Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Am vazut un articol la inceputul saptamanii (Link) ca in Cluj urmeaza sa fie folosite camerele de supraveghere a traficului pentru a se da amenzi.

In prima faza vor trimite doar avertismente urmand ca dupa un timp sa trimita solicitari de comunicare a persoanei care a condus masina si in final sa emita amenda corespunatoare.

perfidus

^Legat de stirea de mai sus, colegii din Timisoara mai au ceva noutati despre aplicarea amenzilor folosind sistemul de management al traficului?
Acolo e o situatie aparte, se pare ca seful de la rutiera nu agreeaza ideea primarului Robu si tot pune bete in roate de cand s-a anuntat intentia. Ultima idee era ca primaria trebuie sa trimita toate imaginile relevante catre sediul politiei rutiere, pentru analiza si constatare. Lucru care dpdv tehnic nu e chiar asa usor de facut la un numar foarte mare de posibile contraventii. Primaria a propus ca unul sau doi agenti sa fie detasati la dispeceratul de management al traficului, iar Politia intarzia cu raspunsul.
Pe de alta parte, multi timisoreni declara ca indicatiile radarelor de pe traseu sunt mult eronate, in plus. Deja asta creeaza o atitudine defetista in randul cetatenilor, care convine de minune partii "adverse".
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horyatm

Nu au mai fost noutăți legate de aplicarea amenzilor. Bănuiesc că nu s-au aplicat. Legat de funcționalitate, acestea afișează foarte bine viteza, e exact viteza afișată de GPS (Waze). Deseori văd că unii nu respectă limita, ba mai mult, unii merg chiar și cu 70-80. Problema e că nu toate afișează viteza, deci nu știi dacă înregistrează sau nu. Bănuiesc că radarul funcționează.

Oricum toată treaba cu acest sistem e depășită de situație. Un proiect implementat foarte prost care nu a adus mari îmbunătățiri. Se conduce cam la fel.

Eu de exemplu am rămas cu gura căscată când am văzut că senzorii de greutate au fost puși după semafor (probabil pentru camerele de semafor, ca să confirme că ai trecut intersecția pe roșu). În Germania am văzut senzori de greutate înainte de semafor care în funcție de trafic afișa culoarea verde sau nu. Iar mijloacele de transport în comun aveau întotdeauna prioritate, câteodată stăteai și până treceau 3-4 tramvaie. Asta ar fi fost un sistem inteligent. Din păcate aici nu s-a implementat ala ceva, ceea ce face ca proiectul să devină cel puțin suspicios. Ceea ce s-a făcut pentru fluidizare a fost desființarea mai multor treceri de pietoni.

Pe de altă parte sistemul tip "Big Brother" funcționează, se aplică contravenții ce țin de Poliția Locală într-o veselie.

Vă invit să vizionați acest videoclip. Se pare că utilitatea unor astfel de sisteme este îndoielnică. Și tind să dau dreptate. De multe ori, am frânat brusc doar ca să nu trec nici măcar 1-2 secunde pe roșu, ceea ce mi se pare uneori periculos. Anxietatea de camere de semafor există, am văzut-o și la alți șoferi.


dr4qul4

Ca sa poată da amenda, sistemul are nevoie de o aprobare de tip de la biroul roman de metrologie.
Și trebuie sa treacă de o viitoare decizie a unui judecător, care poate decide ca amenda e nelegala. Pare simplu, dar nu e.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

A trecut de metrologie. De doua ori. O data s-a dat o aprobare de omologare pe intreg lotul de radare. Apoi Politia Rutiera a cerut ca fiecare radar sa aiba omologare individuala. S-a facut si asta.
Pentru trecerile pe rosu s-ar putea sa fie mai complicat, pentru ca legislatia cere un mijloc tehnic certificat. Si termenul e foarte vag.

QuoteArticolul 109 din OUG195/2002:
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac direct de catre politistul rutier, iar in punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei, de catre politistii de frontiera.
(2) Constatarea contraventiilor se poate face si cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice omologate si verificate metrologic, consemnandu-se aceasta in procesul-verbal de constatare a contraventiei.
(3) In cazurile prevazute la alin. (2) , procesul-verbal se poate incheia si in lipsa contravenientului, dupa stabilirea identitatii conducatorului de vehicul, mentionandu-se aceasta in procesul-verbal, fara a fi necesara confirmarea faptelor de catre martori.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AlexIP


HVMihnea

,,În urma impactului a rezultat decesul şoferului care circula regulamentar, şi care era singur în maşină"
Oribil cand moare cel nevinovat. Motivul meu preferat pentru care nu stau veci pururi pe banda a 2-a(stiu ca acolo e doar o banda pe sens - vreau sa spun ca si mie mi-e teama de astfel de situatii). Nu mai tin minte daca sunt semnalizati corespunzator acei parapeti, insa pot spune clar ca e mai periculos sa conduci rupt de oboseala decat baut (ametit, nu ranga). La noi mereu e nevoie de o tragedie pentru a semnaliza un obstacol (aici intra si trecerile pentru pietoni).
Foarte urata moarte, coliziune frontala. Din ce povesti am auzit pe la baietii de pe ambulanta, e extrem de lenta...

pasadia

Nu inteleg cu ce sunt de vina parapetii in acest accident...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


AlexIP

#3053
Parapeții nu-s de vină, chiar sunt de acord cu ei acolo, dar lipsa marcării lor e, în cazul ăsta, criminală. Sau lipsa înlocuirii semnelor de la început / sfârșit la timp, pentru că incă din primele zile s-au suit mașini pe ei și nu țin minte să fi văzut vreo amărâtă de săgeată sau alt semn în afară de catadioptrii de pe parapet.

În zona cu accidentul, de multe ori cei care rămâneau pe banda a doua venind dinspre Simeria (vezi linkul) mergeau în stânga benzii sau chiar tăiau cu roata stângă linia continuă fix în zona aia. Țin minte că am făcut-o și eu o dată, alături de restul coloanei, ca să ocolesc un camion oprit la negocieri cu fetele în intersecție. Mno, omul n-a mai vrut să le facă să le deranjeze încă 20 de metri și-a lăsat curul remorcii între benzi. Și erau mulți care veneau pe stânga benzii, deja din obișnuință, că oricum era bandă de stânga în ambele sensuri. Mai ales după intersecția aia minunată ( https://goo.gl/maps/C8xXzvHtXFo ), era de ajuns 1 din câteva mii de șoferi care se trezește cu parapetul în dreptul oglinzii (sau botului) să fie mai tăntălău și să tragă stânga în loc de dreapta de volan. (later edit: și fix așa se pare că s-a întâmplat: http://glasul-hd.ro/liderul-udmr-simeria-ucis-intr-un-accident-teribil-de-circulatie-un-barbat-din-hateg-este-vinovat-de-producerea-tragediei-potrivit-unor-surse-acesta-s-ar-fi-speriat-de-parapetii-din-zona-santuhalm/)


Probabil cei care bifează pe undeva accidentele și zonele periculoase o să se felicite acum că, într-adevăr, era periculoasă zona și au luat măsurile potrivite. Poate chiar o să pună un giratoriu din bidoane, eventual tot fără semne de prevenire/avertizare, și primul tăntălău care o să treacă prin ele o să confirme că, într-adevăr, era o zonă periculoasă. :lol: Ca și la majoritatea giratoriilor construite în ultimii ani în zonă, ca și la insulele de calmare/catapultare a traficului de pe DN79... Numai mie mi se pare că nu doar șoferii sunt vinovați în cazurile astea?


nirolf

Pe bancheta din spate, fără centură probabil (din moment ce ceilalți doi sunt în stare mai bună):

QuoteÎn aceste momente, medicii îl resuscitează pe unul dintre băieții aflați în autoturismul înmatriculat în Mureș. Acesta a fost găsit de medici pe bancheta din spate a autoturismului, în stop cardio-respirator.

Dacă tot nu fac nimic pentru a crește utilizarea centurii în mașină, ar putea măcar să precizeze aceste detalii, "nu purta centură, fapt ce a cauzat cel mai probabil decesul". Poate s-ar aprinde niște beculețe la unii, dar cred că nu s-au aprins nici la polițiști.



TibiV

Cred ca ar trebui sa faca asta la toate accidentele.
Soferul a supravietuit/a murit si purta/nu purta centura.
Pasagerul din dreapta a scapat/ajuns la ATI/la cimitir si purta/nu purta centura.


Multe din astea si poate-poate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


adiarc

Off topic....nu înțeleg de ce nu devine obligatorie si pe locurile din spate.....la mine,nimeni nu sta fara centura....am avut chiar persoane pe care a trebuit sa le Invit sa coboare pt ca....știau ei mai bine ,...ca de fapt centura te omoară
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Liviu M

Quote from: adiarc on February 22, 2018, 09:33:15 PM
nu înțeleg de ce nu devine obligatorie si pe locurile din spate..
Cum adica? Eu stiam ce e obligatorie de ani buni. Ca sa poata circula in continuare si berlinele, era formulata cam ambiguu in genul "obligatorie pe toate locurile dotate cu centura",  :lol: dar era.