b1, care fie ies fie isi cintinua drumul pe b1din giratoriu....

gruiarew

Dacă a intrat peste el, ăla cu tirul e de vină. E o lege nescrisă care zice că nu stai în dreapta TIR ului, mai ales prin curbe. Dacă e mare îl lasi în plata domnului să se ducă. Ăla nu se manevrează ca o troşcoletă de o tonă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ghrt

TIR-ul este de vină, a trecut pe banda I (ca să taie curba) fără să semnalizeze, să se asigure şi să acorde prioritate vehiculelor care circulau deja pe acolo. Dar atenţie că oglinzile TIRului pot fi reglate mai prost şi să nu acopere complet unghiurile moarte, aşa că mai bine calci puţin frâna ca să ajungi acasă la timp (şi întreg).

Am un amic care acum ani buni, când cuplele de la tramvaie nu erau asigurate şi se roteau precum coada de pisică, a încasat una în aripa spate. Bucuria tinichigiului şi a vopsitorului.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

Din punct de vedere legal camionagiul e vinovat si o sa ii dea asigurarea incepatorului cu Ford.
Pe de alta parte si cel cu Fordul trebuie sa bage la cap ca e spre binele lui sa pastreze distanta fata de astia mai mari ca el altfel o sa faca iar buba.  O situatie asemanatoare e pe drumurile de munte cu serpentine in ac de par, acolo chiar daca ai 2 benzi pe urcare nu e deloc o idee buna sa fii in paralel cu un camion, de alfel si camionagii stiu asta si de multe ori se muta ei pe banda 2 pentru a preveni astfel de situatii.