Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ionut

Saptamana asta este dedicata sigurantei rutiere. Veti vedea pe pagina API de Facebook pozitii despre siguranta rutiera in fiecare zi. Avem 4 clipuri video facute pe 4 subiecte importante de siguranta rutiera. Primul este deja pus. Like & share, ajuta mult!




API pe Facebook

Începând de astăzi, lăsăm deoparte activitatea noastră de zi cu zi și dedicăm o săptămână întreagă siguranței rutiere! Din păcate, suntem locul 1 în Uniunea Europeană la numărul de victime ale accidentelor rutiere. Drumurile României sunt prea înguste și periculoase, iar participanții la trafic mult prea indisciplinați și expuși riscurilor de toate felurile.

Fie că ești șofer, motociclist, biciclist sau pieton, asigură-te întotdeauna de două ori. Sunt de ajuns câteva secunde pentru a se frânge vieți, vise, destine...

#DrumulEsteLung #ViațaArePrioritate #SiguranțăRutieră


thinker

Fie că ești șofer, motociclist, biciclist sau pieton, asigură-te întotdeauna de două ori. Sunt de ajuns câteva secunde pentru a se frânge vieți, vise, destine... :gj: :gj: :gj:
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

@Ionut

Propunere:
- elemente reflectorizante pentru imbracaminte pietoni

Mergem de atatea ori pe drum noaptea in localitati in care trotuarele si iluminatul public lipsesc. Pietonii circula uneori noaptea si in afara localitatii. De multe ori pe partea carosabila.
Deseori poarta haine inchise la culoare, traverseaza prin locuri neamenajate, pe ploaie, viscol ninsoare sau alte conditii periculoase.
Consider ca standardizarea anumitor elemente care sa poata fi atasate pe imbracamintea pietonilor ar fi utile in a salva vieti.

In alta ordine de idei nu avem nicaieri nici o statistica sa vedem cati dintre pietonii accidentati de masini, pe trecerea de opietoni sau in alte conditii detin si permis de conducere. Daca rata acestora e mult sub rata celor care detin permis raportat la totalul populatiei inseamna ca e si o problema de educatie.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

JohannDB

Propunere... Altă propunere.....
    În "rural" (deși există precizări clare, deja în C.R./Cod Rutier, referitor la prezența pe carosabil, pe întuneric a căruțelor, atelajelor, s.a. de acest gen) NIMENI nu iese la orele critice, pe întuneric să facă ordine la acest gen de vehicule....
Așa se ajunge că face "ordine" câte-un turism sau camion, cu victimele de rigoare....
    Ploția Locală sau "rurală" (cum i-o mai zice azi) ar trebui să mai iasă de la gura sobei la ceas de seară, pentru a mai pune stavilă (atât vara cât și iarna) deplasării acestor tipuri de vehicule, ale căror "conducători" în 95 % din cazuri sunt "aghezmuiți" la limita la care au noroc cu calul, care (bietul de el) numai el mai știe drumul către iesle sau sunt copii de vârstă destul de mică, ce nu au ce căuta cu hățurile-n mână (mai ales în minoritatea țigănescă).....
    Personal, acum câțiva ani am scăpat la limită de-a lua o căruță cu țigani beți, în plin, pe sensul meu de mers (ei fiind în plin galop al calului biciuit în extremis pe sensul meu) datorită unor..... SCÂNTEI scoase de potcoavele calului ; căruța era mascată și de o lumină din spatele ei, la ceva distanță. Scânteile ne-au salvat pe toți.... Paradoxal, la un kilometru jumate mai departe, erau "băieții" cu un filtru și nu am plecat de acolo până nu s-a pus în mișcare, un echipaj, după atelaj și asta cu referiri la un raport la șefi și eventual plângere; eram trei în mașină și nu eram în grad de rudenie......

Cristi N

Era mai demult o discutie legata de disparitia ochilor de pisica de pe parapetele proaspat montate si daca nu ar fi o idee buna ca inainte de inceputul montajului sa se imparta inca pe atatia ochi de pisica in satele din vecinatatea drumului. La discutia de atunci as adauga niste bratari reflectorizante plus explicat fiecaruia la modul: "Bre cand mergi noaptea pe drum nu te vede nici dracu, ai toate sansele sa te loveasca o masina sau un camion si mori asa ca ia bratara asta si cand iesi pe intuneric o pui pe mana dinspre strada. Stai asa mai ia doua una pentru nevasta si una pentru ala micu."
La o cautare rapida vad ca sunt destul de ieftine si daca s-ar organiza o licitatie pentru un volum mare pretul per bucata ar deveni derizoriu. link

thinker

#4025
@JohannDB - daca erai singur in masina nu mai pleca nici un echipaj, probabil plecai cu o felicitare pentru ultraj...  asa procedeaza de obicei...

Politia locala nu are atributii in circulatie,     parcari , patrundere in locuri interzise circulatiei auto, da, dar nu circulatie rutiera..
Politia rurala in schimb are, face parte din Politia Nationala...banuiesc ca ai vrut sa fi ironic cu politia rurala, sunt de acord, merita de multe ori asta...

Nu fac actiuni cu pietoni, etc pentru ca de la pietoni, conducatori de atelaje, etc nu fac planul de amenzi, nu promoveaza, nu au ce arata la bilant... 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Brățări și mai știu eu ce.... Iei o vestă cu 9 lei și o lanternă ți-ai salvat pielea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Cu vesta aia de 9 lei să nu-și ia niște bulane și manici de incendiu  :lol:, mai ales dacă e galbenă...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Nu ai sa vezi prea multi tarani care sa dea 9lei pe o vesta si inca pe atat pe o lanterna care mai si consuma baterii. Nu intra in prioritatile lor, nu inteleg ei conceptul de siguranta. De-asta zic ca trebuie sa fie ceva cat mai ieftin, eventual dat "de stat" si cat mai usor de folosit. Iti imaginezi ca vreo baba de la tara o sa se chinuie sa isi ia si vesta aia peste hainele care le are deja?

thinker

#4029
^
adevarat...aici numai preotii la sate ar putea ajuta daca ar predica un pic ....
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

alecu26

Se pot face multe, fonduri sa fie, firme care sa sponsorizeze...etc. Chiar recent cum fac o naveta zilnica de peste 100 km, am intalnit si faza cu caruta nesemnalizata si oameni pe carosabil, pe directia mea de mers, imbracati in culori inchis.

Parerea mea e ca numarul mare de accidente, mai ales in randul pietonilor, pe langa lipsa infrastructurii (care desparte complet pietonii de traficul intens) este si lipsa educatiei.

Pe vremea odiosului se faceau cursuri la scoala. Ne oprim, ne asiguram, intai stanga apoi dreapta, inaintam pana la mijloc si ne asiguram din nou. Pe zebra se traverseaza in pas alert, nu alergam, nici nu pierdem timpul.

Acum, in afara de cei de la Lidl, nu am prea auzit de cazuri de ore de aducatie rutiera. Eu chiar sunt hotarat anul acesta, ca in Saptamana Altfel sa insist sa se mearga la politia rutiera, sau sa vina un agent...la scoala la copii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gruiarew

Lanterne crede-mă că au. Că-i mai prinde noaptea pe câmp. Problema celor mulți e nu când vin de la câmp, ci când vin de la birt. Orice i-ai da "de la stat" la român ori se strică, ori se pierde. Ori se dă "la schimb" pe un pahar de Mona.

Chiar am avut discuții aiurea cu vecinul meu, că venea cu căruța cu fân după tractor. Noroc că a venit cineva din față și s-a întrerupt lumina farurilor. Că nu l-am văzut. Și e șofer de când mă știu. La tractoriști e mai rau că ăia nici nu aud nimic.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ghrt

Se făcea educaţie rutieră la şcoală înainte de '89? Pe mine m-a învăţat bunică-miu cum să traversez, dar de la şcoală (cls. I-IV) nu îmi amintesc de nimic.

Cred că o campanie eficientă ar putea fi făcută pe TV, maşina omoară sigur pe când de la lipsa celor 2 litri de apă pe zi doar te doare capul. Iar soluţia bună este să se construiască trotuare în sate şi drumuri de căruţe pe lateral.
Am avut şi eu noroc într-o noapte de noiembrie, am încetinit noaptea pe drum liber la sub 50kmph într-un sat de pe DN1 şi astfel am putut să frânez. Un nene traversa oblic şi era îmbrăcat în negru. Mai mult ca sigur beat.

Felicitări API pt videoclip, este mult mai bun decât primul. Şi tema lui, mai lipsită de controverse :))

Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Da, se făcea. Erau și concursuri pe tema asta, unele școli aveau desene cu treceri de pietoni și străduțe pe platforma unde se făcea careul. Aveam palete cu "stop", mergeam la trecerea de pietoni și opream mașinile când treceau copiii.
Mai de curând am văzut la Palatul Copiilor în Constanța că e văruit pe jos tot așa, cu străduțe și treceri. Din păcate acolo e acum parcare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

thinker

#4034
inainte de 89 erau elevi de serviciu pe scoala
era intre acestia o patrula de circulatie care dirija circulatia la cele doua treceri de pietoni de langa scoala, nu tot timpul , dara in preajma vacantei de vara si cand vremea era buna era tot timpul
erau concursuri la nivel national cu patrule de circulatie ale scolilor
bine scoala era in 3 schimburi...greu de imaginat astazi nu?

nu stiu daca aveam colegi adusi zilnic de parinti - erau la servici/ bunici, nu prea cred... si cu siguranta nu venea nimeni cu masina la scoala
copii erau independenti de la gradinita
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.