Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Educatia se schimba in ani. Pan atunci, DN7 in Tartasesti, sambata seara, era o mare piscina. Pe Waze, era trecut ca "inundatie" .
Asta se intampla cand dublam drumurile in localitati. Saturile devin mai mici, betonate si se colmateaza repede. Acolo drumul este mult mai sus decat strazile oamenilor, asa ca au pus borduri sa nu se inunde casele. Dar cand santul se infunda...apa ramane pe strada.
Si sa vedeti ce frumos traverseaza pietonii pe trecerea de pietoni aflata la 10-20 cm sub apa. Sau ce frumos se reflecta luminile in stropii de apa de nu  mai distingi nimic.

Campania API este bine venita. Dar trebuie sa scoatem din localitati toate drumurile care se vor moderniza de acum inainte. Adio dublare/largire in interiorul localitatilor daca exista o solutie la indemana.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Şi eu sunt pentru centuri, dar şi pentru introducerea canalizării pluviale în localităţi şi un serviciu de întreţinere al acesteia la îndemâna primăriilor.
Cont (aproape) inactiv.

dragos76

Da, sunt multe problemele pe care trebuie autoritățile să le rezolve. Dar până una alta sunt multe chestii mici, "de detaliu" care sunt în responsabilitatea și la îndemâna fiecărui participant la trafic, și care contribuie la scăderea gradului de siguranță în trafic.

Un exemplu "de sezon": văd o mulțime de șoferi ori comozi ori în cel mai bun inconștienți care pornesc la drum cu mașina plină de zăpadă. Nici măcar parbriz nu e dată complet zăpada, ci e curățat parțial cu ajutorul ștergătoarelor.

Cristi N

Hai sa zicem ca astia doi sunt doar putin inconstienti si au pus prea multa baza in masina. Unul din ei a ajuns in sant, celalalt a reusit sa redreseze.

Dar idiotul asta din BV nu mai are nici o scuza: Accident provocat de un brașovean a declanșat Codul Roșu de intervenție
Sa nu ai chiar nici un fel de simt de autoconservare sa mergi cu slick-uri iarna?

dr4qul4

Ce baza sa-ti pui intr-un Polo pe zapada? Cum sa depasesti pe unul care merge cu 60kmh ?
Ala cu BMW-ul (cred) s-a descurcat bine pana a dat de o portiune cu gheata. Polo nici macar pana acolo nu a ajuns
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

cum naiba sa mergi pe zapada aia cu 80-90 ?  ca trebuia minim 80 sa depaseasca, inconstient sa faca asa ceva cu "saniuta" aia de polo ... si-a dat seama ca mere prea tare , a franat, si zapada l-a aruncat in sant. macar de nu frana ...

pbh

In tarile cu "apa calda" este obligatoriu sa porti vesta reflectorizanta sau elemente reflectorizante la haine atunci cand te deplasezi pe drumurile publice cu bicicleta sau pe jos chiar si cand iti plimbi catelul care trebuie sa aiba si el ceva reflectorizant.

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

Țara noastră este pe locul 1 în Europa la numărul de morți din accidente rutiere raportat la totalul populației (graficul 1). Autoritățile estimează că, anual, costul deceselor și al răniților de pe șosele este în jur de 2% din PIB. Evident, statistica seacă nu ține cont de traumele psihologice ale celor direct implicați și ale familiilor.

Scăderea numărului de decese în 2017 raportat la 2001 este în România de aproximativ 20%, mult sub media UE situată la 54% (graficul 2).

Cifrele sunt alarmante și ar trebui ca aleșii să ia rapid măsuri. Însă unii parlamentari, aflându-se într-un conflict personal cu Poliția Rutieră, promovează inițiative legislative care pot înrăutăți și mai mult lucrurile, ca de exemplu înghețarea punctului de amendă care până acum era corelat cu salariul minim.

Știați care este profilul șoferilor care produc accidente? Au carențe majore de educație rutieră, își supraevaluează aptitudinile la volan (se cred zmei), subestimează riscurile, cred că "a greși cu măsură" nu este periculos și sunt convinși că este puțin probabil să fie opriți de polițiști.

Deși orele de educație rutieră sunt obligatorii prin lege, ele se fac doar acolo unde există profesori inimoși care au înțeles importanța lor.

Nici la nivel coercitiv nu stăm mai bine. Cei 3200 de polițiști nu pot să fie prezenți peste tot în trafic, iar sistemele automate de constatare a contravențiilor practic nu există. Direcția Rutieră este subfinanțată și doar puțin peste 30% din amenzile de circulație se și încasează!

Autostrăzi și drumuri naționale care oferă un grad înalt de siguranță? Nici nu are rost să mai comentăm, zilnic vă aducem detalii despre blocaje, bâlbe și tergiversări.

România are o strategie de siguranță rutieră aprobată încă din 2016. Degeaba. În fiecare an mor aproape 2000 de oameni pe șoselele din țară și alți 8000 sunt grav răniți. Indiferența celor responsabili este de-a dreptul criminală.




Ionut

Studiu: Nesemnalizarea la schimbarea directiei, viteza excesiva si folosirea telefonului mobil la volan, ii deranjeaza pe participantii la trafic

Continental Romania si Academia Titi Aur au comandat un studiu referitor la obiceiurile si atitudinea in traficul din Romania. Acesta a fost efectuat in luna noiembrie, pe un esantion reprezentativ pentru mediul urban, de 1000 de persoane, cu o eroare de esantionare de +/-3,1%. Studiul scoate in evidenta faptul ca nesemnalizarea la schimbarea directiei, viteza excesiva si folosirea telefonului mobil in timpul sofatului sunt principalele comportamente care ii deranjeaza pe participantii la trafic. De asemenea, potrivit analizei, taximetristii sunt considerati cei mai putin amabili participanti la trafic in timp ce soferii mijloacelor de transport in comun inspira cea mai mare siguranta pe sosea. 8 din 10 participanti la trafic utilizeaza sistemele de navigatie pentru a scurta drumul spre destinatie. In acelasi timp, pneurile de iarna sunt considerate a oferi siguranta in deplasarea pe zapada.

Biciclistii ii considera mai amabili pe ceilalti biciclisti, opinie care nu este impartasita de soferi sau motociclisti. Trei sferturi dintre participantii la trafic sunt de parere ca o educatie mai buna, sub forma de cursuri de conducere defensiva, este necesara pentru a reduce intoleranta si agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai putin de jumatate considera ca ei, personal, ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensiva/ educatie rutiera/ legislatie. Un aspect care a reiesit din raspunsurile participantilor la studiu vizeaza violenta din traficul din Romania: 30% din respondenti admit ca au fost implicati sau martori la altercatii sau comportamente agresive in trafic in ultimul an. Cei mai putin politicosi soferi sunt cei care au masini foarte scumpe; acestia nu par a-i respecta pe ceilalti participanti la trafic.



Wall-Street.ro

MarcoPolo

Quote from: Cristi N on December 18, 2018, 01:55:08 PM
...
Dar idiotul asta din BV nu mai are nici o scuza: Accident provocat de un brașovean a declanșat Codul Roșu de intervenție
Sa nu ai chiar nici un fel de simt de autoconservare sa mergi cu slick-uri iarna?
Toate cauciucurile au un marker de uzura. Din cate tin minte, semnul indica daca profilele au o adancime de 1.6 mm sau mai mica.
Cel putin in Germania, asigurarile nu acopera pagubele produse de masini care au profilele sub aceasta adancime. S-ar putea sa fie si implicatii legale.
E valabil chiar si pentru cauciucurile de vara, nu doar cele de iarna!

MarcoPolo

Un nou accident cu o masina ce a plonjat in Dunare, pe drumul clisurii. Masina a fost gasita dupa 24h.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/animatie-grafica-cum-a-ajuns-sa-se-prabuseasca-in-dunare-masina-in-care-era-anca-pop.html

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: ″În zona respectivă este practic confirgurația drumului este într-o curbă lină, aproape drept. Distanţa dintre drum şi Dunăre, în sine, este undeva la 20 de metri, chiar peste 20 de metri. Ca atare, în această zonă nu se justifică montarea parapetului. Noi, după accidentul de anul trecut, tot de pe clisură, am identificat 26 de puncte negre între Orşova şi Sviniţa şi am montat parapete pe aceste puncte negre, dar aici, repet, nu era o zonă în care aveau loc accidente."


JohannDB

 """..................a franat, si zapada l-a aruncat in sant. macar de nu frana ..."""
       Dacă nu frâna, putea ajunge la copac sau să se dea peste cap cu brio.
       Eu aș zice altceva: frânarea l-a ajutat să nu ajungă până la copac și i-a scurtat deplasarea pe planul înclinat al acostamentului...
       În imagine nu are roțile blocate care prin rupere de contact cu ce este sub roți să-l facă "sanie" către șanț (trăiască ABS-ul).
       Pe cel cu "Polo" l-a furat în mare măsură (factor declanșator) afânătura de pe extrema din stânga (s-a dus prea pe stânga) și de remarcat porțiunile cu  culoare diferită, cu consistență diferită.
       Individul de la volan frâneză când deja a constatat că s-a urcat pe zăpada afânată și greutatea nesemnificativă a turismului nu "sparge" stratul de zăpadă pe care el deja "plutește" pe o direcție la care el nu mai are control (probabil, mai mult ca probabil, că nici experiență).
       În urmele lăsate de cel cu "bmw"-ul se vede că și el o "ia pe arătură" tot la o "pată" cu astfel de zăpadă (acele pete de altă culoare, de altă consistență), dar a avut unul, două lucruri care l-au ajutat să revină......
       Oricum, cei doi sunt niște companioni pe care nu-i bine și nerecomandat să-i ai pe lângă tine în astfel de condiții de drum.

Ionut

Este timpul pentru episodul 2, centura la copii.




API pe Facebook - dati un share

Știați că un copil care nu poartă centura de siguranță pe bancheta din spate a autoturismului poate fi cel mai expus pasager în cazul unui accident, indiferent de gravitatea acestuia?

În România peste 80% din copiii și adolescenții cu vârste între 4 și 18 ani nu poartă centura de siguranță pe bancheta din spate.
În momentul unui impact la 50 km/h, un copil de 25 de kg este proiectat în față cu o forță de o tonă. Este evident că nu poate fi ținut în brațe. Când stă între scaune, va deveni un proiectil. Cât de des punem viața copiilor noștri în pericol?!


adiarc

^^O mica observatie...centura pt copilul din videoclip nu este purtata corect......tetiera nu este la nivelul crestetului,ceea ce poate cauza un soc mai mare pt coloana cervicala
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elphax