Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2160
Nu a inceput sa aiba lumea doua seturi de roti? Le schimbi in cateva minute (sau manual intr-o ora dar pe aici putini se mai deranjeaza). La prima ninsoare am stat 4 ore la o coada de schimbat roti. Erau doua cozi paralele si bineinteles ca cei de la coada mea voiau si echilibrare, ba pe unii ii convingeau polonezii care prestau serviciul (low-cost, 30 EUR) sa cumpere cauciucuri noi... Noroc cu forumul :) si noroc ca le-am schimbat, ca a venit a doua ninsoare...

dorum

am 2 seturi si mi le schimb singur :)
macar cu atat sa ma laud :)

PS: iar la a doua masina, cea de oras, am pus All Season Michelin sa nu mai trebuiasca sa le schimb

TibiV

Pacat de ele....
Foloseste-le si tu doar iarna.
Vara "se topesc" de caldura... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Au inceput romanii sa aiba 2 seturi , dar de obicei sunt destul de tocite si oricum nu le pun din timp. Se asteapta pana la prima zapada, cand se face coada in Bucuresti la toate vulcanizarile.
Iar cauciucuri pe stoc nu gasesti prea usor. Multi cauta pe net oferte, dar ce e la oferta...nu e pe stoc. Si vine in 2 saptamani.
Abia dupa 15 Noiembrie incepe lumea sa se gandeasca la ele
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

cristi5

#2164
Daca tot se mediatizeaza accidente rutiere, nu putem face cumva sa incurajam presa si politia sa includa in comunicate cati din morti si raniti purtau centura de siguranta? Parca pe vremuri (in comunism?) se specifica...

Azi pe DN2 au fost 2 morti in microbuz, unde din cate am vazut, nu se poarta centura. Un mort in masina mica, acolo e mai greu de supravietuit la ciocnire frontala cu microbuz...

PS: De fiecare data cand pomenesc despre centura primesc dislike-uri, e ok dar vreau sa-i incurajez insistent pe colegii care mi le atribuie: cand va asezati in orice vehicul rutier, pe orice loc, daca e dotat cu centura, ganditi-va cat de putin va place mutra mea :) si puneti-va centura de siguranta...

dumbravaandrei

nu poti specifica pe loc cati au avut sau nu centura. Exact poti stabili dupa ce se desfasoara si autopsiile.
Dar daca vorbim de Romania si microbuz fii sigur ca cel mult soferul avea centura. Celelalte locuri nici macar nu au centuri, sunt scoase de la scaune.

ALOOOOOOOO RAR!!!! Voi cum naiba omologati sicriele astea mobile?!? Nu vedeti ca deindata ce e atins un microbuz avem de la 10 raniti in sus?!? Nu-i obligam si noi la centuri, inclusiv alerta la nepurtatul ei?!? Macar pe cursele interjudetene!

cristi5

#2166
Pai daca zboara prin parbriz sau nu mai e la loc (daca nu e copil, doamne fereste) cel mai probabil n-a purtat centura. O estimare despre cei care n-au avut centura nu se pote face?

In cele cateva microbuze cu care am circulat intre Brasov si Otopeni existau centuri dar nu le purta nimeni. Si atunci riscul e ca cei din spate vin peste tine, iar scaunul nu parea ca va rezista la impactul cu 2 sau 3 x 80 kg...

Tot pe partea de prevenire: de ce mama supararii nu se face pe DN2 2+1 alternativ in loc de 1,5+1,5? Loc este, trebuie un parapete simplu intre sensuri si asigurate virajele la stanga. Oare pentru ca n-o fi existand 2+1 in normativ? Carute inteleg ca nu mai e voie pe DN.

Stiu ca partea cu parapetele simplu e... complicata. Trebuie gasita o solutie mai ieftina per km decat betoanele. S-a mai vorbit de cablurile tensionate.

Io

Fiindca mi-am vindut masina circul de 3-4 ori pe luna pe V. Prahovei si vad asa: nimeni nu poarta centura in microbuze. Uneori nici soferul. Unele nici nu (mai) au centuri pentru pasageri.
Am coborit din munte acum 3 zile si intre Campina si Ploiesti soferul dadea evidente semne de adormire. Era pe la 3 P.M. Stateam chiar in spatele lui si i-am atras atentia. M-am bucurat foarte cind am pus bocancul pe asfalt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

As vrea sa cer in baza legii accesului la informatii publice statistici anuale despre accidente grave legate de purtarea centurii, tipul de drum, si cauza impactului (iesire involuntara de pe drum, depasire, lovire din spate, curba la stanga, etc, se gasesc seturi de categorii pe net)

1) de la ce institutie/institutii sa cer?
2) are cineva un model de scrisoare in format word?

Multumesc!

NGC



vancouver

#2171
^^ corect, de aceea biciul pe noua autostrada A7.

Dar independent de asta, ar trebui obligativitate la purtare de centuri de siguranta si in microbuze / autocare. Cei 3 morti sunt persoane din microbuz, care evident nu purtau centura. In schimb soferul, cel mai afectat teoretic, nu este printre cei morti, fiind ranit grav.

Centura de siguranta, pe langa faptul ca probabil ii salva de la moarte pe cei 3 din acest accident, ar fi contribuit la reducerea ranilor celorlalti 15. Poate ca majoritatea lor nu aveau nimic, se ridicau si plecau mai departe pe propriile picioare, nu cu salvarea.

Centura de siguranta nu ajuta la un impact cu 200 km/h, acolo oricum totul este pierdut. Rolul major al centurii este exact in situatii de genul celui de acum, cu rastunarea vehiculului. La viteze de impact de 20-60 km/h de regula cei cu centuri se aleg doar cu contuzii usoare, dar in lipsa lor de obicei vorbim de rani grave la aceste viteze.

PS. rectific: cele 2 persoane decedate sunt 2 femei din microbuz si soferul celeilalte masini implicate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nirolf

#2172
Nici în mașini nu se poartă centurile, în spate mai nimeni nu le pune, mulți nici în față. Poliția e inutilă, nu dă amenzi pentru locurile din spate/copii, nu menționează nimic pentru presă despre centură sau scaune pentru copii nici măcar când sunt cazuri evidente, gen impact frontal, părinții supraviețuiesc, copilul din spate moare. Românii ca nație sunt ignoranți când vine vorba de siguranță, am citit mai de mult un studiu, stelele de la EuroNCAP sunt printre ultimele criterii de alegere ale unei mașini. "Nu mi se întâmplă tocmai mie".


cristi5

#2174
Iarasi microbuz, ar trebui macar politia sa spuna daca era dotat cu centuri... Pentru aia nu trebuie autopsie...

Si daca vreunul din microbuzele de azi sau ieri sau de pe A2 nu era dotat, as demite urgent conducerea RAR si as da un comunicat sa nu urce lumea in microbuze fara centuri. Acum trebuie actionat, cand seria de accidente mortale cu microbuz e proaspata in constiinta publicului.

Si trebuie introdus subiectul si in vocabularul presei. In niciun articol de presa pe tema asta nu se pomeneste de centuri...

Ar da API un comunicat pe tema asta? Ma ofer sa redactez un draft.