Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

^ la pct. 3 sa inteleg ca sunt acceptabili dezorientatii care intorc din trei miscari pe bretele?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

vancouver

Cred ca se refera la dezorientatii care au intrat pe contrasens plecand din giratoriu. Daca mai au posibilitatea, pot reveni pe banda corecta, dar daca nu, nu le ramane decat sa ajunga pe contrasens pe autostrada sau sa dea cu spatele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Exact, daca ai gresit sensul la o bretea cu dublu sens si ai separator fizic, ai 3 variante: mergi pana in autostrada, intorci din 3-5 miscari sau dai cu spatele. Daca nu ai separatori te muti pe banda care trebuie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#3648
Nu. Giratoriul trebuie construit si trasat cu unghiurile bretelelor spre respectivele directii de mers. Bretele separate per directie, macar langa giratoriu. Nu benzi indreptate fix spre centrul giratiei cum vedem in atatea cazuri in Romania.

Tocmai asta e problema: multe intersectii, chiar daca topologic sunt echivante cu unele bine facute, detaliile gen unghiul bretelei si al marcajului omoara intuitivitatea. Acest know-how orientat pe sofer cred ca lipseste la noi, si normativele nu ajuta cu nimic.

Adica proiectezi bine si sigur giratia, proiectezi pentru evitatea erorii, ca sa tai problema din radacina.

Si pentru giratiile (proaste) existente, stalpisorii flexibili te lasa sa treci pe sensul celalalt daca intri pe la iesire. Dar primul pas e ca omul sa inteleaga ca a gresit, tocmai asta e, ca putini inteleg si ajung oricum pe autostrada. Dar daca vede stalpisori (si linie dubla continua) in dreapta lui, poate il ajuta sa inteleaga mai bine decat il ajuta linia continua simpla si stearsa de azi?

Si daca tot intra unul invers, sa faca naibii banda mai lata, sa poata intoarce daca e separator fix. Ah, stiu, normativul prost nu permite.

gruiarew

Vin şi eu cu una:

http://www.turnulsfatului.ro/2018/09/20/piata-rahovei-giratoriul-care-lipsa-marcajelor-si-ignoranta-soferilor-duce-la-accidente/

Acum nu vreau să fac eu pe deşteptul că probabil a vrut să-l facă pe cel cu bascula "prin dreapta". În capăt e haşurat (sau era) deci nu e bandă de circulaţie. Dar înainte de aia e linie discontinuă, într-adevăr e staţie de autobuz dar nu e alveolă.

Mi se pare halucinant însă comunicatul Poliţiei:

Quote
În cazul particular tamponării de miercuri, șoferul autoturismului ar fi vinovat și dacă respectiva stație de autobuz ar fi, de fapt, o bandă de circulație, care se termină în sensul giratoriu. "Într-o astfel de situație, șoferul ar trebui să oprească și să dea prioritate de trecere celui care vine din stânga, în cazul de față camionului care se afla pe banda ce îi oferea fie posibilitatea de a merge înainte, fie de a vira la dreapta"

Drept e că am făcut eu şcoala de ceva vreme. Dar dacă e bandă de circulaţie de ce trebuie să-l las eu pe cel din stânga mea să vină peste mine? Nu vine din stânga, din giratoriu, ci de pe acelaşi sens cu mine, de pe o bandă paralelă din stânga. Nu era aia cu schimbatul benzilor? WTF??  :o

Tot timpul m-am mirat de ce se circulă ca dracu prin giratoriile din Sibiu... Se pare că nici Poluţia nu ştie ce-i cu vârlteniţele astea.

(Nu-s implicat în accident, nu-i cunosc pe nicicare, doar am dat de ştire pe net).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

Una de azi. Ploiesti, centru, giratoriul de la Catedrala. Semaforizat. Traversez pina la jumatate (scuar), apoi astept la rosu. Din dreapta/dinspre Politie vine un Mercedes negru, un GLE cred care opreste la rosu. Masina civila. Dar melteanul nu opreste inaintea trecerii de pietoni si lasa masina sa curga pina la jumatatea trecerii de pietoni, exact in fata mea adica. La mine urmeaza verde, sa traversez inseamna sa ocolesc pe trecere cel putin 2 metri, masina lui adica. La volan un ceva in uniforma ISU, nu le cunosc gradele. Masina e start-stop, aud motorul cum i se opreste. Il fixez prin ochelarii de soare. Nici un alt gest din parte-mi. Dupa vreo 10-15" scot telefonul si-l pregatesc pentru o poza, doua. Atunci aud motorul pornind (automat evident) si el da in spate 2-3 metri.
Bravos, tot e bine, acum 4 ani un Passat al Pol. Rutiere era sa ma/ne calce in partea opusa a aceleiasi intersectii tot la trecere, noi fiind pe verde, el grabindu-se fara a avea luminile si goarnele pornite.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AdrianB1

Quote from: gruiarew on September 20, 2018, 09:12:18 PM
Mi se pare halucinant însă comunicatul Poliţiei:
Este halucinant, probabil fumasera ceva etnobotanice proaste. Nu exista o asemenea prevedere in codul rutier.

JohannDB

Quote from: gruiarew on September 20, 2018, 09:12:18 PM

Acum nu vreau să fac eu pe deşteptul că probabil a vrut să-l facă pe cel cu bascula "prin dreapta". În capăt e haşurat (sau era) deci nu e bandă de circulaţie. Dar înainte de aia e linie discontinuă, într-adevăr e staţie de autobuz dar nu e alveolă.

Mi se pare halucinant însă comunicatul Poliţiei:


Art. 106

(1) Pe un drum public prevazut cu minimum trei benzi pe sens, cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie, dar pe benzi diferite si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei, cel care circula pe banda din dreapta este obligat sa permita celui care vine din stanga sa ocupe acea banda.
(2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducatorii de autovehicule care circula pe o banda care se sfarseste, pentru a continua deplasarea pe banda din stanga trebuie sa permita trecerea vehiculelor care circula pe acea banda.

Și eu am privit acea imagine și am văzut partea hașurată, ce duce cu logica la un sfârșit de bandă de circulație... Cei de la rutieră, au văzut, însă pe nu știu ce motiv, că asta cu hașura și stația de autobus, ar fi o a treia bandă (!?!?!?) ca să aplice punctul (1) acest art.106, în răspunsul lor ?? La sfârșitul răspunsului lor se trece la punctul(2) și atunci logica duce la situația unei benzi ce se sfârșește.

gruiarew

Citind din nou, parcă, parcă. Dar nu toate bezile se termină în giratoriu? Partea aia e interpretabilă maxim. Eu înțeleg că toate benzile se termină în giratoriu. D-aia trebuie să dai prioritate.

Oricum semnalizarea e de toată jena. 3 benzi, două în giratoriu se iese pe una. Și nu e singurul. Fiecare se înghesuie cum poate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

#3654
Din nou accident mortal pe DN2, impact frontal prin patrundere pe contrasens:

Un mort și trei răniți după impactul dintre o mașină și un camion, pe DN2, în Vrancea 

O femeie de 27 de ani a murit și alte trei persoane au fost rănite, duminică dimineața, în urma impactului dintre o mașină și un camion, pe DN - E85, la intrarea în localitatea Golești, județul Vrancea.

,,Pe DN2 - E85, la Km 175, o femeie de 27 de ani, în timp ce conducea un autoturism, pe fondul carosabilului umed, a pierdut controlul asupra direcției de mers și a pătruns pe sensul opus. Autoturismul a intrat în coliziune cu un autocamion care circula regulamentar. În urma producerii accidentului rutier a rezultat decesul femeii de 27 de ani", au spus reprezentanții Poliției Vrancea.

hotnews.ro

Face API un comunicat cu solutia 2+1 cu gard WRSB pentru DN2? Poate mai preiau canalele de stiri si se face ceva pana la urma. Numai pe topicul asta s-au adunat mai multe accidente mortale pe DN2, care puteau fi evitate daca era 2+1.

Si aici e dovada ca ministrul Sova stie de sistem si chiar a lucrat la un proiect pentru introducerea 2+1 pe DN2.

tom_sawyer

#3655
Astazi e o zi neagra, din nou accident foarte grav pe DN2, tot in Vrancea, tot impact frontal:

A fost activat planul ROŞU de intervenţie în Vrancea: Patru morţi şi mai mulţi răniţi într-un accident pe DN 2/ UPDATE

Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române, accidentul s-a produs pe DN2 (E85) Focşani - Adjud, la kilometrul 210+500 de metri, în zona localităţii Haret, unde două autoturisme s-au lovit frontal.

UPDATE ORA 17.15 Patru persoane au decedat în accidentul de la Haret, printre care un copil de 13-14 ani

Patru persoane au decedat în urma accidentului rutier produs duminică la Haret, pentru care autorităţile au activat planul roşu de intervenţie, printre care şi un copil de 13-14 ani împreună cu mama lui, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Vrancea.

În urma accidentului rutier au rezultat în total şase victime.

"Patru victime au decedat, printre care şi copilul aflat iniţial în şoc cardio-respirator", a anunţat ISU Vrancea.

Alte două victime au fost preluate de SMURD şi transportate la Focşani.

agerpres.ro  mediafax.ro

gruiarew

Dumnezeu să-i ierte. La noi se iau măsuri doar după ce e prea târziu.

În Sibiu au refăcut marcajele. Dar doar petecul ăla unde a fost accidentul de care am zis mai sus. În giratoriu e la fel. O bandă mare și lată. Avem și noi două - trei uliți mai late și alea îs vai mama lor. Trebuie să iasă cu accident ca să tragă niște dungi pe jos.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

DN2...... Zona Focșani-Adjud......azi 23.09.2018.....
    Golești...înaite de Focșani, practic la limita de intrare în Focșani, de dimineață, un decedat și trei răniți ......... Femeia de la volan, pe carosabil umed a luat-o  spre botul camionului....
    Haret.....după Focșani, patru decedați și doi răniți.......... Ăștia de aici plezneală frontală; care este cel ce a deraiat ??
Stau și mă întreb, cât de tâmpiți pot fi cei de la volan ?? Cu astfel de oameni nu poți face nimic....
Am mai spus-o; la școală și la examen sunt toți "puiuți" cuminți și "legali" până la "peste poate"...
După ce au cardul rozaliu în mână, nu mai au mamă, nu mai au tată.... Sunt atotștiutori și au experiența unuia ce are permis de 30 de ani și peste un milion de kilometrii..... Ferească "Ăl de Sus" să le spui ceva sau să-i apostrofezi...., ca să-i salvezi. Nu vor și pace să asculte !!
Nu cred că a fost vorba de "defecțiune tehnică"..... Defecți erau unii dintre șoferi.
  Cam prea mult pentru nici 12 ore pentru un sector de nici 60 de kilometrii...

Cristi N

#3658
A aparut filmarea cu accidentul din Haret. Pare ca soferul vinovat (Focus alb hatchback) a intrat pe contrasens din neatentie sau a adormit la volan. Nu vad nici un motiv pentru care sa fi facut intentionat manevra respectiva.


danutzu_1069

Mmm, virarea la dreapta s_a facut cam repede pentru cineva care ar fi adormit la volan....
Cand adormi la volan, mai bine sa zicem atipire la volan, directia o tii pe aia pe care esti.... Iar iesirea in decor nu se face imediat... ci pe o distanta mare...
Aici as zice ca a tras de volan, probabil speriat de ceva sau a socotit ca lovește duba rosie.... (desi, in paranteza spus , daca nu stapanesti evaluarea latimilor, o lasi mai moale...)