Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

kumar

^ Este o trece de genul acesta si in zona sensului din Marasti, Cluj-Napoca.

perfidus

Si pe Stada Caracal din Craiova sunt făcute asa, in zona unde are 3+3 benzi de circulatie. A fost reabilitata recent pe fonduri nerambursabile.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

kitsune

Exact. E o soluție simplă și destul de eficientă. Și nu necesită cine știe ce efort (material sau financiar) pentru a fi implementată. Am putea să îi întrebăm pe cei din Constanța care au avut proiectul ăsta pilot cu cât s-au redus accidentele după implementarea soluției.
Știu că au primit și un premiu pentru tipul ăsta de trecere, era un articol despre asta, dar momentan nu am cum să caut, abia m-am agățat de un satelit să pot posta de aici din Atlanticul de sud
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

florin74

Quote from: florin74 on November 22, 2018, 01:56:00 PM
PS Imi aduc aminte de fiecare data cand incerc sa traversez DN13 la Luna, cand merg la socrii, si cand stau la trecerea de pietoni cu copii 3-5 minute, ca nici un sofer nu opreste sa acorde prioritate. De redus viteza nu mai vorbesc.  Cam asta e gradul de respect fata de legi si reguli in Romania. Si din aceasta cauza ma asigur inclusiv cand traversez pe treceri, pentru ca la noi nivelul de responsabilitate fata de ceilalti participanti la trafic e la genunchiul broastei.

O stire scurta: pieton mort in seara asta in Luna, lovit pe trecerea de pietoni.
4 pietoni morti intr-o saptamana in judetul Cluj, accidentati pe trecerile de pietoni. Deprimanta statistica.

dr4qul4

Eu nu pot sa nu remarc cat de liniar este acest sat. Intins in lungul DN-ului si atat. De fapt par a fi 2 sate care la un moment dat s-au unit.
Acum satul are cam 3.3 km, din care aproape 2 km sunt cu doar 1 singur rand de case.
Ba mai mult, dupa ce iesi din sat, dai de o pastravarie, mai mergi cateva sute de metri, dai de un hotel...si inca 3-400m si ajungi in Campia Turzii.
Iar spre vest, satul Luncani e la 1,5 km.
Cum sa nu avem accidente cu pietoni, cand 3/4 din lungimea DN-ului trece prin localitate?
Daca vrem sa imbunatatim siguranta, trebuie urgent interzisa constructia cladirilor langa DN-uri. Minim 50 m de axul drumului nu ar trebui sa avem constructii de nici un fel.  Ba mai mult, ar trebui ca fiecare primarie sa fie obligata sa amenajeze drumuri paralele (pot fi si pietruite) cu DN-ul peste tot unde acum nu sunt constructii.
Si orice modernizare de DN sa se faca prin scoaterea acestuia din localitate, nu prin dublare pe aceeasi pozitie.

Bineinteles, ma refer doar la DN-urile din zonele de campie si podis. La munte solutiile sunt mai complexe, dar si traficul mai lejer.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Partial te inseli. Pe de o parte este limitarea de raul Aries, dar si acolo sunt exista cel putin 2 randuri de case (o parte nu se vede din DN, e mai jos, langa Aries), iar in partea mai inalta (spre aeroport) sunt 2 si chiar 3 randuri de strazi. Comuna este mare. Luncani se apropie mai mult de situatia descrisa de tine.
Dar ai dreptate, tendinta este de dezvoltare de-a lungul DN-ului, si datorita impotentei autoritatilor locale de a dezvolta infrastructura de acces dincolo de caile principale de comunicatii. Impulsul natural al oamenilor a fost de a-si construi casa la drum. Nu pot sa iti descriu senzatia din  primele nopti - cum se auzeau tirurile (imediat dupa reabilitarea DN 13). Si imi ziceau ca acum este parfum, fata de cum era cand nu era drumul reabilitat. :lol:
Dar exista riscuri foarte mari, eu am fost martor la vreo 3-4 accidente nasoale (pietoni, vecin omorat pe bicicleta, alt vecin omorat cand mergea pe marginea drumului, unul care s-a infipt in podetul de la casa la 3 dimineata, niste polonezi care si ei s-au infipt intr-un podet la 3 case distante si dupa aceea a ramas masina sprijinita pe gard, etc)

dr4qul4

E celebra meteahna de a avea casa "la sosea" sau "la asfalt" .Dupa care se plang ca li s-au crapat peretii la case.
Tragic este ca primele "centuri" construite in tara, au devenit strazi.  Se observa destul de usor pe Maps: Daca Biserica (sau scoala/primaria) nu e pe DN, atunci acolo a existat centura (sau macar o tentativa) la un moment dat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

E celebra meteahna de a avea casa "la sosea" sau "la asfalt"
     Cred că "celebră" este meteahna de-a lăsa lucrurile așa (în ciuda dezvoltării în timp a economiei), așa cum au fost la vremea la care, când s-au făcut casele "la drumul mare", traficul era la valori mai mult decât modeste.... Și nu s-a făcut nimic pentru a se ocoli zonele locuite pe la margini.....          Ca exemplu, prin 2009 am supravegheat niște transporturi Radomir-Sofia-Russe și pe centurile de atunci al Sofiei, ne încurca un pod de CF; am ocolit Sofia prin niște sate pe la sud-est, către Yana-Ciurek, care aveau toate o uliță mărginașă pe post de...centură și asta ne-a ajutat enorm; dar am văzut și acolo, cu această ocazie mizerii aruncate pe margini de râpe și case foarte sărăcăcioase.......

dragos76

Quote from: florin74 on November 23, 2018, 08:45:17 PM


O stire scurta: pieton mort in seara asta in Luna, lovit pe trecerea de pietoni.
4 pietoni morti intr-o saptamana in judetul Cluj, accidentati pe trecerile de pietoni. Deprimanta statistica.

Din păcate și începutul de săptămână e la fel de sumbru, cu încă un pieton accidentat mortal pe trecerea de pietoni. De data asta în Turda; detalii aici.

thinker

#3954
deci masina a mai mers 7 maxim 10 m - trecerea e la aproximativ 2m de bara din spate. (sper ca poza e de la acest accident)

Dincolo de raportul politiei cu gasirea vinovatului, pieton pe trecere  - Ce viteza a avut?   

E clar ca nu viteza e aici cauza -  neasigurarea pietonilor combinata cu lipsa de vizibilitate. Daca intri in fata unei masini care are si 30 km/h mori.

Era un coleg care care ma contrazicea pe tema asta, si altul care ma eticheta, ... aici cum a fost?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dragos76

nu știu cât de relevantă e poza din articol ca să poți să deduci așa rapid viteza cu care ar fi circulat mașina. Pe alte situri sunt poze cu medicii de pe ambulanță acordând asistență victimelor, și se află la vreo 5-6 m în fața mașinii. Ori la o viteză mică, nu cred că ar fi putut să îi arunce așa de mult.

Oricum, ancheta cred că va lămuri cauzele. Dar totuși, dacă și acum se vine cu placa cu "neasigurarea pietonilor combinata cu lipsa de vizibilitate", nu știu ce să mai zic. Ce lipsă de vizibilitate, că acolo chiar nu se parchează pe B1. Sau e lipsă de vizibilitate din cauză că e noapte afară, și nu e la fel de vizibil carosabilul ca ziua? Sincer încep să cred că tot mai multă lume nu conștientizează ce responsabilitate are când e la volan.

thinker

#3956
am vazut o multi oameni care erau convinsi ca daca sunt loviti cu 50km/h de o masina scapa cu siguranta, nu patesc mare lucru.

crash test se face la 50 km/h si stie toata lumea cum arata masina dupa test.

viteza...daca pietonii erau pe trecere si masina e cea din poza - a trecut cu aprox 6- 7m de trecerea de pietoni ..deci viteza de impact undeva in jur de 20km/h. da pare mult pietoni aruncati 7-8 m, dar astea sunt cifrele, pietonii au fost aruncati de pe parbriz, si e corelat cu viteza.
In momentul impactului pietonului i s-a imprimat o viteza - sa spunem 15km/h pe care a redus-o la zero prin rostogolire si  frecarea cu asfaltul in cativa metri.

Ar fi incredibil sa spuna ca nu au vazut masina in momentul in care s-au asigurat inainte de traversare.

De fapt at fi incredibil sa se fi asigurat la limita vizibilitatii lor - cel putin cateva sute de m pentru o masina ce are farurile aprinse ...si apoi aceasta sa fi ajuns in 1-2 secunde la ei....

ps
un pieton in 1-2 secunde e in mijlocul strazii, timp in care masina nu se opreste nici daca are 15 km/h.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dr4qul4

tu spui ca viteza la impact era de 20kmh (dar fara vreo dovada stiintifica). Eu te intreb cat era viteza inainte de franare? legal, la orice trecere de pietoni din interiorul localitatilor, trebuie sa reduci viteza la max 30kmh.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#3958
Acea trecere de pietoni e foarte periculoasa pentru pietoni, in special pe sensul de mers spre Centrul orasului Turda/Cluj. Sunt doua benzi pe sens, iar pe banda din stanga se incadreaza tot ce inseamna trafic greu (imediat urmeaza sa faca stanga in giratoriu spre Cluj), turismele fortand inaintarea pe banda de la margine. (si imediat dupa trecere se restrane la o banda), ca sa iasa in fata camioanelor.
Iar daca un pieton traverseaza de la stanga la dreapta, camionul/TIR-ul e oprit in fata trecerii de pietoni (de multe ori nu poate inainta fiind coloana in fata lui) imbecilul care se grabeste pe banda din dreapta sa ajunga in fata TIR-ului nu vede pietonul decat atunci cind e prea tarziu.

Cam asta e povestea acestei treceri de pietoni. Cei care fac drumul de Cluj dinspre Alba/Campia Turzii prin oras stiu foarte bine de aceasta trecere de pietoni.
A mai fost acum 3 ani un pieton omorat asa.

Legatura A3 -DN1 la Tureni este absolut necesara, si prin prisma acestui fapt, de a scoate traficul greu din Turda. In prezent multi inca prefera sa traverseze Turda decat sa mearga pe A3 (in special relatiile Bistrita- Baia Mare si Cluj Napoca)

thinker

#3959
1. simplu -  vezi la distanta de franare de 7-8 m ce viteza de deplasare corespunde  (2m pana la trecere+4.2-4.6m masina +1-2 m trecerea ) - asta e dovada stiintifica, daca mai scadem si timpul de reactie viteza de impact e si mai mica.

Cat a avut inainte, poate a avut x, a franat, frana de motor sau de serviciu, si in momentul impactului a avut aproximativ 20km/h - ochiometric.
Acum ar fi doua ipoteze - frana deja in momentul coliziunii, i-a vazut in ultimul moment si atunci a avut +30 km/h ...dar si 50 km/h la fel de plauzibil
                                   - a franat dupa coliziune si atunci avea 20km/h sau mai putin

2. unde scrie in legea circulatiei asa ceva...reducerea vitezei la maxim 30km/h la trecerea de pietoni ?

Repet, la 30km/h, la 50km/h la 80km/h o masina noaptea cu farurile aprinse e vizibila de la minim 200-300m, sa nu sun mai mul,  timp suficient pentru a traversa, dar legal nu traversezi pana nu te asiguri si esti sigur ca o poti face in siguranta. De aceea nu treci direct unde e semafor, te asiguri ca e pe vrede.

si la trecerile de pietoni din afara localitatii de ce nu ar fi tot 30km/h?  A pe acolo traverseaza superman....

Daca vrem sa fie pietonul cu maximul de prioritate si fara nici o obligatie, cum vor unii aici,  hai sa propunem in lege ca masina sa se opreasca mereu la trecerea de pietoni si sa se asigure ca nu vin pietoni, cum se asigura la traversarea caii  ferate.     

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.