Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

^Wow, santuri colmatate aproape complet. Ce bataie de joc.

adiarc

niciodata curatate de la inaugurarea din decembrie 2010 - aproape 6 ani....e si o chestie de siguranta si reduce drastic durata de viata a investitiei
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ddfab

^ din graba am" ratat" comentariul. azi foarte multe accidente in zona Bucurestiului tocmai din cauza amintita de adiarc. diferentele dintre poduri si terasament. la noi, multi soferi uita ca iarna nu-i ca vara... :(

infraAdi_ro

Iarasi accident pe A2
   
ACCIDENTE în lanţ pe A2 - 17 autoturisme implicate. Raed Arafat anunţă 22 de răniţi, dintre care patru au fost transportaţi la spital

Un accident în lanţ a avut loc miercuri dimineaţă, pe A2 la ieşirea către centura Capitalei. Alte două accidente au avut loc pe autostrada Bucureşti - Constanţa, la km 10 şi la km. 54.
Conform Centrului Infotrafic, accidentele s-au produs "din cauza neadaptării vitezei la condiţiile unui carosabil acoperit cu polei".

http://www.news.ro/eveniment/accidente-in-lant-pe-a2-17-autoturisme-implicate-raed-arafat-anunta-22-de-raniti-dintre-care-patru-au-fost-transportati-la-spital-update-foto-1924404816002016110716051189
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dumbravaandrei

No... aici chiar e vina rutierei. La asta nu au scuze.
Esti autoritate sau ce pufuleti esti? Ti-e greu don' Comisar sa pui mana pe telefon sa suni la Infotrafic sa pui mesaje pe VMS si apoi sa dai telefon la CNAIR sa dea cu solutie pe autostrada? Imi pare rau, dar aici au dormit sub cascheta. Ceata e una (mai greu de convins sa plece), polei e cu totul altceva. Cand ai polei, suni administratorul sa rezolve urgent problema (macar sa o semnalizeze corespunzator) si pana ajung aia scoti in pastele cucului 2-3 masini si le lasi cu griofarele pornite si mesaj de atentie. Ca de masini si agenti nu duc lipsa cei de pe A2.
Iar daca nu vezi ca vine administratorul si rezolva, ii tai pv-uri cu amenzi pana se termina pasta de la pix...
:bash: :bash: :bash: :bash:

Cosminescu

Accident si in Constanta, cu 7 autoturisme implicate:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21418761-accident-rutier-grav-constanta-7-autoturisme-tamponate-doua-persoane-incarcerate.htm

Aici nu e vorba insa de conditii meteo:

Potrivit Biroului de presa al Inspectoratului Politiei Judetene (IPJ) Constanta, din primele cercetari efectuate se pare ca un autoturism, care circula pe strada Fulgerului, a efectuat viraj la stanga si a patruns pe contrasens, iar in momentul in care a trecut de axul drumului, nu a acordat prioritate de trecere unui alt autoturism care circula regulamentar pe ruta respectiva (pe sensul de mers dinspre Baba Novac catre b-dul I.C. Bratianu).

yetiman

A iesit si CNAIR cu un comunicat:

QuoteComunicat de presa 16.11.2016

În această dimineaţă, pe autostrada A2, pe anumite sectoare izolate de drum, din cauza fenomenului de condens şi a temperaturilor scăzute, s-a format o peliculă de gheaţă pe partea carosabilă. Menţionăm că nu a fost emisă nicio atenţionare de polei de către Administraţia Naţională de Meteorologie.

În urma apelului lansat de Poliţia Rutieră, conform conducerii DRDP Bucureşti, s-a acţionat cu material antiderapant.

Precizăm că, în urma evenimentelor din această dimineaţă, la nivelul CNAIR Central s-a constituit o Comisie care va cerceta şi va stabili modul în care s-a intervenit şi s-a acţionat pe autostrada A2. Comisia va cerceta modul în care s-a intervenit, dacă au fost respectate procedurile prevăzute în normativele în vigoare. În cazul în care Comisia va constata deficienţe, vor fi aplicate sancţiuni în consecinţă.

De asemenea, menţionăm că la sfârşitul lunii octombrie, CNAIR SA a semnat contractul având ca obiect Servicii de meteorologie iarna 2016 - 2017, cu ANM.

În ceea ce priveşte panourile de informare VMS, atât cele de pe autostrada A2, cât şi cele de autostrada A1, afişau următorul mesaj: Adaptaţi viteza, circulaţi prudent!!!!

Nu vreau sa comentez comunicatul, doar ce am subliniat cu rosu: LA CE E BUN UN SISTEM VMS ca sa afisezi asemenea banalitati???? "Adaptati viteza, circulati prudent!!!" e un mesaj banal (chiar stupid as zice), care e valabil 365 (366) de zile pe an si pe care nu-l mai baga NIMENI in seama.
Daca ar fi scris ceva in genul: "ATENTIE! PERICOL DE POLEI!!!", ar mai fi avut un sens si, poate, si efecte pozitive.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

#2152
@dumbravaandrei

Si ma rog cum constati ca este polei? Ca doar nu poti planta cate un politist la fiecare 50m de drum din Romania. :bash:
Primul care constata este de regula si primul care zboara. Poleiul apare in rastimp de cateva minute. Nu ai cum sa eviti accidentele de acest tip "anuntand" ca este polei.  :lol: In minutele urmatoare aparitiei poleiului pot avea loc zeci de accidente.

@yetiman: si mesajul "Atentie pericol de polei" nu valoreaza 2 bani daca il pui imediat ce temperatura scade sub 4° sa zicem. Inseamna ca jumatate din iarna va fi afisat acest mesaj si iar nu-l mai baga nimeni in seama. Si, asa cum spuneam anterior, poleiul apare practic instantaneu, deci nu-l poti anunta, decat dupa ce cineva l-a constatat. Cum? Derapând, evident. In momentul acela de regula este prea tarziu.

Nu mai vorbim ca la noi panourile VMS sunt amplasate la 20km unul de altul. Daca un vehicul a trecut pe sub un panou si imediat dupa aceea apare mesajul, el mai merge inca 10-12 minute pana la urmatorul panou. Adica DEJA EXISTA POLEI, dar dureaza 10-12 minute pana cand toti soferii afla de asta ! Asta inseamna ca panourile sunt total inutile pentru evenimente cu evolutie rapida sau evenimente locale (care nu pot fi masurate, cum ar fi polei doar pe cateva zeci de metri intr-o padure sau pe un pod).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

metoda neoficiala a naibii de simpla:
1) in cazul A2 la 7:00 lucratorii BPR A2 trebuie sa fie in biroul de la parcarea de la Cernica.
2) Astia nu ar trebui sa patruleze? Ca au doar autostrada... platforma lata de 70m si lunga de 202km. pui cate o masina sa faca ture de 50-60km. Sau odata la 1 ora trimiti politisti spre fetesti care pana la sfarsit de tura sa se intoarca. ca arie au de acoperit 14.14 km2, nu cate 200-300 ca cel de la judeteana.
metoda oficiala: ANM trimite informatii la mai multe institutii...
1) sa inteleg ca rutiera cand aude de polei si ceata fluiera la soare? posibil. Dar primesc informatia asta. zilnic, cu harti. E greu sa plasezi oameni acolo sau sa te pregatesti din timp pentru astfel intemperii? Nu cred ca e prima data si au nevoie de aprobare de la careva... Bine ca de la Tg Frumos la Iasi se poate. De fiecare data iesea la razboieni cate o masina de politie si conducea coloana pana la Iasi. Acolo de ce naiba se poate?
2) SDN Bucuresti cand aude de polei (de obicei se aude cu cel putin 24h inainte - aflam si noi de la tv ce naiba) nu iese si el cu ceva sa dea pe drum?

infraAdi_ro

Vreau sa pun in discutie 2 aspecte:

1.Sa punem accent pe educatie rutiera  a participantilor la trafic-Cand e carosabil umed si temperatura scazuta orice om sanatos la cap conduce prudent,cu atentie,testeaza aderenta masinii pe acel carosabil.....

2.Din 15 noiembrie am intrat oficial in perioada de iarna-Toate SDN-urile,politia,CNAIR,ANM,Prefectura  si firmele care se ocupa de dezapezire trebuie sa fie 24-din 24 de ore in legatura,in colaborare.Nu se poate pe o autostrada sau orice drum national,judetean sa nu ai informatii meteo din  ora in ora ,starea carosabilului ,stocurile disponibile de sare,nisip,antiderapant....Daca e carosabil umed,temperatura scazuta care poate favoriza poleiul,se da preventiv cu antiderapant.

PS nu vreau sa dau lectii la nimeni,spun doar din experienta unui sofer care a facut de un an  60000km in Romania si momentan sunt in tema cu intretinerea de un drum national pe perioada de iarna

Romania are un viitor doar daca are prezent!

iuli_reiner

#2155
Asa cum am atras atentia acum cateva zile  clima in Romania este ceva mai deosebita,poleiul si ceata sunt o regula in anumite perioade ale anului.

1. apar in aceleasi zone deci este predictibil
2.in aceasi perioada a anului deci este predictibil
Sa va dau un indiciu ceata apare langa cursuri de apa si lacuri :)

Sunt sigur ca exista echipamente speciale care sa verifice daca este polei,ceata sau nu,desigur montate acolo unde (pentru ca este predictibil) trebuie.

Panourile sunt montate unde trebuie ?
Asta este un lucru primordial.


Hai sa anticipez la prima ninsoare puternica Buzau-Braila va fi blocat :)

adiarc

mai stie cineva ce se intampla cu perdelele forestiere ?In speta pe A2( nu ca n-ar trebuii si pe o groaza de alte drumuri,mai ales in Sud )...s-a tot discutat de ele si era vb ca in aceasta toamna se vor planta 8 km liniari pe A2...oare s-a intamplat ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

liniar punctiform/punctat sau liniar continuu  O:-)? Plantari parca am vazut intre drajna si fetesti, nu depaseau 15-20m. Nu stiu daca si-au pus oamenii pe tarla acolo sau a fost CNAIR

adiarc

#2158
pe o lungime de 8 km,dar nu linear(exprimarea mea anterioara nu a fost cea mai corecta ), caci asa nu ar fii eficient...se fac si pe o latime de 15 -20 de M ,prin intercalarea randurilor,( ideal este ca intre arbori sa fie plantate si specii de arbusti),ca sa rezulte un zid contra viscolului,dupa ce arbori ajung la anumite dimensiuni ( dimensiuni atinse in vreo 10 ani de la plantare )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Sunt curios cati dintre cei implicati in accident aveau cauciucuri de iarna. Ieri a fulguit in bucuresti, si azi dimineata pe blocul din fata mea (are 4 etaje) parea nins bine. Era doar polei, dar tot acoperisul era alb!.
Iar la vulcanizari in tot bucurestiul e coada. Eu m-am programat pe 26 octombrie si abia azi le-am schimbat. Aproape 3 saptamani....
Pur si simplu nu gasesti nicaieri nici cauciucuri pe stoc nici vulcanizari goale. Fara programare rezolvi intr-o zi, dar pierzi o zi intreaga pentru ca e coada!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024