Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Va rog frumos sa nu deviati discutiile in atacuri si injurii.

dr4qul4

daca am drum liber ii dau talpa.
daca insa trebuje sa depășesc astept. chiar daca stiu ca am loc nu ma bag cand vad ca vine cineva din fata pe contrasens. Ma gandesc inainte daca am loc si in caz ca cineva de pe contrasens intra in depasirea celui pe care il vad, in acelasi timp cu mine.
sunt de parere ca nu viteza e cea mai periculoasa ci depasirile. din păcate, nu poti obtine o medie mare fara depasiri riscante pe zonele cu 1 banda pe sens.

pana la 27 de ani eram mereu grabit. am facut de cateva ori Bucuresti-Suceava/Iasi si retur in aceeasi zi. dupa am aflat ca exista hoteluri. si te poti bucura linistit de 1 noapte in pat, decat de 1 la volan.
nu fac pe justitiarul in trafic (e cea mai mare prostie) dar nici nu ma dau imediat la o parte.
Si cu fiecare an care a trecut de atunci am inceput sa fiu depasit de mai toti colegii noi, care au masini mukt mai slabe.
stiti ce m-a facut sa-mi schimb stilul de condus? 3 colegi:
- 1 dat peste cap de 5-6 ori pe Buzau-Focsani (Megane aproape nou, a scapat doar cu zeci de rupturi musculare)
- 1 iesit de pe Buc-Pitesti, care a apucat sa iasa din masina cu 15-20 de secunde inainte sa explodeze (Jetta relativ noua)
- 1 care nu mai e printre noi dupa un accident in Bucuresti la 140 kmh....cel mai mic dintre noi 4, cu o masina veche. Avea 22 de ani atunci...

Asadar, viata e mult prea frumoasa ca sa o pariati contra a 30-60 minute. mergeti atat cat credeti voi ca suntenti in siguranta. in deplina siguranta. luati in calcul toate situatiile care pot aparea: caine mort pe drum, caprioara venita din padure, bizon venit de pe contrasens, tirist ramas in pana pe una din benzi.
nu mergeti pe principiul " nu mi se va intampla chiar mie".
iar pentru drumurile lungi...mai bine luati avionul. e mai ieftin, mai sigur, mai comod
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adi



Poate cel mai bun post de anul acesta....+1

Ionut

Ministerul Transporturilor vrea să înjumătăţească numărul deceselor din traficul rutier, până în 2020

Ministerul Transporturilor vrea să reducă la jumătate numărul de decese din traficul rutier până în 2020, faţă de evaluările înregistrate în 2010, prin aplicarea Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră 2016 - 2020, document prezentat miercuri într-o conferinţă de presă. Strategia are mai multe direcţii de acţiune, printre care cercetare, siguranţa vehiculelor, transport şi mobilitate sau siguranţa infrastructurii rutiere.

Pe cercetare, Ministerul Transporturilor are în vedere actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor şi a obiectivelor detaliate de siguranţă rutieră, colectarea, analiza şi diseminarea datelor statistice, implementarea unui sistem de monitorizare şi evaluare a siguranţei rutiere, îmbunătăţirea cercetării, dezvoltării şi transferului de cunoştinţe.

În ceea ce priveşte siguranţa vehiculelor, aceasta se referă la introducerea inspecţiilor tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere. De asemenea, strategia mai prevede efectuarea de cercetări pe vehicule implicate în accidente privitoare la comportamentul subansamblurilor şi sistemelor în caz de accident şi la modul de restabilire a parametrilor lor.

Pe transport şi mobilitate se are în vedere creşterea siguranţei transportului rutier de mărfuri şi de persoane prin curse regulate şi promovarea transportului combinat. De asemenea, tot la acest capitol este vorba despre revizuirea reglementărilor de dezvoltare urbană: autostrăzi şi centuri ocolitoare, limitarea extinderii intravilanului, restricţionarea construirii adiacent arterelor de tranzit şi ocolitoare.

Siguranţa infrastructurii rutiere prevede îmbunătăţirea managementului în acest domeniu, respectiv tratarea punctelor negre şi actualizarea standardelor de construcţie a drumurilor. La siguranţa drumurilor publice se are în vedere controlul şi sancţionarea administratorilor/executanţilor pentru neasigurarea viabilităţii drumului în condiţii de siguranţă şi inspecţii de siguranţă rutieră periodică şi la accidentele grave. Se are în vedere realizarea de amenajări speciale destinate participanţilor vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru biciclişti, introducerea de cerinţe de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.

Capital




CNAIR a identificat ,,punctele negre" de pe șosele şi le va corecta cu ajutorul fondurilor europene

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a identificat toate "punctele negre" din transporturile rutiere şi le va corecta cu ajutorul fondurilor europene, a anunţat, miercuri, Ecaterina Munteanu, director în cadrul companiei, cu ocazia prezentării Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră 2016 - 2020. "Ne-am propus şi sperăm să reuşim pe fonduri europene, pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Suntem eligibili, să spunem aşa, am identificat punctele negre, intersecţii la nivel cu calea ferată. Vrem modernizarea intersecţiilor existente prin sensuri giratorii sau alte elemente de siguranţă şi iluminatul nodurilor rutiere precum şi iluminatul intersecţiilor, drumurilor naţionale cu orice alt tip de drum naţional", a spus Munteanu.

Capital

cristi5

#2241
Quote
Ministerul Transporturilor vrea să înjumătăţească numărul deceselor din traficul rutier, până în 2020

Numarul anual de morti in trafic din Suedia (cu negru: procente fata de 1935, cu verde: raportat la 100000 locuitori)
(sursa fig 1.1)

Numarul de victime se poate vedea "live" aici
http://www.trafa.se/vagtrafik/vagtrafikskador/

Injumatatire de la 400% la 200%: 1971-1995
Injumatatire de la 300% la 150%: 1980-2004

Ma pot gandi un singur mod de a injumatati numarul de morti in trafic din Romania in 4 ani: interzicerea prin lege a circulatiei rutiere. Nu stiu daca ar fi constitutional.

Frumoase intentii, dar eu cred ca ar trebui sa se focuseze pe
- centura de siguranta: educatie, legislatie
- evitarea intrarii pe contrasens (parapeti, 2+1 alternativ, marcaje si semne mai bune)

De acord cu corectarea punctelor negre, daca e facuta cu cap.

Am cerut de la IGPR o statistica a cauzelor accidentelor mortale (accidente cu un singur vehicul, depasire, intrare pe contrasens, curba la stanga etc). Vedem ce si cand raspund...

ddfab

in legatura cu ceata, prin prisma evenimentelor din ultima vreme. iata cum poti intra efectiv intr-un zid de ceata. daca nu te pregatesti din timp, o poti pati...

fotografie din aceasta dimineata, de pe viaductul aciliu cu intrarea in debleu, spre Sibiu.
PS. le dau un + celor care se ocupa de sectorul Astaldi ( Saliste_Cristian), al A1. pe panourile VMS era afisat mesajul CEATA DENSA, iar semnul de atentionare din stanga mesajului scris, avea lumini inferioare care clipeau puternic. din pacate nu am reusit sa le fac poza. au fost 2 panouri functionale. drumuri in siguranta sa aveti.

Ionut

^ Nu este o intamplare singulara avertizarea de pe panourile VMS din apropiere de Saliste. Pe 25 noiembrie cand am ajuns in zona la fel functionau si indicau corect bornele kilometrice unde era ceata (ceva de genul "ceata densa la km XXX - km YYY"). Deci, se poate!

vancouver

#2244
^^ sistemul VMS a fost dat recent in folosinta pentru A1 lot4 Sibiu-Saliste. Numai pe zona construita de Astaldi, deci nu si pe centura Sibiu. Exista o supraveghere video destul de buna, incl. pot vedea vitezele fiecarui sofer si alte date - dar nu era clar ce vor face cu aceste date colectate, daca le vor da mai departe la politie sau nu. (personal cred ca legal nu prea se poate, nici prin alte tari asa ceva nu se poate).


In alta ordine de idei: Cele mai periculoase autostrăzi
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/cele-mai-periculoase-autostrazi-628530

Ca de obicei, se putea si un titlu mai bun. Titlul actual sugereaza ca autostrazile sunt periculoase. Ori hai sa analizam un pic:

- A2 Bucuresti-Constanta, in 10 luni din 2016 am avut 4 morti. TOTI in accidentul in lant cu ceața. Ori asta este fantastic, pentru ca daca ne amintim, pana recent, aveam 20-30 morti pe an NUMAI INTRE CERNAVODA SI MURFATLAR pe DN22c. Nu stiu cati morti sunt acum pe DN22c, dar presupun ca intre 0 si 10, pentru ca in multe cazuri era vorba de masini straine de judetul Constanta, iar acum circulatia pe acolo s-a redus f.f.mult (de ex. acum pe google exista informatii de trafic pe DJ381 care leaga Medgidia de nodul cu A2, dar nimic pe DN22c, semn ca nici o masina cu waze sau google nu a trecut pe acolo in ultimele ore). Asadar, pe A2, in afara accidentului in lant, nici un singur mort in 2016. In conditiile in care stim cum se circula in sezonul estival si stim si cat de aglomerat este. WOW. Si asta la 202 km de autostrada plus A4.

- A3 Campia Turzii-Gilau: nici un mort anul 2016. Pai la stirile care apar aproape saptamanal, cu noi recorduri de viteza pe acolo, 220, 250, 245 km/h .... Daca ar fi dupa teoria celor care arata cu degetul viteza ca principal factor de risc, ar trebui sa avem acolo zeci de accidente mortale. Nu numai ca nu avem, dar sunt numai 5 accidente in total in 10 luni (un accident la 2 luni . . . WOW).

- A1 Buc-Pitesti sta ceva mai rau. Aici se circula mult si in perioade in care avem carosabil alunecos, etc. In plus starea autostrazii este mai rea decat a celorlalte.

Pacat ca nu au inclus si date despre A1 Sibiu-Deva. Totusi nu am auzit anul acesta de accidente foarte grave acolo. Am gasit unul singur in 22.10.2016 (http://alba24.ro/accident-mortal-pe-autostrada-a1-pe-sensul-sebes-orastie-o-femeie-pasagera-intr-un-autoturism-si-a-pierdut-viata-526108.html), cu un mort. O fata de 15 ani. Dar, desi nu scrie nicaieri, aproape sigur fata nu purta centura, pentru ca soferul de 18 ani nu a patit aproape nimic, masina era BMW si din poza partea pasagerului nu pare distrusa sever. In schimb stim cu totii de accidentele mortale de pe DN1 / DN7 in zona in care autostrada era inchisa (Cunța-Săliște).


In concluzie: vrem sa reducem numarul de accidente mortale, atunci trebuie autostrada. Cei de la digi puteau sa faca aceasta precizare, pentru a nu induce ideea ca autostrazile sunt cele periculoase. Adică trebuia precizat că, oricum, numărul victimelor și mai ales al morților este mult redus pe autostrazi in comparatie cu drumurile nationale pe care se circula anterior pe aceeasi ruta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

O poză a lui TibiV de pe drumuri județene:



Vrem mai putini morti in trafic: atunci acei ARBORI nu au ce cauta pe marginea drumului. Ei reprezinta un pericol multiplu:

1. In cazul pierderii controlului, impactul cu un astfel de arbore la 60-100 km/h este mortal pentru toti pasagerii. Pierderea controlului poate avea loc in urma iesirii unui animal in cale, a unui alt vehicul cu un sofer neatent sau beat, in urma unei coliziuni, ca urmare a unei acvaplanari locale, ca urmare a unei mici zone acoperite cu gheata, ca urmare a unui defect tehnic la masina, etc... Nimeni nu e perfect, masinile nu sunt perfecte. De ce la cea mai mica greseala sau problema tehnica trebuie sa moara familii intregi?
2. Ramurile copacilor pot sa cada pe carosabil al un vant puternic sau chiar copacul cu totul. Cu posibile urmari grave.
3. Ramurile copacilor pot atarna inspre sosea si incomoda vehiculele inalte (camioane), obligandu-le sa-si paraseasca banda.
4. Pentru a preveni punctele 2 si 3 sunt necesare lucrari de intretinere. Aceste lucrari presupun prezenta pe drum a unui utilaj, care stationeaza. Acest utilaj este un obstacol, care trebuie ocolit, iar la viteze mari exista riscuri ca unii soferi sa fie surprinsi sau sa reactioneze gresit.
5. Pe vreme insorita la trecerea in viteza prin secvente repetitive de soare/umbra se pot crea efecte psihologice, care in cazuri extrem de rare activeaza schizofrenia sau alte afectiuni psihice. Rar sau nerar, nu e bine. In plus, si pentru un om sanatos, schimbul de umbre si lumini de pe carosabil poate reduce capacitatea de a distinge un obiect sau un animal aflat acolo.
6. Nu in ultimul rand, discutam si de investitia in sine in rigole. Radacinile copacilor le pot afecta, distruge in timp.

In final trebuie spus ca rolul copacilor atunci cand au fost plantati, era de a preveni spalarea fundatiei drumului. Acum acest rol este preluat de rigole, deci copacii nu mai au nici un rol pozitiv. Mult mai util ar fi plantarea unei perdele de arbusti si copaci la 20-30m de drum pe partea de unde vine de obicei zăpada viscolită.


Oricum, de apreciat, rigolele nu sunt foarte adanci si nu sunt simetrice, fiind mai inalte spre exterior, ceea ce probabil are si un usor rol de parapet si de mentinere a vehiculelor care pierd controlul in zona drumului. Plus calitatea asfaltului exceptinala. Asta ca sa spunem si lucrurile pozitive.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

shAkur

Care sunt diferentele dintre arborii din imagine si arborii/copacii care formeaza perdelele forestiere? In cazul ala, ramurile nu pot ajunge pe carosabil? Dar in cazul unui accident, impactul cu acesti arbori (perdea forestiera) nu poate fi mortal?

Multumesc anticipat.

dr4qul4

1 arbore la 20m nu impiedica zapada sa ajunga pe sosea.
Iar perdelele forestiere se planteaza la distanta de asfalt. Macar la 20 de m.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: shAkur on December 09, 2016, 10:48:12 PM
Care sunt diferentele dintre arborii din imagine si arborii/copacii care formeaza perdelele forestiere? In cazul ala, ramurile nu pot ajunge pe carosabil? Dar in cazul unui accident, impactul cu acesti arbori (perdea forestiera) nu poate fi mortal?

Multumesc anticipat.

Perdelele forestiere nu sunt compuse din arbori razleti, ci sunt sub forma unui fâșii. Mai mult, nu se plantează numai arbori înalți, ci și arbuști. Astfel:


Sursa: ziua de constanța. (în județul Constanța s-au plantat mai mulți kilometri de astfel de fâșii forestiere, care să protejeze drumurile în zone viscolite sau pentru a ajuta la păstrarea unei pânze freatice mai ridicate în zonele mai secetoase.)

În cazul drumurilor, perdelele forestiere NU SE AMPLASEAZĂ IMEDIAT ÎN APROPIEREA DRUMULUI. Între marginea drumului și zona de arbuști pot fi 20-30m, până la copaci chiar și 40m. Așadar în nici un caz ramurile nu pot ajunge pe carosabil prin cădere în timpul unei vijelii obișnuite. (nu discutăm de cazuri extreme - uragan, tornadă - cazuri în care și o casă poate să ajungă pe carosabil . . . sau dacă totuși ne gândim la modul serios la un posibil uragan, să ne amintim ce fac americanii în astfel de cazuri: evacuează inclusiv orașe precum New Orleans, așadar pe perioada unui uragan nu are nimeni ce căuta pe drum; valabil la americani și în caz de blizzard, adică furtună de zăpadă = viscol sau crivăț pe la noi - ei la blizzard închid toate drumurile, nu încearcă în mod stupid să le țină deschise. La ei la TV toată lumea este rugată să rămână în casă, nu ca la noi, unde reporterița se duce la intrarea pe A2 și arată că vai vai vai autostrada nu este deszăpezită, iar apoi urmează știrea clasică cu ambulanța înzăpezită, deci autoritățile sunt varză - dar asta e altă discuție).

Rolul perdelelor forestiere este de parazăpezi și de potolire a vântului în zona drumului.

Cam asa:

sursa: http://incomemagazine.ro/
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Foarte buna explicatia si foarte lamuritoare pozele...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)