Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu am gresit directia la Zagreb. Ma tot uitam dupa un semn de Belgrade/Beograd si nimic (primul a aparut abia cand ma apropiam de granita)
Waze-ul arata intai sa urmez directia spre dreapta Slovenia/Hu. Dupa ce am intrat, la nici 500 de m drumul se bifurca. Am apucat sa vad 2 indicatoare (Slovenia stanga si Hungary dreapta) si am mers tot spre Slovenia. Intre timp wazeul actualizase (cu putina intarziere pt ca roamingul merge dupa cum vrea) dar pana m-am uitat pe el nu mai aveam timp sa ma incadrez cum trebuie. Asa ca am mers pana la prima iesire de unde am facut cale intoarsa.
In concluzie, oricata tehnologie am avea, tot indicatoarele sunt mai bune.

Mi s-a parut aiurea ca la Zagreb sa nu existe indicator spre Belgrad sau macar spre Serbia. Dupa ce m-am intors si am luat-o spre Ungaria, in cativa km a trebuit sa o iau spre Osijek. Belgrad/SRB tot lipseau. In schimb aveau pe toate indicatoarele un SL Brod care nu facea decat sa ma induca in eroare. Daca vreti, e ca si cum de la Cluj la Budapesta, in loc sa punem Budapesta sau ungaria pe indicator am pune Marghita in loc de Budapesta.
https://goo.gl/maps/cZxtFn3VZTs
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

SL BROD (Slavonski Brod) este tot un PTF, dar cu Bosnia Hertegovina)
Autostrada Zagreb Belgrad este directa, inca inainte de secesiune...
Iar indicator de Belgrad ar trebui sa fie mai aproape de granita...

dragos76

O chestie interesantă care mai ales la noi, pe DN-uri 1+1 cu multe TIR-uri în trafic ar ajuta enorm de mult. Deși, la modul realist, nu prea cred că o să ajungă degrabă "mainstream" și pe remorcile TIR folosite în România.

PS. Cred că trebuie cont de linkedin ca să puteți vizualiza acest video.

pasadia

Clipul cred ca a mai fost postat si aici (e destul de vechi). Iar ideea de a monta un ecran pe usa din spatele camionului mi se pare o pierdere de bani si de resurse. Un sofer trebuie sa se bazeze pe ochiul propriu ori, eventual si doar in situatii limitate, pe cel al soferului de tir (care ii poate semnaliza ca il poate depasi).

ps: singurii care imi pot parea avantajati de aceasta "inovatie" ar fi soferii cu volanul pe partea gresita care, folosindu-se de ecran, pot oarecum sa iasa in siguranta pentru a se asigura ca depasirea e safe. Dar as prefera ca acele masini sa dispara din circulatie mai degraba.

vancouver

Nu inteleg de ce camera este asa de jos. Daca tot e un camion si e inalt, de ce nu este pusa sus pe cabina, de unde vizibilitatea este mult mai buna, inclusiv peste o eventuala duba din fata camionului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Europiu

În discuția inițiată de pasadia și adiarc cu fluxurile în girații nu am ce să mă bag pentru că nu umblu pe acolo.

Dar mă sperie ideea de a avea două ieșiri de autostradă în același giratoriu care va funcționa (temporar) ca highway-interchange. Riscul de a avea intrări pe sens contrar este foarte ridicat.
Omul vine cu informația că "pot trece de pe A1 pe A10 (sau invers) undeva, într-un giratoriu, văd eu acolo". Unii s-ar putea să caute efectiv să intre! Nu contează cum. Părerea mea: una e să vii de pe o ieșire căutând o intrare și alta e să ai mai multe variante de acces. Vorbesc de situații de vizibilitate proastă și trafic redus.

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

prd.marius

#3591
^Subscriu la ce a zis Europiu.
Vezi ce-am scris si la http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=751.msg210977#msg210977
Mie personal mi se par in stransa legatura. Poate gresesc.

voicul

Nu e vina CNAIR ca multi dintre romani sunt analfabeti, nu stiu care e dreapta stanga, dau cu spatele pe autostrazi si mananca parirez feliat pe capoata masinii parcate pe banda de urgenta, DAR au carnete de soferi.

Sau:
Nu e bine fara autostrazi, nu e bine cu autostrazi!

Europiu

Nu pot fi de acord, voicul. Au spus-o alții (Cristi Bogdan de exemplu) mai bine decât mine: rostul tehnologiei este să minimizeze (ideal să suprime) eroarea umană.
Lăsăm analfabeții de care spui tu să ajungă să omoare literați, sau cum? Exagerez :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

udar

Daca intrarea nu va fi perpendiculara pe sens si va avea un unghi care ca nu permita virarea cu usurinta din sens atunci nu vom avea mancatori de par.....  pe contrasens ...
Si bine trebuie si marcarea acestora sa fie foarte vizibila .

yetiman

Eu ma gandesc ca logica amplasarii jos a fost sa fie la inaltimea privirii celui din autoturism, sa vada in fata ca si cum nu ar fi existat camionul.  :D
Nu spun ca e corecta sau gresita, dar eu asa am senzatia ca s-a dorit.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

Tare am senzatia ca intrarea gresita este acolo unde bretelele intra separat in giratoriu....
Daca intra doua benzi, cate una pe sens, nu ai cum sa gresesti... Trebuie sa intrii pe aia din dreapta... Altfel, o faci cu intenție..

Ionut

Va pun mai jos, atasat la acest mesaj, in format pdf, Raportul 12th Road Safety Performance Index din iunie 2018. Si pun, pentru a fi mai usor de urmarit, principalele cifre/detalii care mi s-au parut cele mai relevante pentru Romania.


































Ionut

API pe Facebook

Zilele trecute a avut loc un nou accident într-un nod rutier de autostradă, de această dată la Gilău (Autostrada A3). Din cauza marcajului rutier aproape invizibil și a bretelelor bidirecționale fără separare mediană extrem de lungi (aproximativ 2 km), un autoturism a intrat pe contrasens, considerând că ambele benzi de circulație sunt pe direcția lui de mers și a acroșat un alt vehicul care venea din sens opus.

Aceste evenimente nedorite se întâmplă tot mai des și vor crește în frecvență pe măsură ce se vor deschide noi sectoare de autostradă. Soluția principală este DELIMITAREA FIZICĂ a acestor bretele bidirecționale, așa cum arată bunele practici în țările dezvoltate, cu rețele extinse de autostrăzi și drumuri expres.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să instaleze DE URGENȚĂ separatoare fizice în nodurile rutiere de pe autostrăzi. Un exemplu extrem de eficient și relativ ieftin îl reprezintă stâlpișorii reflectorizanți evidențiați în imaginile de mai jos.












Allex

Si sageti multe si dese pe jos!!! Se poate elimina usor confuzia si din vopsea. Ieftin. Numai sa existe vointa.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova