Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

pe autostrada????pacat :(

Un microbuz care circula pe autostrada A1, între Sebeş şi Orăştie, şi transporta 20 de copii s-a răsturnat, marţi seara, într-un şanţ. Copiii sunt în stare bună, însă conducătorul auto a decedat.

"Accidentul a avut loc pe A1, la kilometrul 315, pe raza județului Alba. Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Alba, Alina Marescu,  în microbuz se aflau 20 de copii de școală generală. 11 dintre ei au suferit zgârieturi, dar sunt în afara pericolului.

ACTUALIZARE Şoferul microbuzului care s-a răsturnat, marţi seara, într-un şanţ de pe marginea Autostrăzii A1 între Sebeş şi Orăştie a decedat, în pofida manevrelor de resuscitare efectuate la faţa locului de către cadrele medicale.

Inițial, purtătorul de cuvânt al ISU Alba a anunțat,  în direct prin telefon la Telejurnalul de la ora 20.00,  că șoferul este inconștient și se află în stop cardiorespirator.

La fața locului s-au deplasat echipaje de pompieri de la Garda Sebeș, de la Detașamentul de Pompieri Orăștie din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Hunedoara."

http://stiri.tvr.ro/un-microbuz-cu-20-de-copii-a-iesit-de-pe-carosabil-si-s-a-rasturnat-pe-un-drum-din-alba-intre-sebes-si-deva_817742.html#view

https://www.agerpres.ro/social/2017/05/16/alba-microbuz-cu-20-de-copii-rasturnat-in-sant-pe-autostrada-a1-sebes-orastie-20-07-35
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

Am ezitat intre parcare si topicul asta, dar pana la urma este totusi vorba despre siguranta circulatiei...

O idee traznet de la Paris !... :lol:
(Desi daca ii faci figura asta unui cu probleme de inima, s-ar putea sa iasa nashpa...)
http://acidcow.com/video/90084-road_safety_in_paris.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#2582
Venind linistit pe DN VO 1K (aveam 100-110), dupa ce trec varful celui de-al doilea pod peste Durbav, spre Brasov... surpriza (nici macar nu au pus un triunghi de semnalizare, le-am donat eu ulterior unul, ca aveam vre-o 3 prin masina). Ideea e ca acelasi microbuz, face acelasi deranj pentru a 3-a oara saptamana asta....
Nenea cu platforma din fata mea l-a ratat cam la 5 cm pe cel de langa parapetele din dreapta.




Sub pasajul spre Sanpetru, pe firul Brasov-Sibiu, de cam doua saptamani sta un les de vitel sau oaie (prea mare pentru a fi caine). Nimeni nu s-a atins de el desi sunt echipe in zone care fac alte lucrari de mentenanta. Am sa sun vineri la DSP poate se duc ei sa-l ridice, ca dupa doua saptamani de stat in soare poate a devenit si radioactiv.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Cel cu opelul astra gri a oprit din senin? Sau cel cu masina neagra a fost de vina? (nu discutam de pastrarea distantei).
Cel cu SUV-ul a scapat pentru ca vedea peste masinile din fata lui, dar manevra lui putea fi mortala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

E zona unde au zis colegii ca fuge DN-ul din cauza A10....
E denivelat in dreapta langa acostament, a venit masina din fata, franat brusc, nepastrat in spate distanta si poc....
Mie mi-e greu sa cred ca exista impingere acolo de la autostrada. Probabil in urma excavarii apa se infiltreaza mult mai usor si o ia in jos  iar zona de acolo e plina de apa.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

Acolo este o trambulina creata recent. (s-a mai discutat de ea daca e o urmare a construirii A10 sus pe deal sau nu)

Din pacate, unii se sperie mai mult decat e cazul si franeaza brusc, fara sa arunce o privire in oglinda retrovizoare. iar cel din spate nu vede trambulina si e luat pe nepregatite de frana celui din fata, aparent "din senin".

Iar (ne)pastrarea distantei si lipsa de capacitate de anticipare duc la accident.

LE: Am scris deodata cu Ciprebbe  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


adiarc

din pacate toate au drept cauza principala indisciplina si incostienta la volan ,dar si neimplicarea autoritatilor care nu fac nici un fel de educatie rutiera - nici in scoli la copii,adolescenti,nici pe sosele ,iar scolile de soferi au abordari depasite de mult.

accidentul de langa tunel - nepurtarea centurii pe locul din spate ( pasagerul decedat a fost proiectat afara )

cel cu masina de BG - nepastrarea distantei in mers - inconstienta si/sau dorinta de a economisiii combustibil cu riscul propriei vieti

celalalt accident - viteza excesiva pe carosabil umed
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

In toate cele 3 accidente trebuie subliniat ca au murit soferii sau persoane aflate in vehiculul "vinovat". In toate cele 3 cazuri discutam de cate o singura persoana decedata. Si - cel mai important - nu exista persoane decedate sau accidentate in vehicule care circulau regulamentar.

Subliniez asta, pentru ca in situatia lipsei autostrazii, toate aceste accidente se soldau posibil cu mult mai multe victime, prin riscul de a lovi o alta masina de pe contrasens. Inca o data autostrada si elementele de siguranta si-au facut datoria. Sa nu cumva sa cadem in capcana si sa spunem: vai ce periculos este pe autostrada (3 accidente mortale in scurt timp, vai, vai), pentru ca este exact invers.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

andrei@buc

Quote from: adiarc on May 25, 2017, 10:18:07 PM
din pacate toate au drept cauza principala indisciplina si incostienta la volan ,dar si neimplicarea autoritatilor care nu fac nici un fel de educatie rutiera - nici in scoli la copii,adolescenti,nici pe sosele ,iar scolile de soferi au abordari depasite de mult.
infrastructura rutiera a determinat obiceiuri ce vor ramane mult timp de acum incolo: nervozitate, frustrare, agresivitate, obiceiul de a nu respecta regulamentul (bun, rau, asa cum e). si asa se ajunge in situatia in care in mod curent: nu se respecta benzile de preselectare, viteza maxima legala (dupa ce te indepartezi de romania nu mai exista statii in turisme care sa anunte radarele), marcajele orizontale, banda de tramvai, depasiri pe prima banda, depasiri pe acostament pe DN2 etc. si cand se intareste acest mod de a gandi este nevoie de un efort considerabil pentru a il modifica. mult prea multi soferi care conduc cu 90 in localitate si 170 pe autostrada pentru ca au statie in masina si stiu ca nu sunt radare pe traseu. si in aceste conditii e firesc sa apara accidente si in zonele in care soseaua e marcata, lata, traficul e lejer, viteza de deplasare e buna... pentru ca soferii iau cu ei obiceiurile capatate.
ca exemplu personal, dupa 300k facuti in romania (fara nici un accident) am facut niste cursuri legate de siguranta si mi-am dat seama de cat de multe obiceiuri proaste am si cat de atent trebuie sa fiu pentru a le elimina. insa este mult mai usor sa faci asta atunci cand in jurul tau toata lumea respecta regulile.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

#2592
Quote from: gruiarew on May 16, 2017, 05:29:21 PM
................ Dar să te pui să mânci pe banda de urgență e ceva ce nu-mi pot imagina. Chiar așa să te lovească foamea să nu poți sta până în parcare? Nu avem nu știu ce parcări dar undeva tot poți să ieși, dacă nu-i parcare e o ieșire. Sau nu știu, e ceva rețetă anume, ceva mâncare specială ce nu se poate savura decât când trece tirul cu 90km/h sau mașinile mici cu 130 la 2-3 m de îmbucătură?

  Până nu vezi, parcă, nu-ți vine să crezi.....  Luni 22.05.2017 pe A3, KM 41+100, aprox. ora 08:20, pe sensul București-Ploiești, după un pod de supratraversare, este un parapet de beton "New Jersey", ce închide o intrare pe autostradă.  Exact în dreptul parapetului, pe  banda de urgență, o Skoda (atât am apucat să mai remarc) oprită, iar posesorul ei era lângă parapet cu o cafea (ce trona pe parapet) și o......țigară......de parcă nu era pe un "A", ci undeva unde e "liniște și verdeață" :popcorn:     Consideram că am văzut destule până acum (precum gestul unui pieton , care pe mijlocul drumului, pe trecerea de pietoni, s-a oprit, a scos două nuci din buzunar, le-a pus pe asfalt, le-a crăpat, le-a luat și ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, a catadicsit a continua traversarea, spre stupefacția noastră, acelor opriți pentru a da prioritate "măriei sale"), dar viața e plină de surprize.....
  Acum, e adevărat că luni, era o vreme frumoasă și la anumite ore pe A3, traficul este chiar super-lejer.... Ce lume "cârcotașă"; nu poate face omul pick-nick pe autostradă sau o amărâtă pauză de țigară.... Poate asta fiindcă acest A3, București-Ploiești seamănă cu o țeavă pe 70% din lungime: intrii pe la un capăt și ieși pe la celălalt.....

adiarc

^^ mai intreb si eu odata...pentru ce avem sistemele de supraveghere de pe A1,pe care s-au cheltuit multe miloane de euro?

si o alta intrebare.Avem 130 km de autostrada continuua de la Sibiu la Deva si 160 km de la Lugoj la Nadlac.E cazul sa avem Politia Autostrazi pe aceste sectoare si la nivel practic ( sunt convins ca exista la nivel teoretic ).Ma refer la Politia Autostrazi cu adevarat,dotati cu masini corespunzatoare si cu un buget decent pentru combustibil.Nu ma refer la tinerii politisti trimisi sa-si riste viata,in timp ce sar in fata masinilor la +130km/ora si care stationeaza de fiecare data ,ilegal,pe marcaj hasurat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

andrei@buc

cat de diferita este perceptia in alte tari cand vine vorba de siguranta pe sosea fata de perceptia in romania.

vorbeam cu un prieten care lucreaza ca politist si i-am aratat un filmulet despre banda de autobuze din N bucurestiului, cea blocata acum vreo saptamana , iar la secunda 30, unde incepe de fapt banda unica este un politist care deviza traficul de pe prima banda, la secunda 47 fiind altul care face acelasi lucru, iar reactia lui a fost "Holy sh*t!! This is f*ing dangerous!".

huh? de ce, e doar 50 de km la ora viteza maxima? si mi-a enumerat:
- pregatesti politistii, ii dotezi, ii platesti bine, nu ii pui sa stea pe post de con de circulatie
- ai multi message signs, ai semne temporare, ai semne permanente, nu pui un politist sa dirijeze circulatia
- politistii, atunci cand sunt in trafic, atrag atentia soferilor si foarte des au loc incidente in locurile unde acestia se gasesc. iar incidentul poate sa fie sa dea cu masina peste el
- daca soferii nu respecta semnificatia benzii unice, consiliul local pune camera si le trimite amenda acasa, nu imobilizezi un politist sau doi pentru a te asigura ca acestia se comformeaza
- nu ai voie sa ceri politistilor sa stea toata ziua in gazele de esapament de langa o sosea aglomerata; este impotriva normelor, au niste timpi maximi, perioade de odihna etc (desi astea se respecta mai mult in contractele cu statul sau pe santierele ce tin de union)

eu, de cand sunt in melbourne, am vazut un singur politist care dirijia temporar circulatia cu ocazia unui mars