Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Nu, clar nu avem nevoie de autostrazi...!!
Nici macar un km in plus!!
Decat sa mor (eu sau altii care conduc regulamentar) din cauza unor astfel de specimene, mai bine NU autostrazi!
Pe soferi nu ai cum sa-i mai educi, astia sunt... pe cand autostrazile... inca le construim.

Liviu M

Ba eu as zice ca soferii ar mai putea fi educati, da' educarea trebuie inceputa cat mai repede.

nenea_hartia

@danutzu_1069: eu locuiesc în Belgia, iar cazurile de circulație pe contrasens pe autostrăzi sunt și aici, din păcate, relativ dese. Dovadă că prostia e împărțită relativ uniform în lume.

danutzu_1069

@Liviu M, si cum ii educi?
Amenda? - o plateste si inapoi la volan
Ii retii carnetul? - si-l ia inapoi si apoi la volan
Ii iei carnetul de tot? - da politia in judecata, gaseste un avocat priceput care lungeste procesul ani si ani... - in tot acest timp .... inapoi la volan...
Ce poti face cu soferii??
Mai rau este ca aceste cazuri nu sunt din prostie sau nestiinta... ci facute cu buna stiinta...

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on July 03, 2018, 11:50:44 PM
Mai rau este ca aceste cazuri nu sunt din prostie sau nestiinta... ci facute cu buna stiinta...

In cazul asta cred ca este muuuulta prostie combinata cu tot atata nestiinta...
"Pisi" si-o fi adus aminte ca si-a uitat rujul/rimelul/whatever folosesc doamnele pe policioara din toaleta parcarii din care tocmai a plecat....
Deci a intors ca sa-si "recupereze" bunul (probabil "de marca")...
Poate era prima data in viata pe autostrada si credea ca aia de pe banda 2 depasesc pe contrasens, si depasesc, si depasesc...

Aici chiar este PROSTIE...

In accidentul de la Simeria omul ala clar nu stia ca este pe contrasens...
Dar aici "pisi" era pe sensul corect, mergea in directia corecta, si deodata... "s-a razgandit".

Cum mama masii sa incerci sa intorci pe o autostrada ?!?!...  :o

Sunt convins ca cea care a provocat accidentul este cu cel putin un ordin de marime "mai blonda" decat Firea...

Ionut, nu sunt misogin, dar cazul asta mi se pare mult mai grav decat intrarile din greseala pe contrasens...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Quote from: danutzu_1069 on July 03, 2018, 11:50:44 PM
Ii iei carnetul de tot? - da politia in judecata, gaseste un avocat priceput care lungeste procesul ani si ani... - in tot acest timp .... inapoi la volan...

Da. Și pui frumos un articol de lege care zice așa:

Întoarcerea autoturismului pe autostradă sau circulația pe sens invers prin care rezultă accident cu victime se pedepsește cu amendă + bătaie și suspendarea dreptului de a conduce. Să văd ce avocat te mai scoate.

E ca ș cum ai avea permis de armă și ai face tir în autobuz. Toți facem greșeli în trafic. Dar unele (cum e asta de mai sus) sunt impardonabile. Dacă o cauți cu lumânarea, mergi pe jos sau stai acasă. La volan ești pericol public deci ți se revocă dreptul de a fi pericol public. Și gata!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: gruiarew on July 04, 2018, 01:37:44 AM
Și pui frumos un articol de lege care zice așa:

Întoarcerea autoturismului pe autostradă sau circulația pe sens invers prin care rezultă accident cu victime se pedepsește cu amendă + bătaie

bătaie... multă !

:lol: :lol: :lol:
+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

#3442
Imi bat capul si nu inteleg cum dracu sa reusesti sa intrii pe contrasens pe o autostrada

------------------
si un semn de normalitate:

Un bărbat din Deva şi-a predat permisul de conducere la Poliţie, după 30 de ani în care a condus fără să primească vreo amendă, şi a fost premiat de poliţiştii rutieri.

Dan Răican a suferit o intervenţie chirurgicală pe creier, la sfârşitul lunii aprilie, motiv pentru care a decis să îşi predea permisul de conducere.

Bărbatul a precizat că a ales să facă acest gest absolut normal pentru a nu fi tentat să se urce la volan.

De cealaltă parte, poliţiştii rutieri au hotărât să îl premieze pe bărbat.

https://observator.tv/auto/barbat-deva-predat-permisul-conducere-premiat-politisti-259551.html?utm_source=Facebook%2520Observator&utm_campaign=Facebook&utm_medium=Social&utm_term=articol&utm_content=259551

cristi5

#3443
Numarul cazurilor de soferi care merg pe contrasens pe autostrada in Romania va creste odata cu numarul de km condusi pe autostrada.

Cand fac aceasta afirmarie ma bazez pe statistici din tari cu zeci de ani si mii de km de autostrada, care au fost prezentate aici direct sau indirect. Daca si in Germania,SUA, Belgia dupa multe decenii de autostrada se intampla fenomenul wrong-way-driving/falschfahren/soferi fantoma, nu vad de ce am da vina pe primitivismul rutier din Romania.

Pastrati distanta, circulati pe banda 1 (fantomele tind sa circule pe partea lor dreapta), atentie sporita noaptea si dimineata, si in weekend. Militati pentru indicatoare rutiere cat mai clare, noduri rutiere care evita pe cat posibil eroarea umana...

Cum a ajuns persoana sa mearga in directie gresita (chiar daca legal, dupa care a vrut ilegal sa intoarca)? O luam ca e femeie si conform normei e proasta din oficiu dar nu pune nimeni intrebarea asta, poate chiar exista o salba de indicatoare gandite prost (sau perfectibile) in Sibiu...

Fireste, milltati si pentru educarea soferilor. Aber sigur in Germania soferii sunt educati für das autobahn, si uite, tot falschfahren.

Majoritatea accidentelor in astfel de cazuri sunt violente, deci acesta a fost un caz fericit. Cei mai multi soferi-fantoma nu traiesc sa povesteasca ce-a fost in capul lor.

Interesant ca in Suedia singurele cazuri de care stiu sunt batranei care, din "obisnuinta" intra pe o autostrada veche (E18) asa cum intrau ei in tinerete, cand in Suedia se circula pe partea stanga (si nodurile sunt folosite invers fata de cum au fost proiectate!!). Nu stiu de ce nu apare fenomenul mai des... ce stiu sigur e ca nu (mai) exista un metru de bretea cu dublu sens in noduri rutiere (la Stockholm cel putin, dar nici in restul tarii nu am vazut). Nu prea sunt nici bretele cu parapete de beton pe mijloc. Sunt pur si simplu bretele (corpuri de drum) diferite pt fiecare sens. Foarte clar.

Liviu M

#3444
Quote from: danutzu_1069 on July 03, 2018, 11:50:44 PM
@Liviu M, si cum ii educi?
Amenda? ...
Asta nu e educatie, asta e pedepsire.
Am mai spus pe undeva, pe vremea mea :lol: masinile de scoala n-aveau voie pe DN-uri, nu stiu care mai e situatia acum. Nici pomeneala sa ne spuna cineva cum e cu condusul pe autostrazi. Cum fac parte dintr-o generatie numeroasa...  :D
Pe langa schimbarea "programei scolare" cu includerea de ore despre circulatia pe autostrazi (peste tot teoretic si practic acolo unde este "fezabil"), eu cred c-ar fi necesara o campanie masiva de "aducere aminte/invatare a regulilor de circulatie". Si ma gandesc la "calupuri publicitare"  (in loc de reclamele la trifermenti si bilirubine) la TV (eventual si radio), la ore de audienta mare, cu reguli de circulatie pe autostrazi (si nu numai), gen "pe banda de accelerare acceleram" *), "pe autostrada n-avem marsarier", "pe banda de urgenta nu se fac picknickuri" **), "n-ai tu bani sa-ti cumperi banda a doua"...
Eventual cu mici clipuri de "asa da/asa nu", ca tot e plin de muzee unde se pot "turna".

*) Stiu, ma repet, dar am auzit de accidente la nemti provocate de unii mai din est care au oprit sa se asigure la iesirea din parcare si au fost facuti garaj de cei din spate.
**) I-am vazut eu acum vreo 3-4 ani pe A2, cand ma intorceam de la mare, pe unii opriti pe banda de urgenta, cu masuta in fata masinii, facand o pauza.

vancouver

Faptul ca in Austria si in Germania de sud (Bavaria) avem acele maini mari pe care STOP pentru a preveni intrarea pe contrasens, arata ca erau si sunt multe cazuri si acolo. Nu trebuie sa tragem concluzii pripite, cum ca la noi legea e proasta sau lumea nu este educata. Ca sa faci asa ceva trebuie sa ai o doaga lipsa sau sa fii aburit rau (fie bolnav, fie vedere extrem de proasta la varsta inaintata, fie droguri/alcool).

Asadar fenomenul exista in toata lumea.

Poate fi mult redus prin MARCAJE CLARE, INDICATOARE CLARE si evident preluarea acelui semn "STOP" din Austria. De asemenea este f. important sa se raporteze imediat astfel de cazuri, incl. daca cineva merge pe contrasens pe banda de urgenta si sa existe un sistem prin care asa ceva se anunta instantaneu la radio, intrerupand orice alta emisiune, macar la acele posturi care dau in mod frecvent informatii din trafic si care sunt urmarite de soferi. Mesajul la radio trebuie sa fie transmis DE 2 ORI, ca sa fie clar, si sa ceara tuturor soferilor sa circule numai pe banda 1, sa evite depasirile si sa reduca viteza. Mesajul de la radio trebuie sa indice numarul autostrazii si localitatile mari intre care poate fi pericolul (adica in nici un caz "intre Izvin si Ortisoara" sau intre "Traian Vuia si Margina", ca atunci 99% vor fi in ceata. Numai ceva de genul "A1 intre Timisoara si Arad" sau "A1 intre Timisoara si Deva")
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Quote from: cristi5 on July 04, 2018, 03:12:41 AM
Fireste, milltati si pentru educarea soferilor. Aber...
Bineinteles ca semanlizarea trebuie si ea imbunatatita.
Eu tot zic de "latura educativa" tinand cont de modul in care se face (facea?) scoala de soferi la noi. Sunt convins *) ca pentru un numar important de soferi unele particularitati ale mersului pe autostrada sunt necunoscute.

*) M-as bucura sa ma insel, numai ca evenimentele din ultimele luni imi cam dau dreptate.

dumbravaandrei

Stiu ca necesita bani dar... pentru a preveni intrarea eronata pe autostrada, nu am putea folosi o combinatie din:
1) Indicator de acces interzis (pe ambele parti ale bretelei
2) Indicator de interzis la stanga/dreapta
3) Semafor ROSU, permanent (eventual si cu intermitenta dar cu frecventa ridicata - similara cu cea de la CF).

Daca nici din astea nu iti dai seama ca nu ai voie pe acolo e clara treaba si NJ nu avem cum sa montam.

Daca ne ducem mai departe (iarasi sunt bani), se pot monta senzori care sa detecteze directia de deplasare a autovehiculelor si atunci cand e depistat un adormit din asta, sa existe afisaj pe VMS si atentionari sa se opreasca lumea si sa fie mai atenta. Iar aia din CIC chiar sa foloseasca camerele alea si sa vina dupa berbec sa-i intoarca "cheita".

horyatm

Quote from: dumbravaandrei on July 04, 2018, 12:14:01 PM
3) Semafor ROSU, permanent (eventual si cu intermitenta dar cu frecventa ridicata - similara cu cea de la CF).

Nu cred că e o idee bună. În primul rând e vizibil și de pe celălalt sens (ca să nu zic contrasens) și ar deruta șoferii care circulă regulamentar.

Știe cineva un exemplu de semafor pe roșu pe autostradă? Eu sincer nu am văzut așa ceva nicăieri.

La CF merge, dar pe autostradă nu cred.

dumbravaandrei

Nu pe autostrada, la intrarea pe bretea din DN/DJ.