Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: gruiarew on June 18, 2018, 11:05:32 PM
Eu nu pricep ceva... Mergi pe autostradă.

1. În dreapta ai parapet. După parapet mai e un parapet. După care se mai vede ceva... Tot drum.

La 6 dimineata nu vezi mare lucru... Mai ales ca pe "tot drum" din dreapta nu vin vehicule pe contrasens, ca sa te intrebi daca nu cumva ai ajuns in Anglia....

Dar apropos de gandirea ta (corecta, de altfel...)
Sa vezi atacuri de panica atunci cand va fi gata LD4....

Sunt curios ce reactii vor avea soferii de pe autostrada, in zona podului Mintia, cand vor vedea ca in dreapta au parapet, dupa parapet alt parapet, dupa care tot drum... Si niste nebuni circula acolo, pe dreapta, pe contrasens, unul dupa altul...  :D
(vorbesc despre DJ706A relocat...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#3331
Pe mine ma ingrijoreaza altceva. "As we speak" se construiesc noduri cu bretele luungi, cu doua sensuri. Probabil pe mijloc va fi o amarata de linie simpla continua, ca normativul prevede/permite bretele asa de inguste ca nu mai incape nici macar o linie pe asfalt, sa fie macar linie dubla, ca pe astia care judeca gresit ii poate "indrepta" orice indiciu, cat de mic...

Holdea, Soimus, Alba nord...

Si atunci, noptea sau dimineata, cand nu e trafic...
- unul va iesi de pe A si va vedea parapet in dreapta, parapet in stanga... hmmm, e tot autostrada, ia sa depasesc. Ups, ce cauta ala care vine din fata Iar daca breteaua are o curba la stanga si soferul o taie, nici nu mai apuca sa puna intrebarea (vezi A6/A1)

- altul va intra pe A si se va gandi: destinatia mea e spre stanga, ia sa ma dau eu pe banda asta faina din stanga. Apoi, dupa cativa km pe contrasens, intr-o curba la dreapta...

horyatm

Știm cu siguranță că a intrat greșit pe nod? Dacă s-a întors din drum?

TibiV

Quote from: cristi5 on June 19, 2018, 12:16:14 AM
"As we speak" se construiesc noduri cu bretele luungi, cu doua sensuri. Probabil pe mijloc va fi o amarata de linie simpla continua, ca normativul prevede/permite bretele asa de inguste ca nu mai incape nici macar o linie pe asfalt, sa fie macar linie dubla, ca pe astia care judeca gresit ii poate "indrepta" orice indiciu, cat de mic...
(...)
Si atunci, noptea sau dimineata, cand nu e trafic...

Erau niste evaluari despre cat costa in bani o viata de om pierduta .
Nu la noi, cred ca la Banca Mondiala, dar nu bag mana in foc....

Nu stiu algoritmul, dar probabil este vorba de cat am cheltuit sa il "educam si crestem mare" si cat ar trebui sa "ne dea inapoi" in restul vietii sale.

Nu conteaza "modelul matematic", conteaza ca rezultatul matematic era de ordinul sutelor de mii de de euro.

10 morti cauza unor bretele cretin proiectate inseamna milioane de euro.
50 de morti depaseste cu mult valoarea "economiilor" realizate de CNDNR/CNAIR prin acceptarea "optimizarilor la sange" a nodurilor. Optimizari facute "la sangele" utilizatorilor, nu al proiectantilor sau al beneficiarului...

Iar 50 de morti se vor "realiza" cu siguranta, pentru ca toate aceste "noduri" si intersectii vor fi folosite zeci de ani de acum inainte... Un accdident la 3 ani, cu 3-4 morti, este "break-even"-ul C...R.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#3334
Quote from: horyatm on June 19, 2018, 12:37:34 AM
Știm cu siguranță că a intrat greșit pe nod? Dacă s-a întors din drum?

Venea de la Petrosani (apropo, probabil n-a dormit destul)

Deci cel mai probabil a intrat pe la Simeria. Daca s-ar fi intors ar fi stiut ca e pe sens invers (si-ar fi format cel mai probabil un model mental corect, pt ca intoarcerea e o recunoastere a faptului ca a gresit initial). Stiind ca merge in sens invers, s-ar fi inscris pe banda de urgenta, eventual ar fi si iesit pe unde a intrat... sau pe banda "corecta" de iesire... Comportamentul (ilegal dar frecvent) in astfel de cazuri e datul cu spatele mai degraba decat intoarcerea...

In schimb aici vedem comportament tipic de om care a intrat invers si habar nu are
- inscris pe banda cea mai din dreapta
- viteza mare
- flash-uri (gen da-te la o parte, esti pe banda mea)

Iar configuratia nodului Simeria permite foarte usor aceasta eroare. "Deva e in stanga, Sebes e in dreapta. Tocmai s-a despartit spre dreapta banda catre Sebes. Deci o iau la stanga aici"... Logic, nu?

TibiV

Sunt convins ca ai 100% dreptate....
"Flashurile" sunt dovada...
"Boule, treci inapoi pe banda ta, ca cauti pe contrasens ?!...."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#3336









Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

    Să se fi "întors din drum" puțin posibil, deoare ar fi mers "obligatoriu" cu mai mulți în același sens și ar fi realizat că "nu-i oablă" treba....
    Nodul și bretelele de la Simeria sunt "relativ" generoase în zona de despărțire: pentru Sebeș - o bandă la dreapta cu "acostament" larg;  pentru Deva - o bandă pe înainte și una de contrasens, cu trecere peste pod, deci 7,40 m și cu spațiul liber de la dungile albe laterale la glisiere cam 8-8,5 m, pe sensul tău.... Iar a treia "imposibilitate" era banda ce vine de la Deva (stânga) la nodul Simeria. Să-l fi tentat linia întreruptă de pe sensul cotrar lui ??  Dacă așa a trecut, a trecut peste o linie continuă din stânga lui tăind contrasensul (sensul ce vine de la Sebeș la nodul Simeria, peste podul din față) și tentat de linia întreruptă s-a dus....... Nu poți merge pe partea ta dreaptă cu banda de urgență în....stânga !!! Nu vom ști....ce-a avut în minte !

gruiarew

#3337
Atunci mai vin cu o idee nebunească. Știu că probabil e aberant dar o scriu totuși...

La verificarea tehnică a piesei dintre volan și scaun, pe lângă uitatul la niște litere pe o tablă, dat cu diapazonul de ureche și ciocănelul în genunchi, aș mai propune o chestie: 30 minute pe simulator. O încăpere sau o mașină pregătită cu niște monitoare și un simulator gen eurotruck simulator. În primele 5 sau 10 minute să nu conteze ce face, să zicem până se obișnuiește cu mașina, că deh nu toată ziua schimbi mașina (doar dacă face accident sau o comite grav). Și lăsat să meargă cu ea și urmărit ce reacții are în funcție de ce se întâmplă pe drum. Gen dacă e din Moldova să-l lași să meargă 5-10 minute pe DN2, dacă-i de la mine din zonă pe DN68A (un drum ce-l știe) și apoi sărit la ceva neașteptat (urcat pe autostradă, ceva șosele / noduri de pe dincolo). Dacă nu se descurcă, ne pare rău încercați mai târziu. Șofatul nu e un drept universal. Să-l practice doar cei ce sunt în stare.

Quote from: cristi5 on June 19, 2018, 12:47:03 AM

Iar configuratia nodului Simeria permite foarte usor aceasta eroare. "Deva e in stanga, Sebes e in dreapta. Tocmai s-a despartit spre dreapta banda catre Sebes. Deci o iau la stanga aici"... Logic, nu?

Îmi zicea babacul că unul s-a rătăcit în nodul de la Margina și se învârtea ca nebunul în giratoriu neștiind pe unde să urce pe autostradă. Asta în giratoriul dinspre Margina. Ceea ce mi se pare extrem de grav. Oricum ar fi nodul și oricât de idioată ar fi semnalizarea în nod, când trebuie să mergi în stânga pe autostradă (cum urci la Margina spre Timișoara) trebuie să conștientizezi că trebuie să treci autostrada, ori peste ori pe sub. Nu există să urci pe autostradă făcând stânga în bretea. Omul oprise în giratoriu să întrebe...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Un alt PUNCT NEGRU pe A1 (A1SB), capătul de la Șelimbăr/Sibiu......
   
   Luni dimineața, cer senin cu soare, la ora 7:40, la ultimii 200 m de autostradă înainte de-a lua breteaua spre stângă spre Veștem...... Apare de pe breteaua din DREAPTA, dinspre Șelimbăr, din DJ106D, plină de avânt, o "Skoda" cu număr de Olt și care deja la pod fiind, "fleșuia" pe toți cei ce veneam spre ieșire... Omul a realizat repede că "ceva nu-i bine" (o persoană la 30-40 de ani) și a frânat cu toate puterile.... Norocul lui și-a unora dintre noi a fost că aici tot ce vine pe autostradă vrea-nu-vrea reduce viteza pentru ieșire.







Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

  Zona/ieșirea văzută de sus arată astfel:







Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

Și un alt detaliu, al semnalizării interdicției de intrare din DJ106D pe breteaua ce vine din A1SB.....







Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

GrmmrNzi

Panouri mark cu STOP! DIRECȚIA GREŞITĂ! ca în Austria  nu costă o avere, la câte ieşiri sunt...

JohannDB

#3340
Cel puțin pe autostrăzile germane urlă posturile de radio, cănd este anunțat un conducător auto pe contrasens....
        Și acolo se ascultă radioul pe autostradă, nu......manele, fiindcă se anunță "stau"-uri, șantiere, accidente, etc, dar e treba că radioul sare singur pe anunțurile de trafic la multe posturi.
        Și sunt și la ei destui care "sar gardul" pe contrasens, toate fiind pe la intarile pe autostradă. În ciuda semnalizărilor și-a imenselor panouri (instalate în numeroase locuri, dar totuși nu peste tot) cu acea palmă pe care scrie FALSCH / GREȘIT. În Austria panourile cu FALSCH/GREȘIT sunt mult mai numeroase. În ciuda lor, sunt surprize și nu puține!

yetiman

In afara de panouri (care sunt 100% necesare) mai trebuie si marcaje cu vopsea pe calea de rulare. Niste sageti pentru directia de mers se pot face IMEDIAT. Chiar azi (daca nu ploua)!
Nici nu costa prea mult, nici nu trebuie licitatie. Se pot face de CNAIR in regie proprie. Sigur au si sabloane si vopsea. Si au si achizitionat recent masini pentru marcaje rutiere.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

abcxyz

Quote from: cristi5 on June 18, 2018, 10:48:36 PM
^^ Asa se intampla cand depaseste un TIR, se strange trafic in spatele lui. De acord ca duba si Loganul erau aproape...Dar nu stiu daca 100m in plus ar fi evitat accidentul sau macar producerea de victime...

100 de metri în cazul de față însemna, la cum apreciez eu din video distanțele, că ambii erau ca poziție pe banda 2 în dreptul/urma celui de-al doilea tir de pe banda 1 (și având vizibilitate). Îmi mențin părerea că altele ar fi fost urmările (cel puțin pentru ei) dacă nu mergeau la aspirație. Chiar risc să afirm că atât duba cât și cel de-al doilea Logan s-ar fi putut retrage spre dreapta, măcar fiecare după câte unul din tir-uri. Evident, nenorocirea se putea întâmpla cu un alt vehicul de pe banda 2 dar poate, poate, până la urmă șoferul vinovat ar fi conștientizat că este în culpă și ar fi luat măsuri.

dragos76

^^^
dacă și cu parcă.... Sincer, ar fi trebuit să fie o aliniere prea bună a astrelor ca să NU se întâmple nimic în situația asta.

Pe lângă semnalizarea mai evidentă, "ca pentru proști", oare ce altceva ar mai fi de folos? În ce măsură un sistem de supraveghere video poate ajuta? La o adică și aici a fost o chestie de 2km (deci câteva minute).

elphax

de multe ori semnele nu sunt luate in seama, si nu e problema doar la soferi de 70 de ani
anul trecut parca a fost un accident urat cu morti pe breteaua comuna de la Lugoj A1-A6: coliziune frontala in curba pentru ca unul din soferi nu a fost atent la semne, se credea pe sosea cu 2 benzi si evident a trecut pe "banda 2" ignorand linia continua. trebuiesc separate mai clar intrarile de iesiri, blocate daca se poate cu stalpi, borduri etc