Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

TibiV

@adiarc,
Londra?!?!...
Tara lu' "Big Brother"?....
Huooooo !...


Evident, asa ar trebui sa fie in toate orasele mari.
Dar baietii din cladirea aia interesanta si foarte veche de pe malul Tamisei au dat legi astfel ca soferii sa stie ca si cateva secunde de incalcare a legii duce la primirea de "felicitari".
Nu cred ca poti sa mergi acum sa contesti amenda pentru ca politistul care ti-a dat-o nu avea buzunarul drept de la veston incheiat cu nasturele...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Orice amenda se poate contesta. Riscul sa mai iei o amenda pt "abuz de drept" e destul de mic si rar in Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Doar dacă poţi să prezinţi martori favorabili sau alte probe indubitabile. În rest, organul are întotdeauna dreptate.
Cont (aproape) inactiv.

adiarc

Am vrut sa subliniez 2 chestii.....conduc acceptabil,dar nu sunt "sfant"......si 2 - pana nu te arde  la buzunar nu iei atitudine ......nu cred in povesti genul- aia conduc de 70 de ani pe autostrazi,aia sunt mai civilizati....bla,bla,bla.....la ei exista in mare egalitatea in fata legii,lucrurile sunt simple si imediat esti ars tare la buzunar,executat financiar,condamnat daca e cazul....scurt si la obiect.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

BIGRED1984

@adiarc a sintetizat exact ceva ce camerele fixe pot realiza : egalitatea in fata legii.
Daca ar functiona aceste camere, niciun politist in afara misiunii, niciun (sofer de) parlamentar/senator, niciun concetatean etnic dispretuitor al legilor si al celorlalti cetateni as zice , nicio cunostina a cuiva ... (atatea si atatea exemple de oameni care se sustrag legii) ... nu ar mai avea posibilitatea de a scapa de amenzi, fie de viteza, fie de depasire a liniei continue, fie de depasire a coloanei.

JohannDB

Stai liniştit că şi la centrele de urmărire pot fi liste cu "numere preferenţiale"..... Şi poza se aruncă la coş....

thinker

@JohannDB - la centre sunt liste cu numere preferentiale
ambulantele, politia, serviciile, masinile demnitarilor, depinde doar cat de mult sunt extinse...si la noi se extind usor

si atunci ce probitate morala mai are cineva sa ii ceara altcuiva sa respecte legea?
asta e o problema mare in tara noastra, probitatea morala. Cand politistii vorbesc la mobil in timp ce conduc, cand fumeaza in masina de serviciu, cand ...cand... Cand politistii stau sub indicatorul de iesire din localitate cu radarul, si pe ultimii 800 m nu e nici o casa, doar ca sa faca o norma de amenzi nu e ok, iar la trecerile de pietoni sau in punctele critice nu supravegheaza nici o data.

Exista undeva o norma clara unde se amplaseaza indicatorul de intrare si iesire din localitate din punct de vedere rutier? Sau e un interes al politiei si primariei sa fie cat mai mare zona cu restrictii de viteza pentru a incasa cat mai multe amenzi?

PS - orice metru de drum din tara este intr-o localitate, insa e o diferenta daca e considerat in localitate sau in afara localitatii din punct de vedere rutier. Si daca va inchipuiti ca exista o institutie care stie clar asta va inselati.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Si acele liste preferentiale nu sunt informatie publica?

OK sa scoata de pe ele SRI etc. Dar restul, care e problema?

thinker

#3878
pai e numai SRI ?  :lol: MAI sunt vreo 7 fara SPP de scos

ambulante sunt la IGSU, dar si la ministerul sanatatii si la spitale private...

politia locala circulatie cum e? brigada de interventie rapida - mascatii de la politia locala?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

Asta cu camerele mi se pare exagerată ca posibilităţi, deoarece în materie de rovinietă nu prind nici măcar o treime din cazuri. Zic asta pentru că am întâlnit pe unul care a mers zi de zi cu maşina firmei de la servici acasă, prin dreptul camerei (Bucureşti - Călugăreni). Maşina nu avea rovinietă deloc, aparent patronul nu ştia sau îi zisese ăstuia să îşi ia el şi nu luase. În fine. A mers 3 (trei) ani până au început să vină amenzile, în fiecare zi. Au fost în jur de 100 de amenzi (şi erau tur retur).

Iar eu nu aş merge pe ce e la englezi decât din aceleaşi considerente ca la ei, şi anume războiul civil cu irlandezii. Altminteri, e o invadare imensă a caracterului privat al vieţii personale a fiecăruia dintre noi. Dacă sunt cetăţeni care nu au nimic de ascuns bravo lor, dar societatea pe ansamblu nu funcţionează aşa, şi ar trebui să o ştim prea bine, că acum 30 de ani cine se întâlnea cu cine făcea obiectul delaţiunilor din partea altui gen de camere video şi astfel s-a menţinut la putere un regim autoritar şi criminal. Cu consecinţa unei vieţi de kko pentru vreo 3 generaţii, dacă nu chiar 5 cu cele de tranziţie.

Cont (aproape) inactiv.

alecu26

@Thinker: limita localitatilor cred ca se stabileste pe baza de limita intravila extravilan.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

thinker

si cam cat de des se trece un teren din extravilan in intravilan...mai ales la tara unde nu au PUZ, PUG...

si daca ar fi asa ce relevanta pentru siguranta rutiera ar avea?
dar nu e asa...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

E discutabil... Cred că nu ai voie să construieşti case în extravilan. Dar, cu toate astea am văzut o grămadă de tăblii cu numele localităţilor mult după ce ai trecut de câteva şiruti de case... Sau mai multe unde nu e nici un fel de tablă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

acum nu ca ar conta asa mult, dar exista situatii in care pe o parte a drumului limita intravilan e decalata fata de cealalta parte si cu un kilometru si nu s-a construit nimic.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

perfidus

Faptul ca esti amendat pentru viteza cu radarul pus sub tablita de iesire din localitate nu are relevanta pentru mine.
E tot o abatere indiferent cum am privi lucrurile.
O instanta nu va avea cum sa anuleze PV-ul pentru ca tu consideri amplasarea in acest fel a radarului un abuz. Este la limita legii cum le place unora sa spuna.
Faptul ca agentii sunt mustruluiti sa aduca bani din amenzi de catre sefi e problema. Si lipsa de resurse pentru agentii constatatori. Eu pot cel mult sa observ daca se transforma intr-un fenomen si sa trimit petitii la superiori.
Dar amenda trebuie sa o platesc, pentru ca stiu ca am gresit. Cum zicea colegul adiarc mai sus, care a oprit 30 secunde pe zona hasurata de langa intersectie. Nu pun mana pe telefon si sun un prieten sa ma ratoiesc la politist de ce sta acolo si nu la curba unde au loc accidentele cele mai urate sau la trecerea de langa scoala. Sau de ce pe altul care a avut mai mult ca mine nu l-a oprit.
Am patit-o si eu si am stat pieton 30 zile pentru ca la un viraj dreapta nu am observat un pieton ce se angajase in traversare in timp ceeu ma intorsesem sa ma asigur si sa astept traficul caruia trebuia sa-i acord prioritate.
Ce puteam sa contest? Ca au ales ca loc de pescuit o trecere de pietoni unde nu e nici un pericol, fiind pe derivatia cu sens unic dintr-o intersectie T pe unde toata lumea intra cu 10Km/h? Sau ca trecerea e pe colt cu o biserica si nu langa o scoala?
Nu - am platit si amenda si am stat si pieton.
Cred ca normalitatea presupune o masa critica de voci care sa puna pe tapet toate anomaliile astea din codul rutier, mult mai multi soferi care sa ia atitudine impotriva celor care incalca codul rutier prin apeluri la 112, acceptarea imaginilor de pe camerele de bord la aplicarea sanctiunilor, si nu in ultimul rand politisti si sefi de politie integri. O sa-mi sara iar in cap colegii care sustin ca nu e treaba mea sa aplic codul rutier.
O sa-i contrazic in continuare. Cred ca e singura cale spre normalitate. De ce ar trebui sa empatizez cu cineva care arata dispret pentru lege si pentru ceilalti? De ce sa-l apreciez ca a calcat pe bec si a scapat nepedepsit?
Exact de aceea avem o asa mare debandada in trafic astazi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat