Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dragos76

Ok, una e când zici "pentru binele tău, asigură-te și că nu vine ceva de sus când traversezi strada ca pieton, pe zebră". Sincer, și eu tot așa o educ pe fiică-mea, să se asigure indiferent pe unde traversează.

Dar să clamezi obligație legală, sau chiar și morală, pentru asigurarea din partea pietonilor când trec pe la zebră, e cam aberant. Motivele le-a expus florin74 și alții mai recent.

cristi5

#3916
Dezbaterea asta "lege vs infrastructura" e deja veche pe forum. Intre timp pietonii si biciclistii continua sa dea jumatate din victime, procent urias in Europa!

Om fi avand noi probleme cu legea dar infrastrucura de protectie a pietonilor e mai mult decat deficitara. De exemplu

1. eu n-am vazut in Europa moderna centura ocolitoare cu trecere de pietoni!! A vazut cineva?

Ideea centurii este sa separe traficul de tranzit de cel local. In momentul in care ai amenajat o trecere pe centura ai calcat in picioare acest principiu

2. eu n-am vazut in lumea civilizata centura rutiera de-a lungul careia se construiesc locuinte sau fabrici cu acces la drum. Din acelasi motiv: s-ar amesteca cele 2 tipuri de trafic

3. Eu n-am vazut in lumea civilizata trecere de pietoni peste mai mult de doua benzi fara refugiu marcat clar in mijlocul drumului (cu semn de ocolire si semn de trecere pietoni), care sa protejeze pietonul si sa faca soferul sa incetineasca

Cu pretul unui km de autostrada se pot securiza sute de astfel de locuri. Niste borduri, denivelari de treceri pietoni, semafoare si parapete (sa nu intre pietonul pe unde vrea) pot face minuni dupa o lucrare de cateva zile! Cu civilizarea si educarea soferilor, pietonilor si biciclistilor trebuie lucrat cateva decenii. Sigur ca trebuie facuta dar eu zic ca nu e timp de asteptat...

ciprebbe

Si cand te gandesti ca prin tarile civilizate doar te apropii de trecerea de pietoni si masinile se opresc. Suntem departe....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nirolf

Alegem să facem scandal fără să înțelegem fenomenul, amintiți-vă ce scandal a ieșit cu insulele de calmare a traficului. Unii au fost foarte supărați că li s-a restrâns dreptul de a circula cu 100km/h prin localitate.

Atâta timp cât oamenii nu înțeleg niște lucruri simple, gen siguranța trebuie să aibă prioritate față de "să ajung eu cu 5 minute sub Waze" (și se mai și laudă cu asta!), "eu trebuie să fac 4 ore până la Iași cum faceam acum 15 ani" nu o să se schimbe nimic. Politicienii vor să fie populari și nu o să ia nicio măsură "corectă". Doar măsuri populare: scoatem camerele, nu mai ridicăm mașini parcate pe treceri, punem clopoței la rutieră, plafonăm amenzile, acum vor să crească limită de puncte la 45 (practic infinit, se desființează sistemul).

Aici aș vedea rolul API, campanii de informare, poate oamenii vor înțelege.

ddfab

Quote from: gruiarew on November 22, 2018, 11:25:28 AM
Eu nu pricep cum merge treaba aia cu stâlpul cu senzori. Se face stâlpul roșu sau cum? Ce clipește? Care-i avantajul față de semaforul cu buton?


daca te uiti cu atentie, in fotografia cu stalpul din stanga trecerii, langa semnul albastru cu trecere pietoni, se observa senzorul pentru miscare, montat pe stalp. tot pe stalp, deasupra semnului de trecere pietoni, sunt 3 buline gri. acelea sunt becurile care clipesc , in culoarea rosie.un astfel de bec este si mai jos de semn. in momentul in care exista pietoni in acea zona, becurile clipesc intermitent si astfel soferii sunt avertizati de prezenta pietonilor in zona. nu functioneaza ca si un semafor cu buton.


