Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Un nou accident aseara pe DN3 in Valu lui Traian, din nou (pentru a nu stiu cata oara) viraj la dreapta peste linia continua. De data asta fara victime, din fericire. Si nu e vorba de cei ce rateaza intrarea pe A4 si intorc ci de localnici care fac la stanga peste linia continua ca sa intre pe strazi. Probabil unul-doua giratorii ar rezolva situatia, cam cum e in Ovidiu. Si parapeti pe mijlocul soselei.
Am un prieten care a intrat sub un TIR care intorcea acolo. n-a avut nici o sansa.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

HVMihnea

Quote from: Liviu M on August 27, 2018, 01:17:06 PM
Quote from: HVMihnea on August 25, 2018, 12:33:53 PM
nu au un singur semn de circulatie.
Ca sa priceapa si inginerul din mine (pentru mine "nu au un singur/o singura..." se completeaza cel mai bine cu ", au mai multi/multe..."), vrei sa spui ca nu exista nici un fel de semn care sa arate pe unde trebuie mers?

Imi pare rau pentru exprimare. Da, nu exista nici un fel de semn care sa arate pe unde trebuie mers.

danutzu_1069

@yk17fox, imi pare rau pentru prietenul tau, dar....avea o sansa daca esra atent la drum. Un TIR nu intoarce din senin si cu viteza, si nu e un Mini, sa nu il vezi de la departare.....
Deci, atentie si anticipare

pasadia

Quote from: Liviu M on August 27, 2018, 01:22:41 PM
Quote from: pasadia on August 24, 2018, 10:33:09 AM
Din cate imi amintesc nu este semnalizat faptul ca peste un numar de kilometri se poate intoarce (la CIC adica). Poate daca ar exista aceasta informatie unii nu ar mai face asemenea prostii.
Sorry, dupa parerea mea ar trebui sa fie suficienta respectarea regulilor de circulatie. Nu mi se pare normala inventarea de semnalizari speciale pentru cei care n-au chef s-o faca.

Dar nici mie nu mi se pare normal sa am de suferit doar pentru ca altul nu respecta regulile desi tu ai pretentia asta din partea tuturor. Poate ar trebui sa te mai uiti in jur sa vezi ca nu sunt toti perfecti ca tine. Si chiar daca esti un adept al premiilor Darwin, ar trebui sa iei in calcul ca vor avea de suferit si altii.

kitsune

Quote from: danutzu_1069 on August 27, 2018, 02:26:44 PM
@yk17fox, imi pare rau pentru prietenul tau, dar....avea o sansa daca esra atent la drum. Un TIR nu intoarce din senin si cu viteza, si nu e un Mini, sa nu il vezi de la departare.....
Deci, atentie si anticipare

Din păcate nu l-a văzut. Nici nu avea cum, fiind noapte și tir-ul de-a curmezișul (nu avea lumini pe laterale). Mai pune și faptul că din sensul opus vin mașini care te orbesc, un cap tractor cu un container nu e foarte vizibil din lateral. Probabil că l-a văzut in ultimul moment, altfel nu imi explic impactul pe partea stangă a mașinii, in mod normal ar fi trebuit sa fie frontal, sau macar pe dreapta. Sa zicem ca pozitia a fost cam la fel cu cea din accidentul cu Tesla pe autonom versus TIR alb pe fond alb, cu diferenta ca baiatul asta a apucat sa traga dreapta de volan, dar n-a fost de ajuns.
Nu neg ca are o parte de vina (probabil ca va fi unicul vinovat in urma cercetarilor, ca e mai convenabil asa), dar nu e normal sa te trezesti din senin cu matahala cand tu ai 70-90 km/h.

Nota: A nu se intelege prin TIR vehicul care face transport international, alea macar corespund cat de cat dpdv al semnalizarii (cu toate că mi s-a urât de luminițe albastre/verzi/multicolore si tablite cu numele soferului), nu, ăsta era camion lung local, cu noroi prin partile esentiale
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Quote from: pasadia on August 27, 2018, 03:09:22 PM
ar trebui sa iei in calcul ca vor avea de suferit si altii.
Ai dreptate, n-am luat in calcul toate aspectele problemei.
Poate si din cauza ca-s destul de convins ca tipul stia foarte bine si unde e, si ce ar trebui sa faca, si ca ceea ce de fapt face nu e bine.
Da' a fost precis mandru de el c-a scutit cei xxx km pana la iesire si inapoi.

dr4qul4

#3576
a trebuit sa fac 4000 de km in afara ca sa-mi dea cineva flashuri din nou. Au fost 2 tiruri.
Primul exact la inceputul filmarii (imediat inainte de depasire am avut o parcare pe dreapta cu un tir in ea si un podet cu depasirea interzisa) iar al doilea la 2:26 nu mai are nevoie de comentarii.
I-am depasit dupa vreo 10-15 minute pentru ca urma Filiasiul.
Cel din fata a vazut foarte tarziu tirul, cand era paralel cu el si incepuse sa claxoneze, pentru ca avea volanul pe dreapta. Va dati seama ce senzatie poti sa ai cand te vezi cu tirul langa tine claxonand si cu altul in fata
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Nu pot sa cred asa ceva.....
Cum dreaqu sa intrii in depasire cand vezi ca nu ai unde sa intrii, sau sa depasesti pe linie continua.... si astea nu cu o masina mica ci cu un TIR de 17m....
Pun pariu ca astia erau niste putzoi care abia si-au luat atestatele si faceau pe smardoii.
De curiozitate, cam cu ce viteza te-au depasit?

dr4qul4

Eu mergeam cam cu 80 in afara localitatii (stateam dupa cel din fata sa depaseasca tirul), dar cand am vazut ca imi da tirul flashuri si se baga in depasire am franat si l-am lasat sa se duca. Dupa flasuri, ambii au dat talpa, dar la al doilea era sa nu fie de ajuns. Banuiesc ca mai era unul cu ei mai in fata, care le spunea cand se pot baga (desi nu se vedea mare lucru ca si eu vroiam sa depasesc, dar cel de UK mergea lipit de tir)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama Doamne...
Parerea mea este ca in Romania se iau prea putine carnete, si pe o perioada prea scurta...

De regula cand se vorbeste de "Rutieristi" li se da m**e ca stau in boscheti etc. etc.
Cred ca statul "in bosccheti" este mult mai benign fata de ceea ce ar trebui sa faca in trafic....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

ca sa fac o gluma - trebuie sa adaptezi viteza la conditiile de drum/trafic din Ro :)
adica sa nu mergi asa incet - mergi si tu tare si depasesti primul, nu stai dupa tir si mai si lasi alte tiruri sa te depaseasca ... pe drumul ala e mai riscant sa mergi incet decat sa mergi tare

dr4qul4

Pai tocmai asta e, ca eu nu merg incet. Dar eram putin obosit, era noapte si il aveam pe cel cu nr de UK in fata. Asteptam sa depaseasca el tirul ca sa-i depasesc apoi pe rand. In plus stiam ca urmeaza Filiasi si acolo sunt 2 benzi pe sens, asa ca nu avea rost sa risc (nu stiu cat de bine ma vedea ala cu volanul pe dreapta)

Daca drumul permite, ii dau talpa, insa nu ma bag in depasiri aiurea. Oricum, cand m-a depasit al doilea TIR nu aveam 50 desi eram in localitate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

area182

Quote from: dr4qul4 on August 30, 2018, 12:00:53 PM
(nu stiu cat de bine ma vedea ala cu volanul pe dreapta)
Sigur te-a vazut bine.

dr4qul4

tirul l-a vazut doar cand a ajuns in dreptul lui :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Am uitat sa va pun aseara pozitia API despre intrarea pe contrasens pe autostrazi. Dati un share, ajuta.

API pe Facebook

Pe noua autostradă A10 Sebeș-Turda au fost filmate deja două cazuri de circulație pe contrasens. Este un fenomen extrem de periculos. Cinci persoane și-au pierdut viața pe Autostrada A1 la Simeria în luna iunie din această cauză. Din păcate, ne așteptăm ca astfel de situații să apară tot mai des în România, așa cum este și experiența altor țări.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să instaleze de urgență indicatoare de avertizare vizibile pentru cei care riscă să pătrundă pe interzis, cum sunt, de exemplu, panourile FALSCH din Austria. În nodurile rutiere trebuie implementată separarea ușoară de sens (stâlpișori, cabluri elastice). Solicităm responsabililor din Politia Romana să monitorizeze proactiv nodurile noi de autostradă, cum sunt Turda și Aiud.

Iar pentru șoferi avem câteva recomandări:

1. Circulați numai pe banda 1 (banda 2 este doar pentru depășiri), mai ales noaptea și când valorile de trafic sunt mici. Șoferii care nu-și dau seama că sunt pe sens opus (cel mai periculos caz) merg de obicei pe dreapta lor, adică pe banda 2.

2. Pregătiți-vă din timp dacă urmează să ajungeți pe o nouă rută! Consultați harta (Google Maps, Waze și/sau Harta Proiectelor de Infrastructură administrată de noi) pentru a înțelege configurația nodurilor prin care urmează să treceți.

3. Dacă observați că nu v-ați încadrat pe direcția dorită (ați nimerit o bretea care duce spre altă localitate decât destinația voastră), NU întoarceți vehiculul, NU dați înapoi/marșarier și NU opriți sub nicio formă! Continuați până la primul nod rutier!

4. Pe autostrăzile A3 (Câmpia Turzii-Gilău) și A10 (Aiud-Turda) sunt prevăzute puncte de întoarcere tocmai pentru cei care s-au încadrat greșit în nod. Identificați aceste zone înainte de a porni la drum.

5. Dacă realizați că mergeți pe sens interzis, OPRIȚI IMEDIAT vehiculul pe banda de urgență și SUNAȚI LA 112!

Vorbiți cu prietenii, familia și colegii. Dați un share. Împreună facem autostrăzile mai sigure. Drumul este lung, viața are prioritate!