Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

thinker

#3975
@cristi5
pai cel de pe drum cu prioritate nu opreste de loc...trebuie sa aiba si el ceva vizibilitate chiar daca are prioritate, nu intra asa fara sa vada

dpmdv 25m e necesar, chiar daca e trecut sau nu in lege, dar acum multi ani asa era, 5-10m pe diagonala nu vezi mai nimic

un pieton chiar daca e la 3 m de bordura poate plecand de pe loc in 2 secunde sa fie in mijlocul benzii. Nu mai vorbim daca se afla pe bordura.
un sofer daca nu il vede in secunda 0, la 3 m de trecere, chiar daca are 30 km/h posibil tot il va lovi conform distantelor de franare, timpi de reactie, etc
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

Din Sibiu:

Bărbat spulberat pe zebră pe Mihai Viteazu – Este grav ranit

Accidentul a avut loc luni seara în municipiul Sibiu, pe bulevardul Mihai Viteazu, în dreptul locului de joacă.

Accidentul rutier s-a produs pe fondul neacordarii de prioritate pietonilor. Un bărbat, în jur de 35 de ani, a fost lovit în timp ce traversa regulamentar pe sensul de mers Dumbravii – Rahovei, de un autoturism condus de un sibian de 51 de ani, care conducea pe banda 2 si nu a oprit la trecere desi pe banda 1 era oprit un autobuz pentru a acorda prioritate pietonului angajat in traversare. Pietonul este transportat la spital în stare gravă. Trafic îngreunat pe sensul producerii accidentului.

oradesibiu.ro

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

#3978
si inca unul, barbat in varsta, sub influenta bauturilor alcoolice, pe DN, incercare de traversare
nu putea fi un singur accident....
traversa neregulamentar...acolo nici nu ar fi avut pe unde traversa regulamentar, trebuia sa ia taxiul pana la prima trecere din Sibiu...

https://sibiu100.ro/eveniment/150738-foto-pieton-lovit-de-masina-pe-dn1-in-selimbar-omul-era-baut-si-traversa-neregulamentar/
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

JohannDB

Puteam să jur că-i lângă mizeria aia de reclamă...
     Din păcate "foamea de publicitate" produce victime colaterale..... Nu este și n-ar fi prima oară, când o amplasare aiurea/neinspirată/disprețuitoare a unui panou publicitar ACOPERĂ / LIMITEAZĂ câmpul de vedere din jurul lui, mascând/acoperind zone importante de ambient stradal și nu mai vezi pietoni (și aceștia cu capu-n traistă), mașini obstacol, etc......
     Și mai este ceva.... ACELE PANOURI PUBLICITARE LUMINOASE/LED care deja la înserare și mai ales pe timpul nopții (și în mod deosebit pe VREME REA) devin niște generatori de ORBIRE.... Sunt atât de luminoase, încât pe parbriz (mai ales umed) creează reflexii imense cu câmpuri strălucitoare care nu-ți permit să vezi cum trebuie.... Și de aici alte surprize, neplăcute, dar nimeni nu vede, nimeni nu aude....
     În cazul din imagine, chiar și semaforul la fondul luminos de pe ecran în culori verzi sau roșii, nu se mai distinge, se confundă.....





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Bogdan Marişca, Ford Driving Skills for Life: Siguranţa în trafic trebuie promovată încă din şcoală dacă vrem să reducem numărul accidentelor rutiere

România, alături de Bulgaria, are cele mai periculoase drumuri din Uniunea Europeană, motiv pentru care anul trecut au avut loc mai mult de 90 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, potrivit unui raport al Comisiei Europene privind siguranţa rutieră. În 2017, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 300 mai puţine decât în 2016 (-2%) şi cu 6.200 mai puţine decât în 2010 (-20%). Deşi tendinţa este încurajatoare, de acum îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă.

Bogdan Marişca, instructorul-şef al programului Ford Driving Skills for Life şi pilot al echipei Napoca Rally şi în top trei cei mai buni piloţi de raliu din România, spune că "educarea" participanţilor la trafic trebuie realizată cât mai din timp, iar cursurile de siguranţă rutieră cu exemple concrete de ce se poate întâmpla în trafic în diverse situaţii, trebuie realizate din liceu.

ZF

pasadia

Aseara in Brasov a fost omorat inca un pieton pe o trecere de pietoni. Un barbat de 68 de ani - deci sper ca asta exclude pentru toata lumea posibilitatea ca el sa fi fost in sprint, cu ochii in telefon si sa nu se fi asigurat.

Lovit la o trecere de pietoni care acum 4 ani era peste 2 benzi dar acum este peste 3 benzi pentru ca Primaria a decis in cursul ultimilor 2 ani sa largeasca strada Buzesti cu o banda in partea dinspre calea ferata (practic au mutat locurile de parcare pe partea cu case si au largit benzile existente, caci nu se circula nici acum pe 3 benzi, ci pe 2 cu viteza mai mare).

Evident ca pe toate forumurile locale cearta este intre aparatorii soferilor si a "dreptului" acestora de a circula "fluent" (adica in viteza) vs aparatorii pietonilor. Nimeni nu zice nimic de Primarie, care din postura de administrator al infrastructurii creaza conditii prielnice pentru toate aceste accidente.

Hercule

Ca sa fim corecti... Adaugirile in bold imi apartin.

Quote from: pasadia on December 05, 2018, 09:03:22 AMaparatorii soferilor si a "dreptului" acestora de a circula "fluent" (adica in viteza) vs aparatorii "dreptului" pietonilor de a nu se asigura. Nimeni nu zice nimic de Primarie, care din postura de administrator al infrastructurii creaza conditii prielnice pentru toate aceste accidente. Corect, poate principalul vinovat, dpdv moral cel putin
Deșteaptă-te române!

ghrt

Ştii ce înseamnă 68 de ani? Dacă unul vine cu 60kmph că e drumul lat, este greu să percepi viteza ăluia. Şi eşti şi pe trecere.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Fara suparare (si fara legatura directa cu subiectul trecerilor de pietoni), dar discutiile despre siguranta circulatiei sunt simple povesti daca unii dintre noi circula asa:

Quote from: dr4qul4 on December 08, 2018, 12:29:27 PM
Noi mergem cu 130-180 pe DN2 daca stim ca avem prioritate, nu vom merge mai incet nici prin intersectiile la nivel ale A7 cu drumuri necirculate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Cu ocazia asta se exprimă şi preferinţa unora (multora?) dintre şoferii naţionali pentru viteză în dauna siguranţei. Ne este atât de frică de moarte încât o ignorăm complet (chestia asta e valabilă în general) iar adrenalina etc prevalează fără oprelişti.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Vezi ca se deduce ca m-ai (desi ar putea fi ne-ai, dar vorbesc pentru mine) inclus in afirmatie.
Eu merg regulamentra +10km peste tot (la consum minim de fapt), nu de alta dar stiu ce inseamna statistica aplicata:
Orice politist te opreste pentru 1 radar ai 15 - 20 de minute pierdute + amenda.
15 - 20 de minute recuperezi cu niste viteze astronomice, la niste costuri (combustibil) astronomice SI cu niste riscuri la fel de mari.
NU merita!

E ce se intampla pe DN2 (sunt chiar coloane de 3 - 4 masini care merg la stilul asta) decat preferinta pentru viteza si adrenalina.

ghrt

Aici sunt mai multe afirmaţii.

Cea personală: nu judec pe nimeni. Nici pe tine nici pe alţii. Eu vorbesc despre siguranţa mea personală pe stradă (ca pieton sau şofer, cu bicicleta nu mai am curaj).

Consumul: din cauza rezistenţei aerului creşte geometric cu viteza (cel mai important factor). Din ce am citit optimul e pe la 75-90 kmph în funcţie de maşină, la mine de exemplu e pe la 78-80kmph (aerodinamicitate f proastă). Dacă bate vântul exact din spate, viteza economică poate fi substanţial mai mare. Desigur că în funcţie de cât eşti de grăbit şi cum te simţi emoţional consumi mai mult sau mai puţin combustibil.

Pierdutul timpului din cauza radarului: ai dreptate la un mod cinic, dar la drumuri lungi cel mai mult timp "pierdut" mi se pare a fi cel cu toaleta şi cafeaua. Un somn bun înainte şi o vezică sănătoasă ajută.

Motivaţia fiecăruia: adrenalina datorată vitezei este doar o motivaţie. Alta este instinctul de a fi în plutonul fruntaş. Dacă eşti într-un grup de 3-4 maşini care îi dau cu limita+10 (de fapt, ar trebui +7 din cauza erorii radarului, care acum e în sarcina şoferului, cum e şi firesc), cum ţe-ai simţi dacă ridici piciorul de pe pedală timp de 5 secunde, să îi laşi să se ducă, apoi să conduci raportat strict la starea ta, a maşinii şi a drumului?

Siguranţa circulaţiei: în loc să discutăm despre infrastructură care să ajute şi despre condusul defensiv, vorbim despre limită+10. Ceva mi se pare în neregulă.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: voicul on December 08, 2018, 05:48:47 PM
Vezi ca se deduce ca m-ai (desi ar putea fi ne-ai, dar vorbesc pentru mine) inclus in afirmatie.

Nu am inclus pe nimeni in afara de autor, desi sunt convins ca face parte dintr-un grup foarte numeros....

Eu nu depasesc niciodata limita legala de pe drumul respectiv, nici macar in afara localitatilor. Mai degraba merg cu 10 km/h sub limita legala, iar daca sunt conditii de vizibilitate proasta (noapte, ploaie etc.) chiar cu 15-20 km/h sub limita legala. Am scapat de cel putin 3 ori pentru ca mergeam cu "doar" 80 atunci cand carutasii au iesit in DN din  drumuri agricole, in plina noapte (ca era 21 sau 22 nu conteaza, conteaza ca era bezna ca in tunel...)

Singura exceptie: in localitati!...

Si ca sa nu se enerveze pasadia, detaliez:
NU depasesc viteza in orase cu sute/mii de pietoni, care iti pot aparea in fata in orice moment...
Ci in miile de sate de pe traseul DN-urilor, in care uneori nu vezi tipenie de om. Dar au limitare la 50.
Ziua, pe carosabil uscat, cu soarele sus pe cer, cand vezi si un catel de la 200 de metri, mi se pare aberant sa merg cu 50 km/h. Asa ca ii dau 65-70...
(Aici alta discutie: de ce pe acelasi DN, am o localitate cu 50 km/h, cand localitatea precedenta si cea urmatoare au 70 ?!... Pe bune, in Bucuresti avem bulevarde mult mai circulate care au limita de 60 sau 70...)
Dar in aceeasi localitate, noaptea si pe vreme nashpa, merg cu 50 si tot mi se pare ca sunt cam vitezoman...
Dovada: aseara (pe intuneric) m-am dus pana undeva langa Alexandria, am facut 3h30 min.
La intoarcere, azi la pranz, am facut 2h20 min.
Adica (zic eu) am adaptat viteza de mers la conditiile existente...
Oi fi pierdut aseara 1h10 min pe drum, dar nu am scurtat cu niste ani drumul spre locul ala cu liniste si verdeata...

Sa imi fie cu iertare...
Cat timp acceptam ca pe DN2 putem merge cu 130-180 pen'ca avem prioritate, sa nu ne miram ca DN2 are faima pe care o are...

LE
@ghrt,
Am vorbit mai sus de drumul de 110 km pe care l-am facut in ultimele 24 de ore, din care vreo 90 de DN-uri, restul pe DJ-uri. Care sunt si astea in diverse "haluri", atat din punctul de vedere al starii partii carosabile, cat si al regulilor aplicabile, "in localitate"/"in afara localitatii".
De exemplu DJ412A Adunatii Copaceni-Mihailesti, ziua iti poti permite in cateva zone (intre localitati) maximum 70 km/h, noaptea la 60 km/h "te cam risti".
In interiorul localitatilor (lipite unele de altele, cu aliniamentul caselor/gardurilor la 2 metri de drum si, desigur, fara trotuare, cu toti satenii pe carosabil...) 60 km/h este la limita ZIUA. Seara pe la 20-21, cand se duc/intorc la/de la carciuma, 50 km/h este viteza maxima posibila fara sa pui pietonii pe capota si fara frane in scartait de cauciucuri..

In schimb DJ504 Alexandria-Pitesti (recent rebilitat de TelDrum... ;) ) este "o poezie", are lungi portiuni in afara localitatilor pe care m-au depasit unii cu +120 (eu abia ma "taram" cu 80...)
In localitati au si ceva "urme" de trotuare, iar numarul pietonilor pe carosabil este mai mic... Dar 60 km/h este tot un maximum prudent...

Alta este discutia in localitatile de pe DN6...
Nici aia nu au trotuare in adevaratul sens al cuvantului...
Dar unele sate au gardurile la 5 metri de sosea, si sunt pe linie dreapta, "snur", ziua vezi si un soarece...
In altele soseaua este in debleu puternic, localnciii nu au loc nici macar pentru un carut - doar pe sosea.
Iar podurile peste rauri/parauri sunt un cosmar. Nu au nici urma de trotuar, deci dai de ei pe carosabil...

CONCLUZIE
Traficul in Romania este o aventura, atat pentru soferi cat si pentru pietoni.

(Nu mai amintesc de animalele care intra in depasiri cu +130 in mod atat de "dur" incat ii obliga pe cei de pe contrasens sa intre pe acostament... Am vazut azi doi din astia (DUBE, nu autoturisme!...) si eram deja cu mana pe telefon sa sun la 112. Slava Domnului nu a fost nevoie... Dar daca laba..ii din Parlament ar fi preocupaati sa reduca accidentele, nu amenzile, muuuulti ar trebui sa ramana fara carnet...:(

PS
@ghrt

Rezistenta aerodinamica este data de legile lui Bernoulli.
Este proportionala cu patratul vitezei.
La 120 km/h, rezistenta aerodinamica este de 4 ori mai mare decat la 60 km/h.
Si legea lui Bernoulli se aplica la fel indiferent de profilul mai mult sau mai putin aerodinamic al vehiculului.
Adica la acelasi vehicul, dublarea vitezei va creste de 4 ori rezistenta (si implicit forta necesara pentru a o invinge...)
Legea asta este la fel de putin "negociabila" ca legile lui Newton...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

#3989
foarte frumoase pledoariile de aici pentru respectarea limitelor de viteza, conducere defensiva si circulatia sub limita maxima legala, cum ar fi si normal

Dar... si aici un mare dar - traficul comercial, soferii profesionisti care probabil sunt 50%  din circulatia pe DN-uri ar spune multe lucruri care nu apar acum in discutiile de pe acest forum...

Va rog pentru asta sa va uitati la un program - timpi si distante pe care ii face un autocar intr-o cursa interjudeteana, ..grafic aprobat oficial, cunoscut...si sa va ganditi cum se scot acei timpi si cum se poate respecta viteza legala pentru a se putea respecta programul de transport.

Sa va intrebati apoiu cum merg toate firmele de curierat intern, de transport piese de masini, de distributie sau cele care cara marfa, cu dubite mici de sub 3.5t ... si cele care fac trafic international tot cu dubite de sub 3.5t ... care merg pana in DE sau mai departe, fara a avea dormitor in cabina, etc
Ce timpi scot si pe ce distante prin Romania, cat de odihniti sunt soferii, de ce apar comportamentele de " bizoni" , cum e deranjat un sofer de tir sau autocar de unul care merge cu viteza redusa fara motive vizibile...cum trece un tir in 8 ore pe langa sute de treceri de pietoni, cum e presat soferul sa ajunga la timp

Astea sunt faptele, realitatile traficului rutier care scad dramatic siguranta si trebuie tinut cont de ele. Toate aceste fapte influenteaza si comportamentul celorlalti soferi care nu sunt asa grabiti, dar devin cand au langa bara din spate o dubita, un autocar, un tir...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.