gruiarew

Hercule ce zici tu e o chestie de bun simț. Dar pentru că asta cu bunul simț e relativă rău, s-au făcut legi. Și eu consider că trebuie să te asiguri pe trecere că poate cel de la volan se uită aiurea, sau poate nu reușește să oprească. Oricum mi se pare de porc dacă vin trei mașini să traversezi și să le oprești pe toate în loc să aștepți 5 secunde, le lași să treacă și după aia e drumul gol. Sau mai frumos să oprești autobuzul sau TIR-ul doar că ai tu prioritate.

Dar legea zice că pe trecere pietonul e rege. Și culmea, din ce am văzut cei ce se aruncă pe trecere ca orbii, nu-s nici bătrânii, nici copiii, ci ăștia de vârsta a doua care sigur merg și cu mașina...

Cu bicicleta dacă ai vestă (chiar si ziua) și dai din mâini semnalizând unde vrei să te duci, te asiguri, oprești la roșu la semafor, te dai jos când treci pe trecere (deci respecți regulile) au și restul grijă de tine.

@Ciprebbe și la noi e la fel, cel puțin la Sibiu. Dacă e trecere cu refugiu și te oprești în partea de unde vii când trece autobuzul, practic îi dai de înțeles că poate să treacă, omul de la volan te salută. Dacă te apropii de trecere, dar nu sari ca gazela pe dungile alea albe ci întorci capul și te uiți la drum o să oprească și-ți mai face și semn să treci. Aprobi frumos din cap, te salută înapoi și are și pietonul și șoferul o zi mai bună.

@ddfab și nu era mai simplu să se pună semafor cu buton? Nu tot felul de sclipici cu senzori? E totuși drum public, nu pom de Crăciun...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Eu am trecere de pietoni in fata blocului. Peste 4 benzi+ 2 de parcare. Mai nou au asfaltat si inca nu au refacut marcajele. Nimeni nu o vede, desi semnele sunt vizibile.  Asa ca fac un pas inainte si unul inapoi. Sa vezi frane si injuraturi, dupa care le arat semnul si se calmeaza instantaneu.

Ca sofer, am alte probleme cu treceri de pietoni:
1. Nu inteleg de ce se incapataneaza sa puna senzori, sau mai rau: semafor pe galben intermitent. Butonul e sfant.
2. Nu sunt de acord cu trecerile mult prea dese. Nu mi se pare normal sa existe trecere de pietoni la fiecare colt de strada. In unele cartiere am ajuns la situatia absurda in care exista 3-4 treceri de pietoni la fiecare intersectie. Vorbim aici de strazi cu 1 banda pe sens si sens unic, intre blocuri, unde nu avem flux continuu de masini.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Quote from: nirolf on November 22, 2018, 03:02:19 PM
Alegem să facem scandal fără să înțelegem fenomenul, amintiți-vă ce scandal a ieșit cu insulele de calmare a traficului. Unii au fost foarte supărați că li s-a restrâns dreptul de a circula cu 100km/h prin localitate.

mă scuzi, dar ăla nu e un exemplu deloc bun. A fost doar o măsură să bifeze că s-a făcut ceva, dar implementarea a fost mai cu virgulă. Și eu cred că lumea normală la cap nu a comentat inițiativa în sine, ci modul de realizare. La fel (sau chiar și mai evident) e eșecul soluțiilor cu "separatorii" de trafic de pe DN1 dintre Cluj și Turda, în Feleac, vâlcele și Tureni.

cristi5

#3923
Quote from: ciprebbe on November 22, 2018, 02:56:56 PM
Si cand te gandesti ca prin tarile civilizate doar te apropii de trecerea de pietoni si masinile se opresc. Suntem departe....


3 oameni omorati la mine in cartier pe o trecere (de fapt 2 alaturate) in 10 ani. De care stiu numai eu. Tara civilizata. Cauza fix aceeasi ca in Romania.

Au scazut limita de la 70 la 50. Si au redus ilumimarea, era asa alb pe trecere ca se reflecta lumina si nu il mai vedeai pe bietul pieton in marea aia de lumina. Insule si ingustari de banda la greu. Parca de atunci mai scapa pietonii.

dr4qul4

Eu astept sa vad ca iese API cu o pozitie in ceea ce priveste scoaterea DN-urilor din localitati si interzicerea constructiilor cu iesire in centura sau DN.
Un bun exemplu este modernizarea DN71, Baldana-Targoviste. Proiectul actual trebuie ANULAT si tb facut un drum paralel, in afara localitatilor.

Ne e lene sa facem cateva exproprieri, si pentru asta platim o caruta de bani in plus (dublarea unui DN, sub trafic costa mai mult ca un DN nou) si ne mai si chinuim si cu relocari de utilitati. Pentru ca langa DN avem stalpi, conducte de gaze si apa.
Iar un DN cu 2 benzi pe sens in localitate, aduce numai probleme, atat pentru soferi, cat si pt localnici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#3925
Quote from: dragos76 on November 22, 2018, 03:40:30 PM
A fost doar o măsură să bifeze că s-a făcut ceva, dar implementarea a fost mai cu virgulă.
La fel (sau chiar și mai evident) e eșecul soluțiilor cu "separatorii" de trafic de pe DN1 dintre Cluj și Turda, în Feleac, vâlcele și Tureni.

Exista statistici despre numarul de victime din acele localitati, inainte si dupa insule de calmare si separari de sens?

cristi5

#3926
Quote from: dr4qul4 on November 22, 2018, 06:30:04 PM
Eu astept sa vad ca iese API cu o pozitie in ceea ce priveste scoaterea DN-urilor din localitati si interzicerea constructiilor cu iesire in centura sau DN.

Iar un DN cu 2 benzi pe sens in localitate, aduce numai probleme, atat pentru soferi, cat si pt localnici.


Da, va fi o pozitie.  Numarul de pietoni si biciclisti morti pe cap de locuitor e competitiv in lumea a 3a.

Ma gandesc sa sugeram o lista de masuri.

O masura simpla la 2+2 sau 1,5+1,5: ce e sub un anumit MZA (12k-16k) redus la o 1+1 in localitate sau in zonele de traversare, cu insula pe mijloc (in rest parapete pt evitarea traversarii neregulamentare). Ce e peste, blindat cu parapete si supra sau sub traversari.

Cred ca in continuare se proiecteaza pt confortul soferilor si nu pt siguranta pietonilor pt ca cei care iau decizii sunt rareori pietoni, si au bagat o groaza de bani in masini.

pasadia

@cristi: te rog, semafor!!! Sunt o multime de locuri in care un semafor ar rezolva multe - ma refer in special la urban mare si mic, dar chiar si in rural +vezi exemplu dat mai sus de florin, in Luna).

cristi5

Semafor unde? Peste tot, la 2+2?

Cu buton, fara? Invata localnicii sa foloseasca butonul?

Cat costa unul cu buton/ senzori? Ne permitem pe toate DNurile?

Dar: un semafor verde nu calmeaza viteza. Tot trebuie elemente de calmare si/sau parapete care opresc intrarea pe drum. Semaforul verde iti da "siguranta" si daca traverseaza un pieton aiurea, l-ai luat cu viteza si mai mare.

ghrt

Vroiam să scriu că nu avem adus în discuţie nici un studiu despre eficacitatea opţiunilor disponibile (semafoare, parapete, bumpere / denivelarea trecerilor de pietoni, senzori, iluminare etc). Am dat şi o căutare la plesneală şi am găsit o teză de doctorat recentă (pe care nu am apucat să o citesc).
Cont (aproape) inactiv.