Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


JohannDB

#2461
Oare chiar așa de rău stau unii cu "vederea" să nu vadă pe autostradă că nu ai în dreapta ta banda de urgență și imediat tot pe dreapta, câmpul ??
       Sunt imperios necesare semnalizări aditionale la intrarea pe bretelele de acces la autostradă, cu  o grafică (precum cea din Germania-de exemplu) care să sară în ochi și să te facă, cel puțin să te gândești...pe unde-i bine, pe unde nu-i....
       Acum ca fapt divers, și pe dincolo mai auzi la radio "info trafic" (care intră peste celelalte programe radio) că pe sectorul/sensul, este un sofer pe contra sens (în ciuda semnalizărilor existente pe acolo).....

ovicor

  Cel care circula pe contrasens, cand aude atentionarea la radio, exclama :
    - Ce unul, o multime..., o multime...!

MarcoPolo

Am mai scris pe aici, insa ma repet caci consider f. important si nu se face nimic in acest sens.
Am inteles de la un prieten instructor auto ca la scoala de soferi nu se fac ore de conducere pe autostrada deoarece masinile de scoala de soferi ... nu au voie pe autostrada!!! Ce aberatie mai este si asta?!?!? Cum sa stie apoi oamenii sa conduca in regim de autostrada? Ne miram apoi de toate accidentele idioate...
Acum vreo 15 ani a trebuit sa dau examenul pt permis auto in Germania (puteam circula cu carnetul romanesc doar primele 6 luni pe vremea aia) si era sa pic examenul deoarece aveam doar 90 km/h cand am intrat de pe banda de acceleratie in fluxul principal... si la noi n-au voie nici macar sa invete sa conduca pe autostrada.
Condusul pe autostrada este cu totul altceva si chiar trebuie insistat si invatat ca lumea (vezi accidentul mortal de acum cateva zile de la Arad, unde unul s-a gandit el sa se dea jos din masina direct pe autostrada si l-a spulberat un camion)

adiarc

Mda...Din păcate avem în funcții cheie aceasi dinozauri cu idei învechite. ..care nu prea știau ce e aia o autostrada...

E nevoie de o reforma profunda,dar agreata de toți ,ca sa nu mai schimbam totul la scurt timp.
De ex,de curând ,în M.Britanie,la proba practica trebuie sa demonstrezi ca știi sa folosești Gps-ul.Nu e un capăt de tara,dar arata o mentalitate proactiva și nu doar miserupism,incompetenta si. ...nu e treaba mea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

@lau
Sunt foarte curios unde poti sa faci ore de conducere cu cel care face scoala de soferi la Darabani, Viseu, Oas si lista poate continua. Nu e aplicabil nici macar pentru majoritatea celor din Bucuresti.
In materie de siguranta, cursantii cat si intructorii se expun unui PERICOL MAJOR prin neefctuarea stagiului de pregatire in poligon (au deveni cartiere rezidentiale sau pasuni). Iar la scolile de soferi problemele sunt multe, de aici sj calitatea extrem de slaba a conducatorilor auto de la noi.

vancouver

In Germania la scoala de soferi sunt obligatorii (prin lege) minim 4 ore de condus pe autostrada si 3 pe timp de noapte (pe orice drum sau prin oras). Din pacate la noi partea cu autostrada este imposibil de pus in practica. La Bucuresti uneori dureaza 2 ore iesitul din oras spre o autostrada, iar unele zone sunt la 500km de prima autostrada. Ar avea insa sens treaba cu condusul noaptea. Mai ales pentru femei intre 20 si 30 de ani  - am inteles ca este important, daca nu au mai mers niciodata pe intuneric unele se pierd cand ajung prima data in aceasta situatie, datorita luminilor celorlalte vehicule si a lipsei de experienta in a cauta alte repere atunci cand in fata nu pot vedea bine. Cu autostrada s-ar putea face o recomandare, de ex. in localitati ca Deva, Arad, Sibiu, Pitesti, Constanta si altele, o iesire pana pe autostrada cu masina de scoala e posibila fara probleme.

Atentie: masina scoala nu are voie sa mearga pe autostrada ca un melc, ci trebuie sa circule cu 120-130 km/h. Nu e vorba de mers pe autostrada pentru a face primii pasi. In acest sens evident ca nu trebuie sa fie voie de iesit pe autostrada. Doar dupa ce elevul / eleva conduc bine prin oras si pe DN, pentru a-i familiariza si cu specificul autostrazilor. Acolo el / ea trebuie sa conduca cu viteza recomandata. Viteza recomandata este intotdeauna si viteza maxima (astfel se creeaza un flux de trafic cursiv si alert - evident nu in conditii meteo dificile). Deci pe autostrada viteza recomandata este 130km/h sau cea impusa prin panouri de limitare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

Cred ca ar fii f.util ceea ce spuneai...chiar și cu aceea viteza....Am văzut pe propria piele la soție. ...Am avut ceva de lucru ( după ce si-a luat carnetul ),pana sa o conving ca nu poți merge pe un DN cu 50 la ora....și pana a conștientizat Cum sa reducă viteza și cât de imensa e diferența de oprire de la 40 la zero  versus de la 100 la zero....chiar dacă mașină nu a fost prea încântată am făcut și exerciții de frânare dura de la 60-70 la zero........
În școală de șoferi mai mult de 50 la ora și a treia nu văzuse, așa ca ,după părerea mea se învață doar pt a se lua carnetul....Nu pt condus efectiv în condițiile reale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

Conform legii, la noi, planul de învățământ în școlile de șoferi arată cam așa............
  Cat.B   Durata școlii 4 săpt., ... durată teorie 24 ore, ... practică traseu 30 ore = 300 km parcurși.
  Cat.C   Durata școlii 7 săpt., ... durată teorie 60 ore, ... practică traseu 36 ore = 250 km parcurși.=>când se face concomitent cu Cat.B.
  Cat.C   Durata școlii 6 săpt., ... durată teorie 50 ore, ... practică traseu 36 ore = 250 km parcurși.=>cu "B" obținut sub un an.
  Cat.C   Durata școlii 5 săpt., ... durată teorie 50 ore, ... practică traseu 30 ore = 200 km parcurși.=>cu "B" obținut de peste un an.
  Cat.CE Durata școlii 2 săpt., ... durată teorie 10 ore, ... practică traseu 10 ore = 100 km parcurși.
  Cat.D1 Durata școlii 7 săpt., ... durată teorie 72 ore, ... practică traseu 40 ore = 250 km parcurși.=>cu "B" obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 8 săpt., ... durată teorie 72 ore, ... prectică traseu 50 ore = 350 km parcurși.=>cu "B" obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 5 săpt., ... durată teorie 46 ore, ... practică traseu 25 ore = 200 km parcurși.=>cu C sau D1 obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 4 săpt., ... durată teorie 46 ore, ... practică traseu 20 ore = 150 km parcurși.=>cu C sau D1 obținut de peste un an. 

    Ce să mai spunem ?? Conducerea de noapte a fost scoasă în primii din noii ani democratici !! Pe ulțimii ani ai vechiului regim se introdusese și în examen conducerea de noapte !!
    Ce să mai spunem de "poligon" !?!?! Și ăsta (o "pierdere" de timp, pentru unii și atunci) a fost scos.... Ce "slalom" printre jaloane ?? De asta sunt mulți conducători auto "de linie dreaptă"..... Ce parcări de toate felurile și "garări" pe stâng/dreapta, cu fața sau cu spatele ?? De aceea la supermarcket te trezești cu îndoituri și urme de vospea pe uși/aripi, dacă nu cu lovituri mai "grele" (nu mai are omul repere la mașină, nu-și știe propriile dimensiuni și intră ca cu căruța.....
    Autostrăzi nu avem la distanțe "convenabile", decât la câteva orașe din țară, dar avem interdicția prin lege de-a ieși cu "școala" pe autostradă.
   Ce să mai zic de practica de traseu prin orașe ?? Sunt orașe care prin HCL-uri (Hotărâri ale Consiliului Local) au introdus interdicții în anumite zone, centrale sau mai puțin centrale; te duci în "bălării" cu cursantul - vede el când va fi singur, cum se va descurca în zone mai aglomerate....
   Ce să mai zic de circulația prin multele giratorii, care incumbă o anumită "tehnică" (cursantul învață una, iar polițistul interpretează alta, când e o tamponare în aceste locuri), dar  care este o mare necunoscută pentru mulți; a intra (cu grija selectării benzii pe direcția de mers, încă înainte de girație) și a ieși  pe ieșirile succesive, etc.....chin mare, mare ....
   Mielușei la școlă și la examen... Apoi zmei !!

stangabriel

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21727001-compania-nationala-administrare-infrastructurii-rutiere-putea-plati-amenda-pentru-gropile-centura-capitalei.htm


"Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va contesta in instanta amenda pe care ar putea s-o primeasca de la Politia Capitalei, dupa ce ONG-ul "Romania Fara Gropi" a depus o plangere din cauza gropilor de pe centura Capitalei si a lipsei marcajelor rutiere, au declarat sambata, pentru News.ro, reprezentanti ai companiei de drumuri."

Mai au si tupeu:

"Asteptam sa primim instiintarea oficiala, dupa care vom demara procedurile legale de constestare in instanta. Dupa epuizarea tuturor cailor legale de atac, daca decizia este definitiva, vom plati amenda", au declarat reprezentantii CNAIR.

Bine ca inca nu sunt impuscati cei care au depus plangere , ei incearca de fapt sa normalizeze o situatie. Nu cred ca are legatura cu poleiul , cat are legatura cu lipsa de interventie pentru rezolvarea chiar si provizorie a gropilor.  Imi aduca aminte ca a mai fost o situatie asemanatoare pe DN1B, Ploiesti Mizil , cand efectiv nu se mai putea circula din cauza gropilor.

http://transporter.ro/transporter.ro/cnadnr-amendata-de-politia-rutiera-prahova-pentru-gropile-din-carosabil/

Poftiti la Ras:

Brezeanu a precizat ca valoarea amenzii aplicate CNADNR, care este responsabila pentru intretinerea acestui drum, este de 630 de lei.
Seful Sectiei Drumuri Nationale Prahova, Valerian Manta, event tents a declarat pentru MEDIAFAX ca nu a fost anuntat in legatura cu amenda primita. Manta a precizat ca, incepand de joi, echipele CNADNR lucreaza la reabilitarea tronsonului de drum cu gropi al DN 1 B.

Reabilitarea completa cu covor asfaltic a avut loc dupa 5 ani, din 2010, prin 2015. Un covor cu fire rare,cu ghemotoace,  :gaah: :gaah: pe care il bate vantul de est.

adiarc

Trebuie răspunderea personală si amendate persoanele direct responsabile.Cum ar fii directorul DRDP-ului responsabil.Chiar si 630 lei pt o persoana fizica,aplicată lunar sau săptămânal...nu e de neglijat

Putin le pasa de amenzi ,atata timp cat le plătește instituția....din banii contribuabilului ...pe răspunderea personală e cu totul altceva...cand te arde la buzunar.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stefanudrea

22.04.2017. dupa meciul Craiova Dinamo Dr Tr Severin. bizonii au iesit in trafic si desi era un drum cu 2 benzi, dar marcat ca fiind cu lucrari ample, ditamai tuaregul depaseste coloana si face dauna totala alte 4 masini printre care si skoda din poza 3. Cica i s-ar fi facut rau la volan.

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


Dan74

Ieri am circulat pe traseul Gilau - Oradea si pe Piatra Craiului pe partea dinspre Cornitel este un sant de toata frumusetea de-a latul drumului, eu cu Logan am trecut rezonabil dar cei cu garda mai joasa vai de scutul lor, semnalizarea cam lasa de dorit, acolo trebuie pus un panou mare cu viteza maxima de 5 km/h. As vrea sa stiu de cand a aparut acel sant, dar acolo trebuie intervenit de urgenta, sunt curios daca intr-o saptamana se va remedia ceva (sambata o sa trec din nou pe acolo).

rizzuh

Quote from: stefan_viziru on April 24, 2017, 04:25:51 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-21730672-olt-sase-raniti-intr-accident-care-fost-implicate-tir-doua-autoturisme-fost-activat-planul-rosu-interventie.htm

Aviz celor care, in frunte cu actualul ministru al transporturilor,   inclusiv membri ai acestui forum, vor ca A12 sa nu se faca deloc, sa se amane, sa se transforme in drum expres, sa fie facuta "pe etape" s.a.m.d.

Dumnezeu nu ne bate niciodata cu bata, ci ne da ca pedeapsa masura propriei noastre prostii.

In cazul de fata aceasta masura e data de vietile pierdute inutil, pentru ca multi dintre noi, prin inactiune sau contraactiune, se opun ca
Romania sa aiba cat mai multe autostrazi, cat mai repede posibil, inclusiv A12 - si acesta sa fie un obiectiv primordial al tarii.

Quote from: rizzuh on April 24, 2017, 06:36:17 PM
Gazeta de Sud precizeaza ca din primele informatii oferite de Politia Rutiera ar fi vorba de explozia unei anvelope a TIR-ului implicat in accident. Aparent a lovit 2 autoturisme, iar toti conducarii si pasagerii din acestea au murit :((

Da' lasati, ca nu e nevoie de autostrada, anulam licitatiile in curs pana ne hotaram daca mai facem A sau facem DX. Intre timp mor oamenii pe un drum foarte circulat, care urmeaza traseul vechiului drum al carutelor.

Accidentul s-a produs aici: https://goo.gl/maps/sTqZz6MQt862

pasadia

Quotesa se transforme in drum expres, sa fie facuta "pe etape"

Nu stiu daca e corect sa le echivalezi. Varianta cu executia pe etape (fie bucati de autostrada intercalate cu bucati de DN pe o perioada de timp limitata, fie half-profile-uri amenajate ca 2+1 urmate de constructia celuilalt sens dupa o perioada de timp) o onsider ca fiind o varianta buna, si mai sigura decat un DX permanent.