Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dan_s

QuoteTrei mașini au fost implicate, în această dimineață, într-un teribil accident rutier, pe DN 1, la Băicoi, în zona Forjei Neptun.



Sursa

dr4qul4

Asta este impact din spate. De asta au fost doar 2 morti, si aia probabil din matiz. Si care a intrat intr-o remorca. Viteza...va las pe voi sa speculati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Viteza si distanta intre masini... Nu de alta dar prea multi conduc "la aspiratie" cu discurile uzate complet.

Dan_s

Soferul vinovat are 77 ani iar in accident i-au murit sotia si fata  :(( :((. :rip:

nirolf

Quote from: pasadia on October 09, 2018, 12:27:47 PM
@nirolf: tu ai pus un accident de duminica, dar azi a mai fost unul cu 2 morti in urma. S-a petrecut undeva pe la Baicoi, waze-ul m-a pus sa o iau prin Floresti spre Buda.
Da, pentru că eu atrăgem atenția că acolo lipsește parapetul median din motive necunoscute, se vede pe filmare că marcajul a fost modificat, dar nu s-a montat parapetul. A rezultat un impact frontal ce putea fi evitat.

gruiarew

Quote from: pasadia on October 09, 2018, 01:55:10 PM
Viteza si distanta intre masini... Nu de alta dar prea multi conduc "la aspiratie" cu discurile uzate complet.

Poți să ai discurile discurilor dacă stai lipit de cel din față cele minim 3 secunde necesare creierului să proceseze informația s-ar putea să nu-ți ajungă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Matiz, viteza, sofer 70ani, distanță in mers..... Sincer nu pot asocia astea, sa le pun impreuna...
Cel mai probabil altele sunt cauzele...

adiarc

De ce nu.?Matizul ala prinde 120 fara probleme,iar vechimea il face din start nesigur,oricat de bine ar fii fost intretinut.....Insa e suficient si un 50 fara nici o franare pt a arata asa.....iar la cei 77 ani simturile nu mai sunt cu siguranta "ascutite "......si daca nu erau aceste conditii favorizante,oricarui sofer ii se poate intampla intr-o secunda de neatentie.?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

Matiz 120km/h??? hai sa fim serioși.... Trebuie sa te gandesti la sinucidere sa mergi cu viteza asta.... Pe langa faptul ca nu este deloc economic...
Mai degraba a fost viteza mica si lipsa de atentie sau reactie înceată / întârziată....
Mai pot sa fie cauze medicale....

thinker

@gruiarew
3 secunde la 60 inseamna 48 de metri, cam mare timpul de reactie. :D

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Am citit și eu pe undeva că un om normal cam are nevoie de 3 secunde pentru a percepe, a înțelege ce se întâmplă și a acționa în consecință. Acuma cât e de adevărat sau nu, nu știu. Nu trebuie neapărat să ai viteză mare ca să te faci praf, mai ales cu o conservă.

@danutzu_1069: dumneata gândești că toți oamenii îs raționali. Am văzut filmări cu Dacia 1300 cum o arde cu 140 (bine poate indică si ăla aiurea) pe DN 1+1 cu trafic.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


rizzuh

Quote,,Un bărbat de 47 de ani ce se afla la volanul unui autoturism nu s-a asigurat la o trecere la nivel cu calea ferată din municipiul Lugoj, prevăzută cu semibariere și semnale acustice luminoase intrând în coliziune cu un autotren de marfă ce se deplasa din direcția Lugoj-Caransebeș.În urma impactului patru persoane au decedat. Este vorba despre șoferul autoturismului și trei femei cu vârste cuprinse între 38 și 46 de ani, pasagere în autoturism. În cauză polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă", spune Aurora Voicilă, purtătorul de cuvânt al IPJ Timiș.

Adica a ignorat complet luminile rosii, sirena si barierele coborate.

TibiV

#3688
Lucrurile nu sunt mereu atat de simple...
https://vid2.stirileprotv.ro/2018/10/10/61991820-2.mp4

Quote
Trecerile la nivel cu calea ferată, o capcană mortală pentru șoferi

Un adevăr crud și revoltător a fost readus la lumină, după ce o trecere la nivel cu calea ferată s-a transformat într-o capcană mortală pentru patru oameni din Timiș.

Mașina în care se aflau a fost spulberată de un tren de marfă, după ce șoferul ar fi fost orbit de soare și nu ar fi văzut că semaforul îi indică să oprească.

Cumplitul accident amintește de starea proastă a trecerilor de cale ferată din întreaga țară. Aproape jumătate dintre acestea îi expun pe oameni la riscuri imense.

Cele trei femei din maşină împreună cu şoferul au fost dimineața la cumpărături în Lugoj şi se îndreptau spre casă. La ieşirea din oraş, bărbatul a fost - se pare - orbit de soare şi nu a văzut că semaforul de la trecerea la nivel cu calea ferată indica roşu, semn că se apropie un tren.

Cum în zonă nu există bariere, a încercat să traverseze şinele, iar în acel moment maşina a fost izbită de locomotivă. Toţi oamenii din autoturism au murit pe loc.

Localnic: ,,Nu e primul caz, până acum au fost multe cazuri aici."

Şoferii care circulă frecvent pe această rută susţin că trecerea la nivel cu calea ferată este periculoasă. Pentru că drumul este în pantă, atunci când soarele este foarte puternic lumina îi poate încurca pe cei care conduc.

Mulţi se plâng şi de faptul că semaforul este vechi, iar semnalele abia se văd de la câţiva metri. În plus, zona nu este curăţată de vegetaţie.


Șofer: ,,Semnalul alb este foarte slab. Dacă bate o țâră soarele, nu îl vezi nici pe acela. La fel şi semnalele roşii. Semnalul acustic, aceeaşi treabă. Dacă ai un pic muzica mai tare în maşină, nu îl auzi."

Șofer: ,,Trebuie să pună o barieră ăştia... Nici aici nu se vede. Nici în partea aia, către Ştiuca, nimic."

Tocmai din aceste motive, Prefectura Timiş şi Poliţia au cerut încă din vara montarea unei bariere.

Comisar șef Petru Rumega, Serviciul Rutier Timiș: ,,Răspunsul, vom vedea dacă vine."

Conducerea Companiei de Căi Ferate susţine că nu a primit nicio solicitare privind montarea de bariere automate. Promite însă că trecerea la nivel va fi modernizată şi că aceasta va fi prevăzută în viitor cu semicumpene, fără să spună când se va întâmpla acest lucru.

În Timiş sunt 290 de treceri la nivel cu calea ferată, însă numai 15 au bariere. Situaţia este la fel de gravă peste tot în ţară.

În ianuarie, în Bihor, o femeie a murit, iar soţul ei a fost grav rănit, după ce maşina lor a fost lovită violent de un tren. Pentru ca tragedia sa nu se mai repete, s-a cerut montarea unei bariere, dar până acum nu s-a întâmplat nimic.

Șofer: ,,Uitaţi, dacă mi-ar bate puţin soarele în faţă, puţin mai jos să fie, n-aş vedea nimic. Acustic, dacă ascult o muzică mai tare. salut."

Anul trecut, compania de căi ferate a reuşit să reabiliteze mai puţin de zece la sută din cele 5080 de treceri la nivel cu calea ferată. În tot acest timp, 187 de oameni şi-au pierdut viaţa sau au fost răniţi.

Pentru ca lucrurile să se schimbe, Parlamenul a aprobat acum patru luni o lege care obligă CFR să ia măsuri. Din 2020, toate trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumurile naţionale şi europene trebuie să fie prevăzute cu barieră. Încălcarea prevederilor se sancţionează cu o amendă care poate ajunge până la 250.000 de lei.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trecerile-la-nivel-cu-calea-ferata-o-capcana-mortala-pentru-soferi-neregulile-scoase-la-iveala-de-un-accident.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Zau daca pot intelege asa ceva.....in anul 2018,nu ar trebuii sa existe nici macar o sg trecere la nivel, indiferent de categoria drumului FARA BARIERA cel putin,ca sa nu spun de intersectii denivelate la DN...

Se pot accesa fonduri europene.....se pot face multe daca ne gandim la cel mai important lucru- SIGURANTA!!!!!!
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura