Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

Ba nu. Rezolvarea e 2+1 alternativ cu separator median. Fara posibilitatea de a depasi aiurea pe contrasens, astfel incat toata lumea va fi nevoita sa foloseasca un regim de viteza optim, adaptat situatiei din teren. . La fel ca si pe DN2+DN28.

S-a mai discutat asta, dar ca de obicei oamenii nu vor sa ramana fara posibilitatea de a da ei talpa atunci cand vor. La ce vor folosi radarele in epoca Waze, cand esti anuntat aproape instantaneu de orice "gabor" care apare in trafic? Vitezomanii isi vor face meandrele in continuare bazandu-se, pe drept cuvant, pe tehnologie.
Dar cu separator... le va fi mai dificil daca nu chiar imposibil. Case closed.

Cristi N

#2731
Un radar folosit inteligent face ravagii chiar daca folosesti waze, detector sau statie.
Sunt utilizator de waze la orice drum pe care il fac si pot spune ca e inutil impotriva unui radar in miscare.
Mai mult, daca politistul foloseste un pistol laser si nu sta la vedere iarasi nu il observa nimeni. Sau varianta complet undercover: masina neinscriptionata+numar de inmatriculare "civil" castig garantat :cool:  link
Filmuletul de mai sus este facut dintr-un BMW seria 5 din anii 2000.

cristi5

#2732
http://m.adevarul.ro/news/eveniment/cele-48-zone-mortii-capitala-cine-i-mai-vinovat-accidentele-trafic-soferii-pietonii-1_59b809735ab6550cb81a10c7/index.html



Quote
PIETON VS ŞOFER
,,Principala cauză a accidentelor din Capitală este traversarea neregulamentară. Aici avem cele mai multe victime. A doua cauză este neacordarea de prioritate pietonilor de către şoferi. Asta înseamnă că şoferii ori nu au respectat culoarea verde a semaforului, ori nu au dat prioritate la marcajele pietonale nesemaforizate. Dacă în prima situaţie vina este exclusivă a şoferilor, în cea de-a doua vina poate fi împărţită. Sunt şi pietoni care văd trecerea şi se aruncă în drum, fără să se mai asigure. La 40-50 km/h, o maşină are nevoie de cel puţin 4 metri ca să se oprească. Codul Rutier spune că înainte de a traversa trebuie să ne asigurăm temeinic. Trecerea de pietoni nu îţi garantează siguranţa traversării, ci doar dreptul de a traversa

pasadia

Si deci astept sa ii loveasca inteligenta pe cei de la rutiera in loc sa montam obstacole fizice care sa ne fereasca de accidente? Pe bune, optiune mai proasta nu exista...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Cristi N

Sub nici o forma radarul nu exclude instalarea de parapete si alte obstacole care sa mai scada numarul ranitilor si mortilor din accidente. Si in plus fata de cele doua (radare si obstacole) mai avem nevoie si de foarte multa educatie rutiera.

cristi5

Cred ca avem nevoie sa gandim strategic... O strategie 2+1 aplicabila direct pe unele drumuri (unde traficul nu cere 2+2), si cu mici investitii pe altele.

Sa speri ca va fi autostrada intr-o zona si deci nu mai are rost sa imbunatatesti siguranta drumului, nu e strategie, e management naiv.

al_eugen

Cred ca am probleme de intelegere:

Quote,,Principala cauză a accidentelor din Capitală este traversarea neregulamentară. Aici avem cele mai multe victime. A doua cauză este neacordarea de prioritate pietonilor de către şoferi.
si apoi:
QuoteDacă în prima situaţie vina este exclusivă a şoferilor,...

Eu stiam ca de niste ani buni s-a desfiintat raspunderea penala a soferului daca pietonul traverseaza neregulamentar.

Acum, ori eu nu stiu bine, ori autorul afirmatiei a ramas pe stil vechi.

Altfel e trist: esti la volan, esti vinovat....




nirolf

A doua frază se referă la pietoni loviți pe trecerea de pietoni vs. cei loviți care traversau pe verde, mai e o frază între ce ai citat tu.

Problema cu teoria că "pietonii se aruncă pe trecere" e că, deși poate adevărată, este oarecum de înțeles în condițiile în care pietonii nu cunosc Codul Rutier, nu există cursuri în școli, iar trecerile de pietoni sunt majoritatea obturate de mașini parcate (inclusiv dube, camioane). Adăugăm și infrastructura întreținută în bătaie de joc (semne ascunse de copaci, marcaje lipsă de ani de zile) și avem tabloul complet. Da, unii pietoni nu prea pricep ei cum e cu legile fizicii și spațiul de frânare, dar asta  nu înseamnă că trebuie omorâți. Și nu cred că asta e cauza principală la cum se circulă în orașul ăsta, dar noi că nație suntem campioni la găsiți scuze.

Iar șoferii sunt cei care au făcut cursuri și au trecut un examen, ba chiar ar trebui  (teoretic) conștienți că folosesc o armă potențial letală care cântărește peste 1 tonă. Adică să conducă preventiv. 80 km/h prin oraș (pentru că nu avem autostrăzi, of cors) nu e condus preventiv.

Și nici șoferii nu prea cunosc Codul Rutier (sau nu îl respectă), cine știe și mai și respectă regula care spune să reducă viteza a 30km/h:

Quotela trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare.


al_eugen

Ok, cazul 2 este evident si clar: pe trecere pietonul e rege - conform legii. De aceea am si omis acea parte.

Eu am o problema cu logica din prima afirmatie:
,,Principala cauză a accidentelor din Capitală este traversarea neregulamentară. Aici avem cele mai multe victime." => "Dacă în prima situaţie vina este exclusivă a şoferilor"

Adica recunoastem ca sar pietonii aiurea - inclusiv sa traverseze Magheru sau Cantemir printre masini. Dar totusi tot soferiii sunt vinovati in viziunea politiei.




Cristi N

Cred ca totusi reporterul respectiv nu a fost atent si in loc de soferi voia sa scrie pietoni.

nirolf

#2740
Exprimarea este bună, doar că nu înțelegeți la ce prima parte se referă:

QuotePIETON VS ŞOFER
,,Principala cauză a accidentelor din Capitală este traversarea neregulamentară. Aici avem cele mai multe victime. A doua cauză este neacordarea de prioritate pietonilor de către şoferi. Asta înseamnă că şoferii ori (1) nu au respectat culoarea verde a semaforului, ori (2) nu au dat prioritate la marcajele pietonale nesemaforizate. Dacă în prima situaţie (1) vina este exclusivă a şoferilor, în cea de-a doua (2) vina poate fi împărţită. Sunt şi pietoni care văd trecerea şi se aruncă în drum, fără să se mai asigure. La 40-50 km/h, o maşină are nevoie de cel puţin 4 metri ca să se oprească. Codul Rutier spune că înainte de a traversa trebuie să ne asigurăm temeinic. Trecerea de pietoni nu îţi garantează siguranţa traversării, ci doar dreptul de a traversa

Am subliniat care este (1) și care (2). Acum sper că e clar, puteți să recitiți și mesajul meu ca să aibă sens.

Eu sper totuși că partea aia nu e viziunea poliției ci vreun comentariu adăugat de ziarist, ar fi trist altfel.

Earthchild

 :( Un nou accident cu victime pe A1, intre Timisoara si Lugoj.
QuoteUn accident tragic a avut loc, joi dimineață, pe autostrada A1, în judeţul Timiş. Un şofer şi-a pierdut viaţa iar pasagerul din maşina sa a fost grav rănit după ce autoturismul în care se aflau a fost lovit din spate de un microbuz.

Accidentul a avut loc la kilometrul 493, pe sensul de la Timişoara înspre Lugoj. Un microbuz de marfă, condus de un cetăţean bulgar, a lovit din spate un Volkswagen Polo în care se aflau şoferul şi un pasager. În urma impactului, şoferul din Polo a decedat pe loc iar pasagerul a fost grav rănit.

La faţa locului intervin echipaje de la Poliţia Autostrăzi, Pompieri şi Ambulanţă. Traficul se desfăşoară cu dificultate însă nu este blocat pentru că se circulă pe banda 2.

Potrivit pompierilor, în urma impactului au rezultat trei victime: în autoturism au fost două persoane, dintre care o victimă de sex masculin decedată, iar cealaltă victimă în stare gravă, iar în microbuz o victimă de sex masculin, de etnie bulgară, conștientă și cooperantă.

Ambele victime au fost transportate la spital. La locul intervenției s-au deplasat o autospecială de descarcerare, o autospecială de stingere cu apă și spumă, două echipaje SMURD și șapte subofițeri din cadrul Detașamentului 1 de pompieri din Timișoara și o autospecială de descarcerare din cadrul stației de pompieri Buziaș.
http://jurnalul.ro/stiri/locale/tragedie-pe-autostrada-a1-in-judetul-timis-un-barbat-a-murit-si-doua-persoane-sunt-ranite-752033.html

oaspetele

#2742
http://www.timponline.ro/grav-accident-circulatie-saratel-fost-chemat-elicopterul-smurd-foto/

Grav accident de circulaţie la Sărăţel. Un englez a murit, trei sunt grav răniţi

E o zona periculoasa, de unde poti sa-ti iei zborul pentru cateva clipe. Bagati de seama.

harta

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

"Individul" din imaginea de mai sus "merită o surpriză"... B 220 BYA.... Poate vede cine trebuie imaginile....