Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

prd.marius

Quote from: timisoreanul on July 29, 2018, 12:15:20 PM
Pe unele dintre ele (Margina-Deva, Valea Oltului, DN2) a ajuns realmente un act de curaj sa te aventurezi.

Pai nu prea e bine, ca incet, incet iti e frica sa te aventurezi si pe autostrazi...
Si nu ma refer numai la cei care merg pe sens opus, ci si la cei care iti pun frana in fata, te depasesc pe banda de urgenta, flashuri si exemplele pot continua.
Siguranta in trafic tine si de educatia rutiera, nu numai de strazi.
@Ionut, daca crezi ca postul meu nu tine de acest thread, il poti muta.

ghrt

#3541
Se râde relaxat de viteza excesivă, dar adineauri era să fiu izbit în plin de un vehicul circulând (el) pe drumul cu prioritate. Vizibilitatea e cam de 80 de metri, nu se vedea nimic, apoi cu coada ochiului am remarcat farurile şi în circa 3 secunde a fost lovit cel care plecase în acelaşi timp cu mine pe banda a 2-a. Mi-a spus că eu am scăpat la mustaţă, adică numai câţiva centimetri. Zgomotul de frână a fost ceva extrem de scurt.

3 secunde la 80 de metri inseamnă 95-100kmph, în oraş, într-o intersecţie fără vizibilitate când vii de pe drumul principal şi pe ploaie. Şi cel care mergea legal e vinovat şi cu maşina distrusă. Putea fi ocolit prin spate pe banda ailaltă, sunt de fapt 3 benzi acolo, dar la viteza aia pe ploaie e cam greu să ocoleşti în scurt.

Sper ca cei care se simt în control la volan să înţeleagă că 59 kmph este deja o viteză foarte mare în localitate, străzile şi intersecţiile nefiind gândite pentru mai mult. Vizualizaţi cum vă apropiaţi de un alt autovehicul şi frâna deşi apăsată nu face nimic, apoi dispar ultimii metri şi se face zob parbrizul şi maşina în general.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Nu sunt mare expert în linkuri. Eu am venit pe bretea şi am mers înainte pe Vergului. Nefiind nimeni la orizont, nu am accelerat tare, ci moderat. Vizibilitatea limitată când vii de pe bd Pantelimon am remarcat-o şi eu, e uşor să te fure curba largă. Probabil că dacă aveam o maşină obişnuit de lungă eram şi eu luat în plin.

https://goo.gl/maps/Z5ZocRx4rqj
Cont (aproape) inactiv.

pasadia



Quote from: pasadia on June 29, 2018, 11:53:48 AM
Acum 3 luni pozam si filmam curba celebra din Dealul Persanilor (vezi mesajul asta si urmatoarele). Curba e celebra pentru ca in urma cu 2 ani au murit acolo 4 copii din Iasi ce mergeau la un festival in Arad, eveniment ce a declansat inclusiv stiri de genul acesta.

[...bla bla bla ...]

Prefer mult mai mult sa stiu ca corecteaza geometria si intersectiile de pe acest DN, chiar daca la final nu va mai fi nici o autostrada in zona!

Inca una, de azi dimineata.


adiarc

Facem ceva.?imbunatatim semnalizarea.?punem separatoare?aplicam legea?sau ne rezumam la a face dosare penale acolo unde "nu exista faptele semnalate"


http://www.turnulsfatului.ro/2018/08/07/doua-masini-pe-autostrada-cu-viteza-pe-contransens-video/
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#3546
Facem noduri cu separare de sens?

Nu aveau cum sa intre spre Sebes (si sa intoarca), ca e inchis sau?

Deci au intrat pe breteaua de iesire dupa ce au calcat linia continua...

elphax

#3547
trebuie separate sensurile pe bretele - ori din constructie ori prin parapeti , stalpisori etc

chair daca sunt semnalizate foarte clar, de multe ori soferii sunt neatenti. in unele zone marcajele sunt vechi, sterse - ma refer mai ales la sagetile de pe asfalt care indica directia de mers si care ar trebui sa fie decisive in a nu te duce pe unde nu trebuie

totusi la acest ultim caz de pe A10 sunt sanse mari ca respectivii, cand au vazut coada la iesire de pe autostrada sa fi decis sa o ia inapoi si sa iasa pe la Unirea si sa aleaga alt traseu

yetiman

Se poate trage usor concluzia daca cei in cauza sunt constienti sau nu ca merg pe sens invers pe autostrada.

In cazul de ieri, cei doi mergeau pe banda de urgenta, in sens invers. Deci e clar ca stiau ce fac (adica au decis in cunostiinta sa incalce legea!) [motivul poate fi cel descris de elphax, desi asta nu scuza cu absolut nimic comportamentul lor si ar trebui sa ramana pietoni pentru minim 3 luni !!!]

In cazul accidentului tragic, acolo e clar ca NU stia ce face, deoarece mergea pe banda din dreapta lui (evident banda 2 pentru sensul normal de mers) si parea foarte convins ca el merge corect, pe banda "normala" de mers. [asta dovedeste clar, ca inca exista (destul de) multi soferi care nu cunosc notiunea de autostrada]. Si e clar ca trebuie o mult mai buna SEMNALIZARE la intrarea pe autostrazi. Si nu enimic complicat, exista destule exemple prin Austria, Germania, etc. Doar niste panouri URIASE cu semne de INTERZIS ar face o mare diferenta.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dragos76

Apropos, sunt curios dacă centrul CIC de la Stejeriș e funcțional, dacă au văzut situația asta în timp real, dacă au semnalat problema poliției rutiere etc?

yetiman

Ar fi grozav daca sistemul de camere ar fi functional. In baza lor ar putea fi sesizata Politia rutiera cu informatia clara privind numerele de inmatriculare a celor in cauza.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dragos76

Aș zice mai degrabă că ar fi normal, nu grozav, dacă camerele sunt funcționale. Ar fi încă o chestie de un ridicol sublim ca cei de la CNAIR să aibă îngrijorări privind siguranța circulației din cauza calității asfaltului, dar chestiile MULT mai grave legate de siguranță, cum e asta cu condusul pe contrasens și detectarea situațiilor să nu fi făcut obiectul chestiunilor necesare ca să poată deschide autostrada.

yetiman

 :lol: Tie ti se pare ceva sa fie NORMAL la CNAIR?

PS: prin functional nu m-am referit la partea tehnica. Aia sigur a fost facuta de antreprenor. Dar trebuie sa fie si in functie... si folosita. Ca degeaba e functionala daca e "scoasa din priza".
(daca vrei, putem face analogie cu toaletele din spatiile de servicii - au fost construite si facute functionale, dar CNAIR a inchis o parte din ele ca "nu are contract pentru intretinerea lor...")
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

sistemul de supraveghere este perfect functional...altfel nu se receptiona....vidul legislativ e problema.....o vointa de a aplica legea...vointa care scade zilnic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

E si legat la ceva acel sistem? Cei de la CIC au putut sa-i vada pe baieti?