News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Acum o sa ma umplu de dislike-uri... ;)

Quote from: ovicor on August 11, 2017, 11:24:15 PM
Atat A1 cat si A2 erau pline de masini circuland cu 100- 120km/h pe banda 2. Cei care voiau sa circule cu >130/h. la refuzul primilor de-a parasi banda 2, erau nevoiti sa faca slalom, cu riscurile de rigoare.

Dar daca eu merg cu 130 pe banda 2 ?!?!...
Legal, nimeni nu are cum/de ce sa ma depaseasca...
Pai daca ma dau pe banda 1 ca sa le "fac partie" celor care "voiau sa circule cu >130/h" nu inseamna ca ii incurajez sa incalce legea?
Nu sunt un fel de "complice" daca, peste 20-30 km, il vad pe ala care m-a depasit cu >130 incolacit pe  parapete ?!....
O:-)

Asta este chiar "cool"
Quote from: ovicor on August 12, 2017, 11:58:14 PM
... nu vorbim de vitezomani care faceau slalom, ci de oameni ponderati ce circulau cu 130-150/h...
"
Asta este un punct de vedere interesant... Nu mai vorbim de "viteza legala" ci de "viteza ponderatilor"
Poate ca tu vezi ca "oamenii ponderati" circula cu 150...
Altii pot considera ca "oamenii ponderati" circula cu 180... Sau, de ce nu, cu 210 ?!...

PS
Am postat asta mai mult ca amuzament, eu nu depasesc niciodata 130, pe autostrada prefer zona "115-125" (este muuult mai economica si nici nu stimuleaza inutil secretia de adrenalina) si nu intru in depasire (chiar daca in fata mea doarme unul cu 80-100) decat dupa dupa ce ma conving ca in retrovizoare nu se vede nici o alta masina pe banda 2 pe cel putin 300-400 de metri in urma.

Ma amuza ca "ne enerveaza" aia care sunt aproape de limita legala si nu se dau deoparte ca sa poata circula si "oamenii ponderati cu 150 km/h"...

Fuck the law ! :cheers:

Dar problema poate fi privita si invers: astia de nu se dau la o parte sunt un fel de "calmant" in trafic, pentru ca "limiteaza" dorinta "ponderatilor" care altfel ar merge cu 170, 190, +200...

Asta, recunosc, este o afirmatie nu tocmai corecta... Ala care nu se simte "barbat" decat de la 200 km/h in sus nu va fi oprit de nimeni... Doar de parapeti, copaci, santuri sau de alte vehicule cu tonaj >20t venind din sens contrar... Sunt interesante stirile de la ora 17, soferii de genul asta ajung mereu vedete "post-mortem"...)

ATENTIE! Nu incurajez pe nimeni sa mearga cu 80 km/h pe banda 2 pe autostrada !...
Daca doar atat poate, ii recomand cu tarie DN-ul echivalent...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

noi nu suntem politisti si nu trebuie sa aplicam legea.
E treaba fiecăruia cu ce viteza merge.
Dar cand se  circula in coloana, nu esti nevoit sa te dai la o parte decat daca banda 1 e libera. ceea ce nu se intampla niciodata.
cand avem aglomeratie este normal sa scada viteza. Si daca las 50 de m pana la masina din fata pe banda 2, nu inseamna ca trebuie sa faci slalom si sa te bagi acolo.
Eu merg de obicei pe banda 2. 140-160. cand e coloana pe A2 ajung si la 100-120. Nu am unde sa ma duc si , daca am mai mult de 1 masina in fata nu ma apuc sa dau flashuri sau sa pun semnal stanga. stau cuminte si astept.
daca tu vrei sa ma dau la o parte, cand se merge bara la bara, teapa ta. nu ti-ai cumparat strada. Nu ma dau la o parte cand merg cu 120 si pe banda 1 se circula cu 80.
Merg cu 120 pt ca e coloana, nu ca vreau eu economie.
Si pe cei mai multi zmei, ii depasesc imediat ce dau de o portiune mai libera. pt ca ei merg tot cu 140. iar eu merg atat cat ma simt in siguranta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Ce urmeaza dupa "eu merg pe banda 2" e complet lipsit de relevanta. La fel si in cazul "e normal sa merg cu 130km/h pe banda 2". Eu sunt un vitezom pe drumuri cu 2 benzi. Pe autostrada ajung frecvent la 170, pe DN1 mai la vale de Campina ajung frecvent la 150. In ambele situatii folosesc oricand pot B1, includiv pentru devansari. La naiba, am avut situatii in care stand continuu pe B1 am devansat mai mult de 10 masini care circulau pe B2 sau B3 (A3-ul pe la Moara Vlasiei). Stiu, nu ar trebui, dar nu ma pretind justitiar care ii invata pe altii sa REVINA pe B1 dupa o depasire.

bbk

Banda 2 e pentru depășit. Ai obligația morala de a reveni pe b1. Ca o părere personala cei care dorm în b2 și refuza sa revină în b1 când e libera doar pt ca ei merg aproape 130 sunt mai dobitoci decât bivolii pe care îi arata cu degetul

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


andrei@buc

Quote from: pasadia on August 13, 2017, 11:04:46 AM
Eu sunt un vitezom pe drumuri cu 2 benzi. Pe autostrada ajung frecvent la 170, pe DN1 mai la vale de Campina ajung frecvent la 150. In ambele situatii folosesc oricand pot B1, includiv pentru devansari. La naiba, am avut situatii in care stand continuu pe B1 am devansat mai mult de 10 masini care circulau pe B2 sau B3 (A3-ul pe la Moara Vlasiei).
romanii au o problema culturala cu aceasta lauda "eu incalc regulamentul/normele rutier(e)" si se observa o corelatie foarte stransa intre aceasta mentalitate si numarul de accidente rutiere. si stiu ca o sa spuna frunzaverde ca o corelatie nu inseamna cauzalitate (si are dreptate) dar daca se leagana ca o rata si macane ca o rata probabil ca poti o mananci la cina. iar "ala incalca regulamentul si nu trecea inapoi pe B1 asa ca am incalcat si eu regulamentul si am depasit viteza legala" nu este o justificare ci doar o scuza

Quote from: dr4qul4 on August 13, 2017, 09:27:26 AM
noi nu suntem politisti si nu trebuie sa aplicam legea.E treaba fiecăruia cu ce viteza merge.
nu e chiar asa: atunci cand intri pe un drum public ai asteptarea rezonabila ca ceilalti sa respecte regulamentul si, prin extensie, sa nu iti puna viata in pericol. in momentul in care esti implicat intr-un accident de circulatie in care nu ai nici o vina devine treaba ta "cu ce viteza merge". (ca exemplu personal am fost loviti din spate in timp ce eram stationari si sotia nu a muncit 3 luni dupa, vertij, migrene, terapie etc)

nu spun ca toate accidentele rutiere au la baza o incalcare a regulamentului rutier, insa voi spune ca daca se impune (prin lege, aplicand tehnologia ce exista deja) respectarea regulamentului, numarul accidentelor va scadea dramatic, poate chiar pana la o cifra procentuala din ce avem azi (viteza maxima, stop, semafor, depasiri pe linie continua, pietoni pe trecere, astea se pot impune prin lege azi, restul probabil in jumatate de deceniu)

kresto

@bbk Da banda 2 este pentru depasiri, dar obligatia de revenire pe B1 nu este doar morala este chiar o obliogatie legala regrlementata de codul rutier


QuoteArt. 101 Cand drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.

dr4qul4

1. era vb de A2 si de perioada aglomerata.
2. va las pe voi sa mergeti pe banda 1 pe ultimii 30 de km dinainte de bucuresti.

Sunt sigur ca voi faceti S-uri pe sosea. Ca asa ar arata cand mergeti cu 150 si cei de pe banda 1 merg cu 90 si sunt masini din 100 in 100 m.
Eu prefer sa ma dau la o parte atunci cand nu am pe nimeni in fata. Dar cat timp e coloana, e clar ca merg mai repede si intentionez sa-l depasesc pe cel din fata, chiar daca nu o arat ca altii (flash, semnal, pupat in fund).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bbk

#2692
Aglomerat e una. Haplea care doarme în b2 e altceva . Și eu pe autostrada tot cu 140-150 merg dar când cineva e în depășire și merge cu 110-120 nu mă lipesc  de el nici nu îl stresez cu farurile.


Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk

TibiV

Quote from: andrei@buc on August 13, 2017, 12:39:53 PM
stiu ca o sa spuna frunzaverde ca o corelatie nu inseamna cauzalitate (si are dreptate) dar daca se leagana ca o rata si macane ca o rata probabil ca poti o mananci la cina.
Se pare ca noi doi suntem singurii pe aici care manaca rata... incet si legal, maxim 130 rate/ora.
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#2694
Premiza: TOTI SUNTEM ZMEI indiferent de tara sau statut social. In schimb unele tari au reusit sa-si adapteze regulele la zmei, altele (din pacate si RO) refuza sa constate o situatie de fapt si prezuma inexistenta lor. "Hotul neprins e negustor curat" puteti sa o folositi ca scuza la asigurare / politie, dar nu si atunci cand va uitati in oglinda ;)

1. Reglementarile de circulatie sunt pentru toate categoriile de vehicule ce au access pe un anumit sector de drum, conform reglementarilor in vigoare (stare tehnica, capabilitate tehnica, gabarit, asigurari obligatorii, taxare/vigneta etc). Asa ca daca circuli cu un automobil si la un moment dat te "stanjeneste" un camion / utilaj agricol, nu trebuie sa "ii sari in cap" conducatorului respectivului vehicul. I s-a conferit si lui onoarea de a imparti drumul cu un asa grabit ca tine.
2. Atat timp cat ai intrat pe un drum public, nu intereseaza pe nimeni ca vrei sa faci economie de combustibil, ai diverse defectiuni tehnice "minore" ("gume proaste" de ex) sau configuratii de distributie a masei care te impiedica la respectarea limitelor de viteza (minime dar mai ales maxime) impuse pe anumite categorii de drumuri (Exemplu mai concret: nu ma intereseaza ca ai depasit capacitatea de transport a dubei peste masa maxima autorizata, ca ai vrut tu sa incarci 4t in loc de 2,5t si mergi cu 40 km/h pe sector de 90 sau ca esti din judetul Covasna si mergi cu 60km/h pe unde limitarea e de 80km/h ca nu ai reusit sa intelegi codul rutier scris atat in limba romana cat si maghiara).
--2a. Circulatia fara un motiv intemeiat sub limita de viteza maxima permisa pe un sector de drum creaza o situatie de risc atat pentru tine personal cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Daca voi sau cineva din vehicul cu voi vrea sa pozeze Caraimanul sau Retezatul din masina, opriti-va intr-o parcare si puteti poza cat vreti. Nu reduceti viteza si - cel mai important - concetrati-va la drum, ca aia va e treaba de sofer.
3. Nu esti singurul zmeu de pe drum. Oricand poti intalni din contrasens un conducator cel putin la fel de zmeu ca tine. Asa ca atunci cand efectuezi diverse manevre (in special de depasire) asigura-te ca ai suficient timp si suficienta distanta chiar si in eventualitatea aparitiei "din senin" a altui zmeu (Mai pe romaneste: daca ai 50m pana in curba stai dracului in coloana ca oricand poate sa vina unul cu 120-140 km/h in loc de 90 km/h si o sa va faceti terci plus ca o sa mai implicati si pe altii in incident)
4. In cazul circulatiei pe un drum unde aveti la dispozitie mai multe benzi de circulatie, faceti diferenta foarte clara intre circulatia pe benzi cu numerotare superioara (bx, x>1), devansare si depasire. Astfel avem urmatoarele cazuri:
   a) Circulatia pe banda cu numerotare superioara - Asigura-te ca nu incurci circulatia pe banda respectiva. Mentine o distanta de siguranta fata de vehiculul din fata ta astfel incat sa eviti tamponarea cu el si sa mentii securitatea pasagerilor din masina ta. Exemplu: asigura-te ca poti sa franezi in cazul in care el sufera o oprire brusca sau nu circula foarte aproape in spatele unui camion din a carui incarcatura se pot desprinde elemente ce pot sa-ti avarieze masina sau mai grav, sa-ti sparga parbrizul si sa patrunda in habitaclu. Circulatia pe astfel de benzi este permisa cu respectarea conditiilor de DRUM SI TRAFIC (limita de viteza, directie de mers, incadrare, flux trafic etc)
   b) Devansarea: daca cei de pe banda din stanga ta merg mai incet sau stationeaza nu esti obligati de nimeni sa schimbi banda pentru a ii devansa. Vezi-ti de drum linistit. Devansarea nu presupune schimbarea benzii de mers.
   c) Depasirea: este o manevra finita ca si timp iar rezultatul final trebuie sa fie tot timpul revenirea pe banda de pe care ai plecat. Sunt cativa pasi simpli de respectat:
      i) asigurare preliminara la 360o daca manevra poate avea loc
      ii) semnalizarea intentiei de a efectua manevra (sub nici o forma faptul ca ai semnalizat inseamna ca esti indreptatit sa si efectuezi acea manevra)
      iii) asigurarea suplimentara daca manevra poate fi efectuata. ASIGURA-TE SI DE FAPTUL CA AI UNDE SA FACI REVENIREA PE BANDA TA IN CONDITII DE SIGURANTA SI SECURITATE (ca sa nu ii incetinesti apoi pe cei pe care ii depasesti)
      iv) Daca nu poti efectua manevra in acest pas, astepti. Daca o poti efectua, depasirea unui vehicul trebuie sa se efectueze intr-un timp minim pentru a nu afecta ciruclatia pe banda pe care o vei ocupa temporar (atentie ca poate sa fie si "banda de contrasens"). Asa ca da-i talpa si depaseste
      v) Semnalizezi intentia de revenire pe banda de pe care ai plecat in timp util astfel incat sa te poti reinscrie in fluxul de trafic ce tocmai l-ai parasit
      vi) Revii pe banda in conditii de siguranta si securitate. Daca il franezi pe un alt conducator ca sa revii cat mai repede in coloana si restul coloanei din spatele tau trebuie sa franeze, esti un dobitoc. Ai iesit in depasire mai rau ca vaca. Nimeni nu are obligatia de a-ti facilita revenirea pe banda de pe care ai plecat. Cel depasit are doar obligatia de a nu-si mari viteza de deplasare.
5. Atat timp cat nu porti o uniforma de politist si nu esti in timpul unei misiuni specifice de a determina viteza de deplasare a participantilor la trafic, nu este treaba ta si nu trebuie sa te intereseze cu cat circula ceilalti. Asa ca explicatii de genul "am 130, pot sa merg pe B2 cat timp vreau pentru ca teoretic sunt la limita superioara a permisivitatii legii" si "contravenientul" sau "infractorul" n-au decat sa stea in spatele meu - sunt total inutile si irelevante.
6. Pastreaza o distanta de siguranta fata de vehiculul din fata ta astfel incat sa ai suficient timp sa reactionezi si sa iei o decizie potrivita in caz ca cel ce te precede are un eveniment (se opreste brusc, ii sare un pieton si il arunca peste capota, il izbeste altul din contrasens, ii taie calea un alt dobitoc care nu s-a asigurat din timp, da in ditai craterul, sare la o trambulina etc). Asigura-te ca ai o distanta de cel putin 3 secunde fata de cel din fata ta. In cazul tamponarilor 2 secunde sunt la limita, oricat de zmeu ai fi. Asa ca mai ia-ti o secunda in plus si pentru a lua o decizie corecta - ca nu tot timpul "opritul" este solutia problemei.
7. Faptul ca masina pe care o conduci nu dezvolta suficienta putere, nu este o scuza de a sta la 3-5-10m in spatele vehiculului pe care vrei sa-l depasesti.
8. Cand vezi ca vehiculul din spatele tau nu adopta o distanta de siguranta fata de tine, creaza-ti un spatiu suplimentar de siguranta si securitate prin reducerea treptata a vitezei de deplasare intr-o maniera neagresiva (si nu brusc!!!) astfel incat in caz de nevoie sa poti frana astfel incat sa nu te izbeasca din spate (adica lasa-ti spatiu sa franezi astfel incat tu sa nu te urci pe ala din fata ta si dobitocul din spate sa nu te izbeasca).
9. Daca vezi un spatiu de 20-40m intre doua vehicule, nu inseamna ca trebuie sa ii depasesti ca merg prea incet sau sa fortezi revenirea pe banda in acel spatiu. Sansele ca sa intri in cel din fata sau cel din spatele tau sa se urce pe tine sunt destul de ridicate in cazul in care coloana se opreste brusc.
10. Pentru tine si familia ta, este mai putin important motivul pentru care esti descarcerat asa ca asigura-te ca nu ajungi in acea situatie.
11. In cazul justificat in care trebuie sa va opriti deplasarea si stationati pe platforma unui drum public (defectiune tehnica, necesitati medicale), inanite de toate SEMNALIZATI-VA PREZENTA prin utilizarea triunghiurilor reflectorizante plasate la o distanta de cel putin 30m fata de vehiculul vostru, ATAT IN SPATELE ACESTUIA DAR MAI ALES IN FATA LUI. Nu stiti cat de important este ca un triunghi sa fie plasat si in fata vehiculului astfel incat, in special pe drumuri 1x1, cel din "contrasens" sa fie avertizat ca e posibil sa se intalneasca cu o situatie de pericol sau cu o coloana din contrasens aflata in depasire.
12. In caz de oprire brusca pe un sector de drum unde in mod normal nu sunt motive de oprire/stationare, actionati cat mai rapid luminile de avarii astfel incat cel care vine din spate sa fie avertizat ca este un pericol si/sau o imposibilitate a continuarii deplasarii. Astfel nu vor fi tentati sa se inscrie intr-o manevra de depasire si sa constate prea tarziu inevitabilul. In special pe autostrada, atunci cand in mod justificat trebuie sa stationati pe banda de urgenta, semnalizati prezenta voastra cu cel putin 50m inainte. Nu e vorba ca e posibil ca un TIR-ist nedormit de 24h sa il apuce somnul fix in secunda aia si sa va faca pasta de mici, dar e posibil ca o masina de interventie sa va faca acelasi lucru(ambulanta, politie, pompieri etc). Si bineinteles, asa cum va tot spune si vancouver, daca nu aveti treaba mega importanta in autovehiculul ce tomcai l-ati oprit pe banda de urgenta, stati naibii dupa parapet!!!! Si purtati veste reflectorizante!!!
13. In caz de ambuteiaj, banda de urgenta nu se transforma brusc in banda de circulatie. Daca vezi ca amibele insista, iarasi nu este treaba ta sa ii blochezi, sa o faci pe a justitiarul. Nu stii cat de lunga sau ascutita e sabia din portbagajul aluia (ma rog, poti evalua dupa numarul de tatuaje si volumul manelei). Suna la politie si solicita un echipaj. Daca nici pe ei nu ii intereseaza, asta e... Dar in nici un caz nu trebuie sa urmezi meltenii pe banda de urgenta...
14. In cazul in care unul "doarme" pe ultima banda posibila pentru depasire, recomand totusi folosirea semnalizarii si nu clasicul "flash". Pe timp de noapte poate limita campul vizual al celui din fata voastra iar unii "treziti brusc" pot efectua manevre bruste si periculoase.
15. Daca un vehicul merge mai repede ca al tau, in special daca e dintr-o clasa inferioara de motorizare/putere/gabarit, asta nu inseamna ca trebuie sa ii dai o lectie si sa ii arati locul in lantul trofic. Nu de alta, s-ar putea sa ai surprize si sa sfarsesti printr-un sant/copac/parapet daca va incapatanti mai mult decat trebuie.

icristian

+1 dumbravaandrei. Total de acord cu tine
Cred ca aceasta postare ar trebui pusa ca pinned

TibiV

dumbravaandrei,
+10
Ar trebuie sa iti faci o "scoala de soferi de autostrada"
Pe aici stim cu totii ca exista o diferenta mare intre soferi si soferi apti de autostrada....

Pe de alta parte, gruiarew si dumbravaandrei, va multumesc ca v-ati referit la mine...
Dar nu ati citit foarte atent... ;)

Quote from: gruiarew on August 13, 2017, 10:51:20 PM
Nu-s de acord însă cu partea în care o faci pe poliţaiul. Fiecare e liber să facă ce vrea atâta timp cât nu atinge libertatea celuilalt. De obicei de la porcării d-astea încep şicanările şi accidentele.

Quote from: dumbravaandrei on August 13, 2017, 11:50:05 PM
Asa ca explicatii de genul "am 130, pot sa merg pe B2 cat timp vreau pentru ca teoretic sunt la limita superioara a permisivitatii legii" si "contravenientul" sau "infractorul" n-au decat sa stea in spatele meu - sunt total inutile si irelevante.

Acum ma voi auto-cita "selectiv" ;)

Quote from: TibiV on August 13, 2017, 01:27:55 AM
Acum o sa ma umplu de dislike-uri... ;)

PS
Am postat asta mai mult ca amuzament

Ca sa ne intelegem:
am provocat discutia asta (si ma bucur ca am facut-o) intr-o perioada de semi-lancezeala pe forum.
Si mi-am asumat de la inceput "contre", dar am crezut ca este destul de clar ca este o abordare "what if ?..."

Faptul ca postarea mea si ripostele politicoase care au urmat au dus la sinteza foarte buna a lui dumbravaandrei nu poate decat sa ma bucure...

Dar daca ati pierdut in viteza detaliile, va repet: eu nu am zis ca "asa trebuie facut", doar "am abordat problema/posibilitatile".

Am spus clar (la modul cel mai serios) ca nu "stau" pe banda 2 - nici la 130, nici la 90, nici la 150.
Pentru mine banda 2 este pentru depasirea celor cu mai putin de 110-120 km/h (adica a celor mai lenti decat mine)
Depasesc, revin pe banda 1.
Nu incerc nici sa disciplinez pe nimeni, nici nu testez "rabdarea" altor soferi...
In trafic astfel de teste pot avea rezulate care ajung in "stirile de la ora 5" ale majoritatii televiziunilor...
Fix acolo unde nu vrei sa fii "vedeta"... :lol:

De asemenea am spus ca eu nu depasesc niciodata 130 - absolut adevarat la modul cel mai serios... Desi masina mea "duce" peste 160 (testat), nu este masina de 50.000 euro si asta clar se simte... (Si faimosul Spitfire prindea in picaj 800-900km/h, dar asta nu inseamna ca se simteau bine nici avionul, nici pilotul... ;) )
Nu am strigat "infractorilor!" celor care spun ca merg in mod uzual cu +150... Daca circuli in Germania de 20 de ani cu "no limit" inteleg ca este greu in Romania.
Doar sugeram ca desi "ne inflamam" ca N institutii nu respecta legea, ni se pare OK sa nu o respectam nici noi...
Iar in Romania legea spune clar: maximum 130 km/h.
("Dislikes, come to me !".... :D )

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei@buc

Quote from: gruiarew on August 13, 2017, 10:51:20 PM
Nu-s de acord însă cu partea în care o faci pe poliţaiul. Fiecare e liber să facă ce vrea atâta timp cât nu atinge libertatea celuilalt. De obicei de la porcării d-astea încep şicanările şi accidentele.
eu nu sustin sa incerci sa le arati celorlalti cum trebuie sa conduca. din astfel de incidente apar road-rage-uri si ajungi pe youtube si la stiri: te asezi cu 130km/h pe banda 2 si eventual mergi in tandem cu altul pe banda 1 la aceeasi viteza.

insa eu nu sustin asta: eu militez pentru introducerea prin lege a obligativitatii respectarii regulamentului de catre toate vehiculele. nu sustin ca fiecare, cum ii vine, sa le arate celorlalti cum sta treaba.
Quote
Eu asta nu prea înţeleg... mergi pe drum... ce pălărie ai cu celălalt?
pai are: daca tu nu ai chef sa respecti regulamentul si, drept consecinta directa, imi bagi sotia sau copilul in spital as spune ca are foarte mult. consusul pe drumul public este un privilegiu reglementat, nu un drept inalienabil. nu este trecut nicaieri: "orice om va avea voie sa treaca pe rosu cand ii vine si sa omoare o familie cu 2 copii" sau "orice bizon cu hilux de 2 tone are dreptul sa o calce in oras pana la 130km/h". astea nu sunt drepturi pe care le protejezi. exista multe domenii in care operatorii nu mai au posibilitatea sa opereze masinile in afara anvelopei de siguranta: sa treaca pe semnale rosii, sa incarce greutati peste maximul prevazut de cartea tehnica, sa depaseasca viteza (motostivuitoare noi, lifturi, trenuri etc). din pacate exista aceasta parere ce este un drept inalienabil al soferilor sa omoare familiile altora. eu nu sunt de acord

pentru ca, asa cum am mai spus (si cred ca am dreptate): daca regulamentul rutier este respectat intocmai de toti participantii la trafic, accidentele aproape dispar. sunt constient ca ar fi o masura foarte nepopulara, insa ... asta e


asta este un exemplu de proiect al unor studenti de acum 2 ani. este o masina care, folosind componente de pe amazon.com si software liber au facut o masina care recunoaste semne rutiere si benzi de circulatie, decide singura cand sa opreasca, etc. repet, proiect al unor studenti cu materiale care nu au costat nici 100 de dolari.
mai exista proiecte cu camere micute care urmaresc ochii si observa cand nu esti atent sau cand adormi. implementarea tot ieftina, de ordinul zecilor de dolari. cate vieti au pierit pentru ca soferii se uita la telefon, sau atipesc la volan, sau se uita in spate la copii, etc?

adiarc

Eu am mai spus-o și o repet.Măcar pe autostrada ,unde avem operaționale camerele sa fie conectate la un centru de trafic și toți cei care încalcă Codul Rutier sa fie sancționați. ..TOȚI, fără excepție, așa cum NU se întâmplă în cazul MCV-ului care e prea ocupat sa-I poată oprii pe toți, atunci când are clienți

Restul,idei personale despre Cum se circula n-au nici o valoare. Dacă aplicam fiecare ce credem ca e bine ,iese haos. ...altfel nu se va schimba nimic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dan74

Eu tocmai ce m-am intors din Anglia, am vazut cum se circula si cum sunt folosite panourile pe autostrada la ei, in apropiere de Birmingham pe M40 fiind aglomeratie s-a deschis si banda de urgenta, viteza a fost limitata la 60 mile si toata lumea mergea regulamentar. Mai departe spre Londra unde nu mai era aglomeratie vitezomanii au inceput sa mearga fiecare cu cat vroiau.
Oare cand o sa vedem asa ceva pe autostrazi in Romania? Eu sunt pesimist, nu prea cred ca o sa apuc asa ceva. De ce? Simplu: mentalitatea.
P.S. Pe un drum secundar (B) inainte de o curba periculoasa erau puse ceva benzi rezonatoare denivelate. Daca mergi pe acele benzi cu viteza prea mare urechile si dintii  au de suferit, urechile datorita zgomotului, dintii datorita zgaltiiturilor masinii. Daca am avea asa ceva la noi, stirile de la ora 17:00 nu ar mai fi atat de "interesante